De franse truuk maar dan andersom.
Re: De franse truuk maar dan andersom.
Dat die agent er niet naar keek , wil nog niet zeggen dat andere agenten dat ook niet doen.
Dat is het zelfde als met de 10% extra gewicht.
Die houd men in Nederland aan vanwege de eventuele onnauwkeurigheid van de weegbrug.
Maar in alle gevallen moet je daar gewoon niet mee rekenen.
Hou gewoon het gewicht aan van kenteken en wat de weegbrug aangeeft.
Dan zit je altijd goed.
De enige pech die je kan hebben is als de gebruikte weegbrug teveel aangeeft.
Dan neem je minder mee als je eigenlijk zou mogen.
Als je zo op de grens zit.
Een aantal metingen doen op verschillende weegbruggen en daar het gemiddelde van nemen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: De franse truuk maar dan andersom.
Effe gek bij mij....
Op mijn kentekencard staat F1 genoemd, 2280 kg
Ook F2 is 2280 Kg
F3 staat NVT achter.
lager; O.1 = 1800Kg.
O.2 = 750 kg.
Hut is 1700 kg.
Maar waar is het gewicht van het samenstel nou gebleven??
Heb ik niet..
Op mijn kentekencard staat F1 genoemd, 2280 kg
Ook F2 is 2280 Kg
F3 staat NVT achter.
lager; O.1 = 1800Kg.
O.2 = 750 kg.
Hut is 1700 kg.
Maar waar is het gewicht van het samenstel nou gebleven??
Heb ik niet..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: De franse truuk maar dan andersom.
Maximaal Toegestane Treinmassa is toch iets van de autofabrikant? Zal om die reden niet op kenteken bewijs staan denk ik.
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.
Re: De franse truuk maar dan andersom.
Bij onze MINI Clubman ook die 75 kilo.
.
F.1 Technische max. massa voertuig 1870 kg
F.2 Toegestane max. massa voertuig 1870 kg
F.3 Maximum massa samenstel 3245 kg
O.1 Aanhangwagen geremd 1300 kg
.
.
F.1 Technische max. massa voertuig 1870 kg
F.2 Toegestane max. massa voertuig 1870 kg
F.3 Maximum massa samenstel 3245 kg
O.1 Aanhangwagen geremd 1300 kg
.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: De franse truuk maar dan andersom.
Typisch, is me nooit opgevallen of dat bij mijn 1 serie ook zo was. Onze hudige Mini (een JCW) mag geen trekhaak onder, dus kan ik de check niet bij doen.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: De franse truuk maar dan andersom.
Dat zal dan wel typisch BMW zijn.
Ik kijk maar niet , Franse auto
Ik kijk maar niet , Franse auto
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: De franse truuk maar dan andersom.
O... Deus laat net OVI-RDW zien.
Dus daar even gekeken met mijn kenteken.
Daar staat wel F3 genoteerd....4080 kg.
Zit ik dus goed met mn nog ong. 3700- 3800 kg combi.
Dus daar even gekeken met mijn kenteken.
Daar staat wel F3 genoteerd....4080 kg.
Zit ik dus goed met mn nog ong. 3700- 3800 kg combi.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: De franse truuk maar dan andersom.
Dit is wel interessant.
Ik heb ook eens even op mijn Duitse kenteken gekeken hoe het daar is aangegeven. Detail: ze gebruiken in Duitsland dezelfde codes als in Nederland.
Mijn Mercedes:
F.1 2205
F.2 2205
F.3 Ontbreekt op het kentekenbewijs
O.1 1800
O.2 750
Maar nu komt het. Op het Duitse kentekenbewijs staan ook de maximale aslasten.
7.1 1060 (vooras)
7.2 1185 (achteras)
Dit is samen 2245 en geen 2205 (???)
Dan staat er nog een extra regel bij "uitzonderingen":
F.1 F.2 bei Anhängerbetrieb 2245
7.2 bei Anhänger betrieb 1275
Samengevat: Als ik er een aanhanger achter hang, dan mag de gehele auto met 40kg extra worden beladen maar de achteras mag ineens 90kg extra hebben.
Ik heb ook eens even op mijn Duitse kenteken gekeken hoe het daar is aangegeven. Detail: ze gebruiken in Duitsland dezelfde codes als in Nederland.
Mijn Mercedes:
F.1 2205
F.2 2205
F.3 Ontbreekt op het kentekenbewijs
O.1 1800
O.2 750
Maar nu komt het. Op het Duitse kentekenbewijs staan ook de maximale aslasten.
7.1 1060 (vooras)
7.2 1185 (achteras)
Dit is samen 2245 en geen 2205 (???)
Dan staat er nog een extra regel bij "uitzonderingen":
F.1 F.2 bei Anhängerbetrieb 2245
7.2 bei Anhänger betrieb 1275
Samengevat: Als ik er een aanhanger achter hang, dan mag de gehele auto met 40kg extra worden beladen maar de achteras mag ineens 90kg extra hebben.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: De franse truuk maar dan andersom.
En dan maar zeggen...
Een Europa...
Ammehoela..
Een Europa...
Ammehoela..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
De franse truuk maar dan andersom.
Ik had het ook bij m’n vorige auto. VW Golf. 35 kg ergens over.ronk schreef:Dat zal dan wel typisch BMW zijn.
Bij m’n huidige auto klopt de optelsom precies
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
De franse truuk maar dan andersom.
Hee, oude bekende van het forum?zandvoorta schreef:o en wat betreft de Franse truc, bij mijn vorige auto had ik zo'n gevalletje en heb met de politie overlegd. Die man gaf aan dat mocht je onderweg gecontroleerd worden de F1 en F2 wordt bekeken en dat er niet naar de F3 wordt gekeken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
- zandvoorta
- Berichten: 21
- Lid geworden op: zo 3 sep 2023 12:02
Re: De franse truuk maar dan andersom.
Nissan X-Trail 1.6 DIG-T met Fendt Platin 510
Ex: Caravelair Bamba 330, Sprite Alpine DD XL
Ex: Caravelair Bamba 330, Sprite Alpine DD XL