Alternatief Karawankentunnel richting Ljubljana
Alternatief Karawankentunnel richting Ljubljana
De kans op file’s ( lees ik) in de zomer bij de Karawankentunnel is vrij groot.
Is er iemand die ervaring heeft met de oude route. Die gaat van Villach naar Tarvisio,-Kranjska Gora naar Ljubljana. Deze route is 34 km. langer dan door de Karawankentunnel.
Is er iemand die ervaring heeft met de oude route. Die gaat van Villach naar Tarvisio,-Kranjska Gora naar Ljubljana. Deze route is 34 km. langer dan door de Karawankentunnel.
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !
BMW X2 X-Drive met een Dethleffs 450 Avantgarde aan het haakje
BMW X2 X-Drive met een Dethleffs 450 Avantgarde aan het haakje
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Alternatief Karawankentunnel richting Ljubljana
Deze route heb ik 2 jaar geleden met de camper gereden;je verlaat dan de A 22 bij Tarvisio en volgt de S.S. 54.
Tot de Slveens -Italiaanse grens is niet breed,doch echter wel te rijden.
Noemenswaardige klimmem komen er niet in voor.
Hoe de situatie is bij grote drukte aan de Karawanken tunnel weet ik niet, maar ga er maar van uit dat je niet de enige bent die deze route "gevonden "heeft.
Tot de Slveens -Italiaanse grens is niet breed,doch echter wel te rijden.
Noemenswaardige klimmem komen er niet in voor.
Hoe de situatie is bij grote drukte aan de Karawanken tunnel weet ik niet, maar ga er maar van uit dat je niet de enige bent die deze route "gevonden "heeft.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Alternatief Karawankentunnel richting Ljubljana
Is Ljubjanka de eindbestemming ?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Alternatief Karawankentunnel richting Ljubljana
Ik had de Kroatische kust al eindbestemming en reed idd Tarvisio... en dan Trieste..
Maar Ljubljana....dan zit je bijna vast aan de Karawanken..
Een keer gereden, vroeg in de ochtend... niks aan de hand.
Wel onprettig omdat je tegenliggers hebt in die tunnel en 60 km'h de max snelheid is.
Kwam er bij ons ook nog een ambulance met blauwe zwaailichten als tegenligger aan.
Eikel... hij kan er nergens voorbij maar jaagt de hele bubs automobilisten in de stress..
Die blauwe zwaailichten in een tunnel....hebben een extra stressje zeg maar...
Maar Ljubljana....dan zit je bijna vast aan de Karawanken..
Een keer gereden, vroeg in de ochtend... niks aan de hand.
Wel onprettig omdat je tegenliggers hebt in die tunnel en 60 km'h de max snelheid is.
Kwam er bij ons ook nog een ambulance met blauwe zwaailichten als tegenligger aan.
Eikel... hij kan er nergens voorbij maar jaagt de hele bubs automobilisten in de stress..
Die blauwe zwaailichten in een tunnel....hebben een extra stressje zeg maar...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Alternatief Karawankentunnel richting Ljubljana
Bij drukte wordt de maximale snelheid om veiligheidsreden altijd op 60 km gezet. Je nadert het tegemoetkomende verkeer dan toch nog met 120 km/h en de marges zijn klein. Je zit er dan minder dan 8 minuten in. Druk is het vooral in de weekenden (inclusief de vrijdagen) eind juni, juli en augustus. 's ochtends richting Slovenië en 's middags en 's avonds richting Oostenrijk. Door de week is het meestal niet zo druk.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.
Re: Alternatief Karawankentunnel richting Ljubljana
Nope, eindbestemming is Bled. Dus eigenlijk "vlak na" de tunnel
De bedoeling is wel dat we daar op maandag rijden, en de "grote glazen bol" zegt rond 14:00 vanaf Villach
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !
BMW X2 X-Drive met een Dethleffs 450 Avantgarde aan het haakje
BMW X2 X-Drive met een Dethleffs 450 Avantgarde aan het haakje
Re: Alternatief Karawankentunnel richting Ljubljana
Ik ben nu drie keer door de tunnel gegaan, 1 de terugweg (2022) en dit jaar heen en terug. Je moet er gewoon in je planning rekening mee houden. Op de heenweg dit jaar op een camping in Oostenrijk gestaan niet ver van de tunnel (dus vroeg er door) en de beide terugwegen extra vroeg van de camping vertrokken in Istrie, dus dan ook relatief gezien vroeg er door. Geen enkel probleem gehad. Dit jaar even 5-10 minuten oponthoud op de terugweg voor de tolpoortjes, maar dat is niets.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di 27 mar 2012 09:19
Re: Alternatief Karawankentunnel richting Ljubljana
Volgens mij in 2024 is de 2e tunnelbuis klaar dan worden het 2x2 rijbanen
Dit zag ik pas staan toen ik van Bled terug kwam van vakantie 2 wk geleden.
Dit zag ik pas staan toen ik van Bled terug kwam van vakantie 2 wk geleden.
Mazda CX5 2ltr met Hobby 460UFE Excellent 2012
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Alternatief Karawankentunnel richting Ljubljana
En dan begint men met de renovatie van de eerste tunnelbuis, voor het hele project klaar is word het 2028.
Aldus Asfinag, (de Oostenrijkse beheerder van de tunnel).
https://www.asfinag.at/bauen-erhalten/b ... kentunnel/
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.