Ik zit met een vraag waar ik maar geen duidend antwoord op vind.. Bij deze op hoop van zegen!
Heb eind vorig jaar een droom sinds lang waargemaakt en een 27ft Airstream vanuit de VS geïmporteerd. Werd eerst gekeurd in DE (TÜV), en staat nu als oldtimer op BE nummerplaat. Voor de geïnteresseerden, ziet er nu als volgt uit (empty shell: https://drive.google.com/file/d/1MoZifz ... sp=sharing)
Hierbij werden de assen, remmen, dragende structuur, dissel + toebehoren etc. uiteraard allemaal eerst vervangen, met om. volgende onderdelen:
- 2 new axles - Knott tandem axle assembly 3,000 kg
- new overrun device Knott KFG 30-A with console
- Assen meer naar voren laten plaatsen om de kogeldruk op ~= 150kg te brengen => Te omvangrijk werk gegeven alles wat reeds gebeurd is
- Nu reeds (in lege toestand) 120kg achteraan bijplaatsen => geen optie want komt nog veel vooraan bij te plaatsen vanbinnen
- Voertuig: De maximaal toegestane kogeldruk wordt door de autofabrikant bepaald en staat vermeld op het typeplaatje van de trekhaak en in de documenten van uw auto. Als de maximale kogeldruk op uw typeplaatje verschilt van die in uw voertuigpapieren, zijn de gegevens in uw voertuigpapieren leidend.
- Caravan: Ik vermoed het kentekenplaatje van de caravan?
Vraag 1: als voertuig heb ik een Defender op het oog.
Instructieboekje (https://www.ownerinfo.landrover.com/doc ... 4/G2754792) vermeld 150kg gecertificeerde kogeldruk, en 350kg ontworpen kogeldruk (voor de in hoogte verstelbare variant).
- Kijkt men naar de ontworpen of gecertificeerde kogeldruk?
- Enig idee welke van de 2 in de voertuigpapieren vermeld staat?
Vraag 2: Typeplaatje van de airstream
Is me onduidelijk (https://drive.google.com/file/d/1LudWYh ... sp=sharing): er staat "zul. Stützlast" van "150/300kg".
Ik vermoed/hoop dat dit 300kg zal zijn?
Dit zou dan resulteren in ofwel:
- max(150kg,max(typeplaatje=350kg, voertuigpapieren=150kg)) = 150kg
- max(300kg,max(typeplaatje=350kg, voertuigpapieren=150kg)) = 300kg