Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Ik heb een Schaudt CSV 402 in de kluscaravan gebouwd, ik kom alleen niet helemaal uit het volgende;
Het circuit vanaf de dissel zit nu nog niet gekoppeld, de CSV 402 zou dit moeten kunnen, als ik het goed begrijp, (waarbij 230v de hoogste voorkeur heeft) moet ik de disselstroom aansluiten op aansluiting 9 of 10. De handleiding geeft aan 'Connections 9 and 10 must be fused externally in the vehicle up to a maximum of 15A.'
Dus ik neem aan dat ik de CSV 402 met 12v kan voeden vanaf de disselstroom (de auto dus) via de aansluitingen 9 en 10. maar deze zijn beide + (plus) en zijn de aansluitingen 11 en 13 beide - (min)
Als ik het zo bekijk zijn alle zwart gekleurde aansluitingen ingangen, maar welke moet ik dan hebben?
Het circuit vanaf de dissel zit nu nog niet gekoppeld, de CSV 402 zou dit moeten kunnen, als ik het goed begrijp, (waarbij 230v de hoogste voorkeur heeft) moet ik de disselstroom aansluiten op aansluiting 9 of 10. De handleiding geeft aan 'Connections 9 and 10 must be fused externally in the vehicle up to a maximum of 15A.'
Dus ik neem aan dat ik de CSV 402 met 12v kan voeden vanaf de disselstroom (de auto dus) via de aansluitingen 9 en 10. maar deze zijn beide + (plus) en zijn de aansluitingen 11 en 13 beide - (min)
Als ik het zo bekijk zijn alle zwart gekleurde aansluitingen ingangen, maar welke moet ik dan hebben?
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
9 en 10 ZIJN ook beide +, dat klopt! De ene is de constante +, de andere de geschakelde +. Dus volgens mij klopt het prima zoals in je schema staat.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Dan snap ik nog steeds niet op welke twee aansluitingen ik de + en de - moet aansluiten. (dat ligt aan mij, ik ben elektrotechnisch beperkt ;- ) )
-
- Berichten: 2440
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
@chris is hier de schaudt specialist dus even wachten tot hij reageert
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Als ik alles goed heb begrepen, (kan het toch niet laten het zelf uit te vissen). zit het zo op de juiste plek. Als ik nu prik op de disselstekker zet en de 230v uit, werkt alles wat op de omvormer zit aangesloten. Dus ik denk dat het goed zit zo.
(de kabels leg ik nog wel even netjes als ik het allemaal zeker weet.)
(de kabels leg ik nog wel even netjes als ik het allemaal zeker weet.)
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
9 en 10 zijn de geschakelde en constante +. 11 is normaal gesproken volgens mij leeg, 13 is de - van een serie aan groepen.ray308 schreef:Dan snap ik nog steeds niet op welke twee aansluitingen ik de + en de - moet aansluiten. (dat ligt aan mij, ik ben elektrotechnisch beperkt ;- ) )
Dus op 11 en 13 sluit je volgens mij de - aan die bij 9 en 10 hoort. In mijn geval (!) is dat 2x de 13.
Als alles nu eerst werkt zou ik er niks meer aan doen ;-)
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Tja, ben je er even niet... ben je ook gelijk te laat..
Maar Ray.... het klopt zo.
De Schaudt heeft 2 mogelijkheden aan boord... de 9 En/Of 10 zijn inwendig in de schaudt doorverbonden.
Hetzelfde voor 11 en 13.
Naast dat de schaudt dan automatisch omschakelt tussen de auto 12 VDC en de CEE 230 VAC zit er nog een truukje in..
De buitenverlichting bij de deur/voortent.... !!
In DL... mag de buitenlamp niet branden als de auto is aangekoppeld en geen CEE is aangesloten.
( Die lamp mag wel branden als er alleen CEE is)
Ook dat wordt geregeld....Schaudt is een duits ding he..
Want alles wat op ciruit 5 is aangesloten zal alleen werken als er een CEE input is en niet als er alleen auto 12 volt is..
Ook dat wordt door dat omschakel relais georganiseerd.
Ik stop even een foto van mijn Schaudt bij, dan zie je dat er op 5 maar 2 draden zitten... die van de buitenlamp..
Die Schaudt's zijn slimme dingen..
En, er komt een heel stabiele 12,5 VDC uit... perfect voor LED en ook voor LED dimmen.
.
