Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Pjotr92
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 25 okt 2023 14:33

Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Pjotr92 » wo 25 okt 2023 15:00

Een vraag.

Wij hebben onszelf in augustus op de lijst gezet voor een seizoensplaats voor 2024 op RCN de Flaasbloem in Chaam.

Nu hebben we gisteren de mail gekregen met een overzicht van de vrijgekomen plekken/nummers(seizoensplaatsen,voorseizoensplaatsen, zomerseizoenplaatsen naseizoensplaatsen) met de mededeling dat we voor 31 oktober moeten reageren.

Bij meer interesse zal er worden geloot. Er staat verder niets bij over hoeveel keuzes je door mag geven. Bij een belletje naar de camping bleek dat je zo veel mogelijk nummers mag geven als je zelf wilt. Verder wordt er ook met geen woord gesproken over hoe de loting nu precies werkt.

In eerste instantie wilden we onze voorkeuren voor een seizoensplaats doorgeven en daarnaast ook nog de voorkeuren voor een voor+naseizoenplaats voor het geval dat we niet door de loting voor een volledige seizoensplaats komen. We zijn nu echter bang doordat ze totaal geen inzicht over de loting geven dat ze ons dan sowieso naar een voor+naseizoen zullen geven.

Zijn er hier mensen met ervaring met dit soort dingen? Mag een camping dit zomaar doen zonder hier duidelijkheid over te geven? Hebben we niet recht op meer inzicht?
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op di 31 okt 2023 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Mailconact met een camping verwijderd. Het openbaar maken van (privé) mail is niet toegestaan. Zie hiervoor de spelregels van het forum

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 987
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Rodo » wo 25 okt 2023 18:23

Ja, een camping mag dat doen. Nee, je hebt geen recht op inzicht. Het is geen loterij waarbij (geld)prijzen worden verloot en niet aan wetgeving, zoals bekend, onderhevig is.
Ik kan me voorstellen dat ‘vaste’ klanten voor gaan bij de loterij en de nieuwkomers achteraan sluiten. Iemand die dus al 10-15 jaar daar komt zal vooraan staan bij de loting. Als dan alles vergeven is rest er voor de nieuwkomers de overgebleven plaatsen. Als de zomerplaatsen dan al vergeven zijn: pech gehad. Niets vreemd zo’n dergelijke loting.
Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36279
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Chris » wo 25 okt 2023 19:20

Dit was ons probleem ook op een Spaanse camping.
We stonden er al jaren maar konden dezelfde plek niet reserveren voor het jaar erna.
Vaste gasten gingen voor.... heel simpel.
Maar... wanneer ben je vaste gast.... wij na 6 jaar in ieder geval nog niet.
Wel was inschrijven voor een "hoek" op de camping mogelijk...en daarbij hoorde wel direct een aanbetaling.

We zijn daarmee gestopt... gewoon niet leuk meer.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 987
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Rodo » wo 25 okt 2023 19:52

6 jaar? Vaste klant? Ooit meegemaakt, in Oostenrijk, dat een nl stel werd gehuldigd omdat ze al 25 jaar op de camping komen. Collega van mijn vrouw gaat al 31 jaar naar dezelfde camping in nl.
En zo zijn er vele, vluchten voor de buren thuis en ze op de camping weer opzoeken. Het voelt zo vertrouwd.
Laatst gewijzigd door Rodo op wo 25 okt 2023 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36279
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Chris » wo 25 okt 2023 19:53

Zijn dat wel vaste klanten??? awhoea.gif awhoea.gif
Kan je toch beter een stacaravan daar plaatsen..??

Ik vond die regel op die spaanse camping niet leuk en niet klantvriendelijk.
Maar ik weet van meerdere kanten van de camping ernaast dat het daar nog veel gekker was......Was.. de nieuwe eigenaar heeft het echt veranderd.

Gasten in de zomer boekten direct 8-9 weken hoogseizoen voor het jaar erna..
Daarmee blokkerden zij de mogelijkheid voor nieuwe gasten die vanaf 1 november mochten boeken..
Te gek voor woorden... op 1 november om 12 uur s'nachts lagen de telefoonlijnen plat daar...
Via internet boeken was onmogelijk geworden..

En dan.. paar maanden later..
Die mensen die 8-9 weken geboekt hadden waren er ondertussen uit wanneer zij vakantie wilden vieren... en cancelden 5-6 weken van hun 8-9 weken.... en dat kostte ze niets..!!!!!
Dus op 1 maart of 1 april had je meer kans op een plek dan op 1 november...

Het kan gek gaan daar..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Wally
Berichten: 1293
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Wally » wo 25 okt 2023 20:20

In Eersel is een camping daar kun je de besproken plaats gelijk voor het volgende jaar reserveren.
Moet je wel voor een bepaalde datum beslissen. Daarna wordt hij weer vrij gegeven en kan iedereen er op inschrijven.
Dan is het: wie het eerst, die komt het eerst maalt.

Frans

daniel1975
Berichten: 530
Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door daniel1975 » za 28 okt 2023 17:28

Rodo schreef:
wo 25 okt 2023 19:52
6 jaar? Vaste klant? Ooit meegemaakt, in Oostenrijk, dat een nl stel werd gehuldigd omdat ze al 25 jaar op de camping komen. Collega van mijn vrouw gaat al 31 jaar naar dezelfde camping in nl.
En zo zijn er vele, vluchten voor de buren thuis en ze op de camping weer opzoeken. Het voelt zo vertrouwd.
Wij stonden 2 je geleden in Embrun op een camping waar dit ook het geval was. Vreselijk ongezellig en niet leuk om daar tussen te staan. Dat hele deel van de camping werd beinvloed door die lui die er al >10jr kwamen.
‘S avonds met z’n allen aan de alcohol en nul tijd voor een praatje overdag. Wij raden die camping zeker niet meer aan in het hoogseizoen.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Hans1954 » za 28 okt 2023 20:59

[re.gif] Wij vroeger met een strandhuisje. Mensen stonden er ook al sinds dat mocht. Was voor de mensen heel belangrijk want de meesten woonden niet heel riant in Amsterdam. Wij bijvoorbeeld uit de Spaarndammerbuurt. Gek genoeg (of eigenlijk niet) had je in de winter totaal geen contact met je zomerburen of andere kennissen. Velen hadden thuis niet eens telefoon. en adressen werden toen zelden uitgewisseld. De strandhuisjes leveren bij verkoop inmiddels een dikke Mercedes op en de Spaarndammerbuurt is 100% Yuppendomein geworden. Het kan verkeren.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16331
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Jan van Vijven » zo 29 okt 2023 06:33

Ach…. als het beleid van de camping je niet aanstaat of als je niet krijgt wat je wilt ga je toch elders kijken?
Je koopt toch ook geen auto als ze niet kunnen garanderen welke kleur het gaat worden?

Via hier de huisregels van een camping aanvechten gaat hem niet worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11219
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door dieseltijger » zo 29 okt 2023 09:01

[re.gif] Maar het is wel waardevol als informatie hierover gedeeld wordt. De verschillen tussen campings lijken mij groot. Dan kan het geen kwaad om wat ankerpuntjes te hebben.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2086
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Aviva » zo 29 okt 2023 10:52

Wij hebben zelf ondervonden in Noord Nederland dat er steeds minder campings komen die seizoen plaatsen aanbieden. Deels doordat deze camping zijn overgenomen door bijvoorbeeld Franse ketens en andere campings die geen seizoen plaatsen meer willen hebben.

Bijna allemaal hebben ze momenteel een wachtlijst waarop je je moet inschrijven. Wij stonden op een camping op de wachtlijst. Daar was het zo dat de mensen die dit jaar een seizoen plaats hadden eerste keus hebben om hun huidige plaats ook volgend jaar weer te huren.
Daarna ontvingen alle mensen die op de wachtlijst staan tegelijk een mailtje met de beschikbare plaatsen voor volgend seizoen.
Het is dan wie het eerst komt wie het eerst maalt. Dus zit jij op dat moment achter je mailbox en weet je welke plaatsen je voorkeur uitgaat die je graag wilt dan heb je mazzel.

Wij hebben er uiteindelijk toch weer voor gekozen om alleen voorseizoen te doen en drie weken los vakantie.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11219
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door dieseltijger » zo 29 okt 2023 12:09

Voor wat het waard is: Ik sprak 4 jaar geleden een campinghouder in het Oosten van het land in verband met het feit dat ik treffens organiseerde met mijn clubje. Hij gaf aan dat hij - evenals zijn branchegenoten - steeds meer over ging op h.et aanbieden van vaste staanplaatsen ten koste van toeristische plaatsen, omdat dat op jaarbasis lucratiever was. Dat werkt uiteraard ook door op seizoens- en doortrekkers plaatsen
[re.gif]
Ik denk dat alleen een periodiek marktonderzoekje uitsluitsel kan geven. Ik ga me er niet druk over maken- ik pas me aan. Het aangenaam doorbrengen van onze vrije tijd, of vakantie is het doel. En daar zijn genoeg alternatieven voor.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Pjotr92
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 25 okt 2023 14:33

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Pjotr92 » ma 30 okt 2023 12:48

Bedankt voor de reacties! Op andere campings hebben we meegemaakt dat iedereen een vast aantal voorkeuren door moest geven, meestal 3. Vandaar onze verbazing dat het hier zo vaag is. Maar als het goed is horen we morgen meer!

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 987
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Rodo » ma 30 okt 2023 14:55

[re.gif]

Iedereen kan opgeven wat hij wil, maar is dat een garantie dat iedereen evenveel kans heeft? Gegarandeerd dat vaste klanten het eerst aan bod komen.
Is er dan uiteindelijk verschil in de manier waarop men ‘loot’?
Laatst gewijzigd door Trina op ma 30 okt 2023 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
Spending a fortune to live like a wanderer

Pjotr92
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 25 okt 2023 14:33

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Pjotr92 » ma 30 okt 2023 18:25

De vaste klanten zijn al aan de beurt geweest. Die moesten voor eind september oid reageren. De lijst die wij kregen was voor de plekken die daarna leeg zijn gekomen.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat mensen bepaalde plekken 40 jaar vastgehouden kunnen worden door dezelfde mensen. Hier hebben we een klacht over ingediend bij het landelijke RCN en ze zouden hier naar gaan kijken.

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 987
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Rodo » ma 30 okt 2023 18:54

Tja Pjotr, vreemd is het niet. Vaste klanten geven zekerheid. Die omzet is in principe al binnen, een enkele annulering daargelaten. Het is heerlijk voor iedere campingbezitter, groot of klein, om bij het begin van het nieuwe jaar te zien dat het hoogseizoenen voor 90% is geboekt. Als daar de voor- en naseizoenen nog bijkomen voor 50% is het helemaal juichen.
Zwart-wit gezien is er voor de camping geen onderscheid in nieuwe of vaste klant. Zolang het maar volloopt. Maar, er is waarschijnlijk niet een campingeigenaar die de vaste ineens achteraan zetten met loting. Kwade koppen resulteert in slechte recensies. En dat wil men voorkomen. Dat jij als onbekende, eventuele nieuwe klant 1 slechte recensie schrijft valt in het niet bij al de goede van de vaste klanten.
Spending a fortune to live like a wanderer

Pjotr92
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 25 okt 2023 14:33

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Pjotr92 » ma 30 okt 2023 19:10

Ze zeggen ook dat het met corona te maken heeft. Dat sindsdien de wachtlijsten voor seizoensplaatsen op zijn gelopen omdat mensen toen meer in eigen land bleven. Wellicht dat dat wel weer wat gaat afnemen.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16331
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Jan van Vijven » ma 30 okt 2023 19:30

40 jaar als vaste klant, en dat vind jij vreemd? Waarom?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Ab » ma 30 okt 2023 20:14

Ik ben denk ik zo'n 25 of 30 jaar lang naar de TT in Assen geweest.Vaste klant dus.
Daar werd dan ook terdege rekening mee gehouden.
Elk jaar kreeg je een betere plaats op de tribune.
Na een jaar of 15 kon het echt niet beter meer.. mrgreen.gif Hetzelfde verhaal op campings lijkt me goed mogelijk.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Pjotr92
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 25 okt 2023 14:33

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Pjotr92 » ma 30 okt 2023 20:19

Jan van Vijven schreef:
ma 30 okt 2023 19:30
40 jaar als vaste klant, en dat vind jij vreemd? Waarom?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omdat als ik 3 weken in de zomer op een camping ga staan de plek het volgende jaar ook niet voor me wordt vastgehouden. Dan moet ik gewoon het volgende jaar ook gewoon op tijd zijn en kan iemand anders me voor zijn. Dus ik zie het verschil eigenlijk niet. Dan zouden ze dat met kort kampeerders ook moeten doen.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16331
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Jan van Vijven » di 31 okt 2023 07:50

Ze moeten niets… de wereld is oneerlijk, ik zou me vastplakken op de oprit van die camping.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Bernd
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 18 aug 2023 21:10

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Bernd » di 31 okt 2023 08:20

Een wildvreemde die even een campinguitbater gaat vertellen hoe deze zijn plek mag runnen

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1860
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door EricS » di 31 okt 2023 08:46

Vind het eerlijk gezegd nogal ongepast hier naam (en mail !) van de camping te plaatsen in iets wat jou stoort. Namelijk het proces van reserveren en relatie van 'vaste klanten'. Deze camping heeft gewoon z'n regels.

Houd het algemeen, wel zo netjes. Maar goed, ik ben geen Mod.
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Ab » di 31 okt 2023 09:16

Het scheelt...Het is overal hetzelfde op die campings mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18990
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Seizoensplaats 2024 RCN de Flaasbloem

Bericht door Hobby Linka » di 31 okt 2023 14:55

EricS schreef:
di 31 okt 2023 08:46
Vind het eerlijk gezegd nogal ongepast hier naam (en mail !) van de camping te plaatsen in iets wat jou stoort. Namelijk het proces van reserveren en relatie van 'vaste klanten'. Deze camping heeft gewoon z'n regels.

Houd het algemeen, wel zo netjes. Maar goed, ik ben geen Mod.

Mail uit eerste post verwijderd. Is niet toegestaan volgens de spelregels van het forum.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”