Sygic navigatie werkt niet Android auto

Systemen en aanverwante zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
redriver
Berichten: 512
Lid geworden op: ma 1 aug 2022 08:40
Locatie: Noord Brabant

Sygic navigatie werkt niet Android auto

Bericht door redriver » vr 21 jul 2023 10:44

Maandag vetrekken we richting camping (NL). Omdat de navigatie in de auto (Skoda) wel eens een steekje laat vallen wil ik eigenlijk gaan rijden met Sygic via Android Auto. Zowel auto (2018) als Sygic app (laatste versie) zouden dit moeten ondersteunen. Maar zodra ik mijn telefoon via USB aan de auto koppel verschijnt het Sygic icoon niet op het scherm in de auto. Wel bijvoorbeeld Waze en Google maps, deze werken ook. Ik weet, ik zou daar ook mee kunnen rijden maar mijn vraag gaat specifiek over Sygic (want bevalt al jaren zeer goed) . Iemand ervaring met het (niet) werken van Sygic via Android auto ? Het betreft trouwens Sygic premium welke de Android Auto functie actief heeft.
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Sygic navigatie werkt niet Android auto

Bericht door jeroen.25 » vr 21 jul 2023 12:18

Ik heb Sygic even kort gebruikt op Android Auto in de Skoda en dat werkte gewoon. Misschien moet je alleen even handmatig de app toevoegen aan de launcher van Android Auto? Dat gaat via de instellingen op je telefoon
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Kipke98
Berichten: 567
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: Sygic navigatie werkt niet Android auto

Bericht door Kipke98 » vr 21 jul 2023 15:43

Sygic premium in combinatie met AA is hier werkend. Voorkeur heeft toch Google Maps.
Hoewel ook daar de snelheid van filemeldingen en vooral als ze opgelost zijn minder wordt.
Gebruik een premium datakabel voor de verbinding. Daar ging het bij mij in het begin op fout.

Kia Niro '19 als auto.

Gebruikersavatar
redriver
Berichten: 512
Lid geworden op: ma 1 aug 2022 08:40
Locatie: Noord Brabant

Re: Sygic navigatie werkt niet Android auto

Bericht door redriver » vr 21 jul 2023 21:54

jeroen.25 schreef:
vr 21 jul 2023 12:18
Ik heb Sygic even kort gebruikt op Android Auto in de Skoda en dat werkte gewoon. Misschien moet je alleen even handmatig de app toevoegen aan de launcher van Android Auto? Dat gaat via de instellingen op je telefoon
Dat heb ik geprobeerd maar ik zie Sygic dan niet in de lijst staan. Ik wil er niet te veel tijd en moeite in steken (vroeger deed ik dat nog wel met ICT problemen awhoea.gif ) en neig dan toch Google maps te gaan gebruiken. Dank voor de reactie.
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL

Gebruikersavatar
redriver
Berichten: 512
Lid geworden op: ma 1 aug 2022 08:40
Locatie: Noord Brabant

Re: Sygic navigatie werkt niet Android auto

Bericht door redriver » vr 21 jul 2023 21:56

Kipke98 schreef:
vr 21 jul 2023 15:43
Sygic premium in combinatie met AA is hier werkend. Voorkeur heeft toch Google Maps.
Hoewel ook daar de snelheid van filemeldingen en vooral als ze opgelost zijn minder wordt.
Gebruik een premium datakabel voor de verbinding. Daar ging het bij mij in het begin op fout.

Kia Niro '19 als auto.
Verbinding lijkt in orde want andere apps kan ik wel gebruiken.
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Sygic navigatie werkt niet Android auto

Bericht door jeroen.25 » vr 21 jul 2023 23:34

Ik vond Sygic qua routes toch veel slechter dan Google Maps dus zou het gewoon zo laten awhoea.gif
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Henkf
Berichten: 4
Lid geworden op: di 22 aug 2023 20:51

Re: Sygic navigatie werkt niet Android auto

Bericht door Henkf » wo 23 aug 2023 14:59

Heb je misschien de Sygic caravan/truck versie? Die werkt inderdaad niet met enige vorm van car play. Wat wel jammer is maar voor de caravan zijn de routes wel okay. Waze wilde ons een smal straatje in hebben terwijl Sygic er omheen ging. In Frankrijk.
Peugeot 308sw 1.5 diesel met Caravelair Allegra 410
Nu 130pk/300nm maar wil chiptunen naar 160pk/350nm

Gebruikersavatar
redriver
Berichten: 512
Lid geworden op: ma 1 aug 2022 08:40
Locatie: Noord Brabant

Re: Sygic navigatie werkt niet Android auto

Bericht door redriver » wo 23 aug 2023 19:12

Ik houd het maar bij Google maps thumbup.gif
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Sygic navigatie werkt niet Android auto

Bericht door DV_t » do 24 aug 2023 00:59

Sinds afgelopen weken rij ik dus met de caravan nooit meer op google maps. Die heeft mij in Italië door kleine dorpswegen gestuurd terwijl er een tunnel parallel naast leek te liggen. In Lugano ben ik door compleet gestoorde woonwijken gestuurd met drempels en versmallingen terwijl een merkbaar snellere weg omheen gaat.

Ik weet niet hoe/waarom hij het deed maar ik doe gewoon de navi van de auto aan of de Tomtom Pro. Wel idioot dat ik met een TomTom Pro op het dashboard moet rijden terwijl ik navi in de auto heb en Android auto....

Gebruikersavatar
r00n
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 31 jul 2023 10:22

Re: Sygic navigatie werkt niet Android auto

Bericht door r00n » do 24 aug 2023 08:48

ik weet niet of het werkt met Android Auto, maar je kan misschien een keer truckmeister proberen. https://www.truckmeister.app. Ik heb het zelf net ook geïnstalleerd op mijn iPhone en ik kan alle maten van mijn combinatie invullen. Flitsmeister vind ik zelf wel fijn als navigatie. Tot op heden heb ik nog niets gezien waarvoor ik moet betalen. Ben alleen bang dat het alleen goed werkt in een paar landen.
Renault Megane Estate 1.3 TCe GT-Line (2019) - Fendt 460 TF (2001)

Gebruikersavatar
redriver
Berichten: 512
Lid geworden op: ma 1 aug 2022 08:40
Locatie: Noord Brabant

Re: Sygic navigatie werkt niet Android auto

Bericht door redriver » vr 25 aug 2023 09:50

Proberen kan altijd :-)
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”