Camping- en routetips Gardameer

sjakie

Camping- en routetips Gardameer

Bericht door sjakie » zo 20 sep 2009 10:54

Hey allemaal,

Afgelopen zomer zijn wij naar Zuid-Frankrijk geweest. Dit was voor ons de eerste keer zover van huis met onze 3 kids en onze Dethleffs. Dit is ons goed bevallen en nu hebben wij het idee om volgend jaar maar eens richting Italië te gaan. Graag zouden wij tips ontvangen met betrekking tot de vlakste route (onze C4 grande Picasso is niet echt een mega-trekauto) en tips met betrekking tot campings met ruime (jaja ik weet het die zijn schaars in Italië) plaatsen die geschikt zijn voor 3 kids die dan 6, 4 en 1 1/2 zijn. Voorkeur gaat uit naar een camping direct aan het meer en een plaatsje op loopafstand. In Zuid-Frankrijk moesten wij nl 20 minuten rijden voor de supermarkt en dat was een hele onderneming voor die paar boodschappen, aangezien je toch niet zoveel kwijt kunt in de koelkast in de caravan.

Ik hoor graag jullie meningen/tips!

Smit
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 13 feb 2009 05:40

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door Smit » zo 20 sep 2009 12:44

Heerlijk het Gardameer.Wij zijn er dit jaar ook weer geweest met 2 kids 2 en 5 jaar en logee 14 jaar.
En wederom 3 weken genoten.Wij zaten dit jaar weer op Piani di Clodia (4e keer) En gaan volgend jaar waarschijnlijk weer.
Campings rond het garda meer zijn er genoeg en zal je naar eigen smaak op je gemak uit moeten zoeken.Maar als ik je een tip moet geven is Piani di Clodia idiaal voor de leeftijd van jou kinderen.Zwembaden (6) voor alle leeftijden,animatie voor alle leeftijden.
Wat de route betreft gaan wij altijd over munchen en de brenner,voor ons super omdat wij altijd een camping opzoeken in Oostenrijk (Wiesing Inntal) Wij vertrekken meestal rond 7 uur savonds (jah ik hou van snachts rijden)De kinderen vallen rond half 10 in slaap, en rond 8 uur smorgens zijn we dan op die camping,rond 900 kilometer.We vertoeven daar dan de hele dag (zwembad aanwezig) en we vertrekken de dag daarop om 7 uur smorgens voor de resterende 350 kilometer.Soms moet ik terug naar mijn 3e versnelling of zelfs als ik in een vrachttreintje terecht kom naar zijn 2. Voor de auto geen probleem hoor maar het maakt alleen iets meer lawaai binnen,maar geloof me je staat boven op de brenner voor je het weet,daarna is het afglijen naar het gardameer.Als het eerst maar weer zover is.....

blij.gif Succes

heuvelman60

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door heuvelman60 » zo 20 sep 2009 14:07

Via Zwitserland naar Italië is ons goed bevallen, Simplonpass is goed te rijden, bijzonder mooi en daar vandaan ben je nagenoeg meteen ter plaatse. Mocht je de pas niet over willen / durven kun je ook de trein pakken Kandersteg -> Iselle...

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door Wilkman » zo 20 sep 2009 15:42

sjakie schreef:Hey allemaal,

Afgelopen zomer zijn wij naar Zuid-Frankrijk geweest. Dit was voor ons de eerste keer zover van huis met onze 3 kids en onze Dethleffs. Dit is ons goed bevallen en nu hebben wij het idee om volgend jaar maar eens richting Italië te gaan. Graag zouden wij tips ontvangen met betrekking tot de vlakste route (onze C4 grande Picasso is niet echt een mega-trekauto) en tips met betrekking tot campings met ruime (jaja ik weet het die zijn schaars in Italië) plaatsen die geschikt zijn voor 3 kids die dan 6, 4 en 1 1/2 zijn. Voorkeur gaat uit naar een camping direct aan het meer en een plaatsje op loopafstand. In Zuid-Frankrijk moesten wij nl 20 minuten rijden voor de supermarkt en dat was een hele onderneming voor die paar boodschappen, aangezien je toch niet zoveel kwijt kunt in de koelkast in de caravan.

