Back to basic ...

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Back to basic ...

Bericht door Ton37 » do 21 sep 2023 20:36

Met de caravan ... Back to basic..? scratch.gif
We caravannen nu al een aardige tijd. De verblijfsduur varieert van een dag tot een maand of langer. We hebben een arsenaal aan aanbouwtjes: voortent met luifel en zijkanten, een tunneltentaanbouw voor trekkend caravannen, een zakluifel (met deeltent), noem maar op. Inmiddels zijn we natuurlijk ook ouder geworden. Het opzetten en afbreken kost steeds meer moeite. Vandaar dat we steeds meer 'zo weinig mogelijk' energie willen (en soms kunnen) steken in al die 'aanbouwtjes' aan de caravan. Lijkt zelfs een beetje op hoe de camperaar dit doet. Zelden een camper gezien met voortent! Dus geen 'opzet accessoires' hoeven mee te sjouwen. Zoiets als: caravan uit de stalling halen en alleen de persoonlijke spulletjes erin, koelkast vullen en gaan ... en aankomen, stoeltjes neerzetten en klaar.
Maar kan dat ook als je ergens 2/3/4 weken staat, in Nederland. Het buitenland hoeft zo nodig niet meer?? Zon, regen, wind en frisjes? Dan maar terugtrekken in de caravan?
Is dit een herkenbare 'worsteling' voor de (oudere) caravanner? En wie heeft de keuze gemaakt.. back to basic? En bevalt het? knipoog.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11219
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Back to basic ...

Bericht door dieseltijger » do 21 sep 2023 20:40

Ja hier: We hebben die keuze zo eens in de twee jaar gemaakt. Geen voortent, geen luifel. En dan komt er bezoek, het is een beetje winderig, dus toch maar na een paar dagen die voortent opgezet. Lekker joh. Dus uitkomst van "de keuze": Rot-besluit. Gewoon opzetten.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Back to basic ...

Bericht door Ab » do 21 sep 2023 21:21

Wij hebben die keuze al iets van 20 jaar geleden gemaakt.
Een voortent hadden we wel, maar die heeft er hooguit 4 keer aangezeten, waarvan de eerste keer het alleen ging om te passen.
Daarna bijna nooit meer.
Een luifel volstaat. Daaronder zit je ook droog.
Al of niet met een zijwand of een windscherm.
Bij mooi weer wordt het ook veel te warm onder een voortent was mijn ervaring.
Zelfs onder een luifel blijft de warmte een beetje hangen.
Als het kouder wordt, volstaat een trui ook.
Slecbt weer bestaat niet. Verkeerde kleding wel.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Back to basic ...

Bericht door Ton37 » do 21 sep 2023 22:30

Dank je voor de reacties. @Dieseltijger: ik wil juist GEEN voortent meer opzetten om 'gedoe' te besparen, zelfs niet voor het bezoek knipoog.gif @Ab: om een misverstand te voorkomen: wij willen absoluut geen camper. Ik noemde een camper als vergelijking om een caravan als camper te gebruiken, omdat het bij camperaars gebruikelijk is niets uit te zetten (behalve soms luifel en/of gronddoekje). De consequentie is als je dan als caravanner meer in de caravan leeft (zoals een camperaar dat doorgaans doet in hun camper). Dat zou (voor ons) een andere manier van 'caravannen' gaan worden. Dat idee is iets waar we nu mee 'worstelen' of ons dat zou gaan bevallen? knipoog.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Back to basic ...

Bericht door Ab » do 21 sep 2023 22:34

Ik heb het ook niet over een camper..
Maar over onze vorige caravans.
Daar gebruikten we ook uitsluitend een luifel mee.
En dat beviel ons uitstekend. thumbup.gif

En wij leefden practisch net zoveel buiten als anderen met voortenten.
Basic kan je het niet eens noemen.
Wel veel comfortabeler..vooral in warmere tijden.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11219
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Back to basic ...

