Welke instelling Ipad voor WiFi Camp Pro 2.2 ?

Plaats reactie
Trapp
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 15 jul 2019 21:09

Welke instelling Ipad voor WiFi Camp Pro 2.2 ?

Bericht door Trapp » vr 30 jun 2023 20:32

Beste mensen,

Zoals onder andere kop gemeld lukt het regelmatig niet fatsoenlijk verbinding te maken met een wat zwakkere WiFi op de camping en stoei ik, naast poging reset ook met de instellingen op mijn Ipad.

De verbinding zoek ik voor mijn IPhone en IPad. Ik vraag mij af welke vinkjes ik nu wel moet zetten voor de meest optimale situatie, en dan bedoel ik onder WiFi / wel of niet automatisch verbinden / wel of niet automatisch inloggen / Privé-adres, en verder welke instellingen bij configureren IP / DNS / Proxy. En stel dat je bij ‘automatisch …..’ van mijn part beide hebt aangevinkt, dan evengoed ‘verbind met dit netwerk’ aan tikken ? En bij de camping hotspot (die ik natuurlijk ook vind onder de mogelijkheden om mee te verbinden) waarmee je verbinding zoekt met de WiFi Camp Pro (en die je wilt versterken) aanklikken ‘vergeet dit netwerk’ ? Ik neem aan dat je daar in dit geval automatisch verbinden e.d. niet aanvinkt ?!

Regelmatig zie ik ook “geen verbinding mogelijk met netwerk WiFi Camp Pro ….. ???

Wie kan mij helpen ? Een kenner lacht misschien om deze vragen, maar ik zit ermee te tobben.

En nog iets …. en dat weet ik niet te doorbreken …. Het komt regelmatig bij mijn pogingen voor dat ik op de IPad even verbinding heb met de WiFi Camp Pro, en dat automatisch het scherm in beeld komt voor de set up om te komen richting verbinding met de camping-WiFi … echter breekt deze set up prompt af omdat de WiFi verbinding met de WC-Pro is verbroken …. en als je even wacht kan ditzelfde nogmaals gebeuren ….. merkwaardig. Wat doe ik verkeerd ? Is het misschien iets met de instellingen in het voorgaande ?

Dank dank voor wie mij uit deze lastige situatie helpt 😊😊

Paul Vingerhoets
Berichten: 2440
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Welke instelling Ipad voor WiFi Camp Pro 2.2 ?

Bericht door Paul Vingerhoets » za 1 jul 2023 08:55

Je maakt met de ipad toch verbinding met je privé netwerk van de camp pro ?

Dan zou ik zo veel mogelijk automatisch laten staan en je kan dan gerust automatisch verbinden met dit netwerk aan laten staan.

Zodra je in de buurt komt van jouw netwerk zal de iPad automatisch dit netwerk kiezen en verbinden.
Wat ie verder doet met de inlog, daar kan ik je niet mee helpen helaas
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”