Maar Ray.... het klopt zo.
De Schaudt heeft 2 mogelijkheden aan boord... de 9 En/Of 10 zijn inwendig in de schaudt doorverbonden.
Hetzelfde voor 11 en 13.
Naast dat de schaudt dan automatisch omschakelt tussen de auto 12 VDC en de CEE 230 VAC zit er nog een truukje in..
De buitenverlichting bij de deur/voortent.... !!
In DL... mag de buitenlamp niet branden als de auto is aangekoppeld en geen CEE is aangesloten.
( Die lamp mag wel branden als er alleen CEE is)
Ook dat wordt geregeld....Schaudt is een duits ding he..
Want alles wat op ciruit 5 is aangesloten zal alleen werken als er een CEE input is en niet als er alleen auto 12 volt is..
Ook dat wordt door dat omschakel relais georganiseerd.
Ik stop even een foto van mijn Schaudt bij, dan zie je dat er op 5 maar 2 draden zitten... die van de buitenlamp..
Die Schaudt's zijn slimme dingen..
En, er komt een heel stabiele 12,5 VDC uit... perfect voor LED en ook voor LED dimmen.
.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Dat in circuit 5 niks werkt via de auto heb ik ergens gelezen idd, ik heb alles op circuit 3 gezet. (Het meeste is toch nog 230v bij mij)
Uiteindelijk sprak het redelijk voor zich. Ik denk af en toe te moeilijk denk.
Bedankt voor alle hulp.
Tot mijn volgende vraag maar dan …
Uiteindelijk sprak het redelijk voor zich. Ik denk af en toe te moeilijk denk.
Bedankt voor alle hulp.
Tot mijn volgende vraag maar dan …
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
O...
Wat ik nog vergeet...
De middelste rij connectors Links is voor de waterpomp.
PS 1 betekend Pomp schakelaar 1
PS 2 betekend Pomp schakelaar 2
Echter..
Meestal is de pomp bedrading bij caravans anders bedraad dan wat hier mogelijk is.
Die PS schakelaars ( kranen) zitten bij jou hoogst waarschijnlijk in het circuit naar de pomp opgenomen.
Dan is dit een omweg..
Bij mij komt idd de kraan schakelaar bedrading op de Schaudt binnen en van de schaudt gaat de bedrading direct naar de pomp... wat andere opbouw.
Maar wat hier kan....(en dus bij jou ook want die 12 volt in de PS rij is schakelbaar...)
Tussen de steekzekeringen zit een klein schakelaartje, daarmee kan je die hele rij met PS aansluitingen uitschakelen.
Het voordeel daarvan is dat je onderweg naar huis de kranen in de caravan open kunt zetten, er staat dan geen spanning op de pomp, die loopt niet droog en gaat dus niet kapot.
Als je alle kranen en alle aftap kranen open kunt zetten tijdens een rit, dan schommelt het watersysteem lekker leeg..
Bij omvormers die dat kleine knoppie niet hebben kan je de kranen niet openen onderweg... de pomp gaat dan lopen en zal na een tijdje smelten...hij loopt dan droog..
Wat ik nog vergeet...
De middelste rij connectors Links is voor de waterpomp.
PS 1 betekend Pomp schakelaar 1
PS 2 betekend Pomp schakelaar 2
Echter..
Meestal is de pomp bedrading bij caravans anders bedraad dan wat hier mogelijk is.
Die PS schakelaars ( kranen) zitten bij jou hoogst waarschijnlijk in het circuit naar de pomp opgenomen.
Dan is dit een omweg..
Bij mij komt idd de kraan schakelaar bedrading op de Schaudt binnen en van de schaudt gaat de bedrading direct naar de pomp... wat andere opbouw.
Maar wat hier kan....(en dus bij jou ook want die 12 volt in de PS rij is schakelbaar...)
Tussen de steekzekeringen zit een klein schakelaartje, daarmee kan je die hele rij met PS aansluitingen uitschakelen.
Het voordeel daarvan is dat je onderweg naar huis de kranen in de caravan open kunt zetten, er staat dan geen spanning op de pomp, die loopt niet droog en gaat dus niet kapot.
Als je alle kranen en alle aftap kranen open kunt zetten tijdens een rit, dan schommelt het watersysteem lekker leeg..