Ik hoor graag jullie meningen/tips!
Wanneer ga je ? Het Gardameer is behoorlijk druk.
Plaatsje op loopafstand ? Die zijn erwel bv Limone of Malcesine deze liggen echter bovenaan het meer.De meeste vakantiegangers gaan onderaan Lazise,Bardolino,Peschiera,Sirmione en daar zul je van de camping toch een eindje moeten lopen .Supermarkten zijn er in overvloed.
Wat betreft de te rijden route zijn er verschillende alternatieven.
Via Duitsland,Oostenrijk,Brennerautobahn,lago di Garda.
Afhankelijk van waar je in Nederland vertrekt Duitsland,Zwitserland(Gothardtunnel of pas)Milaan,lago di Garda.
Wat betreft de wachttijden aan de Gothard,deze zul je steeds via de Zwitserse radio in het oog moeten houden.14 dagen geleden slechts 1 uurtjestapvoets tot stilstaand verkeer in de heenreis,in de terugreis een half uurtje.Wel oppassen voor je koppeling in de fille op een oplopende weg.Zag voor de ingang een Nederlandse combi op de noodparking staan met enorm veel rook die onderaan de auto vandaan kwam,ik dacht "dag koppeling"De pas is goed te doen zelfs beter dan de Simplon,het is echt een autostrada,echter één groot minpunt en dat is dat de oprit naar de pas nagenoeg aan de ingang van de tunnel ligt.
Zelfde route maar dan via Frankrijk en niet Duitsland
Of de route van heuvelman60
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

henkster

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door henkster » zo 20 sep 2009 15:53

hoj,
wij hebben ca. 12 jaar ervaring aan het Lago di Garda, bij Lazise.
Na diverse routes in het begin rijdt m'n auto bijna vanzelf vanaf Arnhem/Oberhausen de A3 af tot Nuernberg, Munchen, Brennerpas, en pas bij Affi de autostrada af.
Exact halverwege (voor ons 620 kM) bij Erlangen een uitstekende overnachtingscamping, zie http://www.camping-rangau.de/ altijd plaats tot 2100 uur, hek dicht tot 0700 uur.
Zelf kennen we Camping Delle Rose http://www.campingparkdellerose.it/ als niet duur,15 min. lopen van het dorp, en plaatsen aan het strandhttp://www.caravanalbum.nl/displayimage ... =518&pos=2, en een trailerhelling, alle leeftijden
Spiaggia d'Oro is dezelfde prijsklasse, mooier zwembad, en een goed restaurant.http://www.campingspiaggiadoro.com/ola/camping.htm.
La Quercia is veel luxer, en met veel vermaak en theater, en een andere prijsklasse.
Plani di Clodia mogelijk nog luxer, maar voor het strand moet je een enorm steil weggetje af en ook weer op.
de eerste 2 hebben we zelf gestaan, de anderen stonden m'n zwagers.
vrgr.henk

Blondi

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door Blondi » di 22 sep 2009 10:04

wij gaan volgend jaar ook naar gardameer , dus ik kijk aandachtig mee.
dus alle tips van campings welkom,en ook waar niet geboekt moet worden want wil niet reserveren!!!!!

mvg blondi

Patrick

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door Patrick » di 22 sep 2009 11:41

@ Blondi,

Niet reserveren tijdens het hoogseizoen zal denkelijk problemen met zich meebrengen. Het krioelt daar dan van het volk.

Gebruikersavatar
JanW
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 23:04
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door JanW » wo 23 sep 2009 14:34

Wat betreft route:
- ofwel naar Zuid-Duitsland via Stuttgart (A-8) en dan via München en Innsbruck de Brenner over;
- ofwel naar Zuid-Duitsland en via Stuttgart (A-8) dan bij Ulm de A-9 richting Füssen de Fernpaß (grens D-AT) over om dan vervolgens bij Innsbruck de Brenner te nemen;
- ofwel via Zwitserland de Gotthard door en dan vervolgens via Milaan richting Gardameer.

Ik heb zelf altijd de voorkeur voor de route via de Fernpaß. Deze pas is mijns inziens met elke combinatie goed te doen en gaat maar tot een slordige 1.200m.
De eerstgenoemde route kent als gekend obstakel de rondweg München en de grensovergang D-AT bij Kufstein.
De laatstgenoemde route heeft als nadeel de drukte bij de Gotthard (& file op vals plat!), de rondweg Milaan en de drukke autostrada Milaan-Verona. Daarnaast natuurlijk het gegeven dat je 2 Zwitserse vignetten nodig hebt.

