Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

RuthU
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 31 jul 2023 08:21

Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door RuthU » di 19 sep 2023 14:36

Na een leven lang gekampeerd te hebben in een de Waardtent wordt het nu tijd voor een caravan. Na 2 jaar rondkijken kwamen we via de Kip Shelter, Beachy bij de Pep Pantiga 390 WD. Het was liefde op het eerste gezicht. Later nog de LMC Style 400f en de Knaus Yaseo onderzocht wat onze keuze niet heeft beïnvloed.

Omdat onze puberdochters nog mee op vakantie gaan zochten we een caravan waar we met ons 4-en ruim in kunnen zitten en wij als ouders lekker kunnen slapen. En dat kan in deze caravan goed mogelijk!

Het was nog even lastig door de auto die we momenteel rijden maar gelukkig kunnen we dit oplossen en kan de caravan samengesteld worden.

In principe ben ik van minimaal kamperen. Maar als je opeens wat ruimte hebt lijkt deze ook weer snel opgevuld.

Wat zijn dingen die we af fabriek er beslist bij moeten bestellen? Ik kan me voorstellen dat er naderhand ook nog genoeg aan te passen is.
Te overwegen valt:
Vloerverwarming, 12V accu, deur met raam, hordeur, serviceluik, city aansluiting, niveaumeter verwatertank, mover etc.

Absoluut niet im sprake: magnetron, oven, tv voorbereiding

Verder ben ik zelf van plan een luifel te maken.

Ik hoor graag jullie ervaring!




Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4048
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door Gemineye » di 19 sep 2023 14:47

Gefeliciteerd! Ik zag hem laatst al een keer langskomen op internet. Leuk model.

Qua opties zou ik het gevoelsmatig eerst wat basic houden, opties toevoegen kan altijd nog. Dus alleen de opties kiezen die achteraf niet meer kunnen, zoals vloerverwarming (beetje afhankelijk van waar je de caravan voor wilt gebruiken natuurlijk!) en dat raam in de deur zou ik denk ik ook willen omdat je keuken daar weer iets lichter van wordt. Een serviceluik; ikzelf zou dat zeker doen, maar kan evt ook achteraf nog.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door Ron » di 19 sep 2023 15:21

Alvast gefeliciteerd met de keuze en aanschaf.
Vloerverwarming altijd doen.
Raam in deur , seviceluik ,hordeur en waterniveau meting ook.
Een buitenaansluiting voor gas is ook wel fijn.
Voor skottel,Cobb,bbq of kookplaat

Omdat je moet schipperen met het (totaal) gewicht.
Zou ik de mover ,ondanks het hele grote gemak pas later doen pas als er een zwaardere auto is aangeschaft ( tenzij je dat nu reeds gedaan hebt )
Die 12v accu zit al bij de mover .

En nu kan het spannende wachten beginnen mrgreen.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 8040
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door VIP » di 19 sep 2023 15:23

Van harte !

Geweldige keuze.

Het aftellen kan beginnen........

Wij hebben sinds 2 maanden ook een Tabbert en dat hadden we jaren eerder moeten doen.

Als jullie ook in het voorjaar en najaar er op uit gaan is vloerverwarming een echte aanrader.

En ja een serviceluik is ooh zo makkelijk, net als een hordeur, niveaumeter watertank.... mrgreen.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door Ron » di 19 sep 2023 15:27

Maar heb je nu ook een waterkoker ?
Zoals VIP hierboven mrgreen.gif

Volgens VIP koop je een waterkoker.
En krijg je er een Tabbert bij. awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Was wel een hele dure waterkoker hoor. mrgreen.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 8040
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door VIP » di 19 sep 2023 15:27

awhoea.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
MirandaVip
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 18 apr 2016 08:23
Locatie: Ergens waar het goed is....

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door MirandaVip » di 19 sep 2023 15:50

[re.gif] [re.gif]
Ik durf het niet meer over een nieuwe waterkoker te hebben awhoea.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door Chris » di 19 sep 2023 15:57

Wat een heel frisse verschijning he de nieuwe Pep Pantiga.
Tabbert schiet wel met bijzondere pijlen... dat kan je wel aan ze overlaten.
Het is niet voor niets een topmerk... ze stylen geweldig.

Al de opties die je noemde zijn mooi, maar ik weet wel wat mijn 1e en 2e en 3e enz keuze zou zijn.
De mover staat met vlag en wimpel op 1... en dan heb je direct de accu daarbij te pakken.
Gelukkig heeft een mede forumlid mij nog net op tijd "overtuigd" van de geweldige luxe van vloerverwarming.....ik kon het nog bijstellen en ben er heel blij mee....dat is nr 2.
City aansluiting heb je niet nodig maar mocht je het toch later willen is inbouw simpel.
Net als de watermeter... als je wat handig bent kan je er zelf eentje inbouwen... en dan kan je van cheap tot duur daar geld aan besteden... liever eerst de mover en vloerverwarming...
Deur met raam... hordeur... serviceluik.... zeker lekkere hebbedingen maar kijk in je eigen portemonee.

Ik denk altijd maar... je krijgt bij aanschaf van een caravan toch wel wat pijn in je portemonee.... mooie en lekkere optie's is maar een klein beetje meer pijn... en die pijn is zo over als je er volop van gaat genieten.
M.a.w. Als bruin het kan trekken.... doen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door Chris » di 19 sep 2023 15:58

MirandaVip schreef:
di 19 sep 2023 15:50
[re.gif] [re.gif]
Ik durf het niet meer over een nieuwe waterkoker te hebben awhoea.gif
Die blijft hier ook voor eeuwig "Rondwaren".... awhoea.gif awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door Ron » di 19 sep 2023 15:59

[re.gif] [re.gif]
Nou als je ziet hoe blij en tevreden jullie zijn met de Tabbert.
Kan je het daar weer gerust over beginnen.
Tenzij het nieuwe model nog mooier is.
Wat ik me bijna niet kan voorstellen.

Ja de huidige Tabberts zijn heel wat mooier dan wat jaren geleden.
Daar gaat TS nog jaren plezier van hebben.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

RuthU
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 31 jul 2023 08:21

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door RuthU » di 19 sep 2023 16:22

Lol.... we hadden al een waterkoker waar we een tent bij kregen ;)

We kamperen graag vaak door het hele jaar heen. De vloerverwarming is ook prettig als we zonder gas willen reizen.

De buiten gasaansluiting laten we aan ons voorbij gaan: de bbq, cobb etc rage zijn niet aan ons besteed.

Het laadvermogen is straks geen probleem meer, er staat een andere auto op de planning.

Momenteel staat er gepland:
- vloerverwarming
- hordeur
- electraaansluiting buiten
- serviceluik
- mover

De waterniveaumeter.... als de tank leeg is moet ie toch gevuld worden.... of denk ik te simpel?
Ik snap de noodzaak van de warmwaterboiler ook nog niet....

Tja en dan de deur... daar zijn de meningen thuis verdeeld over: van niet mooi, niet nodig tot mwah misschien wel leuk maar is het de prijs waard.

Tja en dat met de accu, 12V etc daar snap ik nog niet veel van morgen nog eens goed navragen bij de dealer.

Het blijft jammer dat we de caravan maar 2x hebben kunnen bekijken en dat de meiden, die het natuurlijk belachelijk vinden dat we in een caravan gaan, de caravan alleen kennen van de paar filmpjes op youtube. Zij slapen uiteraard wel in tent zodat ik er af en toe voor kan zitten en de geur op kan snuiven .

Misschien nog leuk om te vertellen:
Toen mijn man en ik besloten samen verder te gaan kwamen onze vakanties ter sprake. Hoe zouden we dat gaan doen later?
Het was zo'n schokkend gesprek dat ik 21 jaar later nog precies weet waar we toen reden.....
Ik zei overtuigd: in een de Waard natuurlijk!
Nee! zei hij, in een Alpenkruizer!

Gelukkig heb ik hem vrij snel daarna op Vlieland kunnen overtuigen van het kamperen in een de Waard tent! En is hij het zo leuk gaan vinden dat er inmiddels meerdere exemplaren in ons bezit zijn.

Het eerste exemplaar kregen we van mijn schoonouders. Toen zij onlangs hoorden dat we op caravanjacht waren konden ze hun oren niet geloven. En riepen vooral dat we nog zo jong zijn!
En zij toen ook nog niet in een caravan kampeerden. Helaas wezen foto's uit dat zij toch zeker 16 jaar jonger waren dan wij nu zijn .

Maar hoe oud we ook zijn.... het mooie is dat we allebei toe zijn aan een caravan en beiden net zo verliefd zijn op Pep! We zijn blijkbaar aardig naar elkaar toegegroeid

Gebruikersavatar
fredmo
Berichten: 718
Lid geworden op: do 8 apr 2021 16:52
Locatie: In of voor ons hutje

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door fredmo » di 19 sep 2023 16:36

Gefeliciteerd met de mooie caravan!
Heel veel plezier ermee haphop.gif
Wij hebben nu ook vloerverwarming op aanraden van de mensen hier en ook ik kan het jullie aanraden knipoog.gif
Mover, serviceluik en de hordeur ook trouwens. Waterniveau meter zat er standaard in en vind ik wel handig ook. Zou niet weten of ik die zou missen eigenlijk.
We hebben geen extra stopcontact aan de tentkant, want dat was niet nodig vond mijn man stom.gif die gaat er dus alsnog komen mrgreen.gif
Groetjes,
Monique

SEAT Alhambra 1.4 TSI - 2018
Fendt Bianco Selection 515 SG 2023

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door Chris » di 19 sep 2023 16:38

Nou... Puberdochters... ik heb er eentje... en die heeft mijn caravan-genen meegekregen.
Het liefst zou ze alles wel even zelf regelen... moveren.. pootjes.... luifel...etc etc..
Als ik haar de sleutels zou geven komt het nog voor elkaar ook ... ben ik van overtuigd.

Hier op het forum is het CFW... het Caravan Forum Weekend een bekende.
Elk jaar, eind april gaan er een aantal equipe's van deze club met elkaar op pad naar eoa camping.
Dat is voor mijn dochter en mij elk jaar weer feest... ma blijft dan thuis...
Die superpuber van mij vind het maar wat lekker om in de lekker comfortabele caravan te wonen/eten/slapen...
In de andere vakantie's is de popup tent ook haar domein..
Jullie meiden gaan ook nog wel "Om".


Die watertankmeter...
Eigenlijk heb ik geleerd dat ik elke dag er een gieter water ingooi..
Dat is normaal voldoende, tenzij... nou dan nog maar een gieter.
In de warme middelandse zee landen heb ik liever geen tank vol met water wat daar maar opwarmt en oud wordt.
Regelmatig vers is niet erg denk ik dan.
En zo'n meter is af fabriek nog niet echt goedkoop... terwijl je al een setje kan kopen voor 20-30 euro oid.
Zelf heb ik de Votronic watermeter ooit ingebouwd, gebruik hem wel maar zou ook zonder kunnen.
De boiler is lekker als je effe wat af wilt wassen.... stukje luxe....en die zit erbij.
Oja... stopkontakt aan de deurkant zat er bij ons in... en die wordt ook altijd gebruikt eigenlijk..

Ik geloof dat er standaard geen accu in deze Tabbert zit.
Maar als je een mover wilt is een accu onontbeerlijk, die moet erbij.
En die accu kan je ook weer op de caravan aansluiten zodat je b.v. kan "wild kamperen" of als noodstroom voorziening.
Dat zal de delaer je wel uitleggen.
Of wij.. mrgreen.gif
Laatst gewijzigd door Chris op di 19 sep 2023 16:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door Ron » di 19 sep 2023 16:48

De watermeter , buitenaansluiting gas en reservewiel en hordeur was een compleet pakket van de dealer.
Iets van €500 geloof ik.

Warmwater in de caravan is ook erg lekker .
Voor afwassen e.d

Maar ga je altijd uit eten ?
Want koken in de caravan als het warm weer is , is ook geen pretje.
Dan is een kookstel onder de luifel erg prettig.
En daarmee ook de buiten gasaansluiting.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door Chris » di 19 sep 2023 16:56

[re.gif]
Die aanbiedingspakketten zijn altijd leuk...zeker.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
SjefGS
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 11 okt 2019 10:57
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door SjefGS » di 19 sep 2023 17:21

Ik heb ook alle opties die genoemd zijnookin mijn caravan mede ook op advies van huer. Zeker zaken zoals de vloerverwarming die achteraf niet ingebouwd kan worden.
Iov de buiten gasaansluiting heb ik oo de gasfles een T stuk gemonteerd met 10 meter slang waar ik de CADAC city chief 40 op aansluit met snelkoppeling. Wij koken namelijk altijd buiten.
MAZDA CX-5 2021 met KNAUS 460EU sport silver selection model 2020

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23458
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door PD » di 19 sep 2023 17:28

Af-fabriek moet je eigenlijk die zaken bestellen die later niet of moeilijk nog netjes te realiseren zijn en/of essentieel zijn. Ik zou dan ook tenminste kiezen voor vloerverwarming, hordeur, waterniveaumeter en boiler.

Overige zaken zijn veelal later tegen een betere prijs te realiseren, zoals een mover (incl. accu), serviceluik, buitenaansluitingen etc.

Ik vind het wel een creatieve indeling met het opklapbare masterbed thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2828
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door AadB » di 19 sep 2023 17:31

Gefeliciteerd met je aankoop, het in spanning wachten kan beginnen thumbup.gif
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

RuthU
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 31 jul 2023 08:21

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door RuthU » di 19 sep 2023 19:54

Dank allen voor de leuke reacties.

Ronk: we gaan zeker niet iedere dag uit eten maar koken erg simpel tijdens vakanties, zeker als het warm is. En de inductiekookplaat kunnen we met het stopcontact buiten ook buiten gebruiken ;)

En desnoods nemen we ons gewone gasstelletje mee met klein flesje.

Chris: dat met dat stopcontact... is niet nodig.... zou hier ook kunnen gebeuren. Daarom lees ik me hier nu goed in. Inmiddels zit manlief bij de dealer braaf te knikken en denkt heerlijk dat zij dat allemaal heeft uitgezocht

PD: deze indeling is echt super innovatief! Op youtube staat een filmpje met meneer Knaus Tabbert..... die kan alles zo mooi vertellen en laten zien. Met bewoordingen als 'ein kleines apartement, ein loft', 'tandenpoetsen en je bed in springen'. Oke je begrijpt de views van dit filmpje komen voornamelijk van mij

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door Ron » di 19 sep 2023 20:03

[re.gif]
Kamperen is buiten koken. mrgreen.gif
Hoe maakt niet uit.
Als je er maar over nagedacht hebt.
En niet naderhand denkt " had ik maar"
Nu is een buitengas aansluiting altijd al zo gemaakt.
Dus niet zo heel erg om te vergeten.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1971
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door moyzo » di 19 sep 2023 20:46

Proficiat met de nieuwe caravan, ook wij zijn de gelukkige bezitters van een Tabbert en kan alleen maar beamen dat het een topmerk is qua afwerking en service.
Leuk dat het aantal Tabbert forumleden hier steeds meer toeneemt.
Je keuzes qua opties zijn goed hoor. Succes met de verder beslissingen.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2052
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door doubleyou » di 19 sep 2023 21:05

De knoop hebben jullie doorgehakt thumbup.gif. Gefeliciteerd!

Wat voor auto komt er voor de Pantiga?

Vloerverwarming is echt heel aangenaam. Daar ga je echt plezier van hebben. Een hordeur zou ik zeker bijbestellen, die wil je ook niet missen. Extra serviceluik is wel handig maar niet onmisbaar.
En het is handig om te zien hoeveel water er nog in je tank zit. Die vaak leeg als het niet uitkomt :).

Als ex-tentkampeerders gaan jullie waarschijnlijk naar de wat kleinere campings. Een gaskookpit meenemen lijkt me dan wel handig. Veel kleinere/eenvoudige campings hebben maar 6amp en dan is het de vraag of 6amp je inductieplaat aankan.
Hopelijk kan je de inductieplaat instellen. Ik zou ‘m persoonlijk vervangen door een gastoestel.

En ik zou even naar de verlichting kijken. Ik neem aan dat je deze Duitse test van een voorseriemodel van de 390 WD hebt gelezen. Daar hebben ze wat aanmerkingen op de verlichting. Wellicht is het ambientepakket een aanrader of de 6 spots in het plafond.

Duitse test: https://www.caravaning.de/einzeltest/ta ... 3-test-v1/
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

homeonwheels
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 15 aug 2022 17:07
Locatie: West-Friesland

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door homeonwheels » di 19 sep 2023 22:08

Mijn Tabbert had bij aanschaf geen watermeter (want showroommodel). Ik heb m achteraf zelf ingebouwd. Voordelig en in een uurtje of anderhalf gemonteerd. Tabbert monteert kleine kabelgootjes waarin de de extra bedrading eenvoudig kunt wegwerken. De mooiste vlottersystemen verkopen ze bij watersport webshops (traploze vlotter, wera meter). Veel plezier van want ik vergeet geheid bij te vullen en dan zit zomaar ‘s avonds laat zonder water. Gemak dient de mens!
Veel plezier met jullie nieuwe caravan!
Laatst gewijzigd door homeonwheels op di 19 sep 2023 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Tabbert Rossini Booster 450TD 2022 achter BMW i4 edrive 40

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door Chris » di 19 sep 2023 22:12

Ik heb dit erin zitten..
Meest linkse meter.
( in rust zijn de display's onverlicht)
.
centrale met verlichting.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

RuthU
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 31 jul 2023 08:21

Re: Pep Pantiga 390 WD gaat het worden!

Bericht door RuthU » di 19 sep 2023 23:27

Dank doubleyou! Die test kende ik nog niet...terwijl ik toch dacht alles afgespeurd te hebben.

Gelukkig wist het meeste al.

We hebben de ambiente sfeerverlichting ook al op het lijstje staan.

En weet je...overal is wat... en liefde maakt blind

Plaats reactie

Terug naar “Tabbert”