Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Zoals al gezegd, een aanhanger heeft totaal geen invloed op het dakraam.
De Talisman is mijn eerste zonder, want niet nodig toch?En pwa ik mis het toch wel. Hoop extra licht en ook lucht in de auto. Heerlijk in het voor en najaar. En gek genoeg voor mij ook 's nachts heerlijk om 'open' te rijden. Maar meestal begon het boven de 80km/h wel te veel herrie te maken.
Ieder voor zich, maar voor de caravan hoef je het niet te laten. Op mijn volgende auto is het in ieder geval weer een verplicht nummertje.
De Talisman is mijn eerste zonder, want niet nodig toch?En pwa ik mis het toch wel. Hoop extra licht en ook lucht in de auto. Heerlijk in het voor en najaar. En gek genoeg voor mij ook 's nachts heerlijk om 'open' te rijden. Maar meestal begon het boven de 80km/h wel te veel herrie te maken.
Ieder voor zich, maar voor de caravan hoef je het niet te laten. Op mijn volgende auto is het in ieder geval weer een verplicht nummertje.
'17 Renault Talisman Initiale Paris 200PK 7EDC & '22 Knaus Sport 540 FDK..
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Ik heb het in mijn huidige V60 ook niet, dat was een voorraad auto exact zoals ik hem wilde alleen het dak miste, daar wilde ik geen 5-9 maanden op wachten
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Een schuifdak heeft maar 1 groot voordeel tov een echte cabriolet en dat is het moment als je op de snelweg rijdt en het gaat stortregenen, hoef je niet te stoppen onder een viaduct dak kan al rijdent dicht.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Er zijn heel veel meer voordelen zoals ook nadelen overigens kan ik mijn dak (Saab 9 3 cabrio) gewoon openen en sluiten tot ik meen 30km/h.
De keren dat ik in al die jaren dat ik cabrio rij nat werd is echt te verwaarlozen, want als je rijdt met 100 op de snelweg gaat het water bij een gewone bui er gewoon overheen (app op de telefoon geeft op basis van je GPS locatie van te voren ook gewoon aan wanneer het gaat regen), dus je wordt binnen niet eens nat.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Het dak zat bijna nooit dicht..ook in de winter niet.
Die wielen heb ik een week later vervangen door spaakwielen.
Vond het geen gezicht die wieldoppen..
Die mistlampen ook niet, die gingen er ook af.
Nostalgie..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Dat klopt Micky, kan inderdaad met de SAAB, en van die regen heb ik weinig last, cabrio komt enkel buiten met (bijna) strak blauwe lucht en geen regenbuien voorspeld. En ja, dicht meer een gewone auto, die hebben we al dus de cabrio specifiek waar ze voor bedoeld is, open rijden.Micky schreef: ↑di 6 feb 2024 16:33
Er zijn heel veel meer voordelen zoals ook nadelen overigens kan ik mijn dak (Saab 9 3 cabrio) gewoon openen en sluiten tot ik meen 30km/h.
De keren dat ik in al die jaren dat ik cabrio rij nat werd is echt te verwaarlozen, want als je rijdt met 100 op de snelweg gaat het water bij een gewone bui er gewoon overheen (app op de telefoon geeft op basis van je GPS locatie van te voren ook gewoon aan wanneer het gaat regen), dus je wordt binnen niet eens nat.
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
ik rij natuurlijk ook alleen open, maar ik rij vaak toertochten, die zijn gepland en dan kan het weer wel tegenzitten, dus dan rij ik ook open met jas aan en dak open totdat je nat wordt
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Wij gebruiken de Mini echt als 2de auto. Dus rijden met dit weer er gewoon mee. Uiteraard gesloten. Voorzien van alle luxe en de huidige kappen zijn uitstekend. In de zomer rijden we ook ritten voor onze lol en dan altijd open.
Met de S2000 zonder airco onder een erg dunne kap, was soms afzien.