Bericht door dieseltijger » do 21 sep 2023 23:07

Ton37 schreef:
do 21 sep 2023 22:30
Dank je voor de reacties. @Dieseltijger: ik wil juist GEEN voortent meer opzetten om 'gedoe' te besparen, zelfs niet voor het bezoek knipoog.gif @Ab: om een misverstand te voorkomen: wij willen absoluut geen camper. Ik noemde een camper als vergelijking om een caravan als camper te gebruiken, omdat het bij camperaars gebruikelijk is niets uit te zetten (behalve soms luifel en/of gronddoekje). De consequentie is als je dan als caravanner meer in de caravan leeft (zoals een camperaar dat doorgaans doet in hun camper). Dat zou (voor ons) een andere manier van 'caravannen' gaan worden. Dat idee is iets waar we nu mee 'worstelen' of ons dat zou gaan bevallen? knipoog.gif
Dat wilden wij ook niet - zelfde theorie als jij. Wel, het beviel niet . Zeker niet bij ietwat frissigheid, miezer en ook brandende zon. Ik zeg het maar.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Ducati 900
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 13 aug 2023 12:17

Re: Back to basic ...

Bericht door Ducati 900 » do 21 sep 2023 23:29

Een vaste Thule luifel aanschaffen, neerzetten luifel uitdraaien en klaar.
Als je dan een half uurtje gezeten hebt de stormbanden eraan en je staat als gebijteld.
En een losse zijkant met rafter mee voor als je last hebt van de tocht. :lol: :lol: :lol:
Zo hebben wij het met de camper ook altijd gedaan.
Je wilt toch niet binnen zitten?
Zo willen wij het met de caravan ook doen, we hebben nu een schuifluifel maar we willen er straks een Batwing awning aan maken, die staat binnen een minuut.

Ben.

Gebruikersavatar
Bernd
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 18 aug 2023 21:10

Re: Back to basic ...

Bericht door Bernd » vr 22 sep 2023 08:16

Nooit geen voortent meer, wat een zaligheid
Enkel cassetteluifel
Overweeg nog eventueel een windscreen mee te zeulen
Te koud en winderig buiten?
De hut kostte genoeg centen en wordt dus niet enkel gebruikt als slaapplek en steunwand
Ervaren het niet als onprettig om binnen te zitten

Arie W
Berichten: 159
Lid geworden op: do 7 sep 2023 19:21

Re: Back to basic ...

Bericht door Arie W » vr 22 sep 2023 08:19

Net als @Ducati 900 gaan wij nu ook voor deze optie.
Jaren met caravan en 3 kinderen de grote tent aan de Adria gehangen, we zijn er zelfs goed en snel in geworden, maar nu voor de snelheid en gemak.
Vooral ‘ uitdraaien, zitten en dan de stormbanden’ is helemaal zoals ik het zie.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23457
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Back to basic ...

Bericht door PD » vr 22 sep 2023 08:25

[re.gif]
UItdraaien, stormbanden en dan pas zitten lijkt me een betere volgorde knipoog.gif
Wij laten de cassetteluifel niet los voordat deze geborgd staat; een windvlaag komt zomaar om de hoek...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

RDDR
Berichten: 2797
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Back to basic ...

Bericht door RDDR » vr 22 sep 2023 08:40

Ik ben nog relatief jong (45 nu) en wil ook geen tent. Wij trekken overigens meestal rond en staan maar 1 tot 5 nachten op 1 plek.

Toen we, inmiddels een jaar of 10 geleden, onze eerste caravan aankochten zat daar een volledige tent bij.
Ik het dat onding thuis 1 keer pogen op te zetten en na een uur stond er een lelijk, kreukelig ding. Ik heb het geval ingepakt en op zolder gemikt. Daar is het weer vanaf gekomen toen ik de caravan verkocht. Voor mij was heel duidelijk: geen voortent. Vind het niet mooi, maar vooral: super onhandige dingen. Veel gedoe, veel haringen.

Zolang het kant zitten wel lekker buiten, wordt het te koud dan zitten we in de caravan, daar heb je ook verwarming.
Alle andere gevallen werkt een luifel ook, ik vind een voortent ook erg ongezellig.

Eerst hebben wee Isabella Shadow gehad: staat in 5 minuten, is licht van gewicht en werkt prima. Nadeel is de beperkte diepte wat soms kan zorgen voor te weinig schaduw.

Inmiddels hebben we een Thule oministor. Nog fijner dan de Isabella, wel veel duurder en zwaarder. Zat in ons geval echter al op de voorraad-caravan van de dealer.
Laatst gewijzigd door RDDR op vr 22 sep 2023 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Back to basic ...

Bericht door Morgoth » vr 22 sep 2023 09:03

Wij gaan de tweede week van oktober een weekje naar Zeeland. Omdat er een hond mee gaat neem ik nu voor de eerste keer in mijn leven de voortent mee. 1x met hulp opgezet om te kijken hoe het moest en of ie compleet was. Altijd uitsluitend de Fortex Explorer mee gehad. We gaan beleven of de voortent bevalt.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Back to basic ...