Bij omvormers die dat kleine knoppie niet hebben kan je de kranen niet openen onderweg... de pomp gaat dan lopen en zal na een tijdje smelten...hij loopt dan droog..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Sluit je dan de kranen op PS1 en PS2 aan en de pomp op PU? Of begrijp ik het dan niet helemaal.
Alles (incl het doorlussen van de pomp) heb ik allemaal naast de omvormer gemaakt, dus is zo omgelegd. Is wel een nette oplossing, als het er toch op zit.
Alles (incl het doorlussen van de pomp) heb ik allemaal naast de omvormer gemaakt, dus is zo omgelegd. Is wel een nette oplossing, als het er toch op zit.
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Uit mn hoofd.... .... ......
PS1 zijn de 2 kraan draden. ( Pump schalter 1)
PS2 zijn event 2 andere kraan draden. (Pump schalter 2)
PU + en PU - zijn de aansluitingen van de pompbedrading. ( Pump )
Mooiste is om even met een digitale meter mijn brainwave te controleren....
Sluit even de PS1 of PS2 kontakten kort met een draadje... en meet op de PU kontakten of er dan 12 volt gemeten wordt.
Met het mini schakelaartje kan je dan de PU aansluiting wel of niet "bekrachtigen".
M.a.w.
Ongeacht of de kranen open of dicht zijn.... schakelaartje overruled de 12 volt output.
Voordeel..
Geen verbrande pomp na drooglopen tijdens het drainen onderweg... ( wat bij mij trouwens prima werkt...dat drainen op die manier...)
PS1 zijn de 2 kraan draden. ( Pump schalter 1)
PS2 zijn event 2 andere kraan draden. (Pump schalter 2)
PU + en PU - zijn de aansluitingen van de pompbedrading. ( Pump )
Mooiste is om even met een digitale meter mijn brainwave te controleren....
Sluit even de PS1 of PS2 kontakten kort met een draadje... en meet op de PU kontakten of er dan 12 volt gemeten wordt.
Met het mini schakelaartje kan je dan de PU aansluiting wel of niet "bekrachtigen".
M.a.w.
Ongeacht of de kranen open of dicht zijn.... schakelaartje overruled de 12 volt output.
Voordeel..
Geen verbrande pomp na drooglopen tijdens het drainen onderweg... ( wat bij mij trouwens prima werkt...dat drainen op die manier...)
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Ik heb het eerst even nagemeten. Zodra je de PS1 of PS2 doorlust staat er spanning op de PU. dus het klopt wat je denkt.
Meteen de boel maar even zo aangesloten. De kranen op PS1 en PS2 en de pomp op PU. Werkt als een tierelier.
Meteen de boel maar even zo aangesloten. De kranen op PS1 en PS2 en de pomp op PU. Werkt als een tierelier.
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Mooi... ik was er maar 99,9% zeker van... nu dus 100%
Toevallig ben ik goed thuis in deze schaudt... ik heb hem ook in mijn hutje... een heel veel gebruikte omvormer.
Zit ook in Eriba, Adria, Knaus, Weinsberg, Tabbert, wel soms in verschillende uitvoeringen.
En natuurlijk zitten er ook wel andere merken in... Dometic is ook een veel voorkomende.
Toevallig ben ik goed thuis in deze schaudt... ik heb hem ook in mijn hutje... een heel veel gebruikte omvormer.
Zit ook in Eriba, Adria, Knaus, Weinsberg, Tabbert, wel soms in verschillende uitvoeringen.
En natuurlijk zitten er ook wel andere merken in... Dometic is ook een veel voorkomende.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- HenkR
- Berichten: 766
- Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
- Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Voor de pomp hoefde je niet eens te meten, maar kunt het ook horen aan het relais dat door de schakelaars in de kranen wordt aangestuurd met zelfs al een blusdiode eroverheen (zie schema). De pomp zelf wordt door het relaiscontact aangestuurd. Overdreven, maar daar zou je ook nog een blusdiode overheen kunnen zetten.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Kleine opvolging, wellicht dat @Chris er iets nuttigs over weet;
De disselstroom zat op 9 en 13, dan zit alle 12 volt volgens mij op de constante +
Dus alle 12v verlichting / koelkast / kraan en pomp werken dan. met het gevaar dat je 12v op de koelkast laat staan en de accu leegtrekt.
Dus gezien dit draadje, dacht ik de 10 is en geschakelde + Dus de disselkabel aangesloten op 10 en 11. Dan werk de koelkast en de 12v van de keuken wel, de 12v van het toilet en de kranen/pomp niet. Zet ik het contact aan... dan blijft het zo.
Het is niet heeuuul belangrijk, ik sta toch straks altijd aan walstroom, maar ik vraag me af hoe het dan wel zit.
De disselstroom zat op 9 en 13, dan zit alle 12 volt volgens mij op de constante +
Dus alle 12v verlichting / koelkast / kraan en pomp werken dan. met het gevaar dat je 12v op de koelkast laat staan en de accu leegtrekt.
Dus gezien dit draadje, dacht ik de 10 is en geschakelde + Dus de disselkabel aangesloten op 10 en 11. Dan werk de koelkast en de 12v van de keuken wel, de 12v van het toilet en de kranen/pomp niet. Zet ik het contact aan... dan blijft het zo.
Het is niet heeuuul belangrijk, ik sta toch straks altijd aan walstroom, maar ik vraag me af hoe het dan wel zit.
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Ik zou het aansluitschema erbij moeten hebben maar dat is thuis en ik ben op de camping.
Echter het eerste wat mij dan te binnen schiet is dat je met de - (min) wat gaat missen.
11 en 13 zijn niet exact gelijk.
nogmaals, ik moet het op het aansluitschema bekijken om zeker te weten.
Want doorgaans heb je beide plussen in de kabel, zowel de constante als de geschakelde..
En beide hebben hun eigen min.... die vaak wel gecombineerd kan worden.
Dat is meten geblazen.
Echter het eerste wat mij dan te binnen schiet is dat je met de - (min) wat gaat missen.
11 en 13 zijn niet exact gelijk.
nogmaals, ik moet het op het aansluitschema bekijken om zeker te weten.
Want doorgaans heb je beide plussen in de kabel, zowel de constante als de geschakelde..
En beide hebben hun eigen min.... die vaak wel gecombineerd kan worden.
Dat is meten geblazen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
hoi @Chris ik ga wel even rommelen, sta vanaf zaterdag zelf ook op de camping.
vindt alles op de constante niet erg, maar dan moet met alles uit wel even meten of ik geen lekstroom heb. Mijn diesel aanduwen omdat de accu leeg is, is geen succes ;-)
vindt alles op de constante niet erg, maar dan moet met alles uit wel even meten of ik geen lekstroom heb. Mijn diesel aanduwen omdat de accu leeg is, is geen succes ;-)
- HenkR
- Berichten: 766
- Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
- Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
De constante plus gaat via de omvormer naar de 12v van de caravan incl verlichting van de koelkast De geschakelde plus gaat direct naar de koelkast en alleen daar naar toe.
En als het goed in de caravan zit werkt de buitenverlichting alleen op de 12v van de omvormer als de 230Vis aangesloten. Dus niet als hij alleen achter de auto hangt.
En als het goed in de caravan zit werkt de buitenverlichting alleen op de 12v van de omvormer als de 230Vis aangesloten. Dus niet als hij alleen achter de auto hangt.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Ja @henkr dat klopt bij de wat nieuwere caravans maaruuhh. Ik heb een caravan waar ik alles in heb gewijzigd. Het beestje is 25 jaar oud.
De omvormer is er eentje waar @Chris veel van weet, die is er tijdens het opknappen in gegaan.
De omvormer is er eentje waar @Chris veel van weet, die is er tijdens het opknappen in gegaan.
- HenkR
- Berichten: 766
- Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
- Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Niet om Chris in de weg te zitten .
9 en13 zij de plus en min van de constante plus die sluit je altijd aan en werkt alles in de caravan behalve de koelkastkoeling.
10 en 11 alleen voor de koeling van de koelkast. De koelkast niet op 9/13 aansluiten dus ook niet op de omvormer koppelen.
9 en13 zij de plus en min van de constante plus die sluit je altijd aan en werkt alles in de caravan behalve de koelkastkoeling.
10 en 11 alleen voor de koeling van de koelkast. De koelkast niet op 9/13 aansluiten dus ook niet op de omvormer koppelen.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Originele kabel van Ray was met een 7 polige steker.
De kabel is nog origineel, geen aders genoeg om 9 en 13 en 10 en 11 apart aan te sluiten.
Caravan ziet er wel gelikt uit maar is wel 25 jaar oud.
Toen was 13 polig nog lang niet overal standaard.
Ray zou dan een hele nieuwe kabel moeten monteren...... voor een enkele reis naar SP.
Want daar gaat de hut zijn verdere leven slijten.
Het enige wat overblijft is of de KK afkoppelen van de 12 volt, of erbij blijven met het hoofd en de KK bij elke overnachting onderweg op 230 volt zetten.
Ik heb dat in mijn eerste caravans ook gehad, en idd.... een keer ingestonken dat ik met een lege accu stond...
Van de paar duizend keer dat het wel goed ging.
De kabel is nog origineel, geen aders genoeg om 9 en 13 en 10 en 11 apart aan te sluiten.
Caravan ziet er wel gelikt uit maar is wel 25 jaar oud.
Toen was 13 polig nog lang niet overal standaard.
Ray zou dan een hele nieuwe kabel moeten monteren...... voor een enkele reis naar SP.
Want daar gaat de hut zijn verdere leven slijten.
Het enige wat overblijft is of de KK afkoppelen van de 12 volt, of erbij blijven met het hoofd en de KK bij elke overnachting onderweg op 230 volt zetten.
Ik heb dat in mijn eerste caravans ook gehad, en idd.... een keer ingestonken dat ik met een lege accu stond...
Van de paar duizend keer dat het wel goed ging.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- HenkR
- Berichten: 766
- Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
- Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Wordt de koelkast in de caravan dan op de eigen aansluiting op de Schaudt aangesloten of op een zware groep van de "vaste" 12V.
Bij aansluiten op zijn eigen koelkast aansluiting:
Dan inderdaad op de Schaudt 9 en 10 koppelen en 11 en 13 koppelen, indien je de koelkast in de caravan op zijn eigen aansluiting op de Schaudt aanlsuit.
En de zekering in de auto voldoende qua Amp.
Sluit je de koelkast aan op een zware groep van de Schaudt van de constante stroom hoef je 11 en 13 geheel niet te koppelen met 9 en 10.
Altijd de koelkast uitzetten op het moment dat de motor van de auto uit is en de caravan nog aangehaakt.. Eventjes kan natuurlijk wel maar bij een mindere autoaccu is het zo gebeurd.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.
-
- Berichten: 2440
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Een mogelijkheid is het toepassen van een relais in de voeding van de koelkast(verwarming)
Laat dit relais schakelen door de rijverlichting dan kun je het toch enigszins automatiseren lichten aan koelkast koelt, lichten uit koelkast uit. Ervanuit gaande dat de auto de verlichting uit heeft als het contact uit staat.
Het is een kleine omweg maar kan wel voorkomen dat je met een lege accu komt te staan.
Laat dit relais schakelen door de rijverlichting dan kun je het toch enigszins automatiseren lichten aan koelkast koelt, lichten uit koelkast uit. Ervanuit gaande dat de auto de verlichting uit heeft als het contact uit staat.
Het is een kleine omweg maar kan wel voorkomen dat je met een lege accu komt te staan.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Op de Schaudt zit een monitor die bij moderne kk ziet als de spanning weg valt en de kk op gas moet gaan draaien.
Dat zijn die digitaal gestuurde kk.
TS heeft geen modere kk en ik denk ook dat die rechtstreeks op de 7 aderige kabel bij de dissel is aangesloten.
Splitsen gaat dan niet...onvoldoende aders in die kabel.
En om nou voor een enkele reis die boel helemaal om te bouwen...lijkt mij onnodig.
Zeker wel opletten dat bij een stop die langer dan 1/2 uur gaat duren de kk uitgezet wordt.
Blijft dat de hele koelcapaciteit op 12 volt zowiezo belabberd is...maar dat staat los van het vorige.
Dat zijn die digitaal gestuurde kk.
TS heeft geen modere kk en ik denk ook dat die rechtstreeks op de 7 aderige kabel bij de dissel is aangesloten.
Splitsen gaat dan niet...onvoldoende aders in die kabel.
En om nou voor een enkele reis die boel helemaal om te bouwen...lijkt mij onnodig.
Zeker wel opletten dat bij een stop die langer dan 1/2 uur gaat duren de kk uitgezet wordt.
Blijft dat de hele koelcapaciteit op 12 volt zowiezo belabberd is...maar dat staat los van het vorige.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 2440
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Schaudt CSV 402 aansluiten op disselstroom?
Als het een oude kleine koelkast is zou de werking nog wel eens meevallen achter de auto, zover ik weet zijn het vooral de moderne koelkasten die niet goed meer koel blijven op de 12 volt.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby