berijdbaarheid wegen rond Bolsena (o.a. SR74)

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
TomV
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 13 mar 2024 11:49

berijdbaarheid wegen rond Bolsena (o.a. SR74)

Bericht door TomV » wo 13 mar 2024 16:33

Hallo allemaal,

wij zijn voornemens om deze zomer (juni) naar Bolsena te gaan, via de A1 en dan bij Orvieto er af. Daarna willen we van daaruit door te trekken naar Cecina.
Nu geeft de navigatie aan dat dit via de SR74 richting de kust gaat. Weet iemand of die weg goed te rijden is met caravan?

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2557
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: berijdbaarheid wegen rond Bolsena (o.a. SR74)

Bericht door SBerend » wo 13 mar 2024 17:17

Persoonlijk zou ik via Arezzo en Florence gaan. Wel iets om. Die weg is goed. De sr74 ken ik niet maar de aansluiting vanuit Grosetto naar Cecina de SS1 is slecht. Zowel vanuit Cecina naar Grosetto als van Grosetto naar Cecina is slecht. Vorig jaar daar nog gereden zonder caravan, maar hele stukken op de linker baan gereden vanwege slecht wegdek Zelfs de Italianen doen dat ook zelfs net vrachtwagen Tussendoor via Siena zou ik ook afraden. Daar zitten een paar beste haarspeldbochten in. Ook in september gaan wij weer richting Casale Marittimo
Bijlagen
17103465790617780727451588076003.jpg
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

TomV
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 13 mar 2024 11:49

Re: berijdbaarheid wegen rond Bolsena (o.a. SR74)

Bericht door TomV » wo 13 mar 2024 18:01

SBerend schreef:
wo 13 mar 2024 17:17
Persoonlijk zou ik via Arezzo en Florence gaan. Wel iets om. Die weg is goed. De sr74 ken ik niet maar de aansluiting vanuit Grosetto naar Cecina de SS1 is slecht. Zowel vanuit Cecina naar Grosetto als van Grosetto naar Cecina is slecht. Vorig jaar daar nog gereden zonder caravan, maar hele stukken op de linker baan gereden vanwege slecht wegdek Zelfs de Italianen doen dat ook zelfs net vrachtwagen Tussendoor via Siena zou ik ook afraden. Daar zitten een paar beste haarspeldbochten in. Ook in september gaan wij weer richting Casale Marittimo
Dag Berend,

dank voor je snelle reactie en advies. Die SS1 is inderdaad vanaf Cecina richting zuiden ook slecht. (had ik nog niet bij stilgestaan.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2557
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: berijdbaarheid wegen rond Bolsena (o.a. SR74)

Bericht door SBerend » wo 13 mar 2024 18:48

Vanaf Livorno tot vlak voor Cecina is het een tolweg. Dat is goed. Vlak voor Cecina is een kort stukje dat slechter is, maar wel te doen met caravan
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Plaats reactie

Terug naar “Routes”