Caravan verzekering bomen en bos

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Niels83 » do 30 nov 2023 00:48

Dank jullie wel

Ik denk dat ik mijn caravan vooral verzekerd wil hebben voor schade door storm. Komende zomer naar Italië, en hagelschade is dan toch spannend. Al denk ik dat hij bij een beschadigd dak, paar ramen ed al snel total loss is.

Qua ziektekosten verzekering zitten we nog steeds bij DAN.... Beter wordt het niet, overbodig is het wel... Decompressie tank, evt evacuatie van zee etc etc... voordeel is wel die pas doen alle deuren in elke ziekenhuis open gaan.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1423
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Bob Diesel » do 30 nov 2023 09:25

janoniem schreef:
wo 29 nov 2023 23:26
BertJan schreef:
wo 29 nov 2023 21:51
kijk of de door jouw gewenste reparateur bij de verzekering is aangesloten……
Bij autoverzekeringen ken ik deze regeling, maar komt dat bij caravan verzekeringen ook voor?
Ja zeker
En ook daar hoef je dan je eigen risico bedrag
Niet te voldoen

Vaak zijn dat ,, omnia,, aangesloten reparateurs
Focwa en profile reparatie
Het is een pot nat icm verzekeraars

https://www.omniaccs.nl/
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Daphne » do 30 nov 2023 09:34

Niels83 schreef:
do 30 nov 2023 00:48
Dank jullie wel

Ik denk dat ik mijn caravan vooral verzekerd wil hebben voor schade door storm. Komende zomer naar Italië, en hagelschade is dan toch spannend. Al denk ik dat hij bij een beschadigd dak, paar ramen ed al snel total loss is.

Qua ziektekosten verzekering zitten we nog steeds bij DAN.... Beter wordt het niet, overbodig is het wel... Decompressie tank, evt evacuatie van zee etc etc... voordeel is wel die pas doen alle deuren in elke ziekenhuis open gaan.
Hoi Niels,

Storm en hagelschade zijn verschillende modules. Dus altijd hagelschade erbij nemen als je dit verzekerd wil hebben.

En die DAN ziektekostenverzekering, is dat een reisverzekering of alleen een aanvullende ziektekostenverzekering? En ook voor partner en kinderen? Ik zag wel even snel dat sommige aandoeningen die je al hebt worden uitgesloten, kijk daar ook even goed naar. Je kunt buiten duikongevallen nog vele andere redenen hebben om hulp nodig te hebben. Zeker als je kinderen hebt.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Ab » do 30 nov 2023 10:20

Met mijn schade's aan de caravan wilde de verzekering mij ook een specifiek schadebedrijf aanwijzen.
De taxatie was echter al gedaan bij mijn dealer. Ik vond het lullig om dan ergens anders te laten repareren.
Als ik bij mijn dealer liet repareren, moest ik de 250 euro eigen risico betalen volgens de verzekering.
Na overleg kostte het niets.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

RDDR
Berichten: 2799
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door RDDR » do 30 nov 2023 11:36

[re.gif] [re.gif]
DAN ken ik niet, maar er zijn meerdere verzekeringen (bijvoorbeeld ONVZ Wereldfit pakket) die medische kosten wereldwijd dekken. Die ONVZ variant hebben wij nu, waardoor we dus een reisverzekering hebben zonder medische kosten. Zou dubbelop zijn.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Niels83 » do 30 nov 2023 14:21

DAN is in eerste instantie een duik ongevallen verzekering. Daarnaast vergoeden ze ook de medische andere zaken boven je eigen verzekering.

Deze verzekering is er eigenlijk speciaal zodat je echt in elk ziekenhuis geholpen wordt. Mocht je ergens op zee in problemen komen en de dichtsbijzijnde decotank is een militair ziekenhuis, een commerciële aanbieder, dan ga je er daar in.

Een betere medische verzekering voor het buitenland is er niet. Die van mij is voor het hele gezin. Veel te duur natuurlijk, moet ik nog eens naar de reisverzekering zetten.

De ONVZ dekt ws geen gevaarlijke sporten.. en daarbij gebeurt het nog wel eens dat de decotank commercieel is. Die willen vaak vooruit betaald worden. Dat was toen iets van 25000 dollar. Het vage NL pasje zegt ze niets, eerst betalen. DAN staat dan direct garant.

RDDR
Berichten: 2799
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door RDDR » do 30 nov 2023 14:28

[re.gif]
Dank voor de uitleg, helder. WIj doen geen duiken, base-jumpen, schansspringen en zelfs geen skieen of snowboarden. Dus vandaar dat we nooit verder gekeken hebben dan normale reisverzekeringen en nu dus ONVZ wereldfit.
Even gechecked: ONVZ heeft geen uitsluitngen voor gevaarlijke sporten. Wel een maximum van het daar geldende tareif, dus prive-klinieken / militaire ziekenhuizen kunnen een probleem zijn.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Niels83 » do 30 nov 2023 19:46

Of ze het wel of niet vergoeden. Ik ken verhalen waarbij buddy's letterlijk hun creditcards leeg trekken. En dan pas werd er behandeld. Of de verzekering het vergoed boeit ze niet. Ze willen met zekerheid eerst geld. De kans dat een patiënt overlijdt in die tank is aanwezig dus vooruit betalen.

De kans echter dat bij een gewone vakantie duik tot 30 meter diep in die tank komt is verwaarloosbaar. In die tijd deed ik 3-4 soms 5 duiken op een dag, dan zochten we de limieten wel op...

RDDR
Berichten: 2799
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door RDDR » do 30 nov 2023 21:13

Ik kom niet dieper dan snorkelen Dus gok het erop dat ik geen decompressie tank nodig ga hebben.... maar serieus: begrijp je keuze als je zo vaak duikt.

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk

2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Niels83 » vr 1 dec 2023 00:02

Dook. Al jaren niet meer

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”