Altmuhltal

Plaats reactie
OldJohn66
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 3 mei 2021 16:58

Altmuhltal

Bericht door OldJohn66 » vr 9 feb 2024 14:54

Deze zomer willen wij richting Altmuhltal afreizen en daar de Altmuhltalradweg fietsen. Vorig jaar de Tauberradweg gefietst in etappes (met fietsendrager). Dit beviel erg goed. Er bestaat wel veel informatie over deze regio en de mogelijkheden per fiets. Op het forum kom ik echter weinig informatie tegen voor wat betreft campings die aan of vlakbij de route liggen. Wel de bekende Altmuhl Campingplatz met nogal wisselende reviews als doorreiscamping. Heeft iemand ervaring met een camping voor een langer verblijf (1 week) in deze omgeving?

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Altmuhltal

Bericht door Jaap van Duijn » vr 9 feb 2024 15:16

@TS,

Wij reden met de fiets de route en wilden eens zien hoe de route eruit zou zien, nadat we de Donau route reden van Donau Schingnen (begin van de Donau) tot aan Bratislava, steeds caravan 100km verder op zetten en dan 50km heen en weer terug aan andere zijde van de rivier.
Genoten en dacht dat we de rit in september 2018 deden, die rit dan ook zoals de Donau gereden.
Zie foto's van de map die wij - geplastificeerd kochten en perfect met alle info was.
Wij stonden steeds een of 2 nachten op een camping. in Kelheim wat langer gestaan

Echt een mooie route, maar niet voor weken hoor, je moet er door anders word het eentonig

Succes en plezier -Jaap van Duijn
Bijlagen
AltMuhl-1.JPG
AltMuhl-1.JPG (65.75 KiB) 334 keer bekeken
AltMuhl-2.JPG
AltMuhl-2.JPG (74.09 KiB) 334 keer bekeken
AltMuhl-3.JPG
AltMuhl-3.JPG (75.31 KiB) 334 keer bekeken

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2557
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Altmuhltal

Bericht door SBerend » vr 9 feb 2024 17:19

@ OldJohn66. Bedoel je Alte Mühle in Alheim ook wel Old Mill genoemd. Daar hebben wij in juni 2018 4 dagen gestaan. Het was niet wat wij er van verwacht hadden. Pas na 4 dagen toen een caravanploeg kwam werden de toiletten,douches en wastafels schoongemaakt. Vanwege het in gebreke blijven zijn er flink wat gasten vertrokken. Misschien dat het in de loop der jaren verbeterd is. Ook om van de camping af te komen moet een steile helling weer op. Achterkant van de caravan kan dan de grond raken. Dit jaar hebben wij een nacht op camping Kratzmühle gestaan. Deze ligt in de buurt. Dat is meer een doortrekcamping. Wel goed. Omgeving is prachtig.

Mocht je naar Alte Mühle in Alheim gaan kijk even of de GPS coördinaten uit de ACSI gids kloppen. Zowel de campingeigenaar (diverse keren) als ik hebben dit bij ACSI aangegeven dat het niet klopte. De juiste opgegeven.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

OldJohn66
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 3 mei 2021 16:58

Re: Altmuhltal

Bericht door OldJohn66 » zo 11 feb 2024 17:01

@Jaap en Sberend. Dank voor jullie reacties. Ja de radwegboekjes zijn mij bekend. Na nog wat zoeken stuitte ik op de website www.mitdemrad.com waarbij een Duits echtpaar een reeks fantastische fietstochten op YouTube heeft gezet. Een aanrader! Daarbij ook de bewegwijzerde verbinding tussen de Tauberradweg en de Altmuhlradweg waar ik naar zocht. Helaas geen campings, maar adviezen voor overnachten in hotels. Desalniettemin een mooi reisverslag van de route. Voor belangstellenden hierbij de link: https://youtu.be/IGlGVQW2HbE?si=0aEMXf8bjWtDZVkX
Op basis van hun routebeschrijving moet het wellicht lukken een camping te vinden. Maar voor tips hou ik me aanbevolen.
Groet, Jan

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Altmuhltal

Bericht door Daphne » ma 12 feb 2024 09:27

SBerend schreef:
vr 9 feb 2024 17:19
Dit jaar hebben wij een nacht op camping Kratzmühle gestaan. Deze ligt in de buurt. Dat is meer een doortrekcamping.
Daar hebben wij een paar jaar geleden een paar dagen gestaan. Prachtig aan het water. Waarschijnlijk heb jij op dat grote grindveld gestaan, dan lijkt het alsof het alleen een doortrekcamping is.

Camping Kratzmühle .JPG
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2557
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Altmuhltal

Bericht door SBerend » ma 12 feb 2024 13:28

Wij hebben inderdaad op het grindveld gestaan. Wat ik ook aangaf dat de camping verder niets op aan te merken was. Wij zijn wel over de camping gelopen maar merkten weinig activiteiten. Ze waren in juni wel bezig met de toegang.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Plaats reactie

Terug naar “Duitsland”