Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door dieseltijger » do 5 okt 2023 01:19

En ik heb dan net weer te weinig stokken bij me, enz enz. Mijn zeergewaardeerde partner vertikte het om twee weken lang met haar vinger omhoog te staan als substituut (, hoe onredelijk).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door Niels83 » do 5 okt 2023 07:55

Ik kreeg die van mij de eerste 2 keer met 2 personen uitgeklapt, daarna had de wind hem iets verbogen, waardoor het wat lastiger ging, sinds dat moment moest ik hem echt met 4 personen. Uit lopen om hem goed recht te laten gaan. Nog 3 keer brak zo'n liggertje. Toen nog een paar keer gebruikt met ducttape. Uiteindelijk is hij in de kliko beland.
Dit was overigens geen ding van 60beuro maar een stuk duurder. Ik vond de duurzaamheid niet zo groot. Hoewel ik hem 20 jaar heb gehad heb ik hem misschien 12 keer gebruikt.

Wat ik een nadeel zou vinden is dat hij aan alle kanten open is. De grootste meerwaarde van een luifel vindt ik dat je spulletjes droog liggen, zo staat er altijd een kratje schoenen en wat speelgoed, langs de caravan. Daar gaat het dan niet meer droog blijven.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door dieseltijger » do 5 okt 2023 08:28

Ik maak me inderdaad weinig illusies over de duurzaamheid, hoewel ik moet zeggen dat er geen gebruik meer wordt gemaakt van slijtende aluminium popnageltjes en redelijk stevige ovale buis (zie foto). Ook is het doek geweven en geen knisperend dekzeil met wapening.

At the end of the day is het een verplaatsbare, grote vierkante parasol. Zo ga ik m ook gebruiken.

Linksom of rechtsom: wil je maximaal gemak en een tochtige beschutting tegen de elementen: de cassette luifel is your friend.

Beschutting tegen wind en regen: voortent - liefst boogstok. Gewoon lean & mean ontwerp dat zichzelf opspant. Slim.

Aangezien ik al een voortent heb zie ik af van nog eens een aparte luifel vanwege de beperkte meerwaarde (kan m itt de partytent niet elders opstellen).

(Ziehier een impulsief besluit die achteraf met moeite gerechtvaardigd wordt, hihihi. De psychologen waarschuwden hier al tegen. )
IMG_20231005_005922.jpg
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18376
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door deusjevo » do 5 okt 2023 09:53

By the way, op aardig wat campings zijn geen partytenten toegestaan trouwens.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door dieseltijger » do 5 okt 2023 10:01

Thx. Ik zie het wel. De Engelsen hebben dat aardig getackled: apart aftikken voor een "Gazebo". We gaan er relaxed mee om. Mochten we het geval willen inzetten dan is het alleen als de zon knetterhard schijnt, en dan informeren we eerst. We zitten merendeels op wat informelere campings met een vrije indeling, dus dat loopt wel los.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1861
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door EricS » do 5 okt 2023 10:20

Hahaha...je hebt er nu al zo veel woorden aan besteed, het wordt nu wel tijd voor het plaatje bij dit praatje...
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
beetlejuice150
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 18 aug 2023 14:30

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door beetlejuice150 » do 5 okt 2023 10:31

Klopt het dat verschillende campings het niet toestaan om een partytent voor de caravan te plaatsen?

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door dieseltijger » do 5 okt 2023 13:30

Het ligt wat genuanceerder. Het hoofdargument is dat er beperkte ruimte is die gedeeld moet worden.

Camping de SChatberg (joekel van een camping) heeft het beeldend geformuleerd:
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (86.74 KiB) 1018 keer bekeken
Hier is het ruimtebeslag leidend: Caravans met een voortent, en een luifel met daarop nog een luifel (soms is de caravan niet meer zichtbaar) zijn niet toegestaan.

De Beerze Bulten heeft bijvoorbeeld gesteld dat een partytent alleen een voortent mag vervangen, en niet elders mag worden opgesteld (ruimte- argument). Daarnaast moet deze verankerd zijn, en als dat niet het geval is - moet het ingeklapt worden (schade argument). Allemaal volstrekt redelijk en begrijpelijk.

Het cosmetische argument (het staat niet mooi) ben ik niet tegengekomen - en terecht. Jouw kampeermiddel heb je voor jezelf - niet voor de buren.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door Morgoth » do 5 okt 2023 14:04

Zo'n harmonica partytent is nou typisch zo'n ding die je niet zou moeten kopen. De kwaliteit is zo flut dat je er maar een paar keer iets aan hebt en dan in de kliko beland. Ik heb ook ooit zo'n ding gehad. Die blikken buisjes zijn zo dun dat ze al verbuigen als je er naar kijkt. En als ze verbogen zijn doet ie het niet meer. Je moet dan iets harder trekken en krak, naar de f*ck. Zonde van het geld maar ook zonde van de energie die het heeft gekost om zo'n ding te fabriceren, te transporteren, te kopen en te recyclen. Van mij mag dit soort flut spul gewoon verboden worden. Maak iets duurzaams of maak het gewoon niet.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door dieseltijger » do 5 okt 2023 14:12

Ja, mee eens - maar voor het uitproberen wou ik niet teveel geld uitgeven. Maar als het echt frut is - ik ken mezelf - dan is het snel exit, Eerst eens kijken of ik het ga gebruiken. De ervaring met de BBQ was positief. Ruim, en snel opgezet. Wel een krom buisje inderdaad en een los flapje (ergernispunt). Maar eigenlijk heb je de windgevoeligheid ook bij een cassetteluifel concept.

Ahem....wie weet een merk/type dat wel de kwaliteitstoets doorstaat, ik ben niet zo van de weggooi.

We zullen zien.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Megano81
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 31 mei 2017 15:32

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door Megano81 » do 5 okt 2023 16:26

Ik heb dezelfde tent gekocht, gebruik hem voor in de tuin en om voor de garage te zetten als het regent dan kan ik droog aan de auto sleutelen misschien gaat hij ook wel mee op vakantie als het op de camping mag.

Ik was nog zijkanten aan het zoeken, lijkt erop dat ik iets gevonden heb bij de Gamma.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door dieseltijger » do 5 okt 2023 17:07

Hé wat grappig! Nou, sleutelen aan zowel motor als auto zijn in de praktijk nauwelijks nodig, en die zijwanden dat begint al teveel op een voortent te lijken. Hoe is de degelijkheid van het geval naar jouw oordeel?

En campings is geen probleem zo te zien. Als lelijkheid een blokkerende factor zou zijn - zou ik een toegangsverbod krijgen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door Niels83 » do 5 okt 2023 19:19

Eigenlijk wel een goed idee. Ik wil nog wel eens wat klusjes doen de enige ruimte die ik heb is de tuin. Maar net als de meeste van jullie woon ik ook gewoon in Nederland dus niet voor eerst dat ik mijn tafelzaag hen uitgestald en de planken heb klaar liggen en dat dan de eerste druppels vallen.

Maar ja mijn ervaring met de vorige over het gebruik waren prima, echt enorme buien gehad en droog gebleven bij de buurt bbq. Maar de duurzaamheid houdt me tegen. Deze kochten mijn ouders ooit echt een duur ding voor die tijd ook met gewoven dikke stof.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door Morgoth » ma 6 nov 2023 16:56

Ik kwam deze tegen. Ze zijn er dus wel in stevige uitvoering.

Gewicht? 92kg mrgreen.gif
partytent.jpg
partytent.jpg (16.97 KiB) 762 keer bekeken
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door dieseltijger » ma 6 nov 2023 18:43

Grapjas. Dat ding kost evenveel als m'n auto.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

petronella
Berichten: 1684
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door petronella » di 7 nov 2023 09:48

A893402B-A709-4003-A41F-2AC5037FAD7D.jpeg
Deze hadden onze buren op de camping,van coleman, je kan er ook zijwanden indoen weet niet of die erbij zitten.
Misschien is dit wat voor je? knipoog.gif

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18990
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door Hobby Linka » di 7 nov 2023 10:32

[re.gif]

Deze heb ik ook. Je moet de zijwanden er los bij kopen.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door Ab » di 7 nov 2023 10:44

Best fijn tentje.. thumbup.gif
Deed goede dienst met de wanden erin bij het laatste CFW. thumbup.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 8040
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door VIP » di 7 nov 2023 11:06

[re.gif]

Dat was die van Paul en Natalie.

Meen dat die van Coleman was, was een mooie tent thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door dieseltijger » di 7 nov 2023 11:09

We gaan het uitproberen....over een maandje of vijf.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dehoekies
Berichten: 619
Lid geworden op: za 20 aug 2022 19:29

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door dehoekies » di 7 nov 2023 15:05

Wij hebben het toevallig gezien in Julianadorp daar hadden mensen met een caravan ook een partytent uitgeklapt staan met wat haringen in de grond maar na wat flinke wind ging hij zijn eigen weg zoeken , hij bleef staan omdat 1 poot vast bleef staan maar de resterende 3 poten maakte een draai.
Door het gemak van het inklappen was hij snel neer te leggen en onder de caravan te schuiven.
Misschien hadden ze meer stormbanden moeten plaatsen en had dat wel geholpen dat hij niet weg waait , is tog raar als de wind eronder slaat .
Vaste luifel is trouwens ook riskant bij veel rukwinden maar die kun je soms ook vlug genoeg indraaien ( mits je erbij bent)
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken awhoea.gif
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best

Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door dieseltijger » di 7 nov 2023 15:16

Ik denk dat een party tent superkwetsbaar is. In aflopende volgorde qua kwetsbaarheid:
Partytent;
Uitstaande zak/cassetteluifel;
Voortent die als luifel dienst doet;
Boogluifel;
Gesloten voortent;
Niks.

Kunnen we wel weer lopen miepen over stormbanden en de hele enchillada, maar wind en een groot oppervlak geeft al bij een klein drukverschil boven-onder stevige krachten. Da's leuk voor vliegtuigvleugels maar niet voor ons spul: regen, wind en zonneschijn hoort bij het all inclusive pakket zullen we maar zeggen.

In de 25 jaar dat ik kampeer is er nog nooit iets aan flarden gewaaid, of kapotgehageld. Dan zullen we vast wel iets goed doen, nietwaar?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Uitprobeersel: in- en uitklapbare party tent in plaats van de klassieke luifel

Bericht door Ab » di 7 nov 2023 16:13

Over wegwaaien of opwaaien..
Draai of sla een haring in de grond.
Doe er een touw, stevige scheerlijn of stormband aan.
Ga daar met gestrekte armen, gestrekte rug, en iets door de knieën met al je kracht aan trekken.
Krijg je de haring niet de grond uit..dan heb je de goede haring voor de ondergrond gekozen.
Zet daarmee je luifel of partytent op de hoeken goed strak vast.
Met 2 scheerlijnen en haringen per poot.
Waait ie dan toch weg, ( kleine kans) dan waait het erg hard..en zal je overal om je heen schade zien.
De meeste schade komt door lullige harinkjes.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”