Auto (ev) pech...week voor vakantie

workel

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door workel » zo 16 jul 2023 11:53

Het is natuurlijk een prachtige en prima auto die CX5 hele volksstammen rijden hiermee, zou wel goed zijn denk ik.

Je bent veel vermogen gewend in je huidige EV6 en je vorige auto's waren diesels.

Probleem zit hem in het feit dat het een benzine is zonder turbo en daar moet je hoog in de toeren rijden en dat is ff wennen.

Verwacht dat je hier prima 100 km op de cruisecontrol kan rijden, zal alleen ff duren voordat je op de 100 km zit. Je gaat er echt geen uren langer over doen qua reis dan.

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door Ab » zo 16 jul 2023 11:57

De CX 5 is een prima trekauto. Misschien wel de beste in zijn klasse. Trekt als een beer..mits je een beetje gas geeft en niet laag in de toeren rijdt.
Dat had zat slechter gekund.
Met caravan wat meer handmatig schakelen misschien.
Het is wel heel anders rijden dan een EV.
Effe wennen weer. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1860
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door EricS » di 18 jul 2023 13:13

Helaas...ik zie op de app dat men elke dag met de EV6 bezig is toch bericht dat auto niet gereed komt voor vertrek. Balen...
Komt nu ook net envelop met de Crit d'air binnen...voor de EV6....grrr.
Jammer dan, voor de CX5 geen stikker.

Nu googelen met beschikbare ruimte, is minder dan ruim dan de Kia...kk, Cobb en 3 Unico tassen, wordt krap.
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door dieseltijger » di 18 jul 2023 14:03

Dat is een van de redenen waarom ik het onderwerp met interesse volg: is de retailer/dealer/garage in staat om de electrische voertuigen duurzaam te herstellen bij storingen? Oftewel: kunnen vaststellen wat de oorzaak is, en vervolgens de juiste interventie plegen. Software speelt een steeds grotere rol - en je loopt de kans dat je het Heijermans proces ondergaat ("op hoop van zegen") en na de wanhopige reset een paar kilometer verderop stil gaat staan.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2042
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door doubleyou » di 18 jul 2023 14:13

Wat een domper! De Mazda zal de Fendt absoluut aankunnen. Het is de meest populaire trekauto in Nederland en diverse FB groepen roepen de cX5 bezitters dat het de beste trekauto is. In die optiek vind ik het interessant om jouw review te lezen. Ik denk namelijk dat de CX5 wat overrated en gehyped is als ideale caravantrekker. Over de automaat heb ik in meerdere tests gelezen dat hij wat traag is. Heb er zelf nooit in gereden voor alle duidelijkheid.
Als je een koppelmonster als de EV6 gewend bent en daarvoor altijd geturbodieseld hebt dan vergt een turboloze Mazda een flinke aanpassing. Het ding moet toeren draaien om te presteren en dat ben jij niet meer gewend. Ik zou het eigenlijk wel willen weten hoe jij een Tiguan of Tucson op benzine dan zou ervaren als trekauto vanwege de turbo en het daardoor beschikbaar zijn van veel koppel bij lage toeren.

Het is voor jou natuurlijk kak dat je met een auto op vakantie moet die je absoluut niet prettig vind als caravantrekker. Suc6! Hopelijk went het na een paarhonderd kilometer.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door Pakkie » di 18 jul 2023 14:58

Haha, overdrijven is ook een vak natuurlijk knipoog.gif. Uiteraard zal het een enorm verschil zijn tov je EV en de turbodiesels die je gewend bent, maar er zijn er velen die het met mindere trekauto's moeten doen voor een vergelijkbare caravan. Middels handmatig schakelen en toeren maken zou je toch denken dat het wel goed moet komen.

Ook ik heb moeten wennen aan de ongeblazen 4.8 liter 8 cylinder in de Cayenne na 10 jaar BMW dieselen. Die V8 is met zijn 400 paardjes en 500 Nm natuurlijk totaal niet te vergelijken met een CX-5, maar ook hier moest ik "leren" meer toeren te maken dan in de voorgaande diesels.

Ik denk dat het een kwestie van wennen is en mogelijk je rijgedrag en mindset even aanpassen. Geen idee wat je bestemming is, maar veelal is veruit het grootste deel van de route snelweg en eenmaal op snelheid zal die combinatie prima rijden. Hopelijk kun je ondanks de mindere trekker toch nog genieten van je vakantie thumbup.gif
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18370
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door deusjevo » di 18 jul 2023 15:38

Zoals gezegd, niet bang zijn om toeren te maken en gaan met die banaan, die CX5 moet het makkelijk trekken.
Tegen de ruwe stoel kan je wellicht een badstof hoes oid gebruiken?
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door Davendre » di 18 jul 2023 15:52

troapel schreef:
zo 16 jul 2023 11:26
[re.gif] [re.gif]

Een ongeblazen motor lijkt me inderdaad een stuk onrustiger dan een turbomotor. En als je dat dan vergelijkt met een diesel die het koppel sowieso al bij een laag toerental heeft is het een heel groot verschil. Dan kan je voor rust in de auto het beste inderdaad een EV hebben. Ik duim voor je dat de EV6 nog klaar is voor jullie vakantie! 🤞🏻
Ik heb als voorloopauto een nieuwe CX30 gereden (e-skyactive). 185 pk zeiden ze. Maar door het ontbreken van een turbo is er ook zonder caravan geen leven in te bekennen. Ik was blij dat ik deze weer mocht inleveren. Ik herken verhaal van TS dan ook volledig! Was overigens voor mij ook een reden om niet voor de nieuwe Kugua PHEV (ook atmosferisch) te gaan hoewel ik dat een verschrikkelijk mooie wagen vind
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door meeder » di 18 jul 2023 15:56

Tsja bij een atmosferische motor moet het ding gewoon meer toeren draaien.
Daarbij komt het vermogen en koppel geleidelijker dan bij een turbo blok. Het vergt enige gewenning.
Als je langere tijd alleen turbo motoren gewend bent dan snap ik heel goed dat het tegen valt.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1890
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door RichTrip » di 18 jul 2023 16:04

Waarom denk je dat mijn 3-cilinder 1.0 torretje zo goed bevalt....door de turbo thumbup.gif
Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat hele volksstammen zweren bij een atmosferische Mazda als de ideale trekauto. Het zal ook wel tussen de oren zitten. Als heel veel mensen het een ideale trekauto vinden, dan zal het wel zo zijn scratch.gif
Ik dacht dat mijn vroegere 2.0 liter Renault Scenic met 135pk een goede trekauto was. Maar hij wordt aan alle kanten voorbij gestreeft door mijn 115pk sterke turbo torretje....

Voor de CX zou ik alleen als advies willen geven om veel zelf te schakelen. En vooral niet bang zijn om toeren te maken. Kan echt geen kwaad. Indien je toch de automaat het werk wilt laten doen, gebruik dan de Sport stand.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2042
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door doubleyou » di 18 jul 2023 16:48

Ik had voor de aanschaf van mijn eerste caravan alleen ervaring met turboloze benzinemotoren als caravsntrekker. De Mégane Scenic uit 2000 had een 2-liter met 136 pk en trok de Kip GreyLine 41 TTZ met veel gemak. De 2005 Mitsubishi Outlander met 2 liter 136 pk moest flink werken met de Dethleffs 510V erachter. Als het eenmaal reed was het prima maar heuvelop en op gang komen was toeren maken en dus lawaaierig.
Mijn 2006 MB E-klasse met 1.8 Kompressor en 184pk vond ik een verademing, genoeg koppel onderin en veel meer rust met de 1700kg zware Avento erachter.

Het echte toeren maken zijn we inderdaad verkeerd door de turbotechniek. Maar terug naar een turboloze caravantrekker zou ik niet willen. Hoe leuk ik een Subaru Outback ook vind. :). Wat vermogen en vermogensopbouw betreft is de EV natuurlijk niet te verslaan. Ik geniet voorlopig nog van mijn turboloze met 400Nm
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4335
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door WillyL » di 18 jul 2023 18:00

Waar maken mensen in deze luxewereld zich toch druk om. De auto is niet vinnig genoeg - zaag zaag - en het is geen EV - mekker mekker...
Je moet blij zijn dat je vervanging hebt! Vindt je hem niet krachtig genoeg, een gekregen paard...
En dan nog klagen over ruwe stoffen zetels, hoe is het in Gods naam mogelijk! Leren zetels zijn zelfs minder comfortabel bij warmte. Zijn ze geventileerd dan gaat het nog een beetje maar zonder dat zweet je rug er zich nat in.
Echt, ik begrijp dat gezeur echt niet, je lijkt net een bedorven kind.

Met culpa voor deze nogal ruige reply, het moest gewoon van mijn hart.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18370
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door deusjevo » di 18 jul 2023 18:10

[re.gif]
Heb jij ook ervaring met ruwe stoelen en gordelroos?
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

Hendrik S
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 9 dec 2019 20:39

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door Hendrik S » di 18 jul 2023 18:10

Tip; tank 98 in je cx5
Ps: de sport stand werkt niet op CC + de sport stand is echt wel sport in de CX5.
Ik rij 99% op automat. In de bergen doet hij zijn werk en schakelt terug naar 5 of 4, heel stijl berg op soms naar 3 maar dit is zelden.
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg

Belgium

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19809
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door Daphne » di 18 jul 2023 18:26

WillyL schreef:
di 18 jul 2023 18:00

Echt, ik begrijp dat gezeur echt niet, je lijkt net een bedorven kind.

Met culpa voor deze nogal ruige reply, het moest gewoon van mijn hart.

2 x op één dag scratch.gif Tijd voor een forumpauze? Of vakantie? weenie.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4335
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door WillyL » di 18 jul 2023 18:34

deusjevo schreef:
di 18 jul 2023 18:10
[re.gif]
Heb jij ook ervaring met ruwe stoelen en gordelroos?
Nee, andere klachten waar ik ook mee moet leven of beter, mijn vrouw leefde lange tijd met nog veel en veel ergere pijnen (vgl strooi zout op een open wonde en wrijf er eens goed in) waar ze zich elke dag mee naar het werk sleurde en om de 30 (naar het eind elke 15) minuten wakker werd (en dus chronisch vermoeid). Zware pijnstillers hielpen nauwelijks nog. Gelukkig is dat door enkele ingrijpende operaties wel achter de rug (al moet ze de gevolgen nog dagelijks dragen).
Dus ja, voor pijn zijn we ervaringsdeskundigen.

Wat ruwe stoffen zetels, daar zijn vrij elegante oplossingen voor te vinden - al is het er een zacht doek over leggen.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1860
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door EricS » di 18 jul 2023 19:26

Daphne schreef:
WillyL schreef:
di 18 jul 2023 18:00

Echt, ik begrijp dat gezeur echt niet, je lijkt net een bedorven kind.

Met culpa voor deze nogal ruige reply, het moest gewoon van mijn hart.

2 x op één dag scratch.gif Tijd voor een forumpauze? Of vakantie? weenie.gif
+1
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3527
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door troapel » di 18 jul 2023 19:47

Wat balen dat de auto niet klaar is voor de vakantie. Hopelijk gaan jullie wel een leuke vakantie hebben, maar dan met de CX5. aflower.gif
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2042
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door doubleyou » di 18 jul 2023 20:16

WillyL schreef:
di 18 jul 2023 18:00
Waar maken mensen in deze luxewereld zich toch druk om. De auto is niet vinnig genoeg - zaag zaag - en het is geen EV - mekker mekker...
Je moet blij zijn dat je vervanging hebt! Vindt je hem niet krachtig genoeg, een gekregen paard...
En dan nog klagen over ruwe stoffen zetels, hoe is het in Gods naam mogelijk! Leren zetels zijn zelfs minder comfortabel bij warmte. Zijn ze geventileerd dan gaat het nog een beetje maar zonder dat zweet je rug er zich nat in.
Echt, ik begrijp dat gezeur echt niet, je lijkt net een bedorven kind.

Met culpa voor deze nogal ruige reply, het moest gewoon van mijn hart.
Dan maar even direct van mijn hart: eerst een hoop van jouw eigen ergernis op zeer onsympathieke wijze neerkwakken en dan vervolgens denken dat je er met een simpel mea culpa vanaf komt? Als je die mea culpa echt zou voelen had je deze reactie niet geplaatst :( . Een simpel mea culpa is geen vrijbrief voor zo’n reactie.

Dit soort reacties, waarmee je een ander keihard de maat neemt, vind ik volkomen misplaatst. Je kan ook op andere wijze je mening ventileren. Hierdoor overweeg ik maar weer eens dit forum te verlaten. En nee, geen mea culpa. Ik sta volledig achter mijn reactie.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

workel

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door workel » di 18 jul 2023 20:30

doubleyou schreef:
di 18 jul 2023 20:16
WillyL schreef:
di 18 jul 2023 18:00
Waar maken mensen in deze luxewereld zich toch druk om. De auto is niet vinnig genoeg - zaag zaag - en het is geen EV - mekker mekker...
Je moet blij zijn dat je vervanging hebt! Vindt je hem niet krachtig genoeg, een gekregen paard...
En dan nog klagen over ruwe stoffen zetels, hoe is het in Gods naam mogelijk! Leren zetels zijn zelfs minder comfortabel bij warmte. Zijn ze geventileerd dan gaat het nog een beetje maar zonder dat zweet je rug er zich nat in.
Echt, ik begrijp dat gezeur echt niet, je lijkt net een bedorven kind.

Met culpa voor deze nogal ruige reply, het moest gewoon van mijn hart.
Dan maar even direct van mijn hart: eerst een hoop van jouw eigen ergernis op zeer onsympathieke wijze neerkwakken en dan vervolgens denken dat je er met een simpel mea culpa vanaf komt? Als je die mea culpa echt zou voelen had je deze reactie niet geplaatst :( . Een simpel mea culpa is geen vrijbrief voor zo’n reactie.

Dit soort reacties, waarmee je een ander keihard de maat neemt, vind ik volkomen misplaatst. Je kan ook op andere wijze je mening ventileren. Hierdoor overweeg ik maar weer eens dit forum te verlaten. En nee, geen mea culpa. Ik sta volledig achter mijn reactie.
+1

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door dieseltijger » di 18 jul 2023 21:07

Mja...Jan Van Vijven had het treffend geanalyseerd: De meest aimabele mensen worden duivels achter het toetsenbord en andersom. (Oude Chinese wijsheid).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1860
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door EricS » di 18 jul 2023 21:13

doubleyou schreef:
WillyL schreef:
di 18 jul 2023 18:00
Waar maken mensen in deze luxewereld zich toch druk om. De auto is niet vinnig genoeg - zaag zaag - en het is geen EV - mekker mekker...
Je moet blij zijn dat je vervanging hebt! Vindt je hem niet krachtig genoeg, een gekregen paard...
En dan nog klagen over ruwe stoffen zetels, hoe is het in Gods naam mogelijk! Leren zetels zijn zelfs minder comfortabel bij warmte. Zijn ze geventileerd dan gaat het nog een beetje maar zonder dat zweet je rug er zich nat in.
Echt, ik begrijp dat gezeur echt niet, je lijkt net een bedorven kind.

Met culpa voor deze nogal ruige reply, het moest gewoon van mijn hart.
Dan maar even direct van mijn hart: eerst een hoop van jouw eigen ergernis op zeer onsympathieke wijze neerkwakken en dan vervolgens denken dat je er met een simpel mea culpa vanaf komt? Als je die mea culpa echt zou voelen had je deze reactie niet geplaatst :( . Een simpel mea culpa is geen vrijbrief voor zo’n reactie.

Dit soort reacties, waarmee je een ander keihard de maat neemt, vind ik volkomen misplaatst. Je kan ook op andere wijze je mening ventileren. Hierdoor overweeg ik maar weer eens dit forum te verlaten. En nee, geen mea culpa. Ik sta volledig achter mijn reactie.
Dank u.
Wilde er zelf geen woorden aan besteden.
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4335
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door WillyL » di 18 jul 2023 21:59

Ik zal het niet meer doen.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

mark m
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door mark m » di 18 jul 2023 22:21

eric, ik snap je volledig!

Elektrisch rijden is op dit moment de meest fijne en comfortabele manier van reizen. Zeker met een dergelijke EV met ruim voldoende vermogen, trekgewicht en eigen gewicht. Het kan haast niet anders dan dat het een fantastische reisauto is, om lekker ontspannen mee op vakantie te gaan. Ik geloof zelfs dat een dikke 6 of 8 cil dielsel niet opkan tegen de souplesse en stilte van een EV.

Tuurlijk valt het dan enorm tegen om terug te gaan naar een benzine auto zonder turbo. Ik zou er ook ontzettend van balen als je niet met je eigen auto op vakantie kan en je daarin een flinke stap terug moet doen.


Als groot autoliefhebber wil ik nog even genieten van het motorische plezier alvorens ‘we’ overgaan op elektrisch rijden.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 829
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie

Bericht door RonvA » di 18 jul 2023 23:04

Davendre schreef:
di 18 jul 2023 15:52
Ik herken verhaal van TS dan ook volledig! Was overigens voor mij ook een reden om niet voor de nieuwe Kugua PHEV (ook atmosferisch) te gaan hoewel ik dat een verschrikkelijk mooie wagen vind
Je snapt dat dat natuurlijk compleet geen vergelijk is he.. een PHEV heeft elektromotoren, die geven je de extra trekkracht.. Wij hebben een Rav4 AWD.. Ook geen Turbo maar met 3 elektromotoren MEER dan genoeg trekkracht.. Caravan erachter, geen centje pijn. Trok net zo goed als de turbodiesel van de Land Cruiser..
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”