Slotje van serviceluik is dol.
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Slotje van serviceluik is dol.
Een van de sloten van het serviceluik van onze caravan is dolgedraaid en kan daardoor niet meer op slot worden gezet.
Hebben meerdere caravanners dit meegemaakt, en hoe is het opgelost?
Is het een DHZ klus of moet de dealer hier aan te pas komen?
Hebben meerdere caravanners dit meegemaakt, en hoe is het opgelost?
Is het een DHZ klus of moet de dealer hier aan te pas komen?
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Re: Slotje van serviceluik is dol.
Zit het slotmoertje nog wel goed vast?
Als deze wat los is gekomen kan het meeneemstifje erover heen lopen.
Als deze wat los is gekomen kan het meeneemstifje erover heen lopen.
Re: Slotje van serviceluik is dol.
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met het slot van de toiletluik. Ging niet meer op slot.
Na demontage van het slotje bleken er twee palletje en een veertje los te liggen.
Heb toen de deur van de caravan gehaald door de scharnierstiftjes er uit te trekken.
In horizontale toestand kon ik alle onderdeeltjes weer monteren. Werkt weer prima.
Misschien is bovenstaande een oplossing.
Na demontage van het slotje bleken er twee palletje en een veertje los te liggen.
Heb toen de deur van de caravan gehaald door de scharnierstiftjes er uit te trekken.
In horizontale toestand kon ik alle onderdeeltjes weer monteren. Werkt weer prima.
Misschien is bovenstaande een oplossing.
Re: Slotje van serviceluik is dol.
Draait de sleutel in de cylinder dol, of draait de hele cylinder rond? In het laatste geval is de borging van het cylindertje niet meer goed. Als de borging stuk is kun je dit oplossen door een borgringetje aan te brengen. Overigens had ik in de vakantie het probleem dat ik de sleutel niet meer om kon draaien. Bleek dat het laatste pennetje in het cylindertje niet terugkwam. Ik heb dit gewoon afgevijld. De andere pennetjes werken nog goed. Slot werkt weer als een tierelier.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk
Re: Slotje van serviceluik is dol.
toevallig gister de 2 sloten van onze disselbak vervangen. (Beyerland 380 vitesse) Zitten sloten in met ronde sleutels, het "profiel" van de sloten waar de sleutel in grijpt waren totaal weg.
Heb gister bij Vervat 2 sloten gehaald (15,- p/s) met een ovaal handvat met gewone sleutels. (nadeel= 2 sleutels voor één disselbak.). De gaten moesten iets groter worden gemaakt met de dremel, en de metalen uitstekels waar het slot achter haakt om op slot te gaan zeg maar,heb ik omgebogen, daar de nieuwe sloten iets korter zijn. Ook de rand waar de disselklep tegenaan valt iets verlaagd, zit een rand van 2 cm, omdat het nieuwe slot iets dikker is. Rubbertje eraf halen, beetje bijslijpen met dremel, en rubbvertje weer op het randje drukken. Al met al een uurtje of anderhalf werk, maar nu wel hele mooie sloten, en de bak sluit nu beter dan met de oude sloten. Ook ziet het er ineens een stuk netter en moderner uit met de nieuwe sloten. (ovale handgrepen ipc 2 vierkantjes met een rondje erin).
Tip: gooi niet de oude ronde sleutel weg, wilde ik net buiten in de bak gooien, toch maar even bewaard, en toen ik de woning weer inliep bedacht ik me ineens dat ik, als ik hem weggegooid had, niet meer bij mijn gasfles zou kunnen...
Heb gister bij Vervat 2 sloten gehaald (15,- p/s) met een ovaal handvat met gewone sleutels. (nadeel= 2 sleutels voor één disselbak.). De gaten moesten iets groter worden gemaakt met de dremel, en de metalen uitstekels waar het slot achter haakt om op slot te gaan zeg maar,heb ik omgebogen, daar de nieuwe sloten iets korter zijn. Ook de rand waar de disselklep tegenaan valt iets verlaagd, zit een rand van 2 cm, omdat het nieuwe slot iets dikker is. Rubbertje eraf halen, beetje bijslijpen met dremel, en rubbvertje weer op het randje drukken. Al met al een uurtje of anderhalf werk, maar nu wel hele mooie sloten, en de bak sluit nu beter dan met de oude sloten. Ook ziet het er ineens een stuk netter en moderner uit met de nieuwe sloten. (ovale handgrepen ipc 2 vierkantjes met een rondje erin).
Tip: gooi niet de oude ronde sleutel weg, wilde ik net buiten in de bak gooien, toch maar even bewaard, en toen ik de woning weer inliep bedacht ik me ineens dat ik, als ik hem weggegooid had, niet meer bij mijn gasfles zou kunnen...
Re: Slotje van serviceluik is dol.
Gisteren bij de caravanman geweest met de slotjes van de disselkast/serviceluik. Ik kreeg ze niet meer op slot. Ik kon de sleutel in het slot wel draaien maar daarmee blokkeerde dus niet het slot. Op naar de caravanman voor nieuwe slotjes. Echter daar kreeg ik de tip op bij het sluiten van de disselkast de knoppen een kwartslag te draaien zodat de pal achter de slotplaat greep. Daarmee was de disselkast dicht maar nog niet op slot. Vervolgens de sleutel in het slot een kwartslag draaien maar de handel nog niet in de grijze grondplaat duwen. Sleutel eruit en dan de hendel in de grondplaat aanduwen. En vervolgens klikte hij wel op slot. Een simpele truuk die geen nieuwe slotjes kost. Zal vast niet altijd een oplossing zijn, en ik weet ook niet voor hoelang, maar het werkt wel. En dit is stukken beter op steeds de sleutel te draaien en hopen dat hij nu wel pakt en op slot blijft zitten.
Johan
Johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
- TouranDriver455ts
- Berichten: 966
- Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
- Locatie: Koggenland, Westfriesland
Re: Slotje van serviceluik is dol.
Zo doe ik altijd al de sloten van de disselkast en van het serviceluik dicht. Met deze manier is niks mis.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"
Re: Slotje van serviceluik is dol.
Mooi, wij dus nu ook!
Johan
Johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: Slotje van serviceluik is dol.
waar had je die sloten gehaald voor de beyerland caravan
Re: Slotje van serviceluik is dol.
Hallo Cierech
Dit is een draadje met als laatste een reactie uit 2010...
13 jaar geleden..
Niet heel actief dus.
Dit is een draadje met als laatste een reactie uit 2010...
13 jaar geleden..
Niet heel actief dus.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.