Seat Ateca oriëntatie
Re: Seat Ateca oriëntatie
Super Daphne! Dank!
Re: Seat Ateca oriëntatie
Ik ben eens uitgenodigd om een dagje een Politie controle op technische staat en overgewicht van caravans mee te maken.
Eigenlijk heel simpel..
Je wordt van de weg geplukt als je een bedenkelijke combi rijd.
De hut wordt gewogen.... en met het nl poldermodel berekend de politie het gewicht.
Rijplaten hebben al een sticker met welke correctie men moet meten.
Dan ook nog eens zoveel procent wat het "overgewicht mag zijn...
Als dat VER boven de MTM van de caravan is gaat men ook de auto bekijken,,, want het overgewicht van de caravan zou in de auto mogen als die niet overbeladen is.
Maar... dat zie je al snel..
Er werd toen een DL combi van de weg geplukt... een waar wonder dat ie zover was gekomen.
Een stokoude Burstner met een even oude Passat ervoor.
Samen had die combi een overgewicht van...... 880 KG !!
Dikke prent... uitladen... en zonder overgewicht door naar de camping en dan terugkomen met de lege auto om de rest in 2x rijden op te halen.
Die Burstner was werkelijk tot het dak volgeladen, de Passat ook, en die vervoerde ook nog eens 3 "Romige" inzittenden.
Wat ook opvallend was.... toen eenmaal bleek dat het de spuigaten uitliep met die combi ging men ook alles controleren.
Verlichting, spiegels, banden, optische staat van de reminrichting etc etc... en dan is elke misser een extra PV.
Conclusie...
Voor sommige mensen is het maar goed dat anderen voor ze denken...
Maar zodra een chauffeur er zelf gedegen over gaat denken is het al een heel goede kans dat alles goed gaat komen.
En dan het voordeel van een "Zware auto ".... die is doorgaans een stuk stabieler dan een light-weight auto.
M.a.w. een beter rijdende combi.
Ook mijn auto is op de brug wat zwaarder dan op papier... gelukkig maar.
Eigenlijk heel simpel..
Je wordt van de weg geplukt als je een bedenkelijke combi rijd.
De hut wordt gewogen.... en met het nl poldermodel berekend de politie het gewicht.
Rijplaten hebben al een sticker met welke correctie men moet meten.
Dan ook nog eens zoveel procent wat het "overgewicht mag zijn...
Als dat VER boven de MTM van de caravan is gaat men ook de auto bekijken,,, want het overgewicht van de caravan zou in de auto mogen als die niet overbeladen is.
Maar... dat zie je al snel..
Er werd toen een DL combi van de weg geplukt... een waar wonder dat ie zover was gekomen.
Een stokoude Burstner met een even oude Passat ervoor.
Samen had die combi een overgewicht van...... 880 KG !!
Dikke prent... uitladen... en zonder overgewicht door naar de camping en dan terugkomen met de lege auto om de rest in 2x rijden op te halen.
Die Burstner was werkelijk tot het dak volgeladen, de Passat ook, en die vervoerde ook nog eens 3 "Romige" inzittenden.
Wat ook opvallend was.... toen eenmaal bleek dat het de spuigaten uitliep met die combi ging men ook alles controleren.
Verlichting, spiegels, banden, optische staat van de reminrichting etc etc... en dan is elke misser een extra PV.
Conclusie...
Voor sommige mensen is het maar goed dat anderen voor ze denken...
Maar zodra een chauffeur er zelf gedegen over gaat denken is het al een heel goede kans dat alles goed gaat komen.
En dan het voordeel van een "Zware auto ".... die is doorgaans een stuk stabieler dan een light-weight auto.
M.a.w. een beter rijdende combi.
Ook mijn auto is op de brug wat zwaarder dan op papier... gelukkig maar.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Seat Ateca oriëntatie
Bedankt Chris voor je leuke verhaal!
Re: Seat Ateca oriëntatie
Ze vraagt dan ook advies over het gewicht van de de Ateca…niet over de Peugeot :)
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Seat Ateca oriëntatie
Google even op ateca en nokkenasversteller . Dit is bij 2 van mijn kennissen het geval . Allebei rond de 70000 km met 1.5 moterblok . Succes met het orienteren naar een nieuwe trekker .
Re: Seat Ateca oriëntatie
Maar als dat bij de ateca gebeurt dan zal dat toch bij alle vag modellen gebeuren met hetzelfde motorblok? De 1.5tsi is dat dan?
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: Seat Ateca oriëntatie
En is het gisteren gelukt, proefrit bevallen? en wellicht de auto gewogen....
Porsche + Tabbert
Re: Seat Ateca oriëntatie
Ik vind de Ateca een prachtige auto.
En blijf je bevindingen volgen.
Wat anderen er van vinden doet er niet toe.
En blijf je bevindingen volgen.
Wat anderen er van vinden doet er niet toe.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
- dieseltijger
- Berichten: 11217
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Seat Ateca oriëntatie
Wedden dat zo'n Tsi motor geweldig rijdt en nog zuinig ook? Lekker veel trekkracht bij lage toerentallen - ik ben er jaloers op. Zwager heeft m in zijn golf.
En wat fora betreft: filter. Negatieve ervaringen worden snel gedeeld en krijgen de overhand ( elke auto heeft wel wat). Ik las ooit iets over te actieve rijhulp systemen. Dat zal inmiddels prima uitgerijpt zijn, en dat kan je met de proefrit vaststellen.
Waag je eventueel aan een proefrit met je caravan erachter. Ik ga het in ieder geval serieus proberen.
En wat fora betreft: filter. Negatieve ervaringen worden snel gedeeld en krijgen de overhand ( elke auto heeft wel wat). Ik las ooit iets over te actieve rijhulp systemen. Dat zal inmiddels prima uitgerijpt zijn, en dat kan je met de proefrit vaststellen.
Waag je eventueel aan een proefrit met je caravan erachter. Ik ga het in ieder geval serieus proberen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Seat Ateca oriëntatie
actieve rijhulp systeem zoals rijbaancorrectie staat bij de vw t toc automatisch aan telkens als je de auto start
Bij de Mazda niet en dat is prettiger bij het rijden met een caravan mijn ervaring tenminste want ik vergat hem uit te zetten
p.s In de vw t roc die ik voor de Mazda had ligt ook een 1,5 tsi met 150 pk .zuinige auto met inderdaad veel trekkracht bij lage toeren
Maar max trekgewicht was voor mij niet voldoende
Bij de Mazda niet en dat is prettiger bij het rijden met een caravan mijn ervaring tenminste want ik vergat hem uit te zetten
p.s In de vw t roc die ik voor de Mazda had ligt ook een 1,5 tsi met 150 pk .zuinige auto met inderdaad veel trekkracht bij lage toeren
Maar max trekgewicht was voor mij niet voldoende
Laatst gewijzigd door dehoekies op zo 14 jan 2024 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best
Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best
Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
- dieseltijger
- Berichten: 11217
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Seat Ateca oriëntatie
Standaard aan is prima, maar als dat ding - zoals bij een forummers het geval was - constant vals alarm geeft, dan wordt het meer dan irritant.
Er zijn hier meerdere atteca bezitters, en die klagen er niet over, dus het zal geen probleem (meer) zijn.
Ik heb er gisteren tijdens een proefrit met een andere auto op gelet - maar was natuurlijk overweldigd door de overdaad een knopjes.
Er zijn hier meerdere atteca bezitters, en die klagen er niet over, dus het zal geen probleem (meer) zijn.
Ik heb er gisteren tijdens een proefrit met een andere auto op gelet - maar was natuurlijk overweldigd door de overdaad een knopjes.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Seat Ateca oriëntatie
Lane assist heb ik standaard uitgezet en blijft ook uit. Omdat wij in de polder wonen is dat geen fijne optie om aan te hebben. Waarom het bij de T-Roc dan telkens opnieuw uitgeschakeld moet worden begrijp ik niet want bij m’n vorige auto, VW Golf was dat ook een eenmalige actie. Gewoon in het scherm bij instellingen rijhulpsystemen kun je dat eenmalig instellen. Alleen na een software-update wil het nog wel eens op aan staan.
Overigens zodra de stekker van de caravan is ingeplugd gaat ook de blind spot sensor automatisch uit. De 360 camera blijft wel werken en de navigatie past de snelheden en de verkeersborden aan de aanhanger aan.
Ben trouwens benieuwd met welke Ateca TS een proefrit heeft gemaakt want er is ook nog een 1.0 TSI die 1300 kg mag trekken. De 1.5 TSI handgeschakeld mag 1800 kg trekken en de 1.5 TSI DSG7 1600 kg.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Seat Ateca oriëntatie
Onze proefrit afgelopen zaterdag was in een SEAT Ateca 1.4 EcoTSI DSG. Het rijden beviel prima! Er waren te veel knopjes om allemaal uit te proberen maar de stoelverwarming was best lekker! De flippers aan het stuur werkten ook tof en zal best prettig zijn als je met een caravan rijdt. We reden heen over een N weg, toen binnendoor naar de weegbrug en terug over de snelweg. De weegbrug was een deceptie.
Volgens de papieren was het leeggewicht van de auto 1275 kilo, rijklaar 1375 kilo en max 1920 kilo.
De weegbrug gaf met 1 (gemiddeld) persoon en een vrij lege tank 1440 kilo aan. We hebben zitten rekenen dat met een 90% gevulde tank het gewicht op 1465 kilo komt. Er bleek een sub woofer in de auto te liggen en alle knopjes voor in dienen vast ook ergens voor dat het nodige gewicht zal hebben.
Onze berekening komt dan op :
Rijklaar 1465
3 personen 325
Wat spullen voor onderweg, jassen en eten/drinken 20
Kogeldruk 80 (alhoewel 100 zou mogen)
Totaal 1890 kilo
Dan zouden we nog 30 kilo over hebben voor tassen en andere bagage. Dat vind ik echt te weinig.
We reden de auto dus snel terug. Ook deze verkoper, hoe prettig en goed hij ook was, probeerde ons probleem te snappen maar dat lukte niet helemaal. Want ach iets meer in de caravan of de auto iets zwaarder beladen en je bent er uit. Dat snap ik allemaal wel maar als ik toch een andere auto moet kopen dan wil ik gewoon een zo goed mogelijke passende auto. Overigens was de stoelzitting van de Ateca voor mij te smal en hebben we de knoop doorgehakt dat de Ateca het niet moet worden.
Welk besef er wel is gekomen dat een voldoende trekgewicht en dus belastbaarheid van de caravan wel soelaas kan brengen. Dus mik ik op een auto van max 2100 kilo belastbaar, dan kan de caravan 1400 kilo wegen en hoeven we geen E rijbewijs te halen. De 1.4 TSI motor heeft me mede door jullie reacties wel overtuigd. Van alle gadgets en opties op een auto word je hebberig maar als ik er van uit ga dat hoe kaler hoe lichter zet ik de stoelverwarming wel uit mijn hoofd
Toen kwamen we met denken weer terug bij de VW Tiguan. Die stoel is breder en sommige types Tiguan hebben een grotere belastbaarheid. Maar het is zoeken en het is meestal een handgeschakelde terwijl we toch wel graag een automaat zouden willen.
Tijdens het zoeken vroeg ik me toch weer af of ik niets over het hoofd zag. Dus heb ik gekeken naar een heleboel modellen en kwam als mogelijke modellen de Opel Grandland, Maxda cx-5 en de Hyundai Tucson tegen. Deze auto’s lijken onze voorkeur echter niet te hebben. En opeens ging er een lampje branden… de VW Touran….
De VW Touran lijkt op papier 622 kilo belastbaar te zijn (itt de Ateca 545 kilo) dus dat biedt perspectief. Ook hier zit de 1.4 TSI motor daar in. Het lijkt echter alsof al de aangeboden occasions enorm veel kilometer hebben gereden en best nog flink aan de prijs zijn. En soms wat uitgeleefd zijn.
De neiging is dan toch weer naar de Tiguan en de vraag is dan of we handschakeling voor lief nemen of accepteren dat de auto misschien wat overbeladen is.
Maar ook blijf ik nog even kijken naar de Touran en misschien de Opel Grandland.
We zijn er dus nog niet uit. Heeft dit weekend weer een hoop energie gekost, maar dit alles op een rijtje zetten helpt wel weer.
Volgens de papieren was het leeggewicht van de auto 1275 kilo, rijklaar 1375 kilo en max 1920 kilo.
De weegbrug gaf met 1 (gemiddeld) persoon en een vrij lege tank 1440 kilo aan. We hebben zitten rekenen dat met een 90% gevulde tank het gewicht op 1465 kilo komt. Er bleek een sub woofer in de auto te liggen en alle knopjes voor in dienen vast ook ergens voor dat het nodige gewicht zal hebben.
Onze berekening komt dan op :
Rijklaar 1465
3 personen 325
Wat spullen voor onderweg, jassen en eten/drinken 20
Kogeldruk 80 (alhoewel 100 zou mogen)
Totaal 1890 kilo
Dan zouden we nog 30 kilo over hebben voor tassen en andere bagage. Dat vind ik echt te weinig.
We reden de auto dus snel terug. Ook deze verkoper, hoe prettig en goed hij ook was, probeerde ons probleem te snappen maar dat lukte niet helemaal. Want ach iets meer in de caravan of de auto iets zwaarder beladen en je bent er uit. Dat snap ik allemaal wel maar als ik toch een andere auto moet kopen dan wil ik gewoon een zo goed mogelijke passende auto. Overigens was de stoelzitting van de Ateca voor mij te smal en hebben we de knoop doorgehakt dat de Ateca het niet moet worden.
Welk besef er wel is gekomen dat een voldoende trekgewicht en dus belastbaarheid van de caravan wel soelaas kan brengen. Dus mik ik op een auto van max 2100 kilo belastbaar, dan kan de caravan 1400 kilo wegen en hoeven we geen E rijbewijs te halen. De 1.4 TSI motor heeft me mede door jullie reacties wel overtuigd. Van alle gadgets en opties op een auto word je hebberig maar als ik er van uit ga dat hoe kaler hoe lichter zet ik de stoelverwarming wel uit mijn hoofd
Toen kwamen we met denken weer terug bij de VW Tiguan. Die stoel is breder en sommige types Tiguan hebben een grotere belastbaarheid. Maar het is zoeken en het is meestal een handgeschakelde terwijl we toch wel graag een automaat zouden willen.
Tijdens het zoeken vroeg ik me toch weer af of ik niets over het hoofd zag. Dus heb ik gekeken naar een heleboel modellen en kwam als mogelijke modellen de Opel Grandland, Maxda cx-5 en de Hyundai Tucson tegen. Deze auto’s lijken onze voorkeur echter niet te hebben. En opeens ging er een lampje branden… de VW Touran….
De VW Touran lijkt op papier 622 kilo belastbaar te zijn (itt de Ateca 545 kilo) dus dat biedt perspectief. Ook hier zit de 1.4 TSI motor daar in. Het lijkt echter alsof al de aangeboden occasions enorm veel kilometer hebben gereden en best nog flink aan de prijs zijn. En soms wat uitgeleefd zijn.
De neiging is dan toch weer naar de Tiguan en de vraag is dan of we handschakeling voor lief nemen of accepteren dat de auto misschien wat overbeladen is.
Maar ook blijf ik nog even kijken naar de Touran en misschien de Opel Grandland.
We zijn er dus nog niet uit. Heeft dit weekend weer een hoop energie gekost, maar dit alles op een rijtje zetten helpt wel weer.
Re: Seat Ateca oriëntatie
Hee jammer dat het voor jullie niets is geworden.
Ik vind het overigens apart dat de Tiguan een veel bredere stoel heeft. In mijn Ateca zit namelijk dezelfde comfortstoel als in de Tiguan.
Bedenk dat een auto die een hogere maximum toegelaten massa heeft, van zichzelf ook zwaarder is. Het zal jou niet helpen om je laadvermogen te vergroten. De verschillen tussen de verschillende auto's zijn daarmee gewoon te klein.
Ik vind het overigens apart dat de Tiguan een veel bredere stoel heeft. In mijn Ateca zit namelijk dezelfde comfortstoel als in de Tiguan.
Ik zou voor het laatste gaan. De kinderen gaan niet voor altijd mee of komen je op eigen gelegenheid achterna. Daarnaast is het een zeldzaamheid dat je met de auto incl inzittenden op de weegbrug moet.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Seat Ateca oriëntatie
Ik heb het al eens gezegd en ik herhaal het nog maar eens een keer. Je fixeert je teveel op de gewichten. Als ik er zo over in zat als jij nu doet, dan zou ik het echt uit mijn hoofd laten om met een caravan op pad te gaan.
Terug naar de Ateca:
Totaal: 1920 kilo
Gewogen + 90% tank: 1465 kilo
Het verschil is 455 kilo. Als je daar de 325 kilo vanaf haalt, dan hou je nog 130 kilo over voor bagage. Dat lijkt niet zoveel, maar vul de achterbak maar eens en weeg het vooral. Het zal je wellicht verbazen dat het de 130 kilo niet haalt. Een en ander natuurlijk wel afhankelijk van wat je er in legt. Ik ga uit van mijn eigen voorbeeld (de stokken van de tent, voortent, koelbox en een kratje boodschappen).
Ik neem hier de kogeldruk niet mee omdat dit in mijn beleving niet meegerekend moet worden. Voor een eerlijk verhaal zou de auto gewogen moeten worden zonder de caravan. Indien je het gewicht wel meerekend, dan vervalt die 80 kilo natuurlijk bij het totaal gewicht van de caravan.
Mocht je auto desondanks bij een eventuele controle alsnog rond de 2000 kilo wegen (dus dat is 130 kilo laadvermogen + die 80 kilo kogeldruk OF 80 kilo extra bagage), dan is dat een afwijking van nog geen 5%. Daar zal je echt geen boete voor krijgen en gevaarlijk is het ook niet.
Terug naar de Ateca:
Totaal: 1920 kilo
Gewogen + 90% tank: 1465 kilo
Het verschil is 455 kilo. Als je daar de 325 kilo vanaf haalt, dan hou je nog 130 kilo over voor bagage. Dat lijkt niet zoveel, maar vul de achterbak maar eens en weeg het vooral. Het zal je wellicht verbazen dat het de 130 kilo niet haalt. Een en ander natuurlijk wel afhankelijk van wat je er in legt. Ik ga uit van mijn eigen voorbeeld (de stokken van de tent, voortent, koelbox en een kratje boodschappen).
Ik neem hier de kogeldruk niet mee omdat dit in mijn beleving niet meegerekend moet worden. Voor een eerlijk verhaal zou de auto gewogen moeten worden zonder de caravan. Indien je het gewicht wel meerekend, dan vervalt die 80 kilo natuurlijk bij het totaal gewicht van de caravan.
Mocht je auto desondanks bij een eventuele controle alsnog rond de 2000 kilo wegen (dus dat is 130 kilo laadvermogen + die 80 kilo kogeldruk OF 80 kilo extra bagage), dan is dat een afwijking van nog geen 5%. Daar zal je echt geen boete voor krijgen en gevaarlijk is het ook niet.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk
Re: Seat Ateca oriëntatie
Die kogeldruk hoort wel degelijk bij laadvermogen auto in mijn beleving.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: Seat Ateca oriëntatie
Daarom heb ik hem ook wel meegenomen in de voorbeelden. Maar dit wordt zo een scenario waarbij je de keuze van de auto geheel laat afhangen van het feit of het gewogen gewicht van de beoogde auto inclusief de inzittenden en bagage valt binnen het opgegeven totaalgewicht welke de auto mag wegen. Dat gaat een heel erg lastige opgave worden. Want je moet ook nog rekening houden met het geremde aanhangwagen gewicht. Indien dat ook ruim is en je komt niet boven de 3500 kilo dan is er niet zoveel aan de hand. Dan is EN de auto op papier niet te zwaar EN de meeste bagage kan in de caravan. Maar ook dat is een hele discussie. Want hoe zwaarder de auto (theoretisch) en lichter de caravan, hoe beter dat is (in de meeste gevallen).
Mijn combi zal stabieler rijden met 80 kilo overgewicht (totaalgewicht + de kogeldruk) dan 80 kilo bagage niet in de auto, maar in de caravan (bij gelijke kogeldruk).
Maar hey, ik rij ook al probleemloos 15 jaar heel Europa door met de caravan. Niet dat dat enige garantie geeft, maar gewoon een beetje common sense en nuchter nadenken is de oplossing voor veel zaken. Op deze manier enorm gefixeerd zijn op de cijfertjes, dan let je (wellicht) niet op andere zaken die ook belangrijk zijn, zo niet veel belangrijker.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk
Re: Seat Ateca oriëntatie
Is het geen goede optie om die 325 kg voor 3 personen naar beneden te brengen?