Met de S2000 zonder airco onder een erg dunne kap, was soms afzien.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
RE.gif
Dat klopt ook maar ik heb de V60 lease en daar rij ik gratis mee dus de Cabrio is echt puur voor de lol
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat klopt ook maar ik heb de V60 lease en daar rij ik gratis mee dus de Cabrio is echt puur voor de lol
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Over smaak valt te twisten;
Maar zo’n mooi zwart dak, staat bij veel auto’s ook erg goed
Maar zo’n mooi zwart dak, staat bij veel auto’s ook erg goed
Home is where you park it
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Ik heb zowel een cabrio als een auto met een schuif/kantel dak. Maar sorry, ik vind het niet te vergelijken. Een schuif/kantel dak geeft absoluut niet het cabrio gevoel als het open staat. Daarbij geeft een cabrio met een dicht dak wel een beetje een opgesloten gevoel, wat je bij een normale auto met schuif/kantel dak niet hebt.
Een cabrio is inbraakgevoeliger en onderhoudsgevoeliger Vogelpoep moet je echt niet lang op het dak laten zitten.
Een cabrio is inbraakgevoeliger en onderhoudsgevoeliger Vogelpoep moet je echt niet lang op het dak laten zitten.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Nou is een schuif/kantel dak wel echt heel iets anders dan een te openen panorama dak, die is veel breder en schuift veel verder open.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Ik meld me voor toertochten altijd aan onder voorbehoud van weersomstandigheden
Kun je een beetje inschatten hoeveel er per jaar mee gereden wordt... afgelopen jaar (los van noodzakelijke kilometers voor onderhoud) iets van 1.500 km
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
hier toch zo'n 6k en ik doe goede doelen ritten, de laatste was 90 pp dus 180 per auto, dan ga je wel hahahaha
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)
Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
nu gaan we wel heel erg offtopic
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Bij mij staat ze altijd gesloten binnen tegen stof etc.
Hier zal ook snel wel een bezem doorheen gaan, is die van jou meteen weer stofvrij
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Tsja, dan kan ik niet achterblijven.
Maar weer even on-topic:
Als je de keuze hebt, dan zou ik een schuif-kanteldak altijd doen. Maar controleer wel eerst even of je voldoende hoofdruimte hebt. Bij mijn huidige auto is dat geen probleem, maar bij de nieuwe zat ik met de haren tegen het dak. Die dus besteld zonder open dak, voor het eerst in 15 jaar.
Maar weer even on-topic:
Als je de keuze hebt, dan zou ik een schuif-kanteldak altijd doen. Maar controleer wel eerst even of je voldoende hoofdruimte hebt. Bij mijn huidige auto is dat geen probleem, maar bij de nieuwe zat ik met de haren tegen het dak. Die dus besteld zonder open dak, voor het eerst in 15 jaar.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Gruwelen voor de cabrio liefhebbers vrees ik, maar onze Mini staat inmiddels ruim 2 jaar buiten. Alleen met oudjaarsavond (verdwaalde vuurpijl) en in onze zomervakantie staat hij binnen. Past in de garage, maar die is in gebruik voor andere zaken.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Bij een panodak is er als het goed is en als hij breed genoeg is juist meer ruimte, als hij smal is zou je precies onder de verlaging uit kunnen komen, gewone schuifkanteldaken zorgen doorgaans dat het hele plafond wat lager isMorgoth schreef: ↑vr 9 feb 2024 08:19Tsja, dan kan ik niet achterblijven.
peugeots.jpg
Maar weer even on-topic:
Als je de keuze hebt, dan zou ik een schuif-kanteldak altijd doen. Maar controleer wel eerst even of je voldoende hoofdruimte hebt. Bij mijn huidige auto is dat geen probleem, maar bij de nieuwe zat ik met de haren tegen het dak. Die dus besteld zonder open dak, voor het eerst in 15 jaar.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Ik zou een panoramadak overigens niet willen als ie niet te verduisteren is.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Vluchtig lezend: Kip caravans hadden een schuif-kanteldak. Verhip.....het gaat over auto's....
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Die zijn wel te verduisteren (ik gebruik het in de praktijk zelden) met een dun gordijn, schuif/kanteldaken doorgaans met een dikkere schuif
ik bedoel dan de daken die open kunnen gewone glazendaken weet ik niet, die zijn volgens mij vaak niet te verduisteren
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
Ach, das relatief.
Probeer eens een 2CV of Dyane in de winter
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: Schuifkanteldak ervaring met rijden caravan
In de Qashqai had ik een panorama dak met elektrische verduistering.
De hoofdruimte was daardoor wel minder maar voor mij nog voldoende.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV