Digitenne op de camping

Plaats reactie
Balkcity
Berichten: 7
Lid geworden op: za 4 nov 2023 09:01

Digitenne op de camping

Bericht door Balkcity » zo 10 dec 2023 10:31

Hallo,

Wij gebruikten altijd onze chromecast , maar willen nu wij op Ned. campings verblijven Digitenne aanschaffen, maar nu de vraag aan u, hebben wij op de meeste campings aan een Digitenne , binnenantenne genoeg, of is het veel beter om een buitenantenne aan te schaffen, hoor graag uw ervaring en advies, Mvg

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Digitenne op de camping

Bericht door dieseltijger » zo 10 dec 2023 10:33

De veldsterkte is sterk afhankelijk van de plek waar je staat. Dus: soms wel, soms niet.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2022
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Digitenne op de camping

Bericht door Hans 555 » zo 10 dec 2023 11:38

Wij gebruiken ook digitenne en dat werkt. Wij staan aan de rand van een dorp en de binnen antenne doet wat'ie moet doen. Echter niet geheel ideaal omdat een kleine verstoring, zoals langsrijdende auto's, al snel het beeld verstoord. En dat laatste is best wel vervelend. Een buiten antenne veranderd niet veel aan het te ontvangen signaal.
En net wat Dieseltijger beschrijft, de sterkte van het signaal hangt af van waar je staat. Wij doen het er nog even mee. Voor € 18,00 per maand is het iig. goedkoper dan bv. Ziggo, krijg je natuurlijk ook wel wat minder voor maar toch.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Digitenne op de camping

Bericht door dieseltijger » zo 10 dec 2023 12:01

en een kleine toevoeging: wat is jullie kijkgedrag op vakantie? Als tv kijken bijzaak van de bijzaak is dan kan je ook NPO kosteloos ontvangen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

stronk
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Digitenne op de camping

Bericht door stronk » zo 10 dec 2023 12:28

Wij staan op Texel en als je bij Digitenne de postcode ingeeft van de camping dan is daar géén ontvangst. Nou we kijken al een jaartje of 7 via ontvangst Digitenne. En mijn buurman op de camping ook. Wat zeker is als je de antenne 5 cm naar boven of naar beneden zet dan kan het zo zijn dat je geen ontvangst hebt. Als ik tv en antenne buiten neerzet om lekker in het zonnetje te kijken dan ligt de antenne gewoon in het gras en heb dan prima ontvangst.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Digitenne op de camping

Bericht door dieseltijger » zo 10 dec 2023 12:57

Herkenbaar. Na plaatsing HR++ glas in ons huis was de ontvangst door de metaalcoating minder. Duur een muur heen beter, maar op onvoorspelbare momenten valt deze weg. Plaatsen we de antenne vervolgens op de grond (beton met wapeningsstaal, allerlei obstakels in de tuin, enz enz) dan is er weer ontvangst.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

petronella
Berichten: 1684
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Digitenne op de camping

Bericht door petronella » zo 10 dec 2023 14:20

Wij hebben ook digitenne, bevalt uitstekend
We hebben in Nederland goed bereik, soms zelfs de antenne gewoon binnen voor het raam.De bijgeleverde antenne is voor binnen en buiten geschikt.
Wel even opletten dat je de juiste provincie selecteert knipoog.gif ,
Ooit stonden we op een camping waar je digitenne kon huren, voor dat geld konden we dus net zogoed een abonnement nemen.
Veel campings hebben ook een cai aansluiting , maar omdat wij vaak naar kleine campings gaan is dat meestal niet het geval.

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Digitenne op de camping

Bericht door Wim Verso » zo 10 dec 2023 14:41

[re.gif]

Kabelaansluiting CAI is ook digitaal, wij hadden nog een analoge TV en daar kan je niets meer mee op de camping en hebben de TV weg gedaan, dan geen Tv meer mee dus.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1859
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Digitenne op de camping

Bericht door EricS » zo 10 dec 2023 18:18

De nieuwste antennes V5 en V6 kunnen binnen en buiten.
Allerbelangrijkste:
-Plaats deze zo hoog mogelijk.
-Richt de antenne, zie pijl, naar dichtstbijzijnde zendmast. (Check het www)
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

iemand
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Digitenne op de camping

Bericht door iemand » zo 10 dec 2023 20:29

En controleer dat je buitenantenne een 4G filter heeft.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

sailor wim
Berichten: 2686
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Digitenne op de camping

Bericht door sailor wim » zo 10 dec 2023 20:49

Screenshot_20231210_204333_Samsung Internet.jpg
Ik heb deze Funke antenne als de V5 of 6 het niet red in de antenne zit een 4G filter.
Ik sta vanaf half April tot half Mei op camping de Heibloem en volgens de Digitenne postcode check is daar geen ontvangst, dus ik ga het meemaken.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Balkcity
Berichten: 7
Lid geworden op: za 4 nov 2023 09:01

Re: Digitenne op de camping

Bericht door Balkcity » zo 10 dec 2023 21:54

Hans 555 schreef:
zo 10 dec 2023 11:38
Wij gebruiken ook digitenne en dat werkt. Wij staan aan de rand van een dorp en de binnen antenne doet wat'ie moet doen. Echter niet geheel ideaal omdat een kleine verstoring, zoals langsrijdende auto's, al snel het beeld verstoord. En dat laatste is best wel vervelend. Een buiten antenne veranderd niet veel aan het te ontvangen signaal.
En net wat Dieseltijger beschrijft, de sterkte van het signaal hangt af van waar je staat. Wij doen het er nog even mee. Voor € 18,00 per maand is het iig. goedkoper dan bv. Ziggo, krijg je natuurlijk ook wel wat minder voor maar toch.
Ziggo en Caiway kan je niet zo meer ontvangen, alleen in het eigen netwerk van thuis, dus lijkt ons Digitenne de makkelijkste weg voor ontvangst op de camping

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23456
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Digitenne op de camping

Bericht door PD » zo 10 dec 2023 21:56

Balkcity schreef:
zo 10 dec 2023 21:54
Ziggo en Caiway kan je niet zo meer ontvangen, alleen in het eigen netwerk van thuis...
Dat is dus niet waar; Ziggo is uitstekend te ontvangen op elke smartphone, tablet of laptop waarna je dit eenvoudig kunt streamen naar je caravan-TV thumbup.gif

Wij doen niet anders knipoog.gif zowel in binnen- als buitenland (EU). Ook dit weekend hadden we weer perfecte ontvangst.
Normaliter via 4G van mijn smartphone (onbeperkt data) en in de winter via het krachtige wifi-netwerk van onze wintercamping.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Balkcity
Berichten: 7
Lid geworden op: za 4 nov 2023 09:01

Re: Digitenne op de camping

Bericht door Balkcity » ma 11 dec 2023 09:14

PD schreef:
zo 10 dec 2023 21:56
Balkcity schreef:
zo 10 dec 2023 21:54
Ziggo en Caiway kan je niet zo meer ontvangen, alleen in het eigen netwerk van thuis...
Dat is dus niet waar; Ziggo is uitstekend te ontvangen op elke smartphone, tablet of laptop waarna je dit eenvoudig kunt streamen naar je caravan-TV thumbup.gif

Wij doen niet anders knipoog.gif zowel in binnen- als buitenland (EU). Ook dit weekend hadden we weer perfecte ontvangst.
Normaliter via 4G van mijn smartphone (onbeperkt data) en in de winter via het krachtige wifi-netwerk van onze wintercamping.
Oke, maar dan ben je altijd afhankelijk van de wifi op de campings, maar die is overal niet even best, als het een avond wat minder is met het weer, dan wil iedereen er gebruik van maken en is de ontvangst meestal niet best of helemaal niet.

En onbeperkte data via tel. is voor ons veel te duur, dus kan digitenne een goed alternatief zijn.

sailor wim
Berichten: 2686
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Digitenne op de camping

Bericht door sailor wim » ma 11 dec 2023 09:29

[re.gif]
Tja als pensionado probeer je de vaste lasten laag te houden.
Dus is mijn oplossing daarvoor een eigen foon en bij Simpel €10 en 10 Gb pm.
Verder Internet instap en tv bij de KPN dan kost Digitenne €5 pm.
En er zijn geen abo kosten verder.
Ik gebruik die insteekkaart slechts 4 weken in het voorjaar dat dan weer wel.
Groeten Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gerrie
Berichten: 1409
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Digitenne op de camping

Bericht door Gerrie » ma 11 dec 2023 09:49

Wij hebben digitenne al jaren op de boot. We hebben bijna overal ontvangst in Nederland en een stukje Duitsland. Alleen in Lemmer is het 0,0. Wij betalen ook geen 16 euro. Wij hebben alles van kpn en betalen volgens mij 4 euro p.m. voor digitenne. Bij het afsluiten als extra zo af kunnen spreken jaren geleden.
Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg bj. 2024 met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Balkcity
Berichten: 7
Lid geworden op: za 4 nov 2023 09:01

Re: Digitenne op de camping

Bericht door Balkcity » ma 11 dec 2023 10:00

sailor wim schreef:
ma 11 dec 2023 09:29
[re.gif]
Tja als pensionado probeer je de vaste lasten laag te houden.
Dus is mijn oplossing daarvoor een eigen foon en bij Simpel €10 en 10 Gb pm.
Verder Internet instap en tv bij de KPN dan kost Digitenne €5 pm.
En er zijn geen abo kosten verder.
Ik gebruik die insteekkaart slechts 4 weken in het voorjaar dat dan weer wel.
Groeten Wim
Bedankt Wim,

Ja zo zitten wij ook te rekenen, binnenkort is mijn simonly abbonn. afgelopen en lees hier veel over onbeperkte data via sim, maar wat ben je per avond nodig aan data om tv te kijken, dan ga ik van het ergste uit en kom bij slechte dagen op 4 uur per dag uit, wie kan hier meer over vertellen, Mvg

Rob66
Berichten: 57
Lid geworden op: do 19 jun 2014 14:37

Re: Digitenne op de camping

Bericht door Rob66 » za 16 dec 2023 08:33

Ik heb een kpn unlimited data in NL en 50GB per maand in de EU. Kost 27,50 p/m. Mijn vrouw heeft het zelfde abonnement dus alles dubbel.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2022
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Digitenne op de camping

Bericht door Hans 555 » za 16 dec 2023 09:59

dieseltijger schreef:
zo 10 dec 2023 12:01
en een kleine toevoeging: wat is jullie kijkgedrag op vakantie? Als tv kijken bijzaak van de bijzaak is dan kan je ook NPO kosteloos ontvangen.
Hoe bedoel je dat, dat gratis NPO ontvangen. Is dat met het digitennekastje in het buitenland.
Tijdens de zomervakanties namen wij nooit tv mee. Krantje lezen kan ik ook op de telefoon of laptop.
Nu ik met pensioen ben gegaan kan dat wel eens gaan veranderen. De vakanties kunnen nu ineens langer worden dan de 4 tot 6 weken in de zomer. mrgreen.gif
Misschien dat de tv dan wel meegaat.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Digitenne op de camping

Bericht door Ron » za 16 dec 2023 13:10

Nee NPO op digitenne is alleen in Nederland
In het buitenland kan je lokale vrije zenders bekijken
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2022
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Digitenne op de camping

Bericht door Hans 555 » za 16 dec 2023 13:11

[re.gif]
dank, dat vermoedde ik al.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Digitenne op de camping

Bericht door dieseltijger » za 16 dec 2023 13:35

Hans 555 schreef:
za 16 dec 2023 09:59
dieseltijger schreef:
zo 10 dec 2023 12:01
en een kleine toevoeging: wat is jullie kijkgedrag op vakantie? Als tv kijken bijzaak van de bijzaak is dan kan je ook NPO kosteloos ontvangen.
Hoe bedoel je dat, dat gratis NPO ontvangen. Is dat met het digitennekastje in het buitenland.
Tijdens de zomervakanties namen wij nooit tv mee. Krantje lezen kan ik ook op de telefoon of laptop.
Nu ik met pensioen ben gegaan kan dat wel eens gaan veranderen. De vakanties kunnen nu ineens langer worden dan de 4 tot 6 weken in de zomer. mrgreen.gif
Misschien dat de tv dan wel meegaat.
Je kan NPO alleen in Nederland via dvb-t2 ontvangen voor noppes. In het buitenland heb je alleen via BVN dmv de schotel gratis een selectie van rechtenvrije programma's. Dus geen buitenlandse series of films.

Ik neem de tv altijd mee naar het buitenland, schotel op de achterbank. Maar kijk in de praktijk nogal weinig. Maar ik heb het ding nou eenmaal, en ruimte zat in de auto. Terwijl ik dit schrijf....ik kan de schotel beter in de caravan achterlaten.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Digitenne op de camping

Bericht door Ab » za 16 dec 2023 19:17

Als skottelbraai gebruiken kan ook... knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 96
Lid geworden op: do 18 mar 2021 21:13
Locatie: Zwolle

Re: Digitenne op de camping

Bericht door mikage » za 16 dec 2023 20:47

....en lees hier veel over onbeperkte data via sim, maar wat ben je per avond nodig aan data om tv te kijken, dan ga ik van het ergste uit en kom bij slechte dagen op 4 uur per dag uit, wie kan hier meer over vertellen
Wij hebben ook SIM met onbeperkt data (van KPN). Kom je qua verbruik boven de 10Gb per dag uit, dan kun je gratis meerdere keren extra (2Gb) aanzetten en dit is binnen enkele minuten beschikbaar waardoor je normaal verder kunt gaan met werk of kijken,

Wat verbruik betreft: Lastig om hier eensluidend wat over te zeggen. Ik kijk persoonlijk veel op YouTube. Daarbij is mij opgevallen als ik de laptop hiervoor gebruik dat ik aanmerkelijk sneller door de 10Gb heen ben dan wanneer ik op mijn tablet kijk. Ik vermoed dat dit met de resolutie op de laptop en de resolutie op het tablet te maken heeft (Ruwweg 10Gb op laptop komt overeen met 3 à 4Gb op tablet). En voor de kijkervaring maakt het niet veel uit.

In Nederland kun je dus normaal gebruik maken van onbeperkt internet (met af en toe wat extra Gb's ). Dit is het buitenland beperkt tot 50Gb. Dan is het daar dus interessant om te kijken naar het data-verbruik op laptop of tablet. En de vakantie zo plannen dat de nieuwe maand ingaat op de helft van de vakantie. Dan heb je 100Gb beschikbaar over de hele vakantie knipoog.gif

Qua tijd: Ook dit is afhankelijk waarop je kijkt. Ik kan met gemak van 8 uur 's avonds tot middernacht op het tablet YT film en journaal kijken. Op de pc loop ik dan uit de beschikbare data (In NL geen probleem). Dus ruwweg: 4 uur moet haalbaar zijn.
Fendt Topas 495E
Subaru Forester

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Digitenne op de camping

Bericht door Morgoth » wo 3 jan 2024 09:40

Ik neem/nam altijd de schotel mee. Zowel op vakanties in NL als in het buitenland. Maar het is wel een enorm groot ding. Digitenne is een stuk compacter.

Nu een onbeperkt data abbo voor de telefoon wat prima werkt icm NLziet. Maar dan moet je wel GSM ontvangst hebben. Vooral in Duitsland is dat niet vanzelfsprekend. Bijvoorbeeld bij Camping Langenwald in het Schwarzwald is er geen GSM ontvangst. Ook de Wifi is/was er zeer slecht. Dan heb je dus niks aan een je onbeperkte data en kun je beter TV kijken met een schotel.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”