TV kijken in de camper

Plaats reactie
J. Wagenaar
Berichten: 7
Lid geworden op: za 30 sep 2023 16:12

TV kijken in de camper

Bericht door J. Wagenaar » vr 13 okt 2023 18:44

Wat is jullie ervaring met tv kijken via schotel. Beste betaalbare provider.
Aanbod / kwaliteit buiten Nederland

iemand
Berichten: 5248
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: TV kijken in de camper

Bericht door iemand » vr 13 okt 2023 19:37

Ksnap je vraag niet.
Over de hele wereld/Europa...
Er is maar 1 NL-provider.

En heb je al item gelezen over TV-ontvangst in de caravan. Lijkt me dat dit niet uitmaakt whistle.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

J. Wagenaar
Berichten: 7
Lid geworden op: za 30 sep 2023 16:12

Re: TV kijken in de camper

Bericht door J. Wagenaar » vr 13 okt 2023 20:31

Gewoon Frankrijk Duitsland ed.
Denk alleen canaal digitaal
Maar ben benieuwd of er ook andere mogelijkheid is.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: TV kijken in de camper

Bericht door Ron » vr 13 okt 2023 22:57

Voor de schotel heb je alleen canal digitaal.
En dat werkt prima.
Andere opties zijn via internet.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2557
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: TV kijken in de camper

Bericht door SBerend » vr 13 okt 2023 23:15

Verder en dat is volgens voor de meeste vakantiegangers waar kan ik de schotel neerzetten.
Hoe sta je onder de bomen. Ik zie het zo vaak dat e.e.a. verplaatst wordt. Ik heb geen schotel en tv. Vaak kijk ik gewoon via internet op de laptop. In ons geval F1, Wij zijn er bijna. Meer niet. En dat zonder problemen. Via wifi maar ook gewoon de hotspot via de GSM.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: TV kijken in de camper

Bericht door Hans1954 » za 14 okt 2023 08:46

Schotel beste ontvangst. Beter dan thuis, beter dan internet. Alleen bij sterke regen kan er interruptie van het signaal optreden. Zowel bij regen op de plek van ontvangst als op de plek van opstralen (zelden). Er is maar 1 Nederlandse provider; Canal Digitaal. Er was ook een andere (Joyne), maar die is failliet. Er zijn twee manieren om een schotel te plaatsen. Op het dak van de caravan/camper. Vaak automatisch, erg duur, software moet regelmatig bijgewerkt worden en ontvangst onder bomen is vaak niet mogelijk. Een losse schotel (schotel, statief, LNB en kabel) is veel goedkoper en iets meer werk bij opstellen. Voordeel is dat je een plek uit kan zoeken met uitstekende ontvangst. Met goed inlezen en wat oefening kan dat opstellen toch vlot gaan. Canal Digitaal levert bij elk pakket ook een app die wel overal werkt. Odido (T-Mobile) doet het niet in op een andere plek dan thuis. Verder zie je het pakket van Canal Digitaal op de Astra 3. Met een Duo-LNB (meestal gebruikt door Nederlanders kan je gelijktijdig ook op Astra 1 uitgericht staan. Je hebt dan honderden zenders. Zowel TV als Radio.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: TV kijken in de camper

Bericht door dieseltijger » za 14 okt 2023 09:07

Advies: Bedenk eerst wat jouw kijk behoefte is. Bij ons: nieuws, een leuke film. Dus ik heb geen provider: dus gratis. It, bbc, de Duitsers: die zenden fta (free to air) uit. Nieuws kijken we via bvn. Ook gratis.

We hadden eerst een schotel op het caravan dak. Voordeel: het neemt geen ruimte in. Nu nemen we een eiss met een b&r schotel mee. Caravan staat beschut, de schotel staat verderop.

En we hebben een usb stick mee met films die we nog wilden zien.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: TV kijken in de camper

Bericht door Ron » za 14 okt 2023 09:14

[re.gif] [re.gif]
En als aanvulling.
Net als dat T- Mobile ( Odido) 4/5G in het buitenland op de televisie niet werkt.
Doet Ziggo dat ook niet.
Wel op laptop of via casten.
Voor mijn vrouw is kijken via de schotel het makkelijkst.

En een losse schotel kan je overal plaatsen .
Met wat oefenen en met de app satfinder lite.
Zie je met de telefoon camera waar je op moet richten.
Op de laatste camping heb ik de schotel zo gericht.
En met de kabel aansluiten had ik direct beeld.

Canal digitaal heeft verschillende vormen van abonnementen.
Je moet zelf maar kijken wat het beste uitkomt.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: TV kijken in de camper

Bericht door Pakkie » za 14 okt 2023 10:35

Begin dit jaar op marktplaats een hele goede deal gescoord: voor slechts 250€ een Travel Vision R6 duo inclusief kabels gekocht om te testen hoe tv kijken via de schotel zou bevallen. Met name in Oostenrijk is zowel de Wifi als de 4/5G-verbinding nogal eens te slecht om fatsoenlijk tv te kijken. Ik had geen zin in handmatig uitrichten dus daarom de Travel Vision gekocht. Een kind kan de was doen: statief neerzetten, schotel erop, coax-kabeltje aansluiten, op de knop drukken en dan richt hij zich volautomatisch. Op het dak van de caravan/camper is nog makkelijker, maar met bomen in de buurt kan dat nog wel eens een uitdaging vormen. Wat dat betreft is zo'n volautomatische de best of both worlds: volautomatisch en je kunt hem op iedere plek zetten waardoor je geen last hebt van bomen e.d. In combinatie met abbonnementje van Canaal Digitaal (flex 6 voor ca 120€ per jaar) bevalt hij ons uitermate goed thumbup.gif.

schotel.jpg
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: TV kijken in de camper

Bericht door dieseltijger » za 14 okt 2023 20:43

Als je naar een andere zender schakelt die op een andere satelliet wordt uitgezonden, gaat de antenne dan automatisch zichzelf herpositioneren?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”