Auto en stabiliteit
Auto en stabiliteit
mer als extra, hulpveren.
Na een Megane ( werkelijk geen verkeerde trekauto) beviel de “ Touring” uitstekend.
Enige, maar wie niet, voelde je duidelijk als je werd ingehaald door “snelle” bestelbusjes etc.
Deze zomer hebben we een BMW X2 X drive (permanent 4 wheel), en van nature wat zwaarder.
Wat een enorm verschil
Motor is hetzelfde, en sleurt de 1400kg met gemak iedere “col” op.
Maar wat een wegligging (ook solo) met de Dethleffs.
Ik voel nauwelijks busjes, hoe groot of snel ook.
Geen vervelende wervelingen met tankwagens, of anderszins.
Ik had nooit gedacht, bij een goed in gewicht zittende caravan, 84 kg kogeldruk, 625 kg wieldruk, links en rechts) en geen fietsdragers, zo anders zou aanvoelen bij een andere trekauto.
Denk zelf, kortere oversteek trekhaak, permanente vierwielaandrijving en luchtvering, de sleutel zijn tot deze geweldige combinatie
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !
BMW X2 X-Drive met een Dethleffs 450 Avantgarde aan het haakje
BMW X2 X-Drive met een Dethleffs 450 Avantgarde aan het haakje
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Auto en stabiliteit
Is het een mechanische transmissie (met een tussendifferentieel)? Wat is het verbruik zonder caravan er achter?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Auto en stabiliteit
Huh dat heeft toch geen invloed op TS zijn goede ervaringen met de nieuwe trekker.
Porsche + Tabbert
Re: Auto en stabiliteit
Dat kon je verwachten Andre.
Waar Renault gaat voor souplesse en boterzacht comfort, lees een soft onderstel, daar gaat de Beemer voor een messcherp stuurgedrag..
Met alle vier de beentjes stevig op de grond.
Dat is ook de rijervaring een een Beemer.
Waar Renault gaat voor souplesse en boterzacht comfort, lees een soft onderstel, daar gaat de Beemer voor een messcherp stuurgedrag..
Met alle vier de beentjes stevig op de grond.
Dat is ook de rijervaring een een Beemer.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Auto en stabiliteit
Daar zul je grotendeels gelijk in hebben.
Wij hebben dezelfde ervaringen met de laatste 3 trekkers.
Porsche + Tabbert
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Auto en stabiliteit
Dat was gewoon een vraag (daarvoor is het vraagteken bedoeld), want ik ben geïnteresseerd in een opvolger met een vierwielaandrijving.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Auto en stabiliteit
Hoe bedoel je? Ik ben me gewoon breed aan het oriënteren. Ik ben dus ook voor dit type auto geïnteresseerd of het 4*4 of AWD systeem door verliezen een godsvermogen aan brandstof kost. Dat lijkt bij Subaru helaas het geval te zijn.
Duurt jaren bij mij - totdat ik op een ochtend binnen 30 minuten besluit om iets aan te schaffen.
Duurt jaren bij mij - totdat ik op een ochtend binnen 30 minuten besluit om iets aan te schaffen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Auto en stabiliteit
Vierwielaandrijving zorgt niet automatisch voor meer stabiliteit.
Het gros van de normale personenauto's met vierwielaandrijving zijn tijdens het normale rijden gewoon tweewielaangedreven.
Alleen bij wegrijden of bij situaties waar het nodig is zal de andere as er bij komen.
Subaru is daar natuurlijk een uitzondering in maar alle Haldex gebaseerde systemen zijn in de praktijk meestal tweewielaangedreven.
Het gros van de normale personenauto's met vierwielaandrijving zijn tijdens het normale rijden gewoon tweewielaangedreven.
Alleen bij wegrijden of bij situaties waar het nodig is zal de andere as er bij komen.
Subaru is daar natuurlijk een uitzondering in maar alle Haldex gebaseerde systemen zijn in de praktijk meestal tweewielaangedreven.
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Auto en stabiliteit
Mijn vraag had niet zozeer te maken met aspect stabiliteit. We dreigen het topic te kapen, en dat is niet mijn bedoeling.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje