Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Begin volgend jaar verwachtten wij ons tweede kleintje. We groeien daardoor uit ons huidige Adria Aviva 390 PS. Jammer want we vinden het nog steeds een hele fijne caravan, maar we vrezen toch dat het allemaal wel heel krap wordt t.z.t. We hebben het idee volgend jaar pas een keuze te maken maar gezien we nu nog geen baby hebben en nog wat flexibeler zijn wat rond te kijken nu toch te gaan oriënteren.
Vorig weekend was ik alleen naar de beurs in Utrecht en heb verschillende modellen bekeken. Omdat onze Adria goed bevalt en ik zelf wel onder de indruk ben van de nieuwe Altea afgelopen weekend met zijn allen naar de Adria dealer geweest om de stapelbed indeling Altea 472 PK te bekijken. Van buiten vind ik het een prachtige caravan en ook van binnen vind ik de houtkleur erg mooi. Wat we minder vonden is dat er zoveel met stof is gewerkt. Wast ons vooral opviel is dat de caravan toch wel nauw is. Vooral de stapelbedden zijn hoog ingebouwd waardoor het bovenste stapelbed heel erg dicht tegen het plafond zit. Ook is er geen 'echte' garage te maken van de stapelbedden waardoor deze ruimte niet erg praktisch is tijdens vervoer.
Verder lopend kwamen we bij een Burstner Premio 495 TK terecht. Dit wij veel ruimer vonden ogen zowel het grote bed als de stapelbedden (caravan is ook langer).
Waar we niet helemaal uitkwamen was het gewicht. Burstner geeft voor deze caravan een rijklaar gewicht op van 1.160 kg, maar spreken nergens over een leeggewicht. Adria spreekt bij de Altea over een leeggewicht van 1.099 kg en een rijklaargewicht van 1.181 kg. Ik ga er daarom vanuit dat de Burstner een lager leeggewicht heeft.
Ik heb daarom benieuwd of andere forumleden ervaring hebben met de werkelijk gewogen gewichten van een:
- Burstner Premio 495 TK
- Dethleffs C'go 495 QSK
- LMC Style 490 K
Deze caravans komen allen van de Hymer groep en zijn vergelijkbaar aan elkaar.
Onze auto max maximaal 1.410 kg trekken dat is het punt waar we rekening mee moeten houden.
Als iemand nog andere tips heeft voor stapelbed caravans in deze gewichtsklasse tot 1.400 kg ben ik benieuwd.
Vorig weekend was ik alleen naar de beurs in Utrecht en heb verschillende modellen bekeken. Omdat onze Adria goed bevalt en ik zelf wel onder de indruk ben van de nieuwe Altea afgelopen weekend met zijn allen naar de Adria dealer geweest om de stapelbed indeling Altea 472 PK te bekijken. Van buiten vind ik het een prachtige caravan en ook van binnen vind ik de houtkleur erg mooi. Wat we minder vonden is dat er zoveel met stof is gewerkt. Wast ons vooral opviel is dat de caravan toch wel nauw is. Vooral de stapelbedden zijn hoog ingebouwd waardoor het bovenste stapelbed heel erg dicht tegen het plafond zit. Ook is er geen 'echte' garage te maken van de stapelbedden waardoor deze ruimte niet erg praktisch is tijdens vervoer.
Verder lopend kwamen we bij een Burstner Premio 495 TK terecht. Dit wij veel ruimer vonden ogen zowel het grote bed als de stapelbedden (caravan is ook langer).
Waar we niet helemaal uitkwamen was het gewicht. Burstner geeft voor deze caravan een rijklaar gewicht op van 1.160 kg, maar spreken nergens over een leeggewicht. Adria spreekt bij de Altea over een leeggewicht van 1.099 kg en een rijklaargewicht van 1.181 kg. Ik ga er daarom vanuit dat de Burstner een lager leeggewicht heeft.
Ik heb daarom benieuwd of andere forumleden ervaring hebben met de werkelijk gewogen gewichten van een:
- Burstner Premio 495 TK
- Dethleffs C'go 495 QSK
- LMC Style 490 K
Deze caravans komen allen van de Hymer groep en zijn vergelijkbaar aan elkaar.
Onze auto max maximaal 1.410 kg trekken dat is het punt waar we rekening mee moeten houden.