Een goed overnachtingsadres is Camping Heidehof te Machtolsheim, enkele kilometers van de A-8 tussen Stuttgart en Ulm. Mooie afstand van NL: mits niet te laat van huis vertrokken, kun je daar ergens tussen 16:00 en 18:00 uur zijn. Doorgaans altijd plaats op het 'trekkersgedeelte'.
Zie: http://www.eurocampings.net/nl/europa/d ... of-101144/ en http://www.camping-heidehof.de/index.php?hl=nl&p=start

De meeste campings langs het Gardameer bevinden zich aan de Zuidoostzijde; ruwweg tussen Sirminone en Garda met als bekendste plaatsen Peschiera, Lazise, Bardolino en Garda.
Campings in elke prijsklasse en elke camping heeft zo de voors- en tegens. Qua grootte van kampeerplaatsen laat het Gardameer zich eigenlijk niet vergelijken met een willekeurige Franse camping; realiseer je dat ter voorkoming van teleurstellingen... Vaak zijn de plaatsen wat verder van het meer vandaan (fors) groter. Wij hebben overigens altijd onze (flinke) caravan met alle spullen (voortent, bijzettentje, meubilair etc) kwijt gekund. Alleen de auto moest vaak op de centrale parking gezet worden. Maar ja, dat is dan de prijs voor een plaats dicht aan 't water.

Ervaring met Delle Rose (voorheen Ideal), Spiagga d'Oro, Cisano, la Quercia en La Rocca Camp. Op laatstgenoemde 3 campings was reserveren mogelijk.
Op La Rocca Camp stonden we zowat ìn het meer. Deze camping bevindt zich halverwege Bardolino en Garda (beiden op ca 15 min wandelen over een keurig voetpad direct langs het meer).
Kijk maar eens op http://www.campinglarocca.com/home.php? ... ngelan=yes

Ook aan 'de overzijde' (westzijde, provincie Brescia) liggen een aantal campings. Daar is het wat minder toeristisch.
Aan de bovenzijde van het meer (ruwweg boven Saló aan de westzijde en Garda aan de oostzijde) neemt het aantal campings fors af. De campings die er zijn, bevinden zich doorgaans ergens 'boven' het meer, zodat een zwempartij vaak het gebruik van de auto impliceert -zeker met jonge kinderen.

In elk geval: kijk ook maar eens op http://www.lagodigarda.nl/index.php?sub ... &taal_ID=1 en http://gardameer.startpagina.nl/
Kun je op het gemak eens kijken. Overigens kun je, middels de zoekfunctie op dit forum, veel info boven water halen.

Succes!
JanW
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!

henkster

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door henkster » wo 23 sep 2009 17:33

wij hebben in Italie nooit gereserveerd. eerste keren wilden we dat wel, maar op"Spiaggia"en "Roses"kon dat niet.
Remedie: vrijdagochtend voor 0700 uur aankomen, rustig de camping bekijken, je ziet direkt wie er gaat vertrekken.
De rest mag je zelf invullen.
"Wie het eerst komt, die het eerst maalt" kennen ze daar ook.
Een keer hebben we een plaats gereserveerd, niet in Italie, dat was zo een afknapper, alles vooruitbetalen en als je de plek ziet meteen weg willen. Nooit meer reserveren voor ons!
vrgr.henk

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door Wilkman » do 24 sep 2009 20:56

even off topic/

Hallo JanW ,dat is lang geleden zeg.Die zweed ,wat wordt het ?
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

sjoerdniqui
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 29 mei 2009 23:16
Locatie: Noord-Holland

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door sjoerdniqui » do 24 sep 2009 23:31

Wij zijn twee keer richting Gardameer geweest, zonder te reserveren. Dat doen we nooit, we bellen altijd de dag van tevoren even. De eerste keer hebben we op een camping bij Sirmione gestaan waarvan mij de naam ontschoten is. Die viel wat tegen met een klein zwembad en weinig faciliteiten. (Badmutsen verplicht in het zwembad!) Wel vlakbij het mooie pretpark Gardaland.

De tweede keer hebben we een camping aan het Ledromeer gehad. Dat is een klein, maar heel mooi helder meer, net boven het (vieze) Gardameer, heel dichtbij Riva ( met veel supermarkten). Scheelt een hoop kronkelwegen rijden om het meer en met kinderen echt een aanrader! Kijk maar eens op de website: http://www.campingalsole.it/nl/filosofia.php. De camping ligt direct aan het meer.

