Lattenbodem Eriba Touring

Plaats reactie
Johantriton
Berichten: 7
Lid geworden op: di 3 mei 2022 19:47

Lattenbodem Eriba Touring

Bericht door Johantriton » vr 23 feb 2024 09:50

Hieronder mijn beschrijving hoe ik lattenbodems in mijn Eriba Touring 418 (2012) heb gemonteerd, bed 140 x 188:
Aanschaf 2 x lattenbodem van 70x200, let op dat de latten verzonken liggen in het frame ivm scharnierende werking.
Kort beide bodems in tot 185 cm = werkelijke maat! Bij mij vielen er 2 latten af aan het voeteneind, kort vervolgens van 1 bodem de zijde die aansluit in de ronde hoek in met ca 22 cm boven en onder, laat de rubbers aan de lange zijde van deze bodem intact. Beide bodems kunnen nu los op het bestaande frame worden gelegd zonder verdere aanpassing. Zaag aan hoofd en voeteneind een multiplex plaatje in de vrijgekomen ruimte op maat (gebruik voor de ronding de houten mal uit het smalle kussen met de ronde hoeken) en schroef deze op het frame. Kort vervolgens de overgebleven latten in op de juiste maat en plaats deze d.m.v. een afgezaagd blokje van de langsligger op het multiplex.
De voorste bodem kan nu worden gekanteld zonder scharnieren om in de onderkast te komen.

De foto's spreken voor zich.
Veel succes, Johan
Bijlagen
Eriba lattenbodem 1.jpg
Eriba lattenbodem 2.jpg
Eriba lattenbodem 3.jpg
Laatst gewijzigd door Johantriton op vr 23 feb 2024 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Lattenbodem Eriba Touring

Bericht door Ron » vr 23 feb 2024 10:29

Netjes gedaan thumbup.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Plaats reactie

Terug naar “Bedden”