Camping bella italia gardameer

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Deborah
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 7 aug 2023 16:58

Camping bella italia gardameer

Bericht door Deborah » di 8 aug 2023 09:32

Goede morgen,
Wij gaan dit jaar voor het eerst met onze eiffelland naar het Gardameer en wij vragen ons af wat nou de beste route is om hier te komen. We willen onderweg ook ergens op een camping overnachten. Iemand goede tips voor ons. Vr groet deborah

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36279
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camping bella italia gardameer

Bericht door Chris » di 8 aug 2023 09:44

Wij reden altijd via de Fernpass naar het Gardameer..
Onderweg ergens bij Wurzburg een camping.
Maar..
Welke afstanden wil je max rijden en waar starten jullie??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Camping bella italia gardameer

Bericht door Davendre » di 8 aug 2023 10:14

Wij pakten altijd de Brennerpas. Overnachten deden we in Oostenrijk op een doorreiscamping in Volders: https://www.schlosscamping.com

Heb je een goede caravanverzekering met dekking voor hagelschade? scratch.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Camping bella italia gardameer

Bericht door Gemineye » di 8 aug 2023 10:31

Wij staan nu in Levico (da’s een beetje zelfde richting) en reden ook via fernpass en Brennerpas. Volgens mij is dat de meest logische route.

Wij hadden een beetje een aangepast reis schema dit jaar en wonen hoog in het noorden dus wij hebben overnacht bij camping rhönperle in Duitsland en camping rossbach in Oostenrijk.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping bella italia gardameer

Bericht door Daphne » di 8 aug 2023 10:42

Wij zijn in juni in Peschiera del Garda geweest. Onze route ging via de A61 richting Ulm, Memmingen, Füssen Fernpass en Brenner autobahn. Wij hebben op meerdere campings een aantal overnachtingen gedaan omdat dat onze manier van reizen is.

Het is handig te weten waar je startpunt is en hoeveel kilometer je per dag wil afleggen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

willianv
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Camping bella italia gardameer

Bericht door willianv » di 8 aug 2023 11:06

Wij komen meerdere keren per jaar Italië. Normaal gaan we via de 61 naar Ulm, Fernpass en Brennerpas. Deze route ook vaak genomen voor het Gardameer.

Ik vind deze route erg druk en met caravan ook niet fijn rijden.

Afgelopen mei met solo auto gereden over de 61 en dan via Weil am Rhein via Zwitserland(Gotthardt) naar het Gardameer.
Route was prima en toen geen drukte onderweg.

Terug via Gotthardt en bij Weil am Rhein niet niet via Duitsland terug gegaan maar via Frankrijk, Nancy en dan Luxemburg Luik.

Dit vond ik de fijnste route. Geen grote wegwerkzaamheden, geen drukte een goede wegen.

Wij komen uit omgeving Endhoven overigens.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Camping bella italia gardameer

Bericht door Ron » di 8 aug 2023 12:45

[re.gif]
Maar wel 2 vignetten a +/- €45 voor Zwitserland
Plus meer autostrada in Italie.

Fernpass en Brenner.
Beide zijn heel makkelijk te rijden.
Voor campings onderweg.
Hier een lijstje met campings langs de 61 tm Italie
met allemaal campings op max 15 km vanaf de snelweg.
Uitprinten en meenemen.
Route italie via oostenrijk.xls
(59.5 KiB) 116 keer gedownload
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

willianv
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Camping bella italia gardameer

Bericht door willianv » di 8 aug 2023 12:49

2x vignet klopt.... maar ik vind het een prima alternatief. Op een heel vakantiebudget maakt het (voor ons) ook niet zo'n groot verschil.

IK heb het er in ieder geval graag voor over.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Camping bella italia gardameer

Bericht door Ron » di 8 aug 2023 12:54

Voor de drukte en files maakt het niet uit.
Want als het druk is bij de Gothard dan is het overal druk.
Ivb met vakantie seizoen.

En de campings en restaurants in Zwitserland zijn schrikbarend duur.
Van de week las ik van iemand die in Zwitserland op een overnachtings camping €88 kwijt was.

Maar ga je naar Toscane dan is via Zwitserland de beste optie.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Camping bella italia gardameer

Bericht door janoniem » di 8 aug 2023 14:00

Onze route was ook meestal via Fernnpas en Brenner.
En de laatste nacht stonden we dan vaak op deze camping in Imst-West
Vanaf Eindhoven dik 750 km, voor ons te ver voor één dag.
Ook Google adviseert de route via de Fernnpas.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 987
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Camping bella italia gardameer

Bericht door Rodo » di 8 aug 2023 16:50

Deborah zal ff moeten aangeven van waaruit ze vertrekken, hoeveel km’s ze will maken op een dag, en wanneer ivm drukte.

Overnachting campings zijn al gegeven op het lijstje van Ron. Uiteraard zijn erg nog enkele maar voor 1nacht niet te kieskeurig zijn. weenie.gif
Fernpass is in principe de beste optie voor de route Gardameer. File’s zijn overal aan te treffen, er hoeft maar 1 gek te zijn……
Route Gothard was in begin mei in Zwitserland ook veel werkzaamheden, en ook die kun je overal aantreffen, helaas.

@ Ron: 6 mei (laagseizoen) 1 nacht in Zwitserland overnacht 2 personen. Sfr 58,50. Pfffff.
Spending a fortune to live like a wanderer

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Camping bella italia gardameer

Bericht door janoniem » di 8 aug 2023 17:23

Er zijn wel opties om in Zwitserland te overnachten voor een Superpreis van CHF 25.
Dat zijn de Stop & Go campings van de Zwitserse TCS
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Deborah
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 7 aug 2023 16:58

Re: Camping bella italia gardameer

Bericht door Deborah » wo 9 aug 2023 06:28

Dank voor jullie reacties allemaal. Voor ons als nieuw lid van deze site fijn te lezen dat er zoveel mensen zijn met goede adviezen en tips. Wij komen uit Haarlem en willen maximaal 6 a 7 uur rijden en dan op zoek naar een camping voor een nachtje. Omdat het de eerste keer is met de caravan hebben we geen idee waar we dan ongeveer uit gaan komen. We gaan vrijdagochtend rond de klok van 6 uur rijden en dan kijken we hoever we komen. Vriendelijke groet Deborah

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Camping bella italia gardameer

Bericht door DV_t » wo 9 aug 2023 08:36

Als je het kunt redden zou ik ook over Oostenrijk rijden. Scheelt een hoop geld. In ieder geval niet de twee vignetten nodig en alles is gruwelijk duur.

Wij hebben hier gisteren bij de camping in een restaurantje bij de camping gegeten. 2 hoofdgerechten, 2 kinderpizza's, wat drinken en een ijsje na. Omgerekend 190 euro scratch.gif. De camping zelf was 51 euro. 4 croissants en twee broodjes ook 14 euro.

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Camping bella italia gardameer

Bericht door eurotrotter » do 10 aug 2023 20:17

Wij rijden regelmatig via de Fernpass en overnachten dan meestal op camping Cristophorus in Kirchberg an der Iller,vanuit Roosendaal zijn dat 706 kilometer

https://www.camping-christophorus.de/de/willkommen/

Vanaf Ulm de A 7 en dan de afslag 125 ( Altenstad) nemen.

https://www.google.nl/maps/dir/Roosenda ... ?entry=ttu
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36279
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camping bella italia gardameer

Bericht door Chris » do 10 aug 2023 20:41

Hoi Debora...

Wij komen uit Hillegom.... vlak bij dus..
Mijn/onze ervaring in DL is dat je vaak wat minder ver komt dan je wenst.
Misschien een idee om niet 1 maar 2 overnachtingen op de heenweg te doen als je 6 a 7 uur wilt rijden.
Om een idee te geven, onze eerste stop dit jaar ( en vorig jaar) was camping Katzenkopf bij Sommerach... buurt Wurzburg....650 km voor ons.
8 uur over getuft...
Nu rij ik niet met een Warpspeed, maar 90-95 en wat stops..
Tip... uit het westen komende is de A61 een fijne route om te rijden.
Minder "Baustelle's " minder druk, maar wel veel 2 baans.
De A3 is veel drukker, dwars door het roergebied heen, maar 3 baans.

Aan het einde van de A61 zijn een paar leuke overnachtings campings.... ik ben de naam effe kwijt maar die weet vast een ander forumlid wel.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Camping bella italia gardameer

Bericht door Davendre » do 10 aug 2023 21:08

Deborah schreef:
wo 9 aug 2023 06:28
We gaan vrijdagochtend rond de klok van 6 uur rijden en dan kijken we hoever we komen. Vriendelijke groet Deborah
Als starter kunnen jullie nog overwegen om zondagmorgen te vertrekken. In Duitsland zijn er dan nauwelijks vrachtwagens te bekennen (enkel bederfelijk vervoer mag op zondag de weg op), rijdt erg lekker! Is wel flink drukker op de parkeerplaatsen.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

LeReve
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 23:49

Re: Camping bella italia gardameer

Bericht door LeReve » vr 11 aug 2023 01:16

Iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen.. wij zijn net 2 weken terug vanuit Lazise. Wij hebben nu een aantal keren Fernpass en Brennerpas gereden.. ((Fernpass ging prima) wij vonden het ook druk en met een gemiddelde van 60km/u op de Brennerpas schoot het niet op, vooral vanaf Bozen. Ook op de brenner waren wegwerkzaamheden en dus langzaam rijdend verkeer. Plus een inhaalverbod waar geen einde aan leek te komen.. kiezen we volgend jaar Zwitserland (met het risico op wachttijd bij de Gotthart tunnel) en nemen de extra kosten voor lief. Op de terugweg via München gestuurd, leek heel rustig.. bij de grensovergang werd het druk..daarom vertraging en toen super drukte bij München en zelfs door de stad gestuurd (nooit dat advies overnemen 😅)
Afhankelijk van wanneer je gaat, check de A12 regio Arnhem voor werkzaamheden. Zelf vind ik A9, A2, A12, A3 prettig rijden omdat er vaak 3 of meer banen zijn. A61 is veel 2 baans en veel vrachtwagens (behalve op zondag).

Het licht er ook aan of je aan de west of oostkant komt. Moet je naar de westkant, rij dan NiET via Riva del Garda en Limone.. veel kleine tunnels, drukte en klamme handen of de bovenkant van de caravan de tunnel niet raakt (was vooral onze onervarenheid). Rij dan onderlangs.

Mijn tip, met Googlemaps meerdere alternatieven in de gaten houden, situaties kunnen snel veranderen. Word je moe, googlemaps en type in “camping” en bel even of ze plek hebben.

Veilige reis gewenst!
BMW X5 45e + Adria Adora 673 PK

MaartenV
Berichten: 90
Lid geworden op: do 20 aug 2020 18:27
Locatie: Sprundel

Re: Camping bella italia gardameer

Bericht door MaartenV » vr 11 aug 2023 17:49

Ik ben jarenlang via Zwitserland naar het Gardameer gereden. Perfecte route, België Luxemburg Frankrijk Zwitserland zoals door Willianv genoemd ook. Nu was dit nog zonder caravan moet ik zeggen. Maar zou t meteen weer overwegen als ik die kant op moet met caravan. Je kunt via Gothard, maar ook via de Simplon pass bijvoorbeeld.
Knaus Sudwind 500tl '03

Plaats reactie

Terug naar “Routes”