De eerste keer zijn we via Zwitserland (Gotthardtunnel) gereden, via het Comomeer. De tweede keer via Oostenrijk en de Brennerpas. De laatste route vonden wij erg prettig rijden. Zeker als je aan de noordkant van het meer moet zijn..
Hobby 540 UF

Gebruikersavatar
JanW
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 23:04
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door JanW » vr 25 sep 2009 09:25

Wilkman schreef:even off topic/

Hallo JanW ,dat is lang geleden zeg.Die zweed ,wat wordt het ?
Off-topic: ja, ja, ik volg 't forum nog zo nu-en-dan :wink:

Wat "de Zweed' betreft: als er een mooie, recente, Cabby of Polar, ons pad kruist, zijn wel altijd vol interesse... Mits de prijs billijk is, vanzelfsprekend.
Dan wèl eentje van 2.30m breedte natuurlijk -anders val ik van m'n geloof af, zoals op dit forum meermaals is aangegeven.
En we hebben de tijd: de jongste spruit mist 'echte' kampeergenen en we willen geen verplicht gedoe met voortenten en zo -en in een bijzettentje wil ze niet. Altijd bij ons in de caravan vinden we ook niets en zo zou 't best eens kunnen dat we een paar jaar zonder sleurhut gaan overbruggen. Enfin: we zien wel.

Overigens dit jaar -in het eerste caravanloze tijdperk- eens naar de Dalmatische kust in Kroatië (halverwege Rijeka en Split) geweest, in een (luxe) stacaravan en dat had ook z'n charme. Al was het alleen al qua rijsnelheden & de hoeveelheden brandstof die fors verschilden van toen de Fendt er nog achter hing :D .
Maar 'echt' kamperen is het natuurlijk niet echt te noemen :wink:.
Dalmatië was trouwens wel héél mooi -geen echte caravanweggetjes aldaar -dus 'de andere Zweed' solo was toen best prettig.

Greetz,
JanW
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!

Blondi

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door Blondi » ma 28 sep 2009 10:09

en nu onn topic graag

JohnDoe

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door JohnDoe » ma 28 sep 2009 16:54

Blondi op sollicitatie gesprek ??????? :lol: :wink:

Blondi

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door Blondi » do 8 okt 2009 20:42

signmaker zegde
Blondi op sollicitatie gesprek???????????
-------------------------------------------------
toch niet beste,maar zou toch goed zijn als het beetje on topic blijft,zodat iedereen volgend jaar alles nog kan herbekijken,en niet tussen al die bla bla bla nog iets nutigs te vinden.
Want zeg nu zelf er wordt op caravan-forum nogal een pakske gezeverd hoor,of moet ik zeggen off topic. mrgreen.gif zwaaien.gif blij.gif

henkster

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door henkster » do 8 okt 2009 22:29

hoe je ook staat, waar je ook staat, en hoe lang of kort je er ook staat;
Lago di Garda is HEMEL OP AARDE!
VR.GR.HENK

rovermgfan

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door rovermgfan » di 20 okt 2009 21:55

Hoi,

Wij willen volgend jaar, met de paasvakantie, dus van 4/4 t/m 11/4 ook eens gaan kijken aan het Garda meer. Eerst zou het Lago Maggiore worden, maar mijn vrouw heeft het niet zo bergen. Ze vind de omgeving wel prachtig maar we hebben een beetje schrik dat er rond die tijd nog niet veel te beleven is. Dus wordt het Lago Garda ;-)))))
Maar nu mijn vraag.
Kan iemand mij vertellen hoe de gemiddelde temperaturen rond die tijd daar zijn?

Groeten Dirk

Blondi

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door Blondi » wo 21 okt 2009 08:45

Het klimaat
Het Gardameer staat bekend om het goede klimaat, terwijl de streek in en om Tignale tegen de koude noorderwind beschut is, waardoor vanaf half april reeds een zomerse warmte begint te heersen, die vaak tot half oktober aanhoudt.
Een zonnig en zacht klimaat is de garantie voor uw vakantie.
Overdag loopt de temperatuur op van 18 graden half april tot 29 graden in juli.
In september is het nog zo ongeveer 24 graden..
Door de invloed van het meer is de omgeving rondom het meer nooit echt koud tijdens de winterse maanden.
De temperatuur in Tignale ligt altijd enkele graden lager dan de temperatuur
aan het meer (600 meter hoogte).
MAAND JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gem. min. Temperatuur (Cº) -1.1 0.6 4.4 9.4 12.8 16.7 18.3 18.3 15.0 10.0 4.4 1.7
Gem. max. Temperatuur (Cº) 5.0 7.8 12.8 17.2 22.8 26.7 28.9 28.9 23.9 17.2 10.6 6.7
Laagste min. Temperatuur (Cº) -10.0 -7.8 -2.8 0.6 2.2 8.3 11.7 11.7 7.2 -2.2 -7.8 -7.2
Hoogste max. Temperatuur (Cº) 14.4 20.0 21.1 27.8 31.7 34.4 36.7 35.0 33.9 26.1 18.3 14.4
Neerslag totaal (mm) 35 41 66 70 88 83 92 73 74 99 75 64

