Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Ron van den Elskamp
Berichten: 201
Lid geworden op: za 6 mei 2023 22:50
Locatie: Hoorn

Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door Ron van den Elskamp » zo 23 jul 2023 10:01

Ik vind die nylon campingstoelen altijd zo vervelend aanvoelen aan de achterzijde van de dijbenen. Schuurt, irriteert etc...
Badlaken erover helpt, maar gaat altijd verschuiven, valt er af, gaat dubbel etc...
Dus zoek ik eigenlijk een lekkere stoel met een zachte (stoffen) zitting. Geen nylon. Een (niet te zware) stoel om ook mee aan de campingtafel te kunnen eten.
En dan moet ie ook nog eens niet te duur zijn, natuurlijk. Stoelen van 2 meier vind ik te bizar voor woorden. Zeker als ik die stoelen maar drie weken per jaar gebruik.
En ook daar zak je dwars door heen, overigens. (net mijn oude dukdalf relax stoelen verkocht en de meneer die ze overnam was door zijn ANWB stoel van 200 gezakt !)

Heeft iemand een tip of ervaring betreffende een stoel met zachte zitting ? Zo van; kijk eens daar of daar ? Dat en dat merk/type/materiaal...
En uiteraard niet te duur...... mrgreen.gif
Jumpy Südwind

Gebruikersavatar
SjefGS
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 11 okt 2019 10:57
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door SjefGS » zo 23 jul 2023 10:39

Ik herken je ‘problemen’ met die kunstof stoelen. Plakken aan rug en bennen en handdoeken is drama.
Wij hebben de Crespo AP 237 air de luxe gevonden die voldoen aan onze eisen, dwz comfortabel,past onder de eettafel, meerdere standen en winddoorlatende stoffenbekleding. Kosten wel €159 stuk

Toch hebben een nadeel blijkt achteraf. De boutjes lopen met enige regelmaat los zodat de stoel begint te wiebelen. Eens in 4 weken even nalopen. Verder geen punt.
Waar je ook op moet letten is dat de meeste stoelen van die onaangename hard plastieke armleuningen heeft.
Maar ook opgelost doordat mijn vrouw dekjes heeft gehaakt met daaronder stuk isolatiebuis.
Ik heb onlangs weer eens gekeken maar kwamen steeds bij deze stoel terug. Verder zijn het prima stoelen na aanpassing armleuningen maar dat kan persoonlijk zijn
Bijlagen
IMG_0682.jpeg
MAZDA CX-5 2021 met KNAUS 460EU sport silver selection model 2020

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1423
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door Bob Diesel » zo 23 jul 2023 10:46

Heb toevallig voor thuis nieuwe tuinstoel kussens gekocht
10 cm dik voor € 20 , pst deze passen ook in de crespo

En anders in gewoon een kunstof standen stoel
Klaar voor minder als 50% van een campingstoel

Kijk hier eens
.

https://www.blumfeldt.nl/index.php?
.

En zoek een kortings aanbieding
Heb je deze ingevoerd d , verschijnt de echte prijs
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2025
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door Hans 555 » zo 23 jul 2023 11:22

Ook opletten dat de stoel het/je gewicht kan dragen. Een stoel die 100 kg kan en mag dragen zou voor mij voldoende zijn. Maar mensen die iets zwaarder zijn hebben meer profijt bij stoelen die 120 kg of 150 kg mogen dragen. Aan elke stoel hangt een prijskaartje.
In Frankrijk hebben wij (noodgedwongen) 2 terrasstoeltjes (geloof dat je die zo noemt) gekocht. Prima stoeltjes voor € 28,00 per stuk en ook voor aan de tafel. Hebben dan weer geen leuningen of verstelbaar rugdeel maar zitten prima.

Wellicht kan je beter een tuinstoel meenemen, die passen makkelijk in je bus en het gewicht maakt dan niet veel uit. mrgreen.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door Ron » zo 23 jul 2023 12:29

Voor de loslopende boutjes.
Druppel secondenlijm op de schroefdraad en dan er weer in schroeven.
Komt niet meer los.
Of locktite 243 , maar als particulier schaf je die niet zo snel aan.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 988
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door Rodo » zo 23 jul 2023 12:34

Ook hier de Crespo AP 237 air de luxe. Voordelen zijn de zachte en toch stevige, luchtige bekleding. Zeer plat in opgevouwen stand en licht. Passen goed onder onze tafel. Makkelijk te reinigen. Prijs is een nadeeltje, afhankelijk van levensduur. Eenmaal loslopende schroef gehad, opgelost met wat locktite. We hebben er ook de stoelverlengers voor de benen bij.
Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
Klapzwaan
Berichten: 693
Lid geworden op: di 17 aug 2021 16:55

