Raam linksvoor voor een kip celebration 44TDB 2005

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 988
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Raam linksvoor voor een kip celebration 44TDB 2005

Bericht door Rodo » wo 3 jan 2024 10:23

Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4048
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Raam linksvoor voor een kip celebration 44TDB 2005

Bericht door Gemineye » wo 3 jan 2024 12:38

Oh, dankjewel! Die had ik nog niet gevonden! Ik zal eens informeren. Is weer niet het juiste type, maar misschien is het een alternatief.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Raam linksvoor voor een kip celebration 44TDB 2005

Bericht door dieseltijger » wo 3 jan 2024 12:47

Denk aan de hoogte van de grendels! Succes.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36285
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Raam linksvoor voor een kip celebration 44TDB 2005

Bericht door Chris » wo 3 jan 2024 12:52

[re.gif]
Die vangers van de grendels kan je toch in het kader van de caravan event verplaatsen als dat nodig is?
Zelfs een nieuw biesje kan als je de oude gaatjes niet wilt zien.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2557
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Raam linksvoor voor een kip celebration 44TDB 2005

Bericht door SBerend » wo 3 jan 2024 13:22

Dat raam lijkt mij beduidend groter
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Raam linksvoor voor een kip celebration 44TDB 2005

Bericht door dieseltijger » wo 3 jan 2024 13:38

Chris schreef:
wo 3 jan 2024 12:52
[re.gif]
Die vangers van de grendels kan je toch in het kader van de caravan event verplaatsen als dat nodig is?
Zelfs een nieuw biesje kan als je de oude gaatjes niet wilt zien.
Nee. Vaak niet. Als de afstand tussen scharnierpunt en de grendel ook maar iets kleiner is - ben je de sjaak. Als deze iets groter is, moet je de zaag pakken. Om over de plaatsing in het schuine deel van de raamuitsparing maar te zwijgen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36285
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Raam linksvoor voor een kip celebration 44TDB 2005

Bericht door Chris » wo 3 jan 2024 13:41

Ik heb ook " schuine " ramen zoals jij bedoeld.
Maar binnen zijn de kaders recht..
Anders past er ook geen rollo toch?
Of ze bij Kip schuin binnen.zijn...dat kan jij wel weten...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Raam linksvoor voor een kip celebration 44TDB 2005

Bericht door dieseltijger » wo 3 jan 2024 13:53

Nee bij mij zijn ze recht. Maar kijk eens naar de afbeelding van de caravan:
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (159.67 KiB) 317 keer bekeken
Je hebt niets aan een raam als de grendels 1 centimeter of meer boven de oorspronleijke plaats zweven. En die schuine kant is ook echt een schuine uitsparing. Ik beveel aan om het oude raam met de posities van de grendels op te meten en dat in de communicatie met de aanbieder te gebruiken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4048
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Raam linksvoor voor een kip celebration 44TDB 2005

Bericht door Gemineye » wo 3 jan 2024 14:57

Mja, even gemeten, maar dit past niet zomaar. volgens mij bestaan er grofweg 3 opties;

- de verzekering laten uitbetalen, de caravan vooralsnog niet te repareren en dan hopen dat er in de komende jaren ooit een geschikt raam voorbij komt.
- een raam zoeken die niet dezelfde is, maar wel lijkt. Dan op de een of andere manier passend maken.
- het hele zijpaneel van de caravan vervangen en de uitsparing van het raam dicht laten zodat daar geen raam meer nodig is.
- een andere caravan kopen.

De verzekering gaat vooralsnog voor optie 3 omdat er geen raam te vinden is. Maar ik vermoed dat dat geen realistische optie is omdat de caravan dan denk ik Total loss wordt verklaard. Dan kom je toch nog op een van de andere opties. Het nadeel van een ander raam passend maken is dat je waarschijnlijk wijzigingen gaat maken die onherstelbaar zijn. Kom je dan alsnog een goed raam tegen dan wil dat dus niet meer.

