Oostenrijk

Plaats reactie
Yvette

Oostenrijk

Bericht door Yvette » ma 7 feb 2005 20:19

Hallo,

Zijn hier nog oostenrijkganger op dit forum?
We zijn van plan dit jaar naar oostenrijk te caravannen. We zoeken een relatief kleine rustige camping. Moet wel geschikt zijn voor kinderen van 6jaar, 4 jaar en 2x 1 jaar.

Groet,

yvette

Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Nachtuil » za 19 feb 2005 23:21

Ik zou er ook graag eens naartoe gaan en zoek ook nog wat informatie. Onderandere over dat vignet. Ik vind hetvolgende met google;
Tol: u bent verplicht een vignet te kopen voor de snelweg. U kunt als bezoeker met auto, camper en met caravan met een gecombineerd gewicht van minder dan 3,5 ton een weekvignet (tot 10 dagen gel­dig van middernacht op donderdag tot de tweede zondag daarop ook tot midder­nacht) of een maandvignet (twee maanden achter elkaar geldig) kopen. Voor motoren kunt u alleen een maandvignet kopen. U kunt ze kopen bij alle grote grensover­gangen, benzinestations en postkantoren en alleen cash betalen. De boetes voor het niet aanschaffen van een vignet zijn hoog. Tol voor weg en tunnels geldt nog steeds maar als u een vignet hebt krijgt u 15% korting bij de S16 Arlberg-tunnel, A13 Brenner - A9 Pyhon en A10 Tauern-snel­weg.
Maar hier begint het al, mijn combinatie weegt meer dan 3.5 ton.

RonnyP

Tol Oostenrijk

Bericht door RonnyP » zo 20 feb 2005 23:25

Voor het autowegenvignet zijn er (lees ik in een oude "Kampeertoerist") volgende categoriën :
motorfiets,
personenwagen en kampeerauto tot 3,5 ton,
aanhangwagen en caravan.
Voor deze laatste categorie is "geen extra vignet vereist". Als uw camionette minder dan 3,5 ton weegt veronderstel ik dat je gewoon in de 2de categorie valt. Misschien kun je eens informeren bij VAB, zij verkopen de autowegenvignetten ook (een beetje duurder).
De GO-box (automatische tolheffing, pre-paid of post-paid) is voor voertuigen boven de 3,5 ton.

Ronny

Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Nachtuil » ma 21 feb 2005 08:30

Nog iets, ik lees in de asci gids: de maximum snelheid met caravan op autostrade 70 km/u en op gewone wegen buiten de bebouwde kom 60 km/u.
Dat is toch wel erg traag, wanneer gaat dit eens europees worden in België mag je 120 rijden in Fankrijk 130 waarom dan in Ostenrijk maar 70?

Venice

Bericht door Venice » ma 21 feb 2005 22:11

Dit kwam ik tegen in de nieuwe CCIgids:
:D
Max.snelheden,binnen bebouwde kom 50 km/h buiten de stad 100 km/h
(met aanhanger 80 km/h),op snelwegen 130 km/h (van 22-5 uur echter 110 km/h op de A10,A12,A13 en A14:met aanhanger altijd max 100km/h)

LekensMark
Berichten: 1037
Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
Locatie: Ekeren-Antwerpen

Bericht door LekensMark » vr 25 feb 2005 21:33

Rosental Roz in het zuiden van Oostenrijk, echt een aanrader.
Vorige zomer geweest en 1 van de beste vakanties die ik heb gehad.
Ikke, mijn moeder, de 2 kinderen van mijn tante en een hond, we hebben 2 zalige weken gehad!!!!!!!!!!! :D .
Snelheden op de snelweg met caravan.
Nederland - Duitsland=80
België=120
Luxemburg=90
Frankrijk=130
Oostenrijk= tot 750kg=100 anders 80 en vignet niet vergeten + ook dimlicht verplicht overdag!!

Mark.
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family

Plaats reactie

Terug naar “Oostenrijk”