Caravan verzekering bomen en bos

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3726
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Niels83 » ma 27 nov 2023 23:57

Hallo,

Ik zoek wat naar caravan verzekeringen voor onze home-car uit 2003. Net aangeschaft voor 6000 euro.

Nu vind ik dat wat ingewikkelder dan bijv een auto, daar heb je tal vergelijkingssites voor. En de caravan verzekering is echt wel wat verstopt op de websites.

Daarom heb ik wat vragen:
Ze vragen wat de inboedel waard is. Bedoelen ze dit inclusief vakantie bagage? Ik denk aan mijn geslepen duikbril, Canon camera met lenzen etc. of gaat het echt alleen om de tent borden etc. hoe bereken je de waarde van een 2de hands tent? De waarde zal natuurlijk maar schijntje zijn van de vervangingswaarde.hoe bewijs in überhaupt de waarde, alles is via marktplaats particulier gekocht.

Welk goedgekeurd goedkoop slot adviseren jullie?

Gewoon even ter inspiratie waar hebben jullie je wat oudere caravan verzekerd?
Laatst gewijzigd door Ron op di 28 nov 2023 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Type fout in titel.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Caravan verzekering bonen en bos

Bericht door dieseltijger » di 28 nov 2023 04:31

De inboedel omvat alle spullen die niet deel uit maken van je caravan. Je bagage, keukenspul, tv.

Apart moet je opgeven de accessoires, dus voortent, mover, airco.

Ik zat bij iak, nu overgegaan naar asr, ga tijdens de kerst de jaarlijkse check doen van verzekeringen.

Ik koop geen goedkoop slot, want die zijn mij te lomp, onhandig, te zwaar. Ik heb een alko afdekking van de koppeling met zo'n balletje. Het afschrikwekkende kettingslot heb ik 18 jaar voor het laatst gebruikt.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16330
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Caravan verzekering bonen en bos

Bericht door Jan van Vijven » di 28 nov 2023 06:57

Bewijzen dat je dure dingen had is altijd een dingetje als je geen bon hebt, ik heb wel eens begrepen dat het zaak is dat je foto’s hebt van je interieur waar op te zien is dat er kunst of dure pc’s staan om aan te tonen dat het daadwerkelijk aanwezig was. Maak in jou geval ook een foto van het serie en modelnummer en eventueel bouwjaar van die camera. Wellicht ook een vakantie foto waar op duidelijk te zien is dat dit apparaat voor je buik bengelt.
Extreem dure of bijzondere dingen altijd vermelden bij aangaan van een verzekering.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23456
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan verzekering bonen en bos

Bericht door PD » di 28 nov 2023 07:00

Camera en objectieven zijn nauwelijks verzekerd in een dergelijke verzekering. Dekking uitsluitend via een dedicated camera verzekering dus die waarde hoef je niet mee te rekenen.

Bij Aveco rekenen ze voor inboedel standaard € 2.500,- excl. accessoires zoals voortent, luifel, mover, airco etc. die aanvullend op de polis staan.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Morgoth » di 28 nov 2023 09:47

Vallen camera en duikbril enzo niet onder je normale inboedelverzekering? Hier in Duitsland namelijk wel. Hier is je inboedel ook verzekerd als je deze niet in huis hebt.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36274
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Chris » di 28 nov 2023 09:58

Ik heb een doorlopende reisverzekering.
Geld ook in de caravan, of in het vliegtuig/hotelkamer etc.
Kost ~ € 10,- per maand.
Zit camera/laptop/smartphone etc ook bij in.
Wel € 50 eigen risico per claim.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door dieseltijger » di 28 nov 2023 10:26

Ook hier dubbel verzekerd: caravaninboedel, huisinboedel, en doorlopende reisverzekering a 6,- per maand. Die rotinboedel interesseert me weinig, wel de caravan, de bereddering, reparatie en repatriëring en de medische kosten in het buitenland. Vandaar de doorlopende reisverzekering.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36274
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Chris » di 28 nov 2023 10:44

Kijk jij de polis van je reisverzekering eens na. scratch.gif scratch.gif
Repatriering reparatie etc is juist uitgesloten bij mij, valt er niet onder.
Wel onder de aanvulling van mijn caravanverzekering.

Als ik of de caravan of de auto ergens in EU uitval wordt alles incl levende have netjes thuis gebracht.
De familie en huisdieren event. apart van de voertuigen, dat zou kunnen.
Ook als de combinatie gewoon gereden kan worden zal dat door een bevoegde chauffeur naar huis gereden worden, dat is natuurlijk de goedkoopste oplossing..
Trailer met de zooi er op kost meer.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Focus
Berichten: 75
Lid geworden op: di 31 dec 2019 22:43

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Focus » di 28 nov 2023 19:34

Tot voor kort hadden wij een Hobby 495uk uit 2000, deze was allrisk verzekerd bij Univé. Hier hebben we nu ook onze nieuwere Hobby 540KMFe verzekerd.

Ik denk dat je je voortent gewoon tegen vervangingswaarde moet inschalen qua waarde, en als je het mij vraagt kan je beter aanspraak doen op een (doorlopende) reisverzekering als het om dure accessoires gaat mocht deze ontvreemd worden. het licht immers niet altijd in je caravan.
Ford Focus 2.0 Duratec 212pk uit 2015, Hobby 540 KMFe uit 2012

Afbeelding

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door dieseltijger » di 28 nov 2023 19:58

Chris schreef:
di 28 nov 2023 10:44
Kijk jij de polis van je reisverzekering eens na. scratch.gif scratch.gif
Repatriering reparatie etc is juist uitgesloten bij mij, valt er niet onder.
Wel onder de aanvulling van mijn caravanverzekering.

Als ik of de caravan of de auto ergens in EU uitval wordt alles incl levende have netjes thuis gebracht.
De familie en huisdieren event. apart van de voertuigen, dat zou kunnen.
Ook als de combinatie gewoon gereden kan worden zal dat door een bevoegde chauffeur naar huis gereden worden, dat is natuurlijk de goedkoopste oplossing..
Trailer met de zooi er op kost meer.
Nee repatriering van Dieseltijger c.a. himself, evenals gebroken pootjes zetten en transport met helicopters als ik gered moet worden uit een fontein. Dat dekt de ziektekostenverzekering niet, plus dat je de behandelkosten tegen Nederlands tarief vergoed krijgt.

De repatriëring van de caravan en de Toyota is afgedekt door Routemobiel - hoewel ik nu of binnenkort daar vast ook wel een soort total loss mechanisme kan verwachten: de dagwaarde van het samenstel zal we gelijk staan aan 700 km transportkosten oid.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36274
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Chris » di 28 nov 2023 20:02

dieseltijger schreef:
di 28 nov 2023 19:58

Nee repatriering van Dieseltijger c.a. himself, evenals gebroken pootjes zetten en transport met helicopters als ik gered moet worden uit een fontein. Dat dekt de ziektekostenverzekering niet, plus dat je de behandelkosten tegen Nederlands tarief vergoed krijgt.
Zo hee...daar zeg je zoiets.
Behandelkosten tegen nederlands tarief.
Nooit bij nagedacht... maar zal NL niet alweer het duurste landje in de EU zijn daarmee?
Of is dat NL tarief juist niet dekkend?

Ik zou het echt niet weten.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Xecto » di 28 nov 2023 20:18

Toen Ms. Xecto vorige wintersport met een gebroken knie van de piste kwam maakte men zich daar vooral druk over de Privat Klinik en een digitale pas werd niet geaccepteerd. We hebben echter niet anders dus uiteindelijk hebben ze toch iets opgeschreven want de facturen kwamen vanzelf binnen.

We hebben ons verbaasd en vrolijk gelachen: de kosten daar vallen in het niet bij de Nederlandse kosten. Hier betaal je voor een ritje in de ambu €1000, daar was het volgens mij nog geen €200…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Techn

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Techn » di 28 nov 2023 20:30

Ik zou het goedkoopste goedgekeurde slot adviseren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

BertJan
Berichten: 2700
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door BertJan » di 28 nov 2023 20:50

een 2e hands voortent hoef je niet te verzekeren, afschrijving is 10 jaar (-10% per jaar) en bij schade moet je de leeftijd aantonen met factuur, zonder factuur met serienummer in de tent is hij nog een half jaar ouder.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36274
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Chris » di 28 nov 2023 22:20

Xecto schreef:
di 28 nov 2023 20:18
Toen Ms. Xecto vorige wintersport met een gebroken knie van de piste kwam maakte men zich daar vooral druk over de Privat Klinik en een digitale pas werd niet geaccepteerd. We hebben echter niet anders dus uiteindelijk hebben ze toch iets opgeschreven want de facturen kwamen vanzelf binnen.

We hebben ons verbaasd en vrolijk gelachen: de kosten daar vallen in het niet bij de Nederlandse kosten. Hier betaal je voor een ritje in de ambu €1000, daar was het volgens mij nog geen €200…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat denk ik dus ook altijd, maar jij bevestigd al een flink stukkie..
Wij waren eens met mijn dochter, toen een jaar of 10, in Barcelona in het ziekenhuis.
Ik wist nog niet van het EHC deel achterop de zorgpas, die hadden we ook niet.
Dus betalen.. en thuis declareren.
Ook die rekening was verbazingwekkend laag voor mijn gevoel.
Al 2 locatie's waar we blijkbaar goed uitkomen met onze verzekering.

( ByTheWay... nu wel die EHC op de zorgpas achterkant....
Voor mensen die nu kijken... dat is dat deel met al die blauw-witte streepjes met je gegevens.
Hoort gratis bij je zorgverzekering... wel een keer om vragen anders kan je het wel eens missen)
Dat deel heet officieel: European Healt Insursance Card..

We dwalen wel van de caravan verzekering af zo..
Back on topic maar weer..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16330
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Jan van Vijven » di 28 nov 2023 23:26

Kijk maar uit, zelfs België kan veel duurder uitpakken, die hebben eerste en tweede klas kamers en artsen die ineens ere loon mogen vragen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door janoniem » wo 29 nov 2023 10:58

Zeker niet verkeerd om je bij (af en toe) buitenlands verblijf te verzekeren tegen hogere kosten zorg dan in Nederland.
Wij hebben daarvoor de NN Vrije Keus Wereldfit, en dat kost maar een paar euro per maand.
Overigens, in Frankrijk zat mijn vrouw ooit even in de wachtkamer van een huisartsenpost en werd met voorrang ontvangen.
Verontwaardigde gezichten rondom van de wachtende Fransen.
Later werd ons verteld dat dit een financiële oorzaak heeft; men ontvangt voor buitenlanders een betere vergoeding scratch.gif
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19809
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Daphne » wo 29 nov 2023 11:20

Niels83 schreef:
Daarom heb ik wat vragen:
Ze vragen wat de inboedel waard is. Bedoelen ze dit inclusief vakantie bagage? Ik denk aan mijn geslepen duikbril, Canon camera met lenzen etc. of gaat het echt alleen om de tent borden etc. hoe bereken je de waarde van een 2de hands tent? De waarde zal natuurlijk maar schijntje zijn van de vervangingswaarde.hoe bewijs in überhaupt de waarde, alles is via marktplaats particulier gekocht.
Voor de aanschaf van een gebruikte wat oudere caravan is het misschien interessant om een verzekering te nemen die aanschafwaarde verzekert.

Inboedel zijn de zaken die los bij een caravan horen om te kunnen kamperen. Denk aan tafel, stoelen, servies, koelbox, beddengoed.
Caravan accessoires zijn zaken die vastzitten aan een caravan bv mover, fietsdrager, dakschotel, dakluifel. Bij sommige verzekeraars valt hier ook een voortent onder, anderen vermelden dit los op de polis.

Voor al deze zaken gelden een afschrijving van 10 jaar. Het heeft geen zin om oudere spullen te verzekeren.

Persoonlijke spullen zoals kleding, camera’s, zonnebrillen etc, vallen onder een reisverzekering, mits je reisbagage hebt meeverzekerd. Let wel, er is een maximum voor dure zaken.
Het is al ter sprake gekomen, zorg ALTIJD voor het meeverzekeren van medische kosten. Alleen je NL zorgverzekering is niet genoeg. Ook niet als je EHIC op je pas hebt staan.
Er zijn mensen in het buitenland gestrand in een ziekenhuis omdat bv ambulancevervoer in het buitenland niet is verzekerd. Je zult maar in Frankrijk in een ziekenhuis liggen en ambulancevervoer is de enige manier om in Nederland te komen. Je loopt leeg op de kosten. Ik ben wel eens crowdfundingacties tegengekomen die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden door een reisverzekering incl medische kosten af te sluiten. Dat in NL de kosten voor gezondheidszorg hoger zijn dan in andere landen klopt, maar dat wil niet zeggen dat hiermee een reisverzekering overbodig is.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36274
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Chris » wo 29 nov 2023 11:47

Die medische kosten bij een doorlopende reisverzekering extra meeverzekeren kost je de kop ook niet.
Toevallig net mijn Alles in Een polis gehad, ik kon het zo vinden.
Voor € 1,52 per maand zijn wij met 3 personen gedekt in het buitenland.
Da's veel makkelijker dan wat Daphne eens zag... die crowdfunding actie.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 986
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Rodo » wo 29 nov 2023 13:08

Onze hut is van 2004, scheelt maar een jaartje. Verzekerd op WA+ basis. AR was en is het geld niet waard. Maar, veel hangt af van je financiële buffer en die kun jij alleen bepalen.
Luifel en mover zijn hierbij mee verzekerd. Zo is ook de inboedel voor een hoger standaard bedrag verzekerd. Bepalend hierin zijn de 2 iPads en iMac en 2 iPhone’s. Deze tikken door op het bedrag van de inboedel. Verz mij wilde bij het afsluiten de serienummers van de apparaten als bewijslast.

Als koppeling slot neem je de goedkoopste goedgekeurde, kan ook via MP
Hoe en wat je verzekerd is voor iedereen een persoonlijke afweging, je financiële buffer bepaald. Echt, wezenlijk onderscheid in maatschappijen zijn er niet, de een geeft wat meer in bepaalde gevallen, daar waar de ander weer genereuzer is op een ander vlak. Gelukkig. Laat ik dit soort dingen over aan mijn verzekeringsadviseur.
Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1421
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Bob Diesel » wo 29 nov 2023 13:35

Met de medische kosten uitbreiding vd reisverzekering
Kan je igv je zelf in een privè kliniek laten opnemen
Deze zijn vaak beter als de staats zieken huizen bv Spanje
Waar de familie een gedeelte vd dagelijkse zorg op zich neemt
En bv de echtgenote van een andere patient op jullie kamer s,nachts in een stoel blijft slapen stom.gif
( zelf ervaren , geen privè kliniek id buurt)

De xtra kosten welke bovennop je basis zorgverzekering komen
Worden dan ook vergoed
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Techn

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Techn » wo 29 nov 2023 20:16

En je caravan ?????


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

BertJan
Berichten: 2700
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door BertJan » wo 29 nov 2023 21:51

kijk of de door jouw gewenste reparateur bij de verzekering is aangesloten. dan weet je bij schade of je extra eigen risico moet betalen of dat je een andere verzekering neemt.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1421
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door Bob Diesel » wo 29 nov 2023 22:04

[re.gif] [re.gif]
Caravan, gewoon all risk
Geen probleem
Ook nog de anwb ww met aanhanger suplement
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Caravan verzekering bomen en bos

Bericht door janoniem » wo 29 nov 2023 23:26

BertJan schreef:
wo 29 nov 2023 21:51
kijk of de door jouw gewenste reparateur bij de verzekering is aangesloten……
Bij autoverzekeringen ken ik deze regeling, maar komt dat bij caravan verzekeringen ook voor?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”