Scheur in aluminium boven deur

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Scheur in aluminium boven deur

Bericht door Xecto » za 5 aug 2023 10:33

Ik zou de oplossing van Gerardo uitvoeren: gaatje boren en een Fiamma Rain drop installeren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Scheur in aluminium boven deur

Bericht door jeroen.25 » za 5 aug 2023 10:39

Dit scheurtje is nog zo kleine en je wilt toch een andere caravan. Zou alleen een gaatje boren en netjes dichtkitten
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 893
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Scheur in aluminium boven deur

Bericht door 4Motion » do 24 aug 2023 17:13

@Xecto : intussen nog nieuws van verzekering?
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Scheur in aluminium boven deur

Bericht door Xecto » do 24 aug 2023 18:40

Nope: t is druk in schadeland dus pas 7 september een schadetaxatie… we zijn all-risk verzekerd dus dat is t probleem niet denkniveau, ik heb wel aangegeven dat ik het van een 3 jaar oude caravan niet verwacht


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Scheur in aluminium boven deur

Bericht door Xecto » wo 13 sep 2023 10:46

Vorige week even met de caravan bij De Liemers in Duiven geweest. T blijft een fijne persoonlijke zaak… ondanks dat we daar al 1,5 jaar niet meer gezien zijn was de eerste opmerking: ‘zo, hij is wel wat gegroeid’. Of zou t aan de auto liggen dat ze ons herkennen?

Daar werd direct ook een scheur rechtsonder hij de deur ontdekt, te verwachten aangezien rondom de deur nu een erg zwak punt is geworden. Ze hebben netjes een rapport opgesteld voor de verzekering, schadenontstaan door slecht wegdek en volgens hun geen constructiefout. Ergens vind ik nog steeds dat een caravan wel tegen een paar hobbels in de weg moet kunnen, om het dorp hier uit te komen moeten we al over 12 drempels…

Als reparatie dragen ze aan om boven en onder de deur een stalen plaat te lijmen en daarna de buitenkant met spot repair weer netjes te maken. Zolang ze dat staal netjes verzinken in het hout zou dat onzichtbaar moeten zijn. Geen volledig nieuwe huid dus…

Ze gaan nu in overleg met de verzekering en als ze toestemming hebben gaan we een afspraak maken, na onze herfstvakantie. Dan zijn we m (of haar?) een paar weken kwijt en is ie hopelijk weer terug voor kerstvakantie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Scheur in aluminium boven deur

Bericht door Xecto » za 9 mar 2024 17:55

De caravan is weer terug van reparatie: doormiddel van dubbelingsplaten boven en onder is de boel verstevigd en daarna met spot repair netjes gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Eigenlijk is er niets van te zien, behalve als je het weet en net zo’n detailfetish hebt als ik.

Als je van boven kijkt zien je naast de deur de verdikking bij de onderrand:
Afbeelding

Wat me wel opviel was het kitwerk van de lamp boven de deur: zit maar tot halverwege op dat stukje van de foto na. Laten zitten, er af en even opnieuw doen met Dekaseal tot bovenaan of een randje erboven op?
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36282
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Scheur in aluminium boven deur

Bericht door Chris » za 9 mar 2024 18:50

Netjes toch thumbup.gif
En een doubler maakt het sterker als het goed is..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

BertJan
Berichten: 2700
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Scheur in aluminium boven deur

Bericht door BertJan » za 9 mar 2024 19:31

Deze schade's heb ik vaak gezien, de reparatie oplossing een plaat eronder en plamuren/spuiten heb ik erg mijn twijfels over, ik denk dat het plamuur los scheurt, ik hoop voor je van niet.
ik hoop dat je met 1 of 2 jaar een reactie hierover wil plaatsen of het probleem definitief is opgelost. (als je de caravan dan nog hebt natuurlijk)

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 893
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Scheur in aluminium boven deur

Bericht door 4Motion » di 12 mar 2024 17:08

@Xecto : ziet er erg netjes uit thumbup.gif

Idee van de kostprijs of liep alles rechtstreeks via de verzekering? Ik verwacht 2k.
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Scheur in aluminium boven deur

Bericht door Xecto » di 12 mar 2024 20:07

Ziet er zeker netjes en bijna onopvallend uit, ik ben tevreden daar ik bang was dat je echt een aftekening van de dubbelingsplaat zou zien. Nu heb ik ze er ook vooraf op gewezen dat ik er vanuit ging dat die plaat wat inboet hout zou worden verzonken

Ik heb me laten vertellen dat de platen volledig verlijmd zijn en kan geen betere reparatie wensen. Behalve een hele nieuwe plaat dan… Ik ben niet zo bang dat t weer voorkomt, op een auto scheurt de plamuur toch ook niet? Zo wel, dan wordt t vast weer netjes opgelost

Geen idee over de kosten: alles is via de verzekering gelopen, behalve de keuze voor reparateur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”