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door Klapzwaan » zo 23 jul 2023 12:47


ronk schreef:Voor de loslopende boutjes.
Druppel secondenlijm op de schroefdraad en dan er weer in schroeven.
Komt niet meer los.
Secondelijm gebruiken vind ik een goede tip!
Eriba Nova L 442 -2022
BMW 320e PHEV Touring - 2023

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2025
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door Hans 555 » zo 23 jul 2023 12:56

Loslopende boutjes en secondelijm, geprobeerd maar daarna liepen de boutjes nog los. Secondelijm helpt dus niet. Locktite tast kunststof aan en dat verbrokkelt dan.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door Ron » zo 23 jul 2023 13:00

Wel eerst de schroef er uit draaien.
Druppel op het schroefdraad en dan er weer inschroeven.
Dan kan de locktite/ secondenlijm ook niet op het kunststof komen en aantasten.
Dan komt het echt niet meer los.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Ron van den Elskamp
Berichten: 201
Lid geworden op: za 6 mei 2023 22:50
Locatie: Hoorn

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door Ron van den Elskamp » zo 23 jul 2023 16:19

Die Crespo AP 237 is inderdaad een knappe stoel. Er gingen er vorige week net twee hele knappe 2e hands aan mijn neus voorbij boos.gif
Ik vind ze nogal stevig aan de prijs, die Crespo stoelen. Dat dan weer wel. Maar ja, wanneer je wat knaps wilt hebben, zal je toch de knip moeten trekken.
Tuinstoel mee, ja dat kan natuurlijk ook. Deden we vroeger ook. Hupsakee...alles bovenop de vouwwagen !
Ik snuffel in ieder geval vrolijk verder.
Ik hoop nog meer reacties te krijgen......
Jumpy Südwind

NN

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door NN » zo 23 jul 2023 16:39

Zie bij bestelling O dat we twee jaar geleden twee standenstoelen Westfield Pioneer gekocht hebben. Zit en rug voelen zacht aan.
Ter vervanging van die met zo geweven doek.
Waar de prijzen van die stoelen, ook in de A, fors gestegen zijn is van deze de prijs nog dezelfde. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk


Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1971
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door moyzo » zo 23 jul 2023 19:33

Na 25 jaar veel te hoge stoelen gebruikt te hebben deze keer ( 3 jaar geleden alweer) echt goed georiënteerd en proef gezeten bij de camping winkel, het is geheel persoonlijk wat jullie lekker vinden zitten. Let bij aanscaf niet op de prijs maar kies iets waar je 25 jaar plezier van kunt hebben is mijn tip.
Wij vonden de crespo air in tegenstelling tot onderstaande aanbevelingen weer niet fijn aanvoelen aan de benen maar hebben gekozen voor de voorloper: crespo AL/4o compact de luxe met verstelbare hoofdsteun. De pootjes hebben we korter gemaakt samen met de tafelpoten van de nieuwe brunner tafel....want wij zijn 2 kleine mensen blij.gif
Ergens hier hebben we daar nog een verslag van gemaakt.
Zo zie je maar: iedereen heeft een andere wens/ervaring.
Daarnaast hebben we 2 lafuma relax stoelen bij ons en ik ben sinds kort de gelukkige bezitster van een Nash low moon chair, voor de meesten veel te laag om in en uit te komen maar ik kan er helemaal in weg kruipen.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Minimijn
Berichten: 37
Lid geworden op: za 25 feb 2017 14:16

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door Minimijn » ma 24 jul 2023 07:33

We hebben ook de Crespo stoelen met zachte zitting. Ze zitten heerlijk maar wat tegenvalt is dat de zitting na een paar jaar al is verkleurd. Op de gebruiksaanwijzing geleverd bij de stoel stond ook een waarschuwing dat je de stoel niet buiten in de zon moest laten staan. Best een uitdaging op de camping.
Knaus sport 500 fdk

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 8039
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door VIP » ma 24 jul 2023 08:25

Wij hebben zo'n 6 jaar Crespo's in gebruik.

Geen losse schroeven.

Geen verkleuring.

En zien er nog uit als de dag van aankoop.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1971
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door moyzo » ma 24 jul 2023 08:41

[re.gif] ja maar jullie hebben net als wij die grijze bekleding,( de luxe, https://crespocomfort.com/nl/crespo-cam ... nker-grijs), weliswaar met een ander hoofdsteun, maar die schijnbaar ook beter bestand is tegen buiten laten staan. ( de laatste serie, die zwarte, (air de luxe,https://crespocomfort.com/nl/media/cata ... 6_12_1.jpg) heeft een kennis ook en die klaagde ook over verkleuring)
Bijlagen
crespo.jpg
Laatst gewijzigd door moyzo op ma 24 jul 2023 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23458
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door PD » ma 24 jul 2023 08:46

Ook campingstoelen zijn zeer persoonlijk; daarom gewoon uitgebreid gaan proefzitten bij de dealer. Bijvoorbeeld De Wit in Schijndel heeft veel verschillende stoelen op voorraad.

Wij hebben zwarte Westfield's met koppelbare voetenbanken en die bevallen ons Top. Ze zijn kleurvast, pakken geen vuil en ook de bevestigingsmaterialen geven geen krimp thumbup.gif De zachte zittingen vinden we erg fijn, ook voor de voetenbanken.

Stoel: https://www.dewitschijndel.nl/westfield ... black-line
Voetenbank: https://www.dewitschijndel.nl/westfield ... black-line

Campingstoelen zijn helaas niet goedkoop; voor 2 stoelen met voetenbanken ben je al snel € 400,- kwijt dus goed proefzitten is best belangrijk.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door Daphne » ma 24 jul 2023 09:12

Ron van den Elskamp schreef:
zo 23 jul 2023 10:01
Stoelen van 2 meier vind ik te bizar voor woorden. Zeker als ik die stoelen maar drie weken per jaar gebruik.
En ook daar zak je dwars door heen, overigens. (net mijn oude dukdalf relax stoelen verkocht en de meneer die ze overnam was door zijn ANWB stoel van 200 gezakt !)
Niet onze ervaring. Wij zijn nog nooit dwars door een stoel gezakt. scratch.gif

Ik ben het met de opmerking van PD eens. Een (camping)stoel is zeer persoonlijk, net als een matras. Je kunt nog zoveel goede ervaringen over een stoel horen, maar dat betekent niet dat het ook voor jou een goede ervaring zal worden.

Wij hebben onze stoelen gepersonaliseerd. Wel beide een Crespo Air de luxe compact (met verstelbare hoofdsteun). Goede schuimvulling, alleen wel last van vlekken/verkleuringen. Waarschijnlijk zijn de zwarte versies daar gevoeliger voor als ik de reacties zo lees.
Deze Crespo stoelen zijn er in verschillende zithoogtes. Ik heb de 235 en echtgenoot de 237. Met mijn 1.60m kon ik niet volledig met m'n voeten plat op de grond als ik op een 237 zit. En mijn hoofd/neksteun blijft omlaag. De stoelen met een vaste neksteun zit voor mij hoog. Dan zit ik met m'n achterhoofd tegen de neksteun. Dat zie ik overigens bij heel veel kamperende vrouwen die niet zo heel lang zijn. Die vaste neksteun zit dan verkeerd.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3726
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door Niels83 » ma 24 jul 2023 09:20

Wij hebben campart Movares stoelen. 60 euro.
Zijn stevig schroeven zitten vast, plat op te vouwen.
Tot 120 kilo dus voor iets zwaardere mensen daardoor ook wat breder. Ik kreeg vaak beurze plekken na langere vakantie aan mijn benen omdat ik op de stangen zat.

Nadeel vinden wij dat bij warm weer ze zweten.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2025
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door Hans 555 » ma 24 jul 2023 10:23

ronk schreef:
zo 23 jul 2023 13:00
Wel eerst de schroef er uit draaien.
Druppel op het schroefdraad en dan er weer inschroeven.
Dan kan de locktite/ secondenlijm ook niet op het kunststof komen en aantasten.
Dan komt het echt niet meer los.
Ik ben dan geen technicus maar ook niet helemaal onwetend. Natuurlijk heb ik de schroeven van de Westfield stoelen eruit geschroefd, voorzien van druppeltje secondelijm en er weer ingeschroefd. Toen paar dagen later weer de schroeven los. Toen met Locktite aan de gang gegaan, zelfde werkwijze. Tijdens de vakantie, laatst, brak het kunststof deel van de rugleuning af. Uit elkaar gehaald waarna bleek dat de kunststof bevestigingen, waarin de moer zat, verbrokkeld waren, dit bij beide stoelen. Stoelen zijn nog geen 3 jaar oud. Ik geef de schuld aan de Locktite lijm, dat blauwe goedje.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1971
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door moyzo » ma 24 jul 2023 11:08

Daphne schreef:
ma 24 jul 2023 09:12

Wij hebben onze stoelen gepersonaliseerd. Wel beide een Crespo Air de luxe compact (met verstelbare hoofdsteun). Goede schuimvulling, alleen wel last van vlekken/verkleuringen. Waarschijnlijk zijn de zwarte versies daar gevoeliger voor als ik de reacties zo lees.
Deze Crespo stoelen zijn er in verschillende zithoogtes. Ik heb de 235 en echtgenoot de 237. Met mijn 1.60m kon ik niet volledig met m'n voeten plat op de grond als ik op een 237 zit. En mijn hoofd/neksteun blijft omlaag. De stoelen met een vaste neksteun zit voor mij hoog. Dan zit ik met m'n achterhoofd tegen de neksteun. Dat zie ik overigens bij heel veel kamperende vrouwen die niet zo heel lang zijn. Die vaste neksteun zit dan verkeerd.
daarom is voor ons kleine dames die verstelbare hoofdsteun ideaal, ik zag dat ze die nu ook in die nieuwere versies hebben. Al blijf ik de oudere serie met die grijze bekleding prettiger aanvoelen qua stof en stevigheid., maar inderdaad dat is persoonlijk. Ik neem aan dat je ook de poten ingekort hebt...?
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door Daphne » ma 24 jul 2023 11:11

[re.gif]

Nee, de poten zijn niet ingekort. Ik heb de 235, die is al korter. Met gepersonaliseerd bedoel ik dat wij 2 stoelen hebben in verschillende hoogtes. De AL 235 is voor mij prima.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 1538
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 09:25

Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door Ferdi » ma 24 jul 2023 11:58

Crespo voor ons tot nu toe ook goed bevallen, zowel zitcomfort, kwaliteit als mooi plat in dichtgeklapte toestand nemen ze minder ruimte in.
Bij de eerste AL237 met de strepen design hebben we ruim 10 jaar gehad en goed kunnen verkopen via mp. Schroefjes liepen wel los, maar was alleen van het frame zelf en was in no time weer aangedraaid.

We hebben ze vervangen vanwege de kleur en het strepen design wat niet meer bij onze nieuwe Sprite paste.
Nu de zwarte AL237 Air de luxe, fijner dan de eerste versie door de verbeterde dikkere kussens welke snel drogen en goed ventileren door de open structuur.
Verkleuringen heb ik nog niet kunnen constateren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1971
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door moyzo » ma 24 jul 2023 12:04

Daphne schreef:
ma 24 jul 2023 11:11
[re.gif]

Nee, de poten zijn niet ingekort. Ik heb de 235, die is al korter. Met gepersonaliseerd bedoel ik dat wij 2 stoelen hebben in verschillende hoogtes. De AL 235 is voor mij prima.
Aha, ja ik zocht perse die oudere versie dus en die was er niet in een lager model, maar in de winkel zagen we al snel dat met wat knutselen we ze wel op juiste hoogte konden krijgen.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door Ron » ma 24 jul 2023 13:59

We zijn net weer thuis van uit Schijndel.
Maar ze hebben daar 10 tallen soorten stoelen.
Er zal er toch wel een bij zitten die aan de verwachting voldoet ?
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
glennixx
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 8 mei 2023 15:49
Locatie: Papa was a rolling stone

Re: Campingstoel met dikke/zachte zitting.

Bericht door glennixx » ma 24 jul 2023 14:14

Afgelopen week ook gaan testzitten. Mij leek op te vallen dat de Crespo zitting het strakst/sterkst was.
Bij ons in het gezin ben ik de zwaarste, dus heb de stoel en dus ook het merk gekozen voor mezelf. Mijn vrouw vind 'het geheel' verder belangrijker en dus zijn de andere 3 stoelen dezelfde geworden (maar dan 1 maatje kleiner).

Voor mezelf heb ik dus de 238XL i.v.m. wat bredere zitting, zodat ik niet op de randjes zit en de overige stoelen zijn de 237 geworden.
Heb ze niet meteen meegenomen. Over anderhalve maand is het beurs, dan hoop ik dat er nog leuke aanbiedingen te vinden zijn.
BMW 330i (2020) 328 pk /396 nM
Hobby Premium 495 UF (2015)

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”