Campings op Krk

Plaats reactie
Volvo-Fendt
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
Locatie: Noordwijk

Campings op Krk

Bericht door Volvo-Fendt » zo 26 nov 2023 15:24

Na vele jaren eigenlijk vele streken van Kroatië wel gehad te hebben, ben ik mij nu aan het oriënteren op Krk.
Daar zijn we nog nooit geweest, iemand hier ervaring met Krk?
Zoeken een camping direct aan zee, waar we ook de mogelijkheid hebben om te varen met onze zodiac..

Dank alvast en groet, Cees
Volvo V90 T5 Polestar Inscription met IntroB&W/Luxery/Winter Line 2017.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.

Gebruikersavatar
dehoekies
Berichten: 619
Lid geworden op: za 20 aug 2022 19:29

Re: Campings op Krk

Bericht door dehoekies » zo 26 nov 2023 15:43

Wij hebben gestaan op autocamp Bor maar was een eind van de kust.
Er zijn er wel aan de kust van dat eland met google kom je ze tegen .
autocamp Bor.jpg
Laatst gewijzigd door dehoekies op zo 26 nov 2023 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken awhoea.gif
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best

Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Campings op Krk

Bericht door Ab » zo 26 nov 2023 15:46

Die zijn er genoeg..
Je bent de brug nog maar net over en de eerste ligt al direct aan je rechterkant.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Campings op Krk

Bericht door Gerardo » zo 26 nov 2023 19:29

Camping Jezevac.

https://www.camping-adriatic.com/jezevac-camp-krk

Veel plezier wat het ook wordt
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

workel

Re: Campings op Krk

Bericht door workel » zo 26 nov 2023 21:18

Wij afgelopen zomer 5 nachten gestaan, heel goed bevallen.

https://www.aminess.com/en/aminess-atea-camping-resort

Liggen boeien in het water, op loop afstand van dorpje.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Campings op Krk

Bericht door Ron » zo 26 nov 2023 23:23

45 jaar geleden in Punat gestaan.
Maar erg representatief is dat denk ik niet meer. awhoea.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Campings op Krk

Bericht door Ab » di 28 nov 2023 01:10

Wij komen al heel lang, nog van voor dat Kroatië bestond, al met een boot in die regio.
Als je niet aan een steiger in een haven wilt liggen ( duur !!) Dan kan je zelf eenvoudig een goede mooring maken in het water voor een camping.
Ik nam een lege, kleine, of full size bigbag mee vele jaren.
Weegt niks, maar je kan er 2500 kg mee aan ophijsen aan de slings.
Keien liggen overal zat. Een goede honderd kilo zit er in een kwartier in. ( Wij deden er een paar honderd kilo in )
Een goed nylon touw, en een oude fender, of lege waterkan met een goede dop erop als drijver, en met een paar uurtjes klooien in het water heb je een prima prive mooring.
Je moet wel effe een stukje zwemmen om de boot op te halen, en ergens op de camping heb je een steiger nodig om de familie, en niet te vergeten de koeltassen en zo knipoog.gif in te laden, maar dat is er bijna overal wel.
In Kroatië is de zee voor iedereen. Wettelijk zo ook geregeld.
Maak je zelf een aanlegplek, geen enkel probleem.
Dat vergroot de keuze voor campings enorm.
Bijna elke camping voldoet.
Een helling gebruikten wij niet meer, na een paar keer kapotte lagers van de boottrailers op de terugweg.
Zeewater is funest voor wiellagers.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

sicky
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 8 feb 2016 19:46

Re: Campings op Krk

Bericht door sicky » di 28 nov 2023 15:34

Ik heb afgelopen zomer op aminess atea gestaan .leuke camping voor kleine kinderen . Ik zelf vond het jammer dat de horeca in het plaatsje s avond vroeg dicht ging . Nadeel van krk is dat er 1 hoofdweg is en het altijd druk is om van het eiland af te komen .

Gebruikersavatar
Melisse
Berichten: 97
Lid geworden op: di 10 nov 2009 20:29
Locatie: Roosendaal

Re: Campings op Krk

Bericht door Melisse » di 28 nov 2023 22:28

Wij hebben een aantal jaar geleden op Camping KRK https://www.camping-adriatic.com/nl/camping-krk-politin gestaan. Camping is recht aan zee, we hadden uitzicht over de zee vanaf ons plek D6.
Er is ook een boothelling op de camping, meen ik mij te herinneren.

2714
Ford S-Max 2.0TDCi 163pk - Eriba Sporting Jive 465

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Campings op Krk

Bericht door Ab » di 28 nov 2023 22:58

Wij gingen er even kijken 2 jaar terug.
Er was zowaar een mooie plek vrij..pal aan zee.
Plaats, 2 personen € 145 per dag.. [aschrik.gif]
(Aankomende zomer is er nog 15 euro per dag bij gekomen zag ik) Er zijn wel goedkopere plaatsen, verder van zee, maar ook nog stevig geprijsd.

We zijn weggegaan, en naar de vlakbij gelegen camping Bor gegaan.
Die was ruim € 100 per dag goedkoper..
We kwamen voor de oude stad, die 100 euro per dag hebben we daar besteed aan leuke dingen en goed eten in de stad..

Kroatische campings zijn nooit goedkoop geweest, maar de laatste jaren beginnen ze zich behoorlijk uit de markt te prijzen vind ik.

Een paar dagen later stonden we wel pal aan zee, in Dalmatië, net tegenover de vele Kornati eilanden.
Op een heel kleine camperplaats, met 4 plaatsen, bij een appartementengebouw.
Met een prachtige drijvende steiger voor de gasten.
Inclusief ligplaats voor een (gehuurde) rib, € 40. incl stroom en gebruik van wasmachine, ligstoelen, parasols enz.
Past me veel beter.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 988
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Campings op Krk

Bericht door Rodo » wo 29 nov 2023 13:14

Tja, daar waar de massa resideert, en eisen stelt, daar betaal je een massa! whistle.gif
Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1971
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Campings op Krk

Bericht door moyzo » za 9 dec 2023 08:38

Jaren geleden hadden we geluk: camping KRK was toen net over gegaan van nudistencamping naar textielcamping, wilde wat naamsbekendheid en sponserde dat met acsi tarief: we kregen een plekje direct aan het water: schitterend uitzicht op KRK. Paar keer daarna nog geweest met Acsi tarief, maar de camping werd omgetoverd tot echt luxe resort en de acsi plaatsen waren of in het diepe drukke gedeelte of achteraan. Met bijbetaling kon je nog op de luxere plaatsen staan en viel het nog mee. Maar wat ze tegenwoordig vragen is echt niet leuk meer. Wat opvalt: veel concordes en morelo's die daar goed kunnen staan. Het sanitair etc. is wel schitterend moet ik beamen.
Er zijn op het eiland veel leuke en mooie campings waar je in voor-en naseizoen best wel zo terecht kunt, alleen in de andere periodes is boeken aan te raden.
Prachtig eiland overigens, Veel meer te beleven dan op Cres als je ook wat uitstapjes wilt doen.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2052
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Campings op Krk

Bericht door doubleyou » za 9 dec 2023 20:59

Ab schreef:
di 28 nov 2023 22:58
Wij gingen er even kijken 2 jaar terug.
Er was zowaar een mooie plek vrij..pal aan zee.
Plaats, 2 personen € 145 per dag.. [aschrik.gif]
(Aankomende zomer is er nog 15 euro per dag bij gekomen zag ik) Er zijn wel goedkopere plaatsen, verder van zee, maar ook nog stevig geprijsd.
Bizar…..145 euro? Wat een krankzinnig bedrag….dat gaat toch nergens meer over scratch.gif?

Waarom zijn de campings in Kroatië zo duur? Omdat die rijkere buitenlandse toeristen het toch wel betalen? Of zijn de kosten zoveel hoger? Lijkt me sterk want bv. het gemiddelde salaris is 60% lager dan in Nederland.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Campings op Krk

Bericht door Ab » za 9 dec 2023 22:30

Niet alle campings zijn zo duur..
Maar zelfs 35 jaar geleden in het vroegere Joegoslavië, op heel eenvoudige en matig uitgeruste campings, die in feite niet meer waren dan een stuk bos, zonder veel vlakke plaatsen, vond ik de prijs-kwaliteits verhouding niet erg kloppen.
De mooie omgeving en het prachtige watersportgebied zijn echter onbetaalbaar.
Dat krijg je er gratis bij.. blij.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Campings op Krk

Bericht door Morgoth » ma 11 dec 2023 09:30

[re.gif]
Op zich is Krk wel aardig, maar het wordt zo vreselijk overspoeld met toeristen, dat het er mij veel te druk is. Daarbij vind ik dat de toeristische kustplaatsen overal ter wereld vrijwel het zelfde zijn. Daarom zit ik liever iets verder van de kust.
De laatste keer dat ik ik Kroatië was, was het 45 graden in de schaduw. Ik kan echt goed tegen warmte maar dis was me echt te heet.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1971
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Campings op Krk

Bericht door moyzo » di 12 dec 2023 08:36

De betreffende camping waar we het hier over hebben: camping KRK is een premium resort, al die premium resorts van valamar zijn belachelijk hoog qua prijs.
Met acsi kun je er terecht voor 27 euro per nacht in het voor en naseizoen maar dan sta je dus niet aan het water.
Wil je echt luxe dan ben je daar op de goede plaats, maar tevens zijn er veel super de luxe verhuur units. Het is maar net wat je zoekt.

Wij mijden meestal die grote campings met al die verhuurunits. De prijs is dan ook meestal wat gunstiger al zijn we het laatste jaar toch ook veel meer gaan betalen in Kroatië door de opkomst van de euro. Tja als je afhankelijk bent van hoogseizoen dan is het sowieso veel duurder en warmer.

Wij betalen komend jaar ook voor de laatste week augustus net zoveel als de eerste 2 weken in september. ( helaas kunnen we niet 3 weken september) het is niet anders.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Campings op Krk

Bericht door Chris » di 12 dec 2023 10:53

[re.gif]
Exact dat laatste...
Ik zag de camping in Istrie waar wij afgelopen jaar waren, daar was het prijsverschil tussen 2022 (Kuna) en 2023 (Euro) bizar.
Ook op FB werd er enorm gemopperd op deze idiote verhoging van wel 60% in sommige gevallen.
Ook de ons bekende camping op Cres deed aan die te gekke prijsverhoging mee..

Maar niet alleen campings.... ook de rest van het leven in Kroatie.... supermarkten, restaurants etc etc maakten flink misbruik vond ik van de valua wisseling.
( Het leek NL wel in 2000, ook heel veel excessen)

Voor een voordelige vakantie hoef je niet meer naar Kroatie te gaan volgens mij.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Volvo-Fendt
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
Locatie: Noordwijk

Re: Campings op Krk

Bericht door Volvo-Fendt » ma 18 dec 2023 12:44

Dank allen voor de reacties.

We komen al jaren in Kroatië, en zien het inderdaad allemaal een stuk duurder worden.
Al diverse keren op Oaza Mira geweest in Drage, en die is zeker niet goedkoop, maar wel een prachtige ligging en prima faciliteiten.

Maar nu eens weer een andere hoek op zoeken, vandaar de kijkrichting naar Krk.
Zit nu te kijken naar Atea, weet iemand of daar een boothelling is? We hebben zodiac met strandwieltjes en willen hem zo het water in en uit lopen als we een dagje willen varen, ligplaats is dus niet nodig.

Ook kijken we naar camping Omisalj, als het goed is is daar wel een helling.

Dank alvast weer!
Volvo V90 T5 Polestar Inscription met IntroB&W/Luxery/Winter Line 2017.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”