Overnachtingscamping Duitsland/Oostenrijk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3527
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Overnachtingscamping Duitsland/Oostenrijk

Bericht door troapel » ma 4 sep 2023 19:59

Hallo iedereen,

Wij gaan volgende week op pad richting Kroatië. Nu zijn de plannen gewijzigd en zijn we van plan om het in twee dagen te doen. Aangezien wij de eerste dag pas later op de dag kunnen vertrekken zijn we ons aan het oriënteren op een overnachtingsplaats op een camping onderweg. We willen liever niet van tevoren vastleggen waar we moeten stoppen heb ik de volgende vragen:

- Zijn er bepaalde campings die dit specifieke doel hebben (ergens in de buurt van Passau)?

- Zijn er bepaalde tijden waar je je aan moet houden met in- en uitchecken? Kan je bijvoorbeeld ook op bepaalde campings om bijvoorbeeld 0:00 uur nog aankomen?

Alvast bedankt voor het meedenken! blij.gif
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36274
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Overnachtingscamping Duitsland/Oostenrijk

Bericht door Chris » ma 4 sep 2023 21:49

Wij vinden d Katzenkopf in Sommerach een prettige stek onderweg.
MAar 0.00 uur aankomen kan je wel vergeten daar...
Mag je voor het hek overnachten...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3527
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Overnachtingscamping Duitsland/Oostenrijk

Bericht door troapel » ma 4 sep 2023 23:49

[re.gif]
Op een parkeerplaats van de camping overnachten lijkt me ook niet direct een probleem. Beter dan ergens op een P langs de snelweg eigenlijk.
Aangezien dit de eerste keer wordt dat we hier gebruik van willen maken ben ik benieuwd naar wat gebruikelijk is.

Maar dank voor de tip Chris! thumbup.gif
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Overnachtingscamping Duitsland/Oostenrijk

Bericht door Ab » ma 4 sep 2023 23:50

In de buurt van Passau gebruiken wij heel vaak een camping in Frohnleiten. Landzmayerhof. Wij komen daar graag, en al tientallen jaren voor 1 of 2 dagen op de route naar Kroatie.
Dat is een camping zonder slagboom. Aankomen, ergens neerzetten, en dat is het. Geen afgebakende plaatsen, maar een prachtig gladgeschoren grasveld met hier en daar fruitbomen.
Peter, de eigenaar, is er overdag meestal niet.
's avonds meestal wel, komt dan langs een praatje maken, en dan kan je aan de bar onder het genot van een drankje inschrijven en evt betalen.
In het bijbehorende Gasthof kan je een eenvoudige, maar goede en smakelijke maaltijd nuttigen. Tot 9 uur.
Midden in de nacht aankomen kan, maar is niet fijn voor de andere gasten, en licht is er niet veel. Alleen bij het toiletgebouw.
Beter toch maar een paar uur eerder vertrekken..
Btw..als je stroom wilt, dat zit ook alleen bij het toiletgebouw.
Als het er druk is, heb je lange stroomkabels nodig.
Volgende week zal het niet druk zijn daar verwacht ik.
Het is wel iets voorbij Passau, in de richting Graz.
Mogelijk wat te ver..
1080 km vanaf midden Nederland.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3527
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Overnachtingscamping Duitsland/Oostenrijk

Bericht door troapel » di 5 sep 2023 08:42

[re.gif]

Eerder vertrekken is niet mogelijk helaas. Voor ons is die camping 1100 km, dus eigenlijk te ver voor de eerste dag. Toch erg bedankt voor de tip! Zoiets is wel wat we zoeken denk ik. thumbup.gif
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19809
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Overnachtingscamping Duitsland/Oostenrijk

Bericht door Daphne » di 5 sep 2023 11:09

In Duitsland op een camping aankomen rond middernacht is niet te doen. Ze zijn daar sowieso heel strikt in tijd. Mittagsruhe en de keuken sluit vaak al om 20 uur. Ook in hoogseizoen. Daar moeten wij altijd zo aan wennen als we vanuit Italië Duitsland in rijden.
Vooraf vastleggen is nu ook helemaal niet nodig. Wij doen dat nooit en zien wel waar we uitkomen, maar wij zoeken wel altijd iets voor etenstijd. Onze reis is ook vakantie en het dagdoel is niet om zo ver mogelijk te komen.

Je zou als je 's nachts aankomt wel op een bezoekersparkeerplaats buiten de camping kunnen gaan staan. Dan is het 's morgens net of je vroeg bent aangekomen mrgreen.gif Of kijk op Park4night. Wordt door camperaars gebruikt maar met een caravan kun je daar ook wel terecht.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3527
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Overnachtingscamping Duitsland/Oostenrijk

Bericht door troapel » di 5 sep 2023 11:34

[re.gif]
Eten nemen we zelf wel mee in de vorm van broodjes. Dat is voor ons voor een dagje prima. Een restaurant is dus geen noodzaak.

Aangezien wij maar een beperkte tijd hebben (3 weken) willen we zoveel mogelijk zien in Kroatië. Daarom is het voor ons een pre om daar zo snel mogelijk te arriveren.

De tip over de Park4Night ben ik erg blij mee. Ik wist niet dat dit bestond. Overnachten op een P langs de snelweg zie ik niet zitten, maar hier zie ik wel mogelijkheden in. Super bedankt voor de tip! blij.gif
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Overnachtingscamping Duitsland/Oostenrijk

Bericht door Gemineye » di 5 sep 2023 14:09

Niet helemaal op de route, maar wij hebben nog wel eens op camping altmuhltal overnacht onderweg vanaf Kroatië weer terug. stukje boven München. Het grote overnachting terrein is buiten het hek, wij kwamen toen ook heel laat aan en hebben volgende ochtend pas betaald.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3527
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Overnachtingscamping Duitsland/Oostenrijk

Bericht door troapel » di 5 sep 2023 16:34

[re.gif]
Dank voor de tip, maar München willen we voor de verandering eens overslaan. De weg München-Villach kan ik inmiddels wel dromen. mrgreen.gif
Het eerste doel in Kroatië zijn de Plitvice Meren, dus zal dat ook om zijn.

We zijn nog even aan het puzzelen qua tijd. Misschien dat we dan toch eerder gaan stoppen en ergens in de buurt van Schweinfurt/Neurenberg gaan overnachten. Ligt er een beetje aan wat allemaal mogelijk is.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”