Bericht door Gemineye » vr 22 sep 2023 10:24

Of het handig is om helemaal zonder voortent op pad te gaan hangt wel van een paar factoren af denk ik. Wij hadden ooit een kleine Chateau caravan met een bed voorin en een stapelbed achterin. Prima voor ons vieren. In de caravan zat evenwel geen vast toilet, dus porta potti stond in de voortent. In de caravan verder geen ruimte voor andere dingen, dus die voortent was wel echt een must. Later kochten we een grotere caravan en vooral combinatie vast bed met rondzit vind ik daarvoor perfect. En een vast toilet dus.

Eigenlijk gebruiken wij 90% van de tijd geen voortent, maar gewoon een luifel. Als we in een warmer seizoen op vakantie gaan, dan slapen kids in een apart tentje, dus de rondzit is altijd vrij. Als het een wat kouder seizoen is, dan slapen ze op die rondzit, dus die bouwen we dan overdag even om.

Ik wil sowieso zo weinig mogelijk meeslepen. Afgelopen zomer de Fortex nog weer helemaal opgebouwd maar ik vind het altijd maar een gedoe. Als het staat is het geweldig hoor, maar je hebt een hele kofferbak vol met die zware tent, je werkt je in het zweet om dat enorme ding op te zetten, en het is een heel gedoe om hem weer helemaal schoon te maken en netjes op te bergen. Die tent ligt nu op zolder en ik sluit niet uit dat hij daar nog een hele tijd blijft liggen.

Als jouw caravan zich er voor leent, dan zou ik zeggen; gewoon een simpel luifeltje uitrollen en vervolgens afhankelijk van het weer zit je dan binnen of buiten.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Back to basic ...

Bericht door Ton37 » vr 22 sep 2023 10:52

Dank jullie, er zitten heel wat reacties bij die stemmen tot nadenken. Vooral omdat die ook gebaseerd zijn op de eigen ervaring. Wij (2 senioren, geen hond) caravannen ca. 3 maanden p.j., muv. het hoogseizoen. Dus we gaan verder overwegen om te minimaliseren mbt. opzetperikelen. Stoeltjes, luifeltje, matje en wijntjes lijkt ons genoeg ;-))

Gebruikersavatar
refram
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 26 aug 2020 18:03
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Back to basic ...

Bericht door refram » vr 22 sep 2023 11:47

Met onze vorige camper hadden we een Omnistor luifel. Doch deze is maar zeer sporadisch gebruikt. Dit vooral omdat we meer op camperplaatsen stonden dan op campings.
Met onze huidige caravan overwinteren we 5 à 6 maand in Spanje. Deze heeft tot heden bewust geen luifel of voortent.
We missen dit ook niet. Aangezien in de winter de zon toch laag staat is een luifel dan ook niet echt doeltreffend als zonnewering. Daarom hebben we wel een grote parasol mee. Deze wordt naargelang de stand van de zon ingesteld.

Deze winter nemen we wel voor het eerst een luifel met zijwand uit één stuk mee. Luifel is door te schuiven zodat de zijwand zowel links als rechts kan komen. Maar als het niet bevalt is deze bestemd voor Marktplaats.
We gaan er van uit om zo weinig mogelijk mee te sleuren. Al hebben we vorige jaren steeds veel te veel meegesleurd.
Daarom willen we ook meer terug naar "back to basic" thumbup.gif
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.

Robertb
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 15 nov 2020 10:55
Locatie: Karmøy, Noorwegen

Re: Back to basic ...

Bericht door Robertb » vr 22 sep 2023 12:37

Wij gebruiken niets voor de caravan, behalve als het regent. Dan zetten we een Isabella Shadow op om het voor de deur droog te hebben. Bij zon draaien we ket de schaduw mee rond de caravan met twee stoelen. Zitten dus ook achter of opzij van de caravan. Ook een tafeltje gebruiken we niet.
Eriba Triton 420 2021, Dacia Duster diesel 4x4 2021.

RDDR
Berichten: 2797
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Back to basic ...

