Ach, ik vind het geen nadeel, rijdt al sinds iets van 2008 TSI en Turbo motoren en nooit turbo problemen gehad.
M’n Range Rover uit 1972 had ook nog steeds z’n eerste turbo.
Die T-Roc gaat lekker fluitend weg bij lage toeren.
Ach, ik vind het geen nadeel, rijdt al sinds iets van 2008 TSI en Turbo motoren en nooit turbo problemen gehad.
Fluitend? Oeps....https://turbonews.th-group.eu/fluitende ... et-geluid/
Tussen de oren gaat het vaak fout, dat is het probleem.
Tja, alles kan kapot hè, ook Geertruidadieseltijger schreef: ↑ma 15 jan 2024 20:08Fluitend? Oeps....https://turbonews.th-group.eu/fluitende ... et-geluid/
Ja dat klopt . Of het bij meerdere 1.5 tsi vag moteren zo is weet ik niet . Maar het begon met tikken alsof de kleppen hoorbaar waren . Wordt steeds erger gelukkig was mijn schoonvader op tijd maar me buurman niet was te laat .
Als ik het bij driving profiles uitzet dan gaat lane assist inderdaad aan bij de volgende start. Maar bij instellingen is uit ook echt uit.jeroen.25 schreef:Ik heb (helaas wegens schade aan mijn net gekochte Octavia met 1.5TSI) een T-Roc te leen voor een paar weken.
De lane assist is heel irritant.
Trekt onnodig vaak aan het stuur en snapt helemaal niets van situaties waar 1 rijbaan opgesplitst wordt in 2.
Ik zet het iedere rit meteen uit nu. Heb in het multimedia systeem gekeken net. Daar kun je het ook uitzetten, maar de volgende rit staat het gewoon weer aan.
Ook werkt het systeem niet met sneeuw, maar daardoor is ook de gewone cruise control niet meer bruikbaar. Soms zijn de eenvoudige systemen gewoon fijner
Hiervoor heb ik een Passat met de 1.4 TSI ACT 150 pk gehad. Ik reed altijd in de gewone stand ‘D’ , niet in de sportstand ‘S’. De D is adaptief, zodra iets achter de auto hangt of je rijdt in de bergen wordt het schakelmoment van de bak aangepast. Ook solo rijdt dit fijne motortje heel goed en zuinig. De V60 die ik nu heb zuipt meer.dieseltijger schreef: ↑di 16 jan 2024 11:08Mooi. Ik zie dat veel mensen de "sport" stand gebruiken met een automaat, maar (theorie) het zou niet nodig hoeven zijn. Trekt zo'n ding ook probleemloos hellingopwaarts op? Want dat is soms een uitdaging: ofwel ik rijd met slippende voorwielen weg, of de traction control grijpt in en dan slaat de handel af.
Is dit met of zonder caravan ??