Toch weer een vouwwagen

Alles wat betrekking heeft op vouwwagens
Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Toch weer een vouwwagen

Bericht door Daphne » vr 15 mar 2024 10:50

Sytske01 schreef:In de winter een camper, in het voor en na seizoen een caravan en in de zomer een vouwwagen. Dat lijkt mij ideaal. Gaat niet gebeuren natuurlijk, maar ik sluit niet uit dat