Op zoek naar tips voor ferry naar Groot-Brittanië

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Op zoek naar tips voor ferry naar Groot-Brittanië

Bericht door Sytske01 » wo 17 jan 2024 10:37

Komende zomer gaan we met de caravan naar GB. We gaan naar West-Sussex in Zuid-Engeland. Ik wil nu de overtocht gaan boeken. Ben op zoek naar de goedkoopste en meest praktische overtocht. Er zitten nl. best wel grote prijsverschillen tussen de verschillende maatschappijen en ook het tijdstip en dag scheelt soms honderden euro's.
Volgens mij is Duinkerken-Dover of Calais-Dover voor ons de beste optie. Hoek van Holland-Harwich valt af vanwege de onhandige tijdstippen.
Zijn er forummers die tips hebben voor het boeken van de overtocht? Heb wel eens iets gelezen dat je korting krijgt, als je lid wordt van zo'n Britse caravanclub. Is dat nog steeds zo? Andere GB tips ook welkom trouwens.

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Op zoek naar tips voor ferry naar Groot-Brittanië

Bericht door yarrah » wo 17 jan 2024 13:56

In jullie geval zou ik voor duinkerken-dover gaan. Niet duur en een overtocht van 1.5 uur. Je zou lid kunnen worden van de camping and caravanclub de andere is duur. Ook de overnachtingen. Men klaagt daar steen en been over vele hebben het lidmaatschap opgezegd. De korting die je kunt krijgen is ook minimaal. We hebben al meerdere overtochten gemaakt. Wij pakken altijd de nachtboot van hoek van holland-harwich. Dit omdat het vanuit Groningen veel handiger is. Zondagmiddag lekker rustig naar HVH rijden even de hond uitlaten op het strand. Dan naar de boot vertrek 22.00 lekker slapen en de volgende dag ben je om 6.30 in harwich, hond uitlaten bij de Morrissons en dan rijden richting de naar eerste camping.
Ik moet wel zeggen de campings zijn duur geworden ook bij de clubs. 30 pound is de norm, men doet daar niet aan de acsi. Hoewel we lid zijn van de camping and caravanclub. Zullen we daar niet veel staan. Via Pitch-up kun je voordeliger camperen.
Toch Engeland is een top vakantieland we komen er al jaren.
Als je meer vragen hebt, dan lees ik het wel😀👍
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Op zoek naar tips voor ferry naar Groot-Brittanië

Bericht door Sytske01 » wo 17 jan 2024 18:32

Dankjewel voor je reactie Yarrah thumbup.gif
We hebben de camping al geboekt. Niet goedkoop idd, maar wel erg luxe met goede voorzieningen (volgens de website). We gaan naar het Goodwood Festival of Speed o.a. Kaartjes hiervoor hebben we al binnen. We willen er een actieve vakantie van maken o.a. paar dagen naar London, steden, museau, kastelen e.d. bezoeken. Hierdoor hebben we besloten om onze hond niet mee te nemen. Dan ben je toch wel beperkter. We hebben een hele fijne oppas gelukkig.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Op zoek naar tips voor ferry naar Groot-Brittanië

Bericht door dieseltijger » do 18 jan 2024 01:46

We zijn ook "overseas member" van de camping & caravanning club, als we naar de UK gaan. Je krijgt korting op de overtochten, de omvang staat me niet meer bij. Wij nemen altijd de nacht boot van hoek van holland, duurder - maar varen terwijl je slaapt. Relaxter kan niet. Wil je naar Schotland? Overweeg IJmuiden-Hull. Het is duurder, maar verkijk je niet op de afstand die je moet rijden. Met de website van de camping & caravanclub kan je ook een mooie round trip plannen en eenvoudig meerdere campings boeken in one go boeken. Op de bonnefooi gaan kan ook, maar tijdens bankhollidays heb je een uitdaging.

Zo hadden we dus - toen de Covid pandemie roet in het eten gooide op de heenweg de nacht boot naar Hull geboekt en de terugweg via Harwich.

Wil je ook wat meer bezienswaardigheden bezoeken, dan zijn de 7 of 14 daagse lidmaatschappen van de National trust en de National heritage te overwegen. De entree is nl nogal prijzig, en ook parkeren moet je vaak apart betalen. Het kamperen vind ik niet overdreven duur, attracties wel. Maar dat is het voor de inwoners ook het geval moet je maar denken.

Ik vind het een mooi vakantieland, de sfeer en de mensen zijn onovertroffen. De regen ook.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Op zoek naar tips voor ferry naar Groot-Brittanië

Bericht door Sytske01 » do 18 jan 2024 10:09

Dankjewel voor de tips thumbup.gif Die van National Trust ga ik uitzoeken. Goeie tip.
Ik vind het aan de ene kant wel een beetje spannend, want het is anders dan gewoon naar Frankrijk of Spanje. Met de ferry en dan links rijden. Wij zijn niet zulke avonturiers, dus dit is al heel wat mrgreen.gif
Maar GB staat echt op onze bucketlist, dat willen we gewoon een keer meemaken. Nu we de knoop hebben doorgehakt, hebben we er ook ontzettend veel zin in. En enthousiaste ervaringen van anderen dragen hier ook aan bij.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Op zoek naar tips voor ferry naar Groot-Brittanië

Bericht door dieseltijger » do 18 jan 2024 10:30

Het enige risico wat je loopt is dat je - als je ietwat slaapdronken - 's ochtend op weg gaat om broodjes te halen, rechts gaat rijden. Gaat best wel lang goed in landelijk gebied.

Ben je masochist of statusgevoelig, probeer eens hier je weg te vervolgen: https://en.wikipedia.org/wiki/Magic_Rou ... a%20circle. Links rijdend over een met het zonnestelsel vergelijkbare rotonde met 8 deelrotondes. Ik heb er 1 keer onbewust over gereden (het pre-navigatiesysteem tijdperk): als je dat hebt doorstaan dan is aangetoond dat je absoluut stressbestendig bent.

Ben je het tegendeel van statusgevoelig en waardeer je zelfspot: https://www.thisismoney.co.uk/money/car ... odels.html. Je maakt een beetje kans als je een British Leyland auto hebt met bruin/beige interieur. Een skai dakbekleding doet het ook wel goed. Zelfs Geertruida is te spannend voor dit festival. Bij voorkeur hond meenemen (je bent in de UK).

Weet je volslagen idiotie te waarderen (trekker-trek is er niets bij vergeleken): woon eens een grasmaaier race bij. Ongelooflijk - je weet niet wat je ziet.

Het landschap, de historie is echt uniek. Maar ook de soms ietwat rafelige steden waar vergane glorie en industrie nog zichtbaar zijn, kan je hier nog aantreffen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Op zoek naar tips voor ferry naar Groot-Brittanië

Bericht door yarrah » do 18 jan 2024 11:13

Links rijden is geen probleem. Gewoon vanaf de boot achter de voorganger blijven dat gaat altijd goed. En dan weet je ook hoe het werkt. Go with the flow 😀👍.
Omdat de engelse kampeerder niet meer eenvoudig met een huisdier naar europa (brexit) kan reizen is het op de campings veel drukker geworden. Vooral in het weekend. Ik zou adviseren om wel te reserveren.
Oja, bijna vergeten zijn jullie of een van jullie boven de 60. Dan krijg je bijna de camping en caravanclub interessante kortingen.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Op zoek naar tips voor ferry naar Groot-Brittanië

Bericht door Sytske01 » do 18 jan 2024 15:08

[re.gif] ja allebei 60+. Bedankt voor de tip.
[re.gif] [re.gif] Geweldig, die auto evenementen. Deze is te ver weg voor ons, maar heb al een andere classis car day in de buurt gevonden. Man en zoon zijn echte petrolheads en vinden dit soort evenementen geweldig. Ik ook wel trouwens

Plaats reactie

Terug naar “Routes”