Raam uitzetter wil niet naar beneden.

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Plaats reactie
Joosje
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 2 jul 2017 20:45

Raam uitzetter wil niet naar beneden.

Bericht door Joosje » ma 14 aug 2023 11:38

Wij zijn momenteel op vak in Tjechie en ons raampje van de wc ruimte wil niet inklappen.
Eerder ook aan de andere kant gehad en dat wel op kunnen lossen. Deze wil met geen mogelijkheid inklappen. Wie heeft de gouden tip
Gaat om een Knaus sport 2022

mark m
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Raam uitzetter wil niet naar beneden.

Bericht door mark m » ma 14 aug 2023 12:06

We uitzetter even aan de binnenkant inspuiten met teflon spray of evt wd40 (is vettig en trekt vuil aan, dus heeft niet de voorkeur)
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Mr.Rico
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 1 okt 2021 16:58

Re: Raam uitzetter wil niet naar beneden.

Bericht door Mr.Rico » ma 14 aug 2023 20:24

Zelfde probleem, ook met een sport uit 2022. Na de vakantie maar eens naar de dealer (verduistering HeKi is ook al gescheurd)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36274
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Raam uitzetter wil niet naar beneden.

Bericht door Chris » ma 14 aug 2023 20:34

Precies...

Even inspuiten met Teflon, of ook wel PTFE spray genoemd....dat trekt geen vuil aan.
Siliconenspray is keuze 2
WD 40 is keuze 5

Het klik mechanisme lijkt niet soepel te lopen..nog niet denk ik.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Mr.Rico
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 1 okt 2021 16:58

Re: Raam uitzetter wil niet naar beneden.

Bericht door Mr.Rico » ma 14 aug 2023 22:04

Het klik mechanisme lijkt niet soepel te lopen..nog niet denk ik......
Weet wat ik dus morgen sta te doen, raampje open raampje dicht, raampje open raampje dicht, raampje open raampje dicht, plons in het meer en waar raampje open raampje dicht.

Vond nog wat anders op een caravan forum:

Raam wil niet meer dicht
Door dat vreten en komen deeltjes aluminium in het klikmechanisme. Dat gaat steeds minder soepel lopen. Het palletje, dat je net kunt zien als je het raam helemaal geopend hebt, moet naar achteren schuiven (ca. 5 mm) als je het raam gaat sluiten. Door vervuiling (of vettigheid) gebeurt dat niet altijd en kun je het raam niet meer sluiten. De meesten onder jullie zullen niet graag met wijd open staande ramen gaan rijden en sommigen zullen denken dat de caravan wellicht gaat zweven op de autobaan (ik kan u geruststellen, hooguit de ramen). Hoe dan ook, de ramen moeten dicht kunnen en dat kan door dat palletje naar achteren te drukken met een pinnetje of een kleine schroevendraaier. Voor alle duidelijkheid, dat palletje zie je dus als het raam open staat. Het zit in het T-vormige profiel dat binnenin het holle profiel loopt.


Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”