Viaplay in zwaar weer: Het water staat ze aan de lippen

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Hans1954 » ma 21 aug 2023 20:53

Morgoth schreef:
ma 21 aug 2023 12:42
Ik kan bij mij thuis in Duitsland op alle TV's geen Viaplay meer kijken. Ook niet op de Chromecast 4k. Op alle mobile apparaten zoals telefoons en iPads gaat het nog wel. Mooi waardeloos. Geen bericht van gehad.
Na al die aangedragen "oplossingen"van de klantenservice kon ik uitsluiten dat het probleem aan mijn kant lag. Het kon niet anders zijn dan Geo-Blocking aan de kant van Viaplay. Vorige week heb ik een aantal eisen bij ze neergelegd 1e De Geo-Blocking wordt binnen 14 dagen opgeheven. 2e Ik wordt daar persoonlijk van op de hoogte gesteld 3e Viaplay dient de klanten van dit misdrijf (want dat is het) op de hoogte te stellen 4e Het abonnementsgeld over 2 maanden dient aan mij terug betaald te worden. Ik heb ze beloofd dat als ze aan de eisen geen gevolg geven ik aangifte ga doen bij de bevoegde autoriteiten. Vanavond gehoord dat het managementteam er over aan het praten is. Voor wat het waard is. Hoop dus dat jij ook snel je signaal terug hebt.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Hans1954 » di 22 aug 2023 08:15

Daphne schreef:
ma 21 aug 2023 12:02
Hans1954 schreef:
ma 21 aug 2023 11:55

Lijkt me niet. Vorig jaar en ook nog dit jaar in Oostenrijk en zelfs Kroatië tot juni werkte het allemaal prima. Als je de klantenservice belt heeft niemand het over een geo-block voor de genoemde apparaten
Tot dit voorjaar ook Caiway buitenshuis via de TV app kunnen kijken, maar medio juni was dit voorbij. Op zich heb ik daar wel begrip voor want het ontmoedigd het delen van abonnementen. Door de komst van Smart TV en TV apps is het delen van abonnementen heel erg simpel geworden.
Hoezo simpel? Je kan met 1 abonnement gelijktijdig op 2 apparaten kijken. That's it.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Hans1954 » di 22 aug 2023 08:17

Morgoth schreef:
ma 21 aug 2023 13:15
[re.gif]
Dat denk ik ook. Ook via de VPN werkt het niet.
Naja, Viaplay is weer een klant kwijt. Inmiddels een abbo op F1TV genomen. Maar deze heeft geen TV app voor mijn Android TV. Is ook klungelen dus
Bij mij ook niet beschikbaar op de smart-tv. Wel op Google TV en daar heb ik er nog wel 1 van in voorraad.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Morgoth » di 22 aug 2023 08:58

Hans1954 schreef:
ma 21 aug 2023 20:53
Na al die aangedragen "oplossingen"van de klantenservice kon ik uitsluiten dat het probleem aan mijn kant lag. Het kon niet anders zijn dan Geo-Blocking aan de kant van Viaplay. Vorige week heb ik een aantal eisen bij ze neergelegd 1e De Geo-Blocking wordt binnen 14 dagen opgeheven. 2e Ik wordt daar persoonlijk van op de hoogte gesteld 3e Viaplay dient de klanten van dit misdrijf (want dat is het) op de hoogte te stellen 4e Het abonnementsgeld over 2 maanden dient aan mij terug betaald te worden. Ik heb ze beloofd dat als ze aan de eisen geen gevolg geven ik aangifte ga doen bij de bevoegde autoriteiten. Vanavond gehoord dat het managementteam er over aan het praten is. Voor wat het waard is. Hoop dus dat jij ook snel je signaal terug hebt.
Zou je mij een kopietje kunnen sturen van die brief? En waar hij heen moet? Dan stuur ik hem ook.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18990
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Hobby Linka » di 22 aug 2023 09:02

Ik heb in mijn caravan een eigen netwerkje via de R36 router.

Mijn Chromecast zit in dit netwerk. Via de laptop cast ik gewoon naar de Chromecast en kijk dan op de tv. Net nog even geprobeerd en werkt prima. Zowel voor de Ziggo Go app als voor Viaplay.

Dat het gisteren niet werkte op de TV was mijn eigen schuld, Ik had mijn R36 nog niet aan mijn telefoon gekoppeld.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Ron » di 22 aug 2023 09:56

Casten werkt wel .
Dat was al bekend.
Maar Android of Apple TV zou nog mooier/ makkelijker geweest zijn.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Morgoth » di 22 aug 2023 10:25

[re.gif]
Casten werkt wel. Dat is het probleem ook niet. Maar rechtstreeks, zonder tussenkomst van computer, telefoon of iPad werkt het niet meer.
Nou zou je kunnen vinden dat ik me druk maak omdat casten wel lukt, maar mijn ouders passen regelmatig op onze boerderij en zijn ook F1 fan. Die krijgen dat geklungel met casten niet voor elkaar. Mijn vrouw overigens ook niet. En daarbij: het is gewoon verboden.

