Lentekriebels in januari

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Tram
Berichten: 16
Lid geworden op: za 11 jun 2016 20:15

Lentekriebels in januari

Bericht door Tram » ma 8 jan 2024 15:33

Goede Middag allemaal

Als het al te laat zou zijn voor een ieder een gezond en gelukkig 2024 te wensen, is het wel lekker vroeg om iedereen veilige kilometers in goede gezondheid te wensen.

Anders dan vorig jaar willen we met de caravan dit jaar via: Liverdun, meer van Annecy naar alp Huez en richting Gap rijden. Ergens midden april, en terug komen als we zin hebben, of de portemonee het heeft begeven.
Heeft het op deze tocht zin/nut om onze electrische fietsen mee te nemen?
Heeft er iemand tips voor deze tocht?
Heeft er ook iemand tips over welke weg terug (naar Limburg) en waarom natuurlijk. En terug zou ergen in juni kunnen zijn.

Alvast bedankt,
Mart en Irma

Gebruikersavatar
dehoekies
Berichten: 619
Lid geworden op: za 20 aug 2022 19:29

Re: Lentekriebels in januari

Bericht door dehoekies » ma 8 jan 2024 16:20

Als je graag fietst ( zoals ik ) en niet bang bent voor een bultje hier en daar en dat je met je E bike dat kunt is het zeker de moeite .
Ik heb veel gefietst rondom Gap , wij stonden op de camperplaats in het centrum
Het meer dan Annecy kon je een groot gedeelte rond fietsen al waren er toen nog niet veel fietspaden hoe het nu is weet ik niet.
Beter om gelegen dan om verlegen dus ik zou ze meenemen maar dat is ieders eigen keuze.
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken awhoea.gif
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best

Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Lentekriebels in januari

Bericht door Ron » ma 8 jan 2024 17:26

Als je de mogelijkheid hebt om de fietsen mee te nemen.
Gewoon doen natuurlijk.
Zeker als je een langere tijd gaat.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Tram
Berichten: 16
Lid geworden op: za 11 jun 2016 20:15

Re: Lentekriebels in januari

Bericht door Tram » ma 8 jan 2024 17:34

We fietsen graag, zijn ook goede e-bikes, maar als het te bergachtig is, heeft het weinig zin om b.v 4000 kilometer de fietsen mee te nemen voor ter plekke 200 kilometer te kunnen maken.
De route die we aan het plannen zijn moet wel beetje fietsbaar zijn.

Groetjes, Mart

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 336
Lid geworden op: di 7 sep 2010 23:18
Locatie: IJmond

Re: Lentekriebels in januari

Bericht door Storm » ma 8 jan 2024 17:42

Rond het meer van Annecy is een mooi fietspad +/- 42 km welke op een paar plekken door een dorpje onderbroken is. Maar dan fiets je op geasfalteerde wegen waar borden staan dat er heel goed gelet moet worden op fietsers.

Tip om het meer links om te fietsen, dan heb je wel een vrij korte steile helling, maar een hele lange afdaling naar Annecy zelf.

Race fietsers kom je in de ruime omgeving veel tegen, maar dan wel van de categorie berggeiten als ik kijk naar de hellingspercentages.

Als je het niet meer trekt, moet je duwen.


Subaru Forester 2.0i Comfort, Hobby de luxe 460 lu, Unico Torino en Bologna.
Reich EasyDriverPro 1.8 mover met Mobility Power Pack.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”