Caravan oppimpen

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
Jorn1976
Berichten: 1
Lid geworden op: za 12 aug 2023 19:30

Caravan oppimpen

Bericht door Jorn1976 » wo 30 aug 2023 22:09

Goedenavond allemaal,

wij overwegen een caravan te kopen. We willen voor een nieuwe gaan (Knaus sport) of we willen een ouder model kopen en deze laten oppimpen. Weet iemand een adres waar we dit kunnen laten doen. Wij wonen zelf in Breda.

Groet Jorn

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan oppimpen

Bericht door Chris » wo 30 aug 2023 22:12

Juist is pimpen altijd een persoonlijke draai....
Dat uitbesteden.... nog niet eerder gehoord..
Maar... je weet maar nooit of er iemand eenn goeie tip heeft.

Die nieuwe Knaus Sport zou ik zeker niet laten pimpen.
Dat is een aanslag op de waarde.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Caravan oppimpen

Bericht door jeroen.25 » wo 30 aug 2023 23:07

Wat zou je allemaal willen veranderen aan een andere?
Binnenkant/ buitenkant?
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Caravan oppimpen

Bericht door Niels83 » do 31 aug 2023 08:13

Bij mijn caravan kwam ook iemand kijken die dat wilde laten doen. Wat ze wilde klonk niet realistisch en niet veilig. Dat voorzichtig benoemd, maar die jongen bouwer wist het wel zeiden. Persoonlijk zou ik alleen pimpen als ik het zelf kon. De kans dat je ieder jaar wat moet herstellen of bij tippen is gewoon wat groter.

Mijn buren kochten een gepimpte oude caravan door een hobby bedrijfje, leuk ding om te zien. Even gegoogled, daar was een filmpje van het schilderen, waarbij ik mij verbaasde over het type verf en het niet gronden. Mijn buren heb na wat gezeur een potje verf gekregen om het steeds bij te werken. Je moet geluk hebben met dat het bedrijf weet wat ze doen, en als ze dat weten, denk ik dat een nieuwe goedkoper is.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4048
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Caravan oppimpen

Bericht door Gemineye » do 31 aug 2023 08:54

Láten oppimpen? Geen idee of er bedrijven zijn die dat doen joh. Meestal doen mensen dat zelf omdat ze dat leuk vinden.

Ik zou er zelf nooit voor kiezen. Om te beginnen omdat het mijn smaak doorgaans niet is, en daarnaast; het blijft een oude caravan.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Caravan oppimpen

Bericht door Ton37 » do 31 aug 2023 09:32

Als je de buitenkant bedoeld dan zijn er genoeg mogelijkheden. Bestickeren of (met een goede primer) beschilderen of mooie airbrush. Leuk dat je het wilt. Zoek maar eens naar vrachtauto, auto airbrushen. Dus erop krijgen is geen probleem, maar het wordt heel lastig om hem later door te verkopen. Meestal is het een persoonlijke smaak. En eraf halen zal ook haast onmogelijk worden zonder de kwetsbare wanden te beschadigen, lijkt mij. Maar zondermeer is het idee leuk, 't is toch al zo saai met al die witte vierkante sleurhutten. Anderszins zou ik ook wel een bepaalde smaak hebben hoe het eruit zou mogen zien. Dit hoef ik eigenlijk ook niet tegenover me op een natuurcamping. knipoog.gif
Afbeelding
Bijlagen
fp1.jpg

Gebruikersavatar
Duckati
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 5 jul 2019 10:00

Re: Caravan oppimpen

Bericht door Duckati » vr 10 nov 2023 22:46

Afgelopen zomer waren we op de open dag bij Campooz, daar stond ook een professioneel verbouwde Constructam.
De naam van dat bedrijf weet ik even niet meer maar zo'n caravan is dan wel grondig aangepakt en niet, zoals je vaak ziet, opgeleukt met de witte verfkwast.
Bedrijven die zoiets doen bestaan dus zeker wel.

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Caravan oppimpen

Bericht door Ab » vr 10 nov 2023 23:01

Vast wel.
Maar het blijft tijdrovend handwerk.
En een professioneel bedrijf zal daar ook een stevig uurtarief voor moeten berekenen.
80 tot 100 uur is niets. 70 euro per uur ook niet.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Caravan oppimpen

Bericht door jeroen.25 » vr 10 nov 2023 23:59

Zal waarschijnlijk https://glaravans.com geweest zijn?

Mooi, maar haast onbetaalbaar
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1861
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Caravan oppimpen

Bericht door EricS » za 11 nov 2023 00:52

Duckati schreef:Afgelopen zomer waren we op de open dag bij Campooz, daar stond ook een professioneel verbouwde Constructam.
De naam van dat bedrijf weet ik even niet meer maar zo'n caravan is dan wel grondig aangepakt en niet, zoals je vaak ziet, opgeleukt met de witte verfkwast.
Bedrijven die zoiets doen bestaan dus zeker wel.
Dat zal zeer waarschijnlijk door Caravanity gedaan zijn. Zij werken samen met Campooz.
Google maar op Caravanity. Zij verbouwen, pimpen en geven ideeën. Erg leuk !
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Caravan oppimpen

Bericht door Ab » za 11 nov 2023 08:23

Daar kan je o.a. een verslag lezen over een gepimpte oude caravan.
Daar zat 800 manuren werk in.
Dat is niet erg, als dat je eigen vrije tijd is..
Maar laten doen? Zelfs bij een uurtarief van 50 euro, moet je wel een heel grote liefhebber zijn van ouwe meuk oppimpen..
Of gewoon geld teveel hebben zonder goede toepassing daarvoor.

Een familielid van me kocht een caravan van de verzekering.
Echt een mooi ding op het eerste gezicht.
Echter, de gehele voorwand was rot.
Total loss verklaard.
Met een paar weken werk in de avonduren en zaterdagen met zijn tweeën zat er een compleet nieuwe voorkant in aan de binnenzijde.
Kosten een paar honderd Euro aan materialen.
Bij de dealer, die uiteraard zijn uurtarief moest rekenen waren de kosten van herstel veel hoger dan de waarde van de caravan.
Met pimpen van een caravan is dat hetzelfde verhaal.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 988
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Caravan oppimpen

Bericht door Rodo » za 11 nov 2023 10:10

Pimpen valt of staat met je eigen handigheid. Voldoende toepasbaar gereedschap en, niet onbelangrijk, materiaal kennis. Gereedschap is te huren, de andere twee kun je ook inhuren. Alleen hangt daar dan weer een prijskaartje aan. Of het moet een vriendendienst zijn.
Uit de vraag van TS begrijp ik (‘waar te laten doen’) dat er het een en ander mist. Natuurlijk is een persoonlijk gepimpte caravan een uniek ding waar jezelf veel plezier van kunt hebben. Maar wegen de kosten op tegen de baten? Ga je maar 3-4 weken weg per jaar dan is het een erg dure hut als je alles moet laten doen.
Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Caravan oppimpen

Bericht door dieseltijger » za 11 nov 2023 10:21

Wat is pimpen: Ik zag hier op het forum iemand die een Kippetje had laten wrappen. Een totaal ander uiterlijk - en niet verkeerd. En volgens mij zijn de kosten van wrappen te overzien (een auto met alle hoekjes en gaatjes kost tussen de 2...5k), gok: voor 2000,- ben je al een heel eind aan de buitenkant.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”