Blondi

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door Blondi » wo 21 okt 2009 13:14

Voor de caravanners die ook niet graag een half jaar op voorhand reserveren.
Op deze campings kan je zo aankomen tot de eerste week van julie altijd plaats,daarna wachten tot er andere vertrekken.
bella italia,spiggia d oro,piani di clodia,delle rose,du parc,la quercia.
Mijn persoonlijke voorkeur zal zijn ,
toppers;piani di clodia met grote waterglijbaan voor de kinderen
en ; la quercia met heel mooi zandstrand

mvg blondi

Gebruikersavatar
R_d_K
Berichten: 85
Lid geworden op: di 26 jun 2007 17:12

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door R_d_K » do 21 jan 2010 12:41

Ik volg dit draadje met belangstelling. In het verleden hebben wij vaak door zuidelijk europa doorgetrokken. Dit jaar gaan wij voor het eerst met onze kinderen van 1 jaar op vakantie. Wij willen graag naar Italie en ons oog is gevallen op het Gardameer.

Heeft er iemand ervaring met de camping Fontanelle, Moniga del Garda?
Hartelijk groet,

Ray

Dethleffs Generation 515 LE - Volvo V60 T6 Recharge (2021)
"tutto compreso"

camping-gasten
Berichten: 2
Lid geworden op: za 29 jan 2022 11:25

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door camping-gasten » za 29 jan 2022 20:15

doorreis camping richting Gardameer,
Ik had op dit forum gelezen van de camping Inntal in Wiesing als door reis camping richting gardameer.
Op zich ideaal qua ligging en afstand voor ons maar deze camping is voor 1 nacht niet te reserveren. Mijn vraag is of iemand hier ervaring heeft of hier altijd plaats is voor een overnachting op de doortrek plekken.
Hoop op een reactie van iemand die hier al vaker geweest is.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2557
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door SBerend » za 29 jan 2022 21:31

R_d_K schreef:
do 21 jan 2010 12:41
Ik volg dit draadje met belangstelling. In het verleden hebben wij vaak door zuidelijk europa doorgetrokken. Dit jaar gaan wij voor het eerst met onze kinderen van 1 jaar op vakantie. Wij willen graag naar Italie en ons oog is gevallen op het Gardameer.

Heeft er iemand ervaring met de camping Fontanelle, Moniga del Garda?
Mijn dochter, haar man en kinderen goed bevallen. Vanwege corona er niet geweest, anders stonden ze daar werdeom op camping Fornella. Zoek het indien in budget ligt de comfortplaatsen
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2557
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door SBerend » za 29 jan 2022 21:48

Ik zie trouwens net op internet dat er verschil in de namen van de campings. Fornella en Fontanella. Liggen 10 km uit elkaar.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8061
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door Ron » za 29 jan 2022 23:47

[re.gif]
Je reageert op een vraag van 12 jaar oud .
R_d_K zal de camping best al gevonden hebben.

@camping-gasten
De meeste campings langs zo'n route hebben wel een plekje voor 1 nacht.
Zelf hebben wij al meerdere keren in Reutte op de camping voor 1 nacht gestaan.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

workel

Re: Camping- en routetips Gardameer

Bericht door workel » zo 30 jan 2022 13:03

[re.gif]
Wij vinden het ook altijd leuk om naar het Gardameer toe te gaan.

Dit jaar gaan wij rondje Italie doen en zeker een dag of 3/4 aan het Gardameer

2016 meivakantie 10 dagen Camping San Francesco, https://www.campingsanfrancesco.com
2017 zomer Camping Continental Bardolino 5 dagen gestaan, https://www.campinggardameer.com/veneto ... c3034s1225
2018 zomer Camping Lido, 1 week, https://www.campinglido.it/nl
2019 meivakantie Camping Fossalta 4 dagen https://www.campingfossalta.nl en 6 dagen Camping Laquercia https://www.laquercia.it/nl/
2020 zomer Camping Serenella 1,5 week, Camping Seranella https://www.camping-serenella.it/nl/

Ben niet z'n voorstander van de fernpass, rij altijd de route via Munchen, brenner en dan naar beneden. Overnachten afhankelijke van de drukte en of we nog zin hebben om verder te rijden.

Plaats reactie

Terug naar “Italië”