Storing aan Truma Mover SE

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
bianchi

Re: Storing aan Truma Mover SE

Bericht door bianchi » di 12 aug 2014 13:23

Dit jaar met vakantie naar Frankrijk en veel problemen gehad met mijn Truma SER mover, terwijl ik voor deze vakantie de mover nog uitgebreid heb laten testen bij mijn
caravandealer.
Tijdens de vakantie veelvuldig contact gehad met de dealer, Accu Optima Yellowtop in Frankrijk laten testen, accu was 100%.
Relaiskast meerdere malen gereset volgens de handleiding . . heeft niet geholpen.
Nadat we verhuisd waren naar een andere camping werkte alles weer prima, waardoor ik het vermoeden kreeg, dat er ergens een verbinding geen goed contact maakte, uitgebreid gezocht . . . niets kunnen vinden.
Uiteindelijk, na terugkomst in Nederland, bleek na enig zoeken door mijn caravandealer Pen in Enschede, dat de koolborstels van de aandrijfmotoren "vast" zaten, waardoor ze geen goed contact maakten.
Na schoonmaken en weer gangbaar maken van deze koolborstels werkte alles weer prima, Mover nu al diverse keren gebruikt, geen problemen meer gehad.
Aan het eind van de procesgang, als je de aandrijfrollen weer van de wielen haalt, maakt de mover een "schuddende" beweging, dat is noodzakelijk om alles weer in het gareel te krijgen!

Trekauto Toyota RAV4, caravan Hobby Excellent 495, prima combinatie!

Plaats reactie

Terug naar “Movers”