Bij de TRoc kon ik het niet permanent uitzetten , werdt ook bevestigd door de verkoper , misschien het verschil in type autoDaphne schreef: ↑di 16 jan 2024 08:59Als ik het bij driving profiles uitzet dan gaat lane assist inderdaad aan bij de volgende start. Maar bij instellingen is uit ook echt uit.jeroen.25 schreef:Ik heb (helaas wegens schade aan mijn net gekochte Octavia met 1.5TSI) een T-Roc te leen voor een paar weken.
De lane assist is heel irritant.
Trekt onnodig vaak aan het stuur en snapt helemaal niets van situaties waar 1 rijbaan opgesplitst wordt in 2.
Ik zet het iedere rit meteen uit nu. Heb in het multimedia systeem gekeken net. Daar kun je het ook uitzetten, maar de volgende rit staat het gewoon weer aan.
Ook werkt het systeem niet met sneeuw, maar daardoor is ook de gewone cruise control niet meer bruikbaar. Soms zijn de eenvoudige systemen gewoon fijner
Seat Ateca oriëntatie
Re: Seat Ateca oriëntatie
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best
Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best
Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
-
- Berichten: 1456
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Seat Ateca oriëntatie
Nee, ik heb met de caravan erachter altijd op verharde wegen gereden. Zelfs met natte ondergrond of geen probleem. Het is niet zo dat die traction control gelijk helemaal dood slaat. Daarnaast kan je het uitzetten indien wenselijk.
Edit: zelfs een steil grindweg hellinkje op de camping in Oostenrijk vanuit stilstand geen probleem. Slipte 1keer ‘door’, ingreep door de TC en doorrrrrrr…..
V60, Fendt Saphir 510 TFK
-
- Berichten: 1456
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Seat Ateca oriëntatie
Seat op een 20% helling: https://youtu.be/oBNuaOu-bq0?si=0WX1n1sV7lBgFNCo
Doorslippen van de wielen geeft niet meer tractie: https://youtu.be/EUp4BJwmeYs?si=93isn1jaYCO5DzoB
Doorslippen van de wielen geeft niet meer tractie: https://youtu.be/EUp4BJwmeYs?si=93isn1jaYCO5DzoB
V60, Fendt Saphir 510 TFK
Re: Seat Ateca oriëntatie
Maar die 20% is niet vanuit stilstand, dan was hij niet weggekomen met ingeschakelde traction control maar dat is een gok
Probleem met inschakelde traction control is meestal dat de auto op een steile helling gewoon dood valt en blijft staan maar is ook wel een beetje auto afhankelijk.
Leuk leesvoer
https://caravantrekker.nl/vragen/vraag_ ... p?id=43640
Probleem met inschakelde traction control is meestal dat de auto op een steile helling gewoon dood valt en blijft staan maar is ook wel een beetje auto afhankelijk.
Leuk leesvoer
https://caravantrekker.nl/vragen/vraag_ ... p?id=43640
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: Seat Ateca oriëntatie
Mijn DSG 7 heeft een droge koppeling.dieseltijger schreef: ↑di 16 jan 2024 12:38De huidige uitvoeringen hebben - dacht ik twee motorfiets koppelingen in een oliebadje. Slijtvast en geen stank bij wegrijden.
Er zijn best veel varianten van de DSG in omloop heb ik gelezen.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS
Re: Seat Ateca oriëntatie
Persoonlijk prima ervaring met een 1.5 TSI in combinatie met een DSG-7 in mijn Seat Leon van 2018.
Het klopt inderdaad dat de automaat pas later schakelt met de caravan erachter, ik hoef hier verder niks voor te doen.
Enige minpunt vind ik dat ik de auto licht vind aan de voorkant in vergelijking met de Passat 1.6 TDI die we hiervoor hadden. Maakt dat we toch weer wat aan het schuiven zijn gegaan met de gewichtsverdeling in de caravan om een mooie balans te behouden.
Het klopt inderdaad dat de automaat pas later schakelt met de caravan erachter, ik hoef hier verder niks voor te doen.
Enige minpunt vind ik dat ik de auto licht vind aan de voorkant in vergelijking met de Passat 1.6 TDI die we hiervoor hadden. Maakt dat we toch weer wat aan het schuiven zijn gegaan met de gewichtsverdeling in de caravan om een mooie balans te behouden.
Re: Seat Ateca oriëntatie
En, hebben jullie ondertussen een de juiste trekauto gevonden?
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Seat Ateca oriëntatie
Er is een groot verschil tussen gemiddeld verbruik en het gebruik bij constant 100 op de snelweg..dehoekies schreef: ↑di 16 jan 2024 13:20Is dit met of zonder caravan ??
Ik ben enkele keren van Best naar Middelburg gereden zonder caravan maar 3 volwassenen en 2 hondjes erin en het verbruik was 1 op 16.
Volle tank op en neer gereden en weer aftanken en het aantal liters verrekend met de km en dat 2x gedaan 1x op zondag en 1x op donderdag spitstijd.
De rit op zondag was 1 op 16,9
Onze Mazda is een 2.0 ltr met 165 pk ben benieuwd waar daar het verbruik van is met caravan
Mijn 5,7 liter V8 RAM haalde bij langere snelweg ritten makkelijk 10 liter (LPG) op 100 km. Vaak nog minder, als het rustig op de weg was.
Het gemiddelde verbruik lag echter altijd rond 17 liter. Snelweg, stad en rondom de kerk, en regelmatig met aanhanger.
Met de caravan erachter ook zoiets. Als ik niet boven de 90 km kwam, en langere ritten.
Door Duitsland heen reed echter behoorlijk wat meer. Met 110/115 km/u.
20 liter/100 km zo ongeveer.
Het scheelt dat LPG ruim een euro per liter goedkoper is..
Brandstofverbruikcijfers zijn erg relatief..
Snelheid en vooral constante snelheid bepaald het meeste.
Caravans kunnen het verbruik makkelijk verdubbelen. Zeker bij gestroomlijnde auto's.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Seat Ateca oriëntatie
Ergens in dit proces besloten we onze auto te houden. De inruilwaarde van onze auto was zo schrikbarend laag dat we even een pas op de plaats hebben gemaakt. Extra sterke veren aan te brengen en te tunen leek beter. De levertijd van de caravan is verlaat.doubleyou schreef:En, hebben jullie ondertussen een de juiste trekauto gevonden?
Inmiddels lijkt tunen niet wenselijk te zijn.
Denkt onze dochter echt nog wel een paar jaar mee te gaan en hebben we een huurauto overwogen.
Maar huren blijft ook lastig en is een korte termijn oplossing.
Dan besef je dat je een chassisverhoging hebt gedaan naar 1500 kilo en dat een Ateca dan toch een goede oplossing lijkt te zijn. Mede omdat dochterlief dan ook gewoon kan rijden (als ik dat met de hele, deels nieuwe, combi aandurf).
Dus we zijn weer op zoek naar een Ateca en hebben we mogelijk een koper voor onze auto voor een redelijk bedrag.
Re: Seat Ateca oriëntatie
Mocht je in de toekomst nog eens willen kijken voor een Seat Ateca, wij hebben zelf de 1.5 TSI.
Ik denk dat je er niet een caravan van 1800kg achter wilt hangen, tot 1500kg is het een prima trekauto mits je de auto goed doet beladen. Zelf heb ik een dakkoffer waar de hele voortent en luifel in gaan en dan is het kofferbak nog volledig vol, op die manier hebben we altijd een perfect combi gehad.
Ik denk dat je er niet een caravan van 1800kg achter wilt hangen, tot 1500kg is het een prima trekauto mits je de auto goed doet beladen. Zelf heb ik een dakkoffer waar de hele voortent en luifel in gaan en dan is het kofferbak nog volledig vol, op die manier hebben we altijd een perfect combi gehad.
.Seat Ateca 1.5 TSI (2019) of Bmw X3 3.0 (2007).
.................Hobby 490 KMF (2022).....................
.................Hobby 490 KMF (2022).....................