Ik vermoed daarom dat het optie 1 of 4 gaat worden als de caravan Total loss wordt verklaard
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1890
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Raam linksvoor voor een kip celebration 44TDB 2005

Bericht door RichTrip » wo 3 jan 2024 15:35

Lastige keuzes...... scratch.gif

Als de caravan goed bevalt lijkt optie 1 de beste. Indien er toch al plannen waren om de caravan op korte termijn in te ruilen, dan zou ik voor optie 4 gaan.
Als de verzekering al akkoord gaat met optie 3 dan heb je een caravan waarvan iedereen kan zien dat ie "schade" heeft gehad. Ik denk ook niet dat dat bij inruil een goede prijs oplevert. Dan heeft de verzekering veel kosten en jij een "incourante" caravan.
Indien je een uitkering krijgt en je ruilt hem in, dan heb je het verlies van een mindere inruilprijs al vergoed gekregen.

Al met al een shit situatie. Ik heb ook een Kip uit 2003. Mag er niet aan denken als er een raam kapot gaat en er geen vervanging te vinden is........ [aschrik.gif]
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Raam linksvoor voor een kip celebration 44TDB 2005

Bericht door dieseltijger » wo 3 jan 2024 17:36

Inderdaad. Gaan we nog vaker meemaken, met andere zaken ook. Design is allemaal mooi en prachtig - totdat er iets kaduuk gaat. De tijd is voorbij dat we standaard ramen hebben en standaard verlichting. Iets voor de "duurzaamheids adepten". Wat je hier ziet is gewoon zonde, verspilling en onnodig. Maar je hebt geen keuze.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4048
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Raam linksvoor voor een kip celebration 44TDB 2005

Bericht door Gemineye » wo 3 jan 2024 19:03

Lastig hè? En zonde inderdaad.. gaan we vaker meemaken vrees ik. Dat caravans Total loss worden verklaard om zoiets kleins eigenlijk. Het is niet eens mijn eigen caravan maar ik vind het ook echt lastig. Mijn vader is nu midden 70 en wil denk ik geen nieuwe caravan meer kopen, maar wil hier het liefst nog een paar jaar mee op pad. Ik denk dat de verzekering aanstuurt op optie 3, caravan zal dan Total loss worden verklaard, en dan verwacht ik dat mijn vader uiteindelijk zal gaan voor de optie (eerst) niks doen. Dan blijven we daarna gewoon zoeken.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Raam linksvoor voor een kip celebration 44TDB 2005

Bericht door jeroen.25 » wo 3 jan 2024 19:04

RichTrip schreef:
wo 3 jan 2024 15:35

Als de verzekering al akkoord gaat met optie 3 dan heb je een caravan waarvan iedereen kan zien dat ie "schade" heeft gehad. Ik denk ook niet dat dat bij inruil een goede prijs oplevert. Dan heeft de verzekering veel kosten en jij een "incourante" caravan.
Sommige mensen starten juist een hele zoektocht om een caravan zonder raam op die plek te vinden whistle.gif
viewtopic.php?t=48412&hilit=Blinde+muur


Lastige keuze. Veel zal afhangen van wat de verzekering uitkeert wanneer de caravan total loss verklaard zou worden.
Kun je daar iets vergelijkbaars voor kopen?
Waarschijnlijk niet.
Knutselen met een niet passend raam is erger dan een wand vervangen en het raam weglaten denk ik.
Ik ben heel kieskeurig, maar denk de meeste kopers van een caravan van die leeftijd iets minder dus zou me niet te druk maken om de verkoopbaarheid na vervanging van een wand.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Raam linksvoor voor een kip celebration 44TDB 2005

Bericht door Morgoth » do 4 jan 2024 10:57

Wat ik hier nergens heb gelezen: Kip Hoogeveen bellen, telefoonnummer: 0528 288 888. Wie weet wat ze nog hebben liggen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4048
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Raam linksvoor voor een kip celebration 44TDB 2005

Bericht door Gemineye » do 4 jan 2024 11:06

Thanks Morgoth! Goede tip inderdaad. Kip heeft nog best veel dingen in voorraad, zelfs voor mijn Avento. Een paar jaar geleden kon mijn vader daar eens prima terecht voor een nieuw voorraam toen die helften los van elkaar kwamen. Ze hadden er toen meerdere op voorraad.
Dit specifieke raam hadden ze echter niet (meer).
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Raam linksvoor voor een kip celebration 44TDB 2005

Bericht door dieseltijger » do 4 jan 2024 11:12

https://www.rotecgarage.be/service-en-o ... mper-ramen

Wellicht tegen beter weten in. De suggestie wordt gewekt dat een caravanraam op maat geleverd kan worden. Proberen kan geen kwaad.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Kip”