Morgoth schreef:
di 22 aug 2023 08:58
Zou je mij een kopietje kunnen sturen van die brief? En waar hij heen moet? Dan stuur ik hem ook.
Edit: hoeft niet meer. Via de mail hun een gepeperde brief geschreven.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Ron » di 22 aug 2023 11:52

[re.gif]
Dat is het vreemde juist.
Zoals de eerder geplaatste link van mij.
Is het blokkeren inderdaad verboden.
Het lijkt er op dat Viaplay , Ziggo e.d zich verschuilen achter het argument dat je alles kan zien via pc , telefoon of tablet.

Wat jou wel tegenwerkt is dat je in Duitsland woont.
Maar bij vakantie vierende Nederlanders werkt het ook niet.
En dat is tegen de Europese wet.

F1 tv werkt trouwens wel zonder te casten .
Mijn pa van 89 kijkt ook zo.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Morgoth » di 22 aug 2023 15:43

[re.gif]
Neen. Ik heb (zoals je wellicht weet) ook een huis in Nederland. Dat ‘verhuur’ ik aan mijn ouders. Het abonnement staat op mijn naam maar op hun adres. Er wordt via een NL en een D IP adres gekeken
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Morgoth » do 24 aug 2023 17:57

Klein wondertje…

Na diverse kul antwoorden kreeg ik het verzoek om in te loggen via een Hotspot. Nadat ik mijn telefoon op Nederlands netwerk heb gezet bleek het ineens te werken op de hotspot van de iPhone.
Daarna weer terug gezet op mijn eigen Wifi netwerk en hoera, het werkt weer!

Ik kan een paar scenario's bedenken. Of ze hebben eieren voor hun geld gekozen en hebben de boel weer open gegooid, of je moet eens in de zoveel tijd verbinding maken met een Nederlands netwerk.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Morgoth » vr 25 aug 2023 12:50

En inmiddels werkt het weer niet… boos.gif boos.gif
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18990
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Hobby Linka » vr 25 aug 2023 18:54

Heb al de hele dag vanuit Luxemburg kunnen kijken.

Geen probleem en zonder VPN verbinding.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

poorbeek
Berichten: 249
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door poorbeek » za 26 aug 2023 05:11

Hier in Bali werkte het niet schandalig vind ik het. Je betaald om te kijken ongeacht waar dat is. Daarom heb je apps op je telefoon. Daarnaast is de techniek zodanig dat ze dit kunnen afvangen dat je bijvoorbeeld 1 maand buiten je regio mag kijken. Iets met Viaplay is koning en klant is loonslaaf.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk


Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Morgoth » za 26 aug 2023 08:47

Hobby Linka schreef:
vr 25 aug 2023 18:54
Heb al de hele dag vanuit Luxemburg kunnen kijken.

Geen probleem en zonder VPN verbinding.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Maar niet op een Smart TV neem ik aan.


Het volgende is er loos.
Als ik mijn TV verbind met de hotspot van mijn telefoon die op Nederlands netwerk zit, dan werkt Viaplay. Als ik daarna de TV weer op de normale Wifi zet blijft viaplay werken. Als ik Viaplay afsluit en opnieuw opstart met de tv op de normale wifi, dan werkt het niet meer. Ik ben er 100% van overtuigd dat Viaplay tijdens het starten van de tv app kijkt waar het ip adres zich bevind. Is dat buiten Nederland, dan blokken ze het signaal. Dit is dus bij de wet verboden. Ik ga stappen ondernemen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18990
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Hobby Linka » za 26 aug 2023 09:25

Jawel hoor, dat had ik al eerder aangegeven. Zowel met Viaplay als met Ziggo.

Ik heb een oude R36 router en daar hangt de Google dongel en.mijn laptop in. Mijn telefoon als hotspot voor de R36.

Maak met de laptop verbinding met Viaplay of Ziggo Go en als dat werkt ga ik casten.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Daphne » za 26 aug 2023 10:46

Hobby Linka schreef:
Maak met de laptop verbinding met Viaplay of Ziggo Go en als dat werkt ga ik casten.
Dat (casten) werkt inderdaad altijd. Afbeelding
Het probleem zit ‘m bij niet casten. Met een smart tv of de witte Google Chromecast hoef je niet te casten. De app van Viaplay en ziggo go zitten daar al op. Dan werkt het niet.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Hans1954 » za 26 aug 2023 10:58

Ik heb inmiddels een antwoord op mijn laatste bericht aan Viaplay. Helaas geen antwoord dat tot tevredenheid leidt. Ze ontkennen nog steeds glashard dat ze op de apps van Smart TV en Google Chromecast met Google TV een Geo-Block hebben zitten. Vervolgens weer een hele rits tips waardoor het wel zou gaan werken. De domste daarvan is wel dat het op 2,4 Ghz wifi niet werkt en op 5 Ghz wifi wel. Kortom ze gaan voorlopig niets veranderen en mijn verwachting is dat op zijn vroegst de schade weer hersteld wordt (wanneer ze dat al willen) bij de lancering van een update. Ze zijn nu wel ondubbelzinnig doorgegaan met de wet overtreden. En dus moeten er hardere stappen genomen worden. Hoop dat ze een vette boete gaan krijgen. Zijn we misschien meteen van ze af.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Hans1954 » za 26 aug 2023 11:30

Heb net bij de consumentenbond de volgende klacht neergelegd: Viaplay heeft verschillende apps. Voor de computer/laptop via hun website. Voor smartphones en tablets en voor smart tv's en Google Chromecast met Google TV. Over die laatste app gaat mijn klacht. Volgens Verordening (EU) 2017/1128 moet ik in de gehele EU de dienst kunnen gebruiken zoals in Nederland. Of zoals het in de verordening staat:.Een naadloze toegang in de hele Unie tot online-inhoudsdiensten die rechtmatig aan consumenten in hun woonlidstaat worden verstrekt. Hoewel de eerst genoemde apps voldoen aan deze voorwaarden, voldoet de app voor smart tv's en Google Chromecast met Google TV dat niet. Er is in het buitenland geen verbinding te maken. Er zit dus een Geo-Block op. En dat betekent een overtreding van Verordening (EU) 2017/1128. Ik heb al heel vaak contact met Viaplay over dit punt gehad met steeds weer dezelfde uitkomst: er is geen Geo-block en dus ligt het aan uw apparatuur of instellingen. In Nederland werkt het allemaal wel goed zonder dat ik instellingen verander. Ook in Kroatië en dan via een hotspot die ik via mijn T-Mobile datategoed in stand hou werkt hewel goed. T-Mobile houdt zijn IP-adres ALTIJD in Nederland. Ik vraag u Viaplay hierover aan te spreken.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Morgoth » za 26 aug 2023 17:57

Daphne schreef:
za 26 aug 2023 10:46
Hobby Linka schreef:
Maak met de laptop verbinding met Viaplay of Ziggo Go en als dat werkt ga ik casten.
Dat (casten) werkt inderdaad altijd. Afbeelding
Het probleem zit ‘m bij niet casten. Met een smart tv of de witte Google Chromecast hoef je niet te casten. De app van Viaplay en ziggo go zitten daar al op. Dan werkt het niet.
Nee, precies. Maar als je eerst de Viaplay tv app opstart met een NL ip adres en daarna overschakelt naar een buitenlands ip adres, dan werkt het wel. Ze checken Dus bij het opstarten het ip adres, klopt ook wel, want de storing is al meteen bij het opstarten van de app
Hobby 420 De Luxe uit 1988

poorbeek
Berichten: 249
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door poorbeek » zo 27 aug 2023 07:25

Toch maar gekozen voor een tijdelijke vpn oplossing en dat werkt. Zonde weer om geld te moeten betalen om een reeds betaalde dienst alsnog beschikbaar te krijgen. Echt van de zotte!

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Morgoth » zo 27 aug 2023 08:50

Een VPN? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Viaplay blokkeert VPN verbindingen. Die van mij tenminste wel.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 764
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door HenkR » zo 27 aug 2023 12:07

Ook ik ben nieuwsgierig naar hoe de VPN aan de praat is gekregen.
Ik heb thuis VIAplay gewoon op de TV en geluid via tablet via VPN en Belgie om Olaf Mol te kunnen horen.
Maar op vakantie gebruik ik een laptop om VIA play te zonder VPN te kijken en de tablet, zoals thuis met VPN voor geluid uit Belgie. Wil eigenlijk alles via de laptop.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Hans1954 » ma 28 aug 2023 12:48

Morgoth schreef:
zo 27 aug 2023 08:50
Een VPN? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Viaplay blokkeert VPN verbindingen. Die van mij tenminste wel.
Volgens mij is er nu een update geweest voor Google Chromecast met Google TV. Versie 4.44 Zou je kunnen kijken of dat verbetering geeft?
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Morgoth » ma 28 aug 2023 20:19

[re.gif]
Ga ik doen. Meld ik later.

Dit heb ik overigens als antwoord gekregen op een ietwat dreigende msil met ultimatum:


Beste Eelco,

Bedankt voor je bericht.

Het is een duidelijk feit dat Viaplay constateert in welke regio jij je bevindt, omdat het anders zo zou zijn dat je overal zou kunnen streamen, dus ook op plekken waar Viaplay geen rechten voor bezit.

Ik zal eens navraag doen over wat de oorzaak precies kan zijn van het probleem die je ervaart. Mocht ik een concreet antwoord hebben hiervoor dan zal ik je terugkoppelen hierover.

Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik het ook graag.

Fijne dag.
Met vriendelijke groet,

*****
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Viaplay in het buitenland

Bericht door Hans1954 » ma 28 aug 2023 20:49

[re.gif] Dus Geo-Block.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”