WiFi Camp Pro 2 - verbindingsproblemen

Plaats reactie
Trapp
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 15 jul 2019 21:09

WiFi Camp Pro 2 - verbindingsproblemen

Bericht door Trapp » wo 21 jun 2023 18:36

Beste mensen, zie al het nodige over deze versie en volgende versie van dit Alfa apparaat. Kom er niet uit.

Kort en goed. We zitten zoals meer op camping met redelijke WiFi. Echter wil ik deze beter dus vandaar poging om mijn Wifi Camp Pro in te zetten. Het aparte is, en dat maak ik wel meer mee, dat ik de ene keer prima en aardig blijvend contact maak, en dat op zeker moment zomaar hardnekkig de verbinding wegvalt. Dan staat er dat deze geen verbinding kan maken. Hoe komt dit. En wat moet dan instellen op mijn IPad bij de WiFi instellingen voor de (zwakkere) camping-WiFi, en wat bij de WiFi Camp Pro ? Automatisch Verbinden / verbind met dit netwerk / vergeet dit netwerk ? Ten einde raad probeer ik dan maar te resetten door 30 sec de resetknop in te drukken en 10 sec de voeding van het routertje. Maar dat verandert niets. Soms kom ik ook in een loop en kom ik automatisch in het traject voor de installatie, maar dat had ik al gehad. Het is een lastig en frustrerend klusje, tot je wie weet toch weer een tijdje een optimale verbinding hebt. By the way, dat rode ‘resetknopje’ is al vanaf het begin een spons bij mij, dat maakt geen duidelijk klikje bij indrukken. Wie kan en wil me wat aanreiken opdat ik weer verder kom en dit of zo’n WiFi-apparaat weer aanbevelen kan (zoals ik wel meer, toen gefundeerd, gedaan heb) ? 🤔😏

Mijn dank is groot !

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 371
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 13:04
Locatie: Friesland

Re: WiFi Camp Pro 2 - verbindingsproblemen

Bericht door Frup » wo 21 jun 2023 19:22

Herkenbaar. De ene keer is het signaal sterker en later weer minder op valt gewoon weg.
Als het wifi-signaal van de camping al zwak is, wordt er een zwak signaal versterkt en doorgegeven. Als er dan bijv. een grote camper in de weg komt staan, wordt het lastig voor de WifiCamp Pro. Resetten helpt dan niet.
Ook vermoed ik dat de wifi bij veel gebruikers zo traag wordt dat het niet meer werkt via de WifiCamp Pro.
Wat je kan proberen is om de antenne zo hoog mogelijk te plaatsen en zoveel mogelijk in het zicht van de wifi-zender van de camping.
Zelf heb ik de antenne op een stuk PVC buis bevestigd. Die buis zit met twee slangenklemmen aan een bad-handgreep met twee zuignappen. Daarmee steekt de antenne een stuk boven de caravan uit. Maar dat is helaas nog geen garantie voor een goede ontvangst.
In voorkomende gevallen gebruiken we gewoon de databundel via 4G.
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. 4 poten, 2 kranen, toilet, bedden en nog zo wat dingetjes. scratch.gif

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: WiFi Camp Pro 2 - verbindingsproblemen

Bericht door janoniem » wo 21 jun 2023 19:31

Trapp schreef:
wo 21 jun 2023 18:36
.....By the way, dat rode ‘resetknopje’ is al vanaf het begin een spons bij mij, dat maakt geen duidelijk klikje bij indrukken.....
Ik denk dat deze "elektronisch" schakelt. Even indrukken om contact te maken en weer loslaten, de elektronica doet de rest.
Een klik hoor je niet want er beweegt bijna niets.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Trapp
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 15 jul 2019 21:09

Re: WiFi Camp Pro 2 - verbindingsproblemen

Bericht door Trapp » ma 26 jun 2023 20:38

Dank voor jullie reactie. Of het lukt of niet, jullie reactie helpt 😉😊

De verbinding zoek ik voor mijn IPhone en IPad. In dit verband heb ik nog een vraag welke vinkjes ik nu wel moet zetten voor de meest optimale situatie, en dan bedoel ik onder WiFi / wel of niet automatisch verbinden / wel of niet automatisch inloggen / Privé-adres, en verder welke instellingen bij configureren IP / DNS / Proxy. En stel dat je bij ‘automatisch …..’ van mijn part beide hebt aangevinkt, dan evengoed ‘verbind met dit netwerk’ aan tikken ? En bij de camping hotspot waarmee je verbinding zoekt (en die je wilt versterken met je WiFi-Camp Pro) aanklikken ‘vergeet dit netwerk’ ? Ik neem aan dat je daar in dit geval automatisch verbinden e.d. niet aanvinkt.

Misschien kunnen/willen jullie me hierbij nog behulpzaam zijn, waarvoor mijn grote dank.

Trapp
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 15 jul 2019 21:09

Re: WiFi Camp Pro 2 - verbindingsproblemen

Bericht door Trapp » do 29 jun 2023 17:10

Dank voor jullie reactie. Of het lukt of niet, jullie reactie helpt 😉😊

De verbinding zoek ik voor mijn IPhone en IPad. In dit verband heb ik nog een vraag welke vinkjes ik nu wel moet zetten voor de meest optimale situatie, en dan bedoel ik onder WiFi / wel of niet automatisch verbinden / wel of niet automatisch inloggen / Privé-adres, en verder welke instellingen bij configureren IP / DNS / Proxy. En stel dat je bij ‘automatisch …..’ van mijn part beide hebt aangevinkt, dan evengoed ‘verbind met dit netwerk’ aan tikken ? En bij de camping hotspot waarmee je verbinding zoekt (en die je wilt versterken met je WiFi-Camp Pro) aanklikken ‘vergeet dit netwerk’ ? Ik neem aan dat je daar in dit geval automatisch verbinden e.d. niet aanvinkt.

Misschien kunnen/willen jullie me hierbij nog behulpzaam zijn, waarvoor mijn grote dank.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”