Als iemand nog andere tips heeft voor stapelbed caravans in deze gewichtsklasse tot 1.400 kg ben ik benieuwd.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Altijd leuk, opzoek naar een nieuwe caravan en meerdere merken bekijken.
Heb geen ervaringen met stapelbed caravans maar wellicht is een Hobby On-tour 470 KMF een alternatief.
Succes met je zoektocht en kijk ook eens over de grens in Dld, ik weet dat daar veel mogelijk is ook qua korting, afgelopen week een nieuwe Fendt gekocht voor senior, voorraad model en schrok hoeveel korting men bereid is om te geven. Je weet maar nooit.
Heb geen ervaringen met stapelbed caravans maar wellicht is een Hobby On-tour 470 KMF een alternatief.
Succes met je zoektocht en kijk ook eens over de grens in Dld, ik weet dat daar veel mogelijk is ook qua korting, afgelopen week een nieuwe Fendt gekocht voor senior, voorraad model en schrok hoeveel korting men bereid is om te geven. Je weet maar nooit.
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Hier ook nog veel 2023 en zelf 2022 modellen op voorraad bij de dealers, vooral van bepaalde merken staan er best nog heel veel.
Nu vooral nog vergelijken en bekijken. De Hobby had ik nog niet in beeld, neem ik mee
Nu vooral nog vergelijken en bekijken. De Hobby had ik nog niet in beeld, neem ik mee
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
https://weinsberg.com/nl-nl/wohnwagen/c ... e/470-qdk/
Standaard 1.200 kg maar is te verhogen tot 1300/1400/1400 kg.
Standaard 1.200 kg maar is te verhogen tot 1300/1400/1400 kg.
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Ik denk dat de CaraCito niet echt een caravan is die je kan vergelijken met de genoemde 3 caravans. De CarOne Edition Hot 480QDK lijkt me wel een goed alternatief. Rijklaar 1080 kilo, dan heb je genoeg laadvermogen over na montage van een mover en evt. airco.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
De Knaus Sport 500 QDK en de Tabbert Senara 460 DMK zijn ook nog alternatieven met een rijklaargewicht van 1185/1190 kg. Ook daar wordt geen leeggewicht aangegeven.
En een interessant alternatief is de Dethleffs Aero 470 FSK. die oogt ruim vanwege het Frans bed. Rijklaar 1.200 kilo. De Aero vind ik van binnen en van buiten echt een fraaie caravan.
En een interessant alternatief is de Dethleffs Aero 470 FSK. die oogt ruim vanwege het Frans bed. Rijklaar 1.200 kilo. De Aero vind ik van binnen en van buiten echt een fraaie caravan.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Houd met de gewichten er rekening mee dat adria all inclusief is, dus dat alle optie pakketen en reservewiel van de andere caravans bij Adria al in het gewicht zitten.
het rijklaar gewicht is een bijzonder gewicht.
bij de adria is het 82 kg, maar ik ken ook een merk waar het 35 kg is, dus zoek deze waarde goed op, want 35 of 82 kg voor hetzelfde is wat bijzonder.
het rijklaar gewicht is een bijzonder gewicht.
bij de adria is het 82 kg, maar ik ken ook een merk waar het 35 kg is, dus zoek deze waarde goed op, want 35 of 82 kg voor hetzelfde is wat bijzonder.
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Ik zie net dat de Altea 472 PK dezelfde indeling heeft als de Dethleffs Aero 470 FSK. Die indeling met Frans bed lijkt mij juist een voordeel tov de uitvoeringen met een dwarsbed omdat de toiletruimte dan niet in het midden zit. Je zou denken dat dat juist krapper is en oogt dan de toiletruimte voorin .
Sommige dealers verkopen de Bürstner als IC-Line. Door de andere bestickering oogt deze een stuk fraaier!
Sommige dealers verkopen de Bürstner als IC-Line. Door de andere bestickering oogt deze een stuk fraaier!
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Deels oogt de Adria inderdaad wel ruimer maar daardoor op andere fronten toch weer krapper.
Wat ons opviel is dat ze het onderste stapelbed zo hoog gemaakt hebben dat daardoor het bovenste stapelbed ook heel hoog zit er er nog weinig ruimte overblijft richting dak. Een wat groter kind kan zich daar bijna niet omdraaien was ons idee en daarbij het bovenbed oogde ook heel smal door de ronding van het dak.
De WC ruimte is naar verhouding heel groot en ruim maar daardoor is het pad langs het Franse bed best smal. Boven het voeteneind van het bed hangt een kastje. Ik vond dat zelf minder prettig.
Wat we ook een nadeel vonden dat zoveel met vilt is sfgewerkt. We zijn bang dat dit sneller gaat vlekken en minder makkelijk schoon te houden is en misschien gaat ‘pillen’.
De Adria Altea is overal een prachtige caravan de kleuren moet je smaak zijn, maar het zit goed in elkaar. Maar op dit moment is bij ons even wat naar beneden gezakt op de ranglijst en in de dus aan het kijken naar alternatieven.
De IC line modellen zijn inderdaad leuk aangeklede modellen. Er staan zelfs momenteel nog meerdere 2022 en 2023 modellen te koop van de IC-line. Sowieso valt me op de Bürstner dealers nog ruimte voorraden 2023 heeft.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Bij aanschaf van zo’n IC line uit 2022 moet toch wel een goede deal te maken zijn :).
Heb je bij de aanschaf van de nieuwe auto geen model met een wat hoger trekgewicht overwogen? Die 1410 kilo van de i30 is wel een beperking bij de keuze van een nieuwe hut.
Heb je bij de aanschaf van de nieuwe auto geen model met een wat hoger trekgewicht overwogen? Die 1410 kilo van de i30 is wel een beperking bij de keuze van een nieuwe hut.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Deze auto bestelde we twee jaar geleden. We dachten toen met dit trekgewicht ruim voldoende te hebben maar in praktijk blijkt nu dat we toch sneller aan de max zitten dan gedacht.
Zonder stapelbedden komen we best goed uit met veel modellen. Daarom onderzoeken we nu ook we zonder stapelbedden kunnen.
Als er leden zijn die bewust wel of niet gekozen hebben voor een stapelbed caravan? Ben benieuwd naar die verhalen.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
In het begin alleen maar gezocht naar stapelbedden
Maar nu een paar jaar verder (oudste is 10 jaar) geen stapelbed meer.
In mijn ogen is een stapelbed eigenlijk voor de hele kleintjes ( tot een jaar of 7) daarna willen ze in een tentje of uitbouw van de voortent
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar nu een paar jaar verder (oudste is 10 jaar) geen stapelbed meer.
In mijn ogen is een stapelbed eigenlijk voor de hele kleintjes ( tot een jaar of 7) daarna willen ze in een tentje of uitbouw van de voortent
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Ondertussen zijn we een aantal maanden verder.
Op dit moment niet super actief op zoek maar nog wel steeds aan het vergelijken en online rondkijken, een leuk tijdverdrijf vind ik zelf in deze donkere tijden
Waar ik benieuwd naar ben zijn de ervaringen rond vloerverwarming, is dit een must wat jullie betreft bij het voor- en naseizoen kamperen?
Ik heb het zelf nog nooit ondervonden hoe dit voelt en of dit van (grote) toegevoegde waarde is naar de ring verwarming.
Er staan momenteel namelijk best een aantal leuke voorraad modellen te koop. Hierbij valt mij het op dat caravan uit de Erwin Hymer Groep vrijwel nooit op voorraad staan met vloerverwarming waar die van de Knaus-Tabbert Groep veel meer op voorraad staan met vloerverwarming. De keuze wel geen vloerverwarming zal dus van invloed zijn op de keuze nieuw bestellen of voorraad model.
Op dit moment niet super actief op zoek maar nog wel steeds aan het vergelijken en online rondkijken, een leuk tijdverdrijf vind ik zelf in deze donkere tijden
Waar ik benieuwd naar ben zijn de ervaringen rond vloerverwarming, is dit een must wat jullie betreft bij het voor- en naseizoen kamperen?
Ik heb het zelf nog nooit ondervonden hoe dit voelt en of dit van (grote) toegevoegde waarde is naar de ring verwarming.
Er staan momenteel namelijk best een aantal leuke voorraad modellen te koop. Hierbij valt mij het op dat caravan uit de Erwin Hymer Groep vrijwel nooit op voorraad staan met vloerverwarming waar die van de Knaus-Tabbert Groep veel meer op voorraad staan met vloerverwarming. De keuze wel geen vloerverwarming zal dus van invloed zijn op de keuze nieuw bestellen of voorraad model.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
take your time. Mij valt op dat je in dat geval echt nieuwe info en inzichten krijgt die het initiele beeld ietwat bijstellen. Dat doe je goed.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Vloerverwarming is zeker in voor en naseizoen echt van meerwaarde vind ik zelf. Die vloer is natuurlijk maar dun en nauwelijks geïsoleerd dus kan echt wel flink koud worden. Daarnaast; die vloerverwarming neemt al best een groot deel van de verwarming van de hele hut voor zijn rekening.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Stapelbedden is een absolute must wanneer je in voor-en naseizoen wil kamperen. Ook op de wintercampings zie ik niemand in een tent slapen.
Wij verkassen zeer regelmatig in de zomer, ook dan ideaal om geen tent te hoeven opbouwen op de korte stops / overnachtingen onderweg. Willen de kinderen toch eens in een tentje slapen kan dat natuurlijk altijd.
Vloerverwarming zorgt voor extra comfort maar zou voor mij geen reden zijn om de caravan niet aan te schaffen.
Een goed tapijt kan al veel oplossen. Bij sommige merken kan je zo een tapijt bestellen uit de optie lijst. Dat is dan perfect op maat doorheen heel de caravan. In de zomer bewaar je dat tapijt gewoon op zolder.
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023
Adria Adora 573 PT 2023
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Of een electrisch verwarmde vloermat.
Nadelen: Los ding, niet integraal over de hele vloer, bezet stopcontact
Voordeel: Het vermogen per vierkante meter is behoorlijk hoger, dus de temperatuur idem. Het is daarmee tevens geschikt om natte schoenen te drogen, en het is zeer gerieflijk onder de tafel. Lichter qua gewicht, goedkoper.
Wij zetten 'm dus in onder de tafel, een heatek van 50x100 cm.
Nadelen: Los ding, niet integraal over de hele vloer, bezet stopcontact
Voordeel: Het vermogen per vierkante meter is behoorlijk hoger, dus de temperatuur idem. Het is daarmee tevens geschikt om natte schoenen te drogen, en het is zeer gerieflijk onder de tafel. Lichter qua gewicht, goedkoper.
Wij zetten 'm dus in onder de tafel, een heatek van 50x100 cm.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
- Bob Diesel
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
- Locatie: Maasgouw
- Contacteer:
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Vloerverwarming ALTIJD doen indien mogelijk
Heerlijk aan de voeten ,warme voeten is een warm lijf
en ligt nooit in de weg , zo als vloerbedekking
Welke na 1 regendag onder de viezigheid of modder zit
En waar bij droogweer zand in blijft hangen
Iets waar je bij vloerverwarming onder het zeil gewoon de bezem of dweil over het zeil haalt
Heerlijk aan de voeten ,warme voeten is een warm lijf
en ligt nooit in de weg , zo als vloerbedekking
Welke na 1 regendag onder de viezigheid of modder zit
En waar bij droogweer zand in blijft hangen
Iets waar je bij vloerverwarming onder het zeil gewoon de bezem of dweil over het zeil haalt
Today ,is Yesterday’s Tomorrow
Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB
Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
We hebben hier zowel het af fabriek tapijt voor de vloer en de vloerverwarming. In de praktijk ligt het tapijt eigenlijk vrijwel altijd op zolder aangezien de vloerverwarming veel prettiger is. Een caravan zonder vloerverwarming zou voor mij een no-go zou zijn. Er is zo enorm veel keuze in caravans, waarom zou je er dan eentje nemen zonder vloerverwarming?
Zeker in voor- en naseizoen is het zeer aangenaam en ook 's nachts houdt de vloerverwarming de hut prima op temperatuur zo lang het buiten niet onder de 5 graden komt.
Zeker in voor- en naseizoen is het zeer aangenaam en ook 's nachts houdt de vloerverwarming de hut prima op temperatuur zo lang het buiten niet onder de 5 graden komt.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Aviva schreef:
Er staan momenteel namelijk best een aantal leuke voorraad modellen te koop. Hierbij valt mij het op dat caravan uit de Erwin Hymer Groep vrijwel nooit op voorraad staan met vloerverwarming waar die van de Knaus-Tabbert Groep veel meer op voorraad staan met vloerverwarming..
