Kip Navigator dakluik

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Terapelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: di 30 jan 2024 14:51

Kip Navigator dakluik

Bericht door Terapelaar » di 30 jan 2024 16:10

Beste allemaal,

Wij zijn de gelukkige bezitters van een KIP Navigator 44 TDB, nieuw aangeschaft in 2003.
Er mankeert eigenlijk vrijwel niets aan en we willen hem ook nog graag houden.
Echter het onder kader van het Remis Dakluik van 60x60cm is nodig aan vervanging toe.
Nu zie je deze caravans nog zeer regelmatig op de weg, evenals de Avento, Chateau en Home-car wagens uit dezelfde periode.
Deze zijn allemaal uitgerust met dit type schuifdak luik, dat helaas niet meer wordt gemaakt.
Ook een alternatief met dezelfde afmetingen 60x60 is kennelijk niet in de handel.
Uiteraard heb ik contact gezocht met KIP maar zij kunnen niets voor mij doen.
De vraag is nu:
Is er iemand die ervaring heeft met dit probleem, dan wel een dergelijk onder kader heeft en dit wil verkopen, dan wel een andere oplossing heeft.

Met vriendelijke groet,
Terapelaar

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1890
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Kip Navigator dakluik

Bericht door RichTrip » di 30 jan 2024 16:28

Je zoekt echt naar een speld in een hooiberg. Gelukkig is mijn onderkader nog in redelijke conditie (ik heb hem zelfs gespoten, dus weer mooi wit). Verder is het dus behandelen als broos vaatwerk.
Alternatief is een Heki 2 luik plaatsen, maar dat betekent een groter gat maken (inclusief nieuw houten raamwerk rondom het gat). Dat ga ik ook doen mocht het luik echt niet meer te redden zijn.

Andere alternatieven zijn er helaas niet (voor zover ik weet).
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11219
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kip Navigator dakluik

Bericht door dieseltijger » di 30 jan 2024 17:24

Ehm....vervanging vanwege wat? Als het verkleurd is kan je het prima ( met een primer als ondergrond) overschilderen.

Anders inderdaad vervangen door een grotere - maar minder slim opgezette- heki.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1890
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Kip Navigator dakluik

Bericht door RichTrip » di 30 jan 2024 17:46

Bekijk anders even voor mijn Project topic, genoeg inspiratie mrgreen.gif

viewtopic.php?t=32336&start=175 (topic start op de pagina waar ik het kader van het dakluik wit heb gemaakt)
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”