Heeft m.i. alleen maar voordelen als je zo op het gewicht gefixeerd bent.
Heeft m.i. alleen maar voordelen als je zo op het gewicht gefixeerd bent.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Seat Ateca oriëntatie
Wil niet zozeer merken promoten maar het extra wat er in de Vw T Roc 1,5 zit in de Mazda CX 5 ook alleen heeft de laatste ook verwarmde achterbank en stuurverwarming en en voorstoelen met koeling nog veel meer als de luxe VW.
Maar het is net waar je waarde aan hecht
Maar het is net waar je waarde aan hecht
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best
Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best
Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
Re: Seat Ateca oriëntatie
Je kan de CX-5 en T-Roc op motorisch gebied eigenlijk weer niet vergelijken.
Persoonlijk zou ik dan de T-Roc pakken.
De TSI rijdt heel anders dan de atmosferische CX-5
Persoonlijk zou ik dan de T-Roc pakken.
De TSI rijdt heel anders dan de atmosferische CX-5
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: Seat Ateca oriëntatie
Het voordeel is dan weer, dat er bij Mazda geen turbo in zit..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Seat Ateca oriëntatie
VW 1500 kg trekken en de Mazda 1800 kg trekken.
Kleinigheidje maar niet onbelangrijk voor sommige
Kleinigheidje maar niet onbelangrijk voor sommige
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best
Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best
Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
Re: Seat Ateca oriëntatie
Wat een ongepaste reactie ……
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Seat Ateca oriëntatie
Ik heb (helaas wegens schade aan mijn net gekochte Octavia met 1.5TSI) een T-Roc te leen voor een paar weken.
De lane assist is heel irritant.
Trekt onnodig vaak aan het stuur en snapt helemaal niets van situaties waar 1 rijbaan opgesplitst wordt in 2.
Ik zet het iedere rit meteen uit nu. Heb in het multimedia systeem gekeken net. Daar kun je het ook uitzetten, maar de volgende rit staat het gewoon weer aan.
Ook werkt het systeem niet met sneeuw, maar daardoor is ook de gewone cruise control niet meer bruikbaar. Soms zijn de eenvoudige systemen gewoon fijner
Verder wel een fijne auto, maar best klein als je een Octavia gewend bent. Zowel qua beenruimte achterin als kofferbak. Qua verbruik scheelt het ook best veel met mijn oude Octavia die dezelfde 1.0TSI had. Zo'n hoge auto is echt flink minder zuinig.
Een Tiguan of groter zal denk ik wel een betere combi zijn met een zware caravan
De lane assist is heel irritant.
Trekt onnodig vaak aan het stuur en snapt helemaal niets van situaties waar 1 rijbaan opgesplitst wordt in 2.
Ik zet het iedere rit meteen uit nu. Heb in het multimedia systeem gekeken net. Daar kun je het ook uitzetten, maar de volgende rit staat het gewoon weer aan.
Ook werkt het systeem niet met sneeuw, maar daardoor is ook de gewone cruise control niet meer bruikbaar. Soms zijn de eenvoudige systemen gewoon fijner
Verder wel een fijne auto, maar best klein als je een Octavia gewend bent. Zowel qua beenruimte achterin als kofferbak. Qua verbruik scheelt het ook best veel met mijn oude Octavia die dezelfde 1.0TSI had. Zo'n hoge auto is echt flink minder zuinig.
Een Tiguan of groter zal denk ik wel een betere combi zijn met een zware caravan
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS
Re: Seat Ateca oriëntatie
Hm de opmerkingen over lane assist snap ik niet echt geloof ik. Mijn ervaring is dat dit prima werkt. Grijpt wel eens in als het niet per se nodig is, maar over het algemeen vind ik het best meevallen.
Dat van die cruise control ben ik helemaal met je eens. Rete irritant is dat. Werkt niet bij sneeuw. Vanmiddag viel hij ook alweer uit, en dan heb je dus helemaal geen cruise control.
Dat van die cruise control ben ik helemaal met je eens. Rete irritant is dat. Werkt niet bij sneeuw. Vanmiddag viel hij ook alweer uit, en dan heb je dus helemaal geen cruise control.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF