Peesgeleider voor voortent

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 3
Lid geworden op: do 7 apr 2016 10:54

Peesgeleider voor voortent

Bericht door Pol » zo 12 nov 2023 15:17

Weet er iemand waar je dit soort profielen kunt kopen - en hoe je zeker bent dat je de juiste hebt?

Het geleiderprofiel aan onze caravan zit los. Over een afstand van ongeveer een halve meter. En het is behoorlijk verbogen en geknikt. Het lijkt of het ergens achter is blijven haken, maar ik herinner mij hoegenaamd niet meer waar en wanneer dit zou kunnen gebeurd zijn. Misschien vandalisme? Maar hoe het ook komt, het kapotte stuk zal moeten worden vervangen.

Weet er iemand waar je deze kunt kopen? En rij je er best met je caravan naartoe om zeker te zijn dat dit het juiste type is? Of is het vrij universeel? De caravan is een Burstner Averso 465TS uit 2006.

Hierbij enkele foto's
IMG_7478.jpg
IMG_7477.jpg
IMG_7475.jpg



Alvast bedankt,

Pol
Laatst gewijzigd door Ron op zo 12 nov 2023 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's zichtbaar gemaakt
Mvg,

Pol

BMW 325 Cabrio - 250 PK - Burstner Averso 465 TS

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8044
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Peesgeleider voor voortent

Bericht door Ron » zo 12 nov 2023 16:23

Zo te zien ben je met indraaien ergens achter blijven hangen
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36282
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Peesgeleider voor voortent

Bericht door Chris » zo 12 nov 2023 17:41

Hi Pol.

De reden zal wel een vraagstuk blijven, maar de schade kan je best oplossen.
Jasicamp heeft heel veel verschillende profielen, daar kan ie best wel eens bijzitten.
Ik zou het deel wat nog goed en niet gebogen is netjes afzagen, het afgezaagde deel alle maten van nemen en bij Jasicamp zoeken.
Natuurlijk kan je ook bij een Burstner dealer gaan vragen...die zal ook vast wel kunnen leveren.
Als je All Risk verzekerd bent is dit gedekt...niet verzekerd.... eigen portemonee.

Ik heb ooit heel lang geleden ook een keer een vergelijkbare schade gehad, met uitdraaien net de peesgoot achter meegepakt.
Voor een paar tientjes was ik weer perfect.

zoiets?
https://www.jasicamp.nl/zoeken?zoekwoord=tentrail

Of zoek eens op "Tentprofiel" of "Tentrail".
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 988
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Peesgeleider voor voortent

Bericht door Rodo » zo 12 nov 2023 18:18

Ik heb ooit………...maar daar ben je niet mee geholpen.
Andere oplossing. Rail losschroeven over iets meer dan de beschadiging groot is. Kun je het beschadigde deel zachtjes met je handen in vorm terug buigen. Eventueel met een rubber hamer licht aantikken. Langere schroeven erin, met ruim voldoende kit

Met een ruimer kun je de rail weer openen, door langzaam de ruimer er doorheen te tikken.
IMG_2022.jpeg
Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
dehoekies
Berichten: 617
Lid geworden op: za 20 aug 2022 19:29

Re: Peesgeleider voor voortent

Bericht door dehoekies » zo 12 nov 2023 19:02

Weet niet waar je woont maar ik heb ze ooit gezien bij De Wit in Schijndel, niet in de grote showroom maar tegenover waar ze veel onderdelen en dergelijke hebben.
Voor de zekerheid bellen dan weet je zeker wat ze hebben ook qua maten en dergelijke
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken awhoea.gif
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best

Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent

BertJan
Berichten: 2700
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Peesgeleider voor voortent

Bericht door BertJan » zo 12 nov 2023 19:05

kan je zo bestellen bij de merk dealer

Gebruikersavatar
Arnold76
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 20 nov 2015 21:36
Locatie: Borne

Re: Peesgeleider voor voortent

Bericht door Arnold76 » zo 12 nov 2023 21:53

Ik zou de geleider inderdaad bij de dealer bestellen. Model doorgeven en je krijgt de juiste geleverd.
Mijn Bürstner staat met dezelfde schade bij de dealer ( prullenbakje geraakt na tanken )
Ze vervangen hem tot boven dus niet het korte stukje onder. Dit zou volgens hun niet stevig genoeg zijn.
Op de foto niet zichtbaar maar hij hing een meter los en schroeven uit de wand getrokken.
In ons geval gelukkig verzekerd en voor de geïnteresseerden, kosten 788 € volgens de schade expert.
Bijlagen
IMG_1417.jpeg
Volkswagen Tiguan R-Line. 1.4 160 pk
Burstner Premio 480 TK

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 3
Lid geworden op: do 7 apr 2016 10:54

Re: Peesgeleider voor voortent

Bericht door Pol » vr 17 nov 2023 13:20

Bedankt iedereen.

Heb met een caravandealer (meerde merken) in de buurt contact opgenomen. Ik ga een stuk van het profiel met de multitool eraf halen en ermee naar hen rijden zodat ze exact het type kunnen bepalen. Dat daarna monteren gaat wel lukken.
Mvg,

Pol

BMW 325 Cabrio - 250 PK - Burstner Averso 465 TS

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”