Bericht door RDDR » vr 22 sep 2023 12:42

[re.gif]
Als aanvulling op mijn post: meedraaien vind ik niet altijd fijn, maar als er voldoende schaduw op de plek is en het droog is gebruiken ook wij niets. Vorige week 4 dagen in Zeeland geweest en de Omnistor is lekker ingeklapt gebleven. Die week daarvoor bij de Moezel geweest en daar hebben we de Omnistor elke ochtend gebruikt om in de schaduw te kunnen ontbijten. Daarna draaiden we hem weer in en gingen op pad. 's avonds was er voldoende natuurlijke schaduw. Om in en uit draaien efficient te maken gebruken we van die Peggy Peg platen, zodat de schroefharingen kunnen blijven zitten tot die dag daarna.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

koos
Berichten: 557
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 10:38
Locatie: In het uiterste noorden van het vaste land

Re: Back to basic ...

Bericht door koos » vr 22 sep 2023 13:46

Onze situatie is met 2 volwassenen lekker rondtrekken. En dan is alles wat je thuis laat mooi meegenomen. De voortent zetten we al nooit meer op. Maar namen we nog wel mee voor het geval dat..... Maar ook die hebben we de laatste vakantie maar thuisgelaten. En niet gemist. Een klein luifeltje is voor ons voldoende. En als het koud of nat is zitten we lekker binnen. Voordeel; in twintig minuten zitten we na aankomst op ons plekkie al lekker onder de luifel. En bij vertrek zijn we snel weer klaar voor de reis.

Als ik zie wat Sommige mensen meezeulen... en steeds moeten schoonmaken en weer moeten inpakken.......zonde van de dure vakantietijd. Less is more. Zeker als je op stap bent

Dat is zo als wij het doen. Maar niet iedereen is hetzelfde.
Subaru Forester 2.0 Premium (150 pk, 4WD, CVT) & Kip Starline 47 TRZ (1998) Powrmover/Ultraheat/Therme TT2/Solar 100W

Gebruikersavatar
sjaak109
Berichten: 607
Lid geworden op: wo 15 jul 2015 13:03

Re: Back to basic ...

Bericht door sjaak109 » vr 22 sep 2023 14:16

zit in dezelfde situatie, maar ik vind het niet erg om alles mee te zeulen. mrgreen.gif
als we rondtrekken (scandinavie/spanje/ frankrijk/oa. heb ik een home made schuifluifeltje mee. met 2 telescoop stokken.
en een snel opzet bustent voor als het een paar dagen ku,,,, weer is. meestal niet nodig, maar de momenten dat we hem wel nodig hadden waren we er blij mee.

als we met de kleinkinderen gaan kamperen gaat de oude (32 jaar) originele voortent mee, want daar slapen de kinderen in in hun slaap cabine.
als we met de landrover gaan neem ik extra nog een luifel (zelf gemaakt) en een tarp mee. plek zat dus waarom niet? je zult het maar nodig hebben.
laatste trip naar noorwegen heb ik op marktplaats voor 25 euro een mini voortentje gekocht om eventueel met het noorse weer in gedachten onze natte kleren en schoenen te kunnen bergen. Tuurlijk hadden we alleen maar prachtig weer. mrgreen.gif
let wel, we hebben een mini caravan met weinig binnenruimte.
hebben we 2x gebruikt en weer verkocht voor 35 euro.

heb nu dus in de garage liggen, 1 originele grote tent die we 1x per jaar gebruiken.
1 snel opzet bustent die we soms gebruiken en er dan ook blij mee zijn.
2 luifels(groot en klein) zelfgemaakt voor aan de caravan of aan de Landrover.
1 grote tarp die ik voor 2 euro niet kon laten liggen bij de kringloop winkel. en die we eigenlijk nog niet gebruikt hebben.
nogmaals we hebben een kleine caravan en als we bijv. een elektrische koelbox meenemen zal die onder luifel of in een voortent moeten staan.
zo ook onze(mijn) stinkende berg/wandel schoenen.
en binnen zitten is het wel te doen, maar zit ruimer in de voortent(of onder de luifel)
less is more? naaah comfort gaat voor.
Laro 109 6cil nissan diesel 1973
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 697
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Back to basic ...

Bericht door Jeroent83 » vr 22 sep 2023 22:39

Wij doen niet niet anders, we hebben geen eens een voortent erbij.
Een thule zakluifel met extra wanden erbij, die we maar 1x gebruikt hebben.
Toch begint het camperen voor ons meestal al tijdens de Carnaval "die we hier ontvluchten" (feb/mrt) en dan is het toch nog fris.
Ja dan zitten we meestal na de uitjes lekker warm in de caravan.
Dat vind ik ook juist het voordeel van een wat ruimere caravan, je hebt nog wat bewegings ruimte.
BMW 530i Touring + Adria Adora 613 UT

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Back to basic ...

Bericht door Ton37 » za 23 sep 2023 20:39

Diverse opmerking spreken mij/ons aan en het versterkt mijn/onze keuze om de weg in te slaan naar meer eenvoud/gemak (lees: zo min mogelijk energie hoeven te steken in het ‘uitbouwen’ van de caravan .. en dat bedoel ik met ‘basic’.
Ik besef mij dat persoonlijke situaties (kinderen/honden/voorkeur enz.) gewoon hier haaks op staan. Dat is natuurlijk een respectabele keuze van een ieder!
Dank jullie voor jullie reacties.

--- Willekeurige citaten uit een aantal reacties (lees de posts svp. voor een gehele weergave!) ---
    • Dat vind ik ook juist het voordeel van een wat ruimere caravan, je hebt nog wat bewegingsruimte.
    • Een klein luifeltje is voor ons voldoende. En als het koud of nat is zitten we lekker binnen. Voordeel; in twintig minuten zitten we na aankomst op ons plekkie al lekker onder de luifel. En bij vertrek zijn we snel weer klaar voor de reis.
    • We gaan er van uit om zo weinig mogelijk mee te sleuren. Al hebben we vorige jaren steeds veel te veel meegesleurd. Daarom willen we ook meer terug naar "back to basic"
    • Ik wil sowieso zo weinig mogelijk meeslepen. Afgelopen zomer de Fortex nog weer helemaal opgebouwd maar ik vind het altijd maar een gedoe. Als het staat is het geweldig hoor, maar je hebt een hele kofferbak vol met die zware tent, je werkt je in het zweet om dat enorme ding op te zetten, en het is een heel gedoe om hem weer helemaal schoon te maken en netjes op te bergen. Veel gedoe, veel haringen.
    • Zolang het kan zitten wel lekker buiten, wordt het te koud dan zitten we in de caravan, daar heb je ook verwarming. Alle andere gevallen werkt een luifel ook
      Te koud en winderig buiten?
      De hut kostte genoeg centen en wordt dus niet enkel gebruikt als slaapplek en steunwand
      Ervaren het niet als onprettig om binnen te zitten
    • Een luifel volstaat. Daaronder zit je ook droog.
      Al of niet met een zijwand of een windscherm.
      Bij mooi weer wordt het ook veel te warm onder een voortent was mijn ervaring.
      Zelfs onder een luifel blijft de warmte een beetje hangen.
      Als het kouder wordt, volstaat een trui ook. Slecht weer bestaat niet. Verkeerde kleding wel.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11219
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Back to basic ...

Bericht door dieseltijger » zo 24 sep 2023 08:46

Je krijgt hier op het forum invalshoeken. Zoals die van een parasol. Die had ik nog niet bedacht: 5 minuten een voet de grond in meppen op het plekje dat aantrekkelijk lijkt. Da's een goeie. Die nemen we over.

We dachten zelfs aan een inklapbare party tent, staat ook binnen no time, en (bedenk ik nu) ook prima geschikt voor het onderschatte bermtoerisme wat we af en toe doen.

Zo wordt basic toch weer "more is more"
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Back to basic ...

Bericht door Ron » zo 24 sep 2023 09:39

In Nederland krijg je de standaard van de parasol nog wel de grond in.
Maar in de meeste zuidelijke landen kan je dat wel vergeten.
Het meest eenvoudige is de zak of cassette luifel.
Wanneer je schaduw of regen hebt staat deze zo uit.
Voor de rest heb je er geen last van.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11219
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Back to basic ...

Bericht door dieseltijger » zo 24 sep 2023 09:58

verhip. da's waar ook.

nou...er valt niks te "back" en te "basic" dan, want de les die ik geleerd hebt: de one size fits all oplossing bestaat niet. want een cassette luifel is weer een slechte voortent - ga je weer losse zij- en voorwanden voor meenemen enzovoorts enzovoorts. Dus ik hou het op de voortent meenemen. Kofferrruimte zat (want: geen kinderen meer mee, en een sedan avant-la-lettre, en we hoeven zelfs niet meer te puzzelen. De oplossing is: als we m niet willen opzetten zetten we m niet op. Willen we het wel, dan doen we het wel.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Back to basic ...

Bericht door Ron » zo 24 sep 2023 10:01

Er is inderdaad geen one size fits all oplossing.
Zoveel mensen zoveel wensen.
Ik vind een luifel het minimum.
En een ander vind dat al veel te veel. mrgreen.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”