Onze dealer in Rosmalen bestelt voor eigen voorraad altijd vloerverwarming, omdat ze zelf fervent wintersporters zijn. Alleen is de voorraad snel op en showroommodellen zijn ook al snel verkocht.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Wij hebben inmiddels in onze 3e caravan op rij vloerverwarming... in de 1e zelf besteld en in de 2 volgende caravans (showmodel en jong-gebruikt) zat het al... Het nut ervan hangt sterk af van het seizoen waarin je kampeert !Aviva schreef: ↑ma 15 jan 2024 09:21Er staan momenteel namelijk best een aantal leuke voorraad modellen te koop. Hierbij valt mij het op dat caravan uit de Erwin Hymer Groep vrijwel nooit op voorraad staan met vloerverwarming waar die van de Knaus-Tabbert Groep veel meer op voorraad staan met vloerverwarming. De keuze wel geen vloerverwarming zal dus van invloed zijn op de keuze nieuw bestellen of voorraad model.
In het voor- en naseizoen gebruiken we de vloerverwarming incidenteel. In de winter gebruiken we de vloerverwarming helemaal niet omdat er dan tapijt in de caravan ligt. Voor ons zou een voorraadmodel zonder vloerverwarming geen belemmering zijn om deze te kopen terwijl wij toch het gehele jaar kamperen.
Wij houden onze caravan in de nacht mbv de gaskachel wel altijd op 14 C.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
- Carnavalswiertz
- Berichten: 1741
- Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Hier met stapelbed en vloerverwarming en tapijt.
In de winter (wintersport) geef ik de voorkeur aan tapijt, ook in aanmerking nemende dat men in Oostenrijk veelal per kwh a EUR 1.00 / kwh moet afrekenen. In voor- en naseizoen in NL geef ik voorkeur aan vloerverwarming aangezien het lekker aan de voeten is en men makkelijker kan schoonmaken.
Sent from my iPhone using Tapatalk
In de winter (wintersport) geef ik de voorkeur aan tapijt, ook in aanmerking nemende dat men in Oostenrijk veelal per kwh a EUR 1.00 / kwh moet afrekenen. In voor- en naseizoen in NL geef ik voorkeur aan vloerverwarming aangezien het lekker aan de voeten is en men makkelijker kan schoonmaken.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Wij kamperen nu vanaf Pasen een voorseizoen en daarna zomervakantie, daarna nog wat losse weekeinden.
Met twee kleine kinderen in het voorseizoen is een lekkere behagelijke caravan wel erg fijn. Een tapijt met kids lijkt me geen handige oplossing
Ik zie de vloerverwarming niet als hoofdverwarming maar echt als bijverwarming, fijn om van de ervaren gebruikers te vernemen wat het echt doet met het klimaat.
@Daphne, ik heb inmiddels wel ervaren dat er veel verschillen zit in dealers wat ze als opties mee laten komen vanaf de fabriek. Ook heb ik bij een dealer begrepen dat ze zelf weinig kunnen kiezen aan "niet klant bestelde caravans" dat ging over caravans van de Erwin Hymer Groep. Maar goed dat kan ook zomaar een verkoop praatje zijn. Merk dat sommige dealers willen verkopen wat ze hebben staan en nieuw bestellen is moeilijk moeilijk... leveringsproblemen etc. Als je verteld nog niet in de markt te zijn voor aankoop hebben ze geen tijd meer voor je en kan er nog geen bakje koffie af ondanks dat je er zo 2 uur rondloopt.
Inmiddels wel twee dealers gesproken en de uitnodiging gehad om als we er aan toe zijn met ze om tafel te gaan om te kijken wat het beste bij ons past. Bij deze dealers bij het showroom bezoek ook aangegeven nu nog niet in de markt te zijn maar dat waarschijnlijk eind zomer of in het najaar wel te zijn. Alle begrip voor van deze verkopers dat we nu ook rustig wilden kijken en alvast wat ideeën wilden op doen.
Met twee kleine kinderen in het voorseizoen is een lekkere behagelijke caravan wel erg fijn. Een tapijt met kids lijkt me geen handige oplossing
Ik zie de vloerverwarming niet als hoofdverwarming maar echt als bijverwarming, fijn om van de ervaren gebruikers te vernemen wat het echt doet met het klimaat.
@Daphne, ik heb inmiddels wel ervaren dat er veel verschillen zit in dealers wat ze als opties mee laten komen vanaf de fabriek. Ook heb ik bij een dealer begrepen dat ze zelf weinig kunnen kiezen aan "niet klant bestelde caravans" dat ging over caravans van de Erwin Hymer Groep. Maar goed dat kan ook zomaar een verkoop praatje zijn. Merk dat sommige dealers willen verkopen wat ze hebben staan en nieuw bestellen is moeilijk moeilijk... leveringsproblemen etc. Als je verteld nog niet in de markt te zijn voor aankoop hebben ze geen tijd meer voor je en kan er nog geen bakje koffie af ondanks dat je er zo 2 uur rondloopt.
Inmiddels wel twee dealers gesproken en de uitnodiging gehad om als we er aan toe zijn met ze om tafel te gaan om te kijken wat het beste bij ons past. Bij deze dealers bij het showroom bezoek ook aangegeven nu nog niet in de markt te zijn maar dat waarschijnlijk eind zomer of in het najaar wel te zijn. Alle begrip voor van deze verkopers dat we nu ook rustig wilden kijken en alvast wat ideeën wilden op doen.
Laatst gewijzigd door Aviva op ma 15 jan 2024 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Re: Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Ik zal nooit meer een caravan willen zonder vloerverwarming. Ik ben dan ook een koukleum. Hoe meer er verwarmd wordt hoe beter
Sinds eind 2015 hebben wij een Kip caravan met vloerverwarming. Een geweldige optie in mijn beleving
We hebben een hybride warmtepomp welke 's nachts op 18 graden staat, dus ook de douche (met vloerverwarming) blijft heerlijk warm
Mijn nieuwe auto heeft stoelverwarming en ook stuurwielverwarming en kan ook vooraf op een bepaalde tijd voorverwarmd zijn
Do I need to say more (wellicht verhuizen naar warmere oorden..... )
Toevoeging: wij hebben een week in Denemarken gestaan bij Legoland in het voorjaar. In de nacht tegen het vriespunt of heel lichte vorst en overdag echt koel. Alleen de eerste avond na aankomst de kachel aangehad, gelijktijdig de vloerverwarming aangezet en die heeft de rest van de week de caravan warm kunnen houden (overdag scheen wel regelmatig de zon, dus dat voegt ook wat gratis warmte toe binnen in de caravan).
Sinds eind 2015 hebben wij een Kip caravan met vloerverwarming. Een geweldige optie in mijn beleving
We hebben een hybride warmtepomp welke 's nachts op 18 graden staat, dus ook de douche (met vloerverwarming) blijft heerlijk warm
Mijn nieuwe auto heeft stoelverwarming en ook stuurwielverwarming en kan ook vooraf op een bepaalde tijd voorverwarmd zijn
Do I need to say more (wellicht verhuizen naar warmere oorden..... )
Toevoeging: wij hebben een week in Denemarken gestaan bij Legoland in het voorjaar. In de nacht tegen het vriespunt of heel lichte vorst en overdag echt koel. Alleen de eerste avond na aankomst de kachel aangehad, gelijktijdig de vloerverwarming aangezet en die heeft de rest van de week de caravan warm kunnen houden (overdag scheen wel regelmatig de zon, dus dat voegt ook wat gratis warmte toe binnen in de caravan).
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk
Oriënteren op een grotere stapelbed caravan
Wij waren super blij met onze C’go! Geen idee of je die ook met vv en eventueel Alde kan krijgen. Wij hadden geen vv, maar wel tapijt op maat gemaakt. Ook mee op wintersport geweest. In de huidige wel vv, heerlijk! De plekjes waar geen dekking is zijn wel meteen ijskoud aan je warme voetjes
Deze caravan heeft een super praktische ‘garage’ en het bovenste bed is op zich best ruim. De badkamer is niet de ruimste, maar het ging wel. De treinzit is prima voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
Wij hadden in de hangkast een paar planken gemaakt en dan heb je ook opbergruimte te over! Onder het bed goed te bereiken, ook van buiten.
Bij ons ging ie weg omdat ie voor 3 (en zometeen 4) kinderen te klein werd, niet omdat we niet tevreden waren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Deze caravan heeft een super praktische ‘garage’ en het bovenste bed is op zich best ruim. De badkamer is niet de ruimste, maar het ging wel. De treinzit is prima voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
Wij hadden in de hangkast een paar planken gemaakt en dan heb je ook opbergruimte te over! Onder het bed goed te bereiken, ook van buiten.
Bij ons ging ie weg omdat ie voor 3 (en zometeen 4) kinderen te klein werd, niet omdat we niet tevreden waren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!