San Marino

Plaats reactie
heuvelman60

San Marino

Bericht door heuvelman60 » do 11 jun 2009 05:42

Lekker algemeen, maar wie heeft:
tips, suggesties en/of adviezen?
Wij staan er 2 weken en rijden via Luxemburg (3dagen Heiderscheid) en Zwitserland (1 week Simplon) ernaar toe en gaan door Frankrijk weer naar huis.
Onze kids? Zoon van 12 en dochtertje van 5.

Wie gaat er nog meer die kant op?
Wij proberen in elk geval wat aan siteseeing te gaan doen, maar uiteraard mag ook het strand niet ontbreken. :wink:
Laatst gewijzigd door heuvelman60 op vr 12 jun 2009 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Re: San Marino

Bericht door Wilkman » do 11 jun 2009 06:47

@Heuvelman60

Is bij ons zeker 10 jaar geleden maar wel de moeite waard.Al gebied de eerlijkheid me te zeggen dat San Marino zo groot is dat je het op één dag wel gezien hebt.
Ik zou opteren voor een vakantie aan de kust(hebben wij ook gedaan) om vandaar uit de streek te verkennen.
Mijn voorkeur ging toendertijd uit naar het kustplaatsje Riccione en niet het nabij gelegen Rimini dat veel drukker is.
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

Air-Mike

Re: San Marino

Bericht door Air-Mike » do 11 jun 2009 11:42

Wij vertrekken 16juli voor 3 weken die richting uit. Eerste week (ietske meer) in peticara en dan nog een weekje aan de zee in porto garibaldi (camping spiagie e mare). Zijn ook van plan een keertje san marino en rimini te bezoeken.

greets mike,

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 611
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: San Marino

Bericht door E.T. » do 11 jun 2009 22:43

wij vetrekken rond dezelfde datum, zitten eerst een week in het merengebied van Noord-Italie en trekken dan door om nog een 10 tal dagen in Monteciccardo (Camping P6p) te verblijven. Wij hebben hier vorig jaar ook gestaan en toen ook San Marino bezocht.

Zeker de moeite waard om te bezoeken (en dan tank van de auto vol te gooien biggrin ) maar idd zoals Wilkman al zegt, in 1 dag hooguit 2 dagen heb je het wel bekeken.
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020

heuvelman60

Re: San Marino

Bericht door heuvelman60 » vr 12 jun 2009 00:43

Wilkman schreef:@Heuvelman60

Is bij ons zeker 10 jaar geleden maar wel de moeite waard.Al gebied de eerlijkheid me te zeggen dat San Marino zo groot is dat je het op één dag wel gezien hebt.
Ik zou opteren voor een vakantie aan de kust(hebben wij ook gedaan) om vandaar uit de streek te verkennen.
Mijn voorkeur ging toendertijd uit naar het kustplaatsje Riccione en niet het nabij gelegen Rimini dat veel drukker is.
Ik begreep dat de kust vanuit San Marino goed te doen is..? En er zou zelfs een pendel gaan?
Wij zijn zo-wie-zo niet te beroerd om tussen door eens de auto te pakken... Die gebruiken we meestal om de (zeer ruime) omgeving te verkennen van de standplaats op dat moment.
toppie.gif

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Re: San Marino

Bericht door Wilkman » vr 12 jun 2009 10:13

@Heuvelman60

of er een pendel gaat van SM naar de kust daar heb ik geen weet van.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat de weg van en naar de kust druk tot zeer druk is.Je bent trouwens niet de enige toerist die daar verblijft. :wink:
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

DIDIER
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 5 dec 2010 08:57

Re: San Marino

Bericht door DIDIER » wo 22 dec 2010 21:32

San Marino heb je wel op 1 dag gezien hoor, is niet groter dan een stadje. Voor een strandvakantie zou ik zeker Riccione aanraden. (Rimini is erover) Wij hebben er 12 jaar op camping Adria gestaan en was echt een topper. Enig nadeel is dat de prijzen er de laatste jaren echt de pan uit swingen. Die Italianen denken echt dat de euro's er bij de Nederlanders en de Belgen op hun rug groeien. wat wij er deden was gebruik maken van de camping en het strand, maar om iets te gaan eten, gewoon even de wagen nemen en iets verderop het binnenland inrijden, en gaan eten of in een truckstop(waar het eten voortreffelijk en aan democratische prijs was, 12 € pp all in) , of de bergen in en in een lokaal restaurantje, 14 €pp all in maar net dat ietsje meer en de echte Italiaanse keuken met alles op en aan. vb in Gemmano is er zo een restaurantje waar je niet buiten gaat voor de chef tevreden is. vermijd echter centrum Rimini en Riccione daar profiteren ze er echt van, daar bekijken ze een toerist als een melkkoe!!!!!!!!

anita en henk

Re: San Marino

Bericht door anita en henk » wo 22 dec 2010 22:27

Didier, wij stonden ook camping Panorama in Fiorenzuola di Focara. Vandaar hebben we o.a. San Marino bezocht.
Vlakbij San Marino ligt St Leo en ten zuiden van San Marino ligt Urbino. Ten zuiden richting kust ligt Gradara.
Voor meer informatie http://www.anitavakantiehomepage.nl/ bij campings en bij de foto's.

Anita

Plaats reactie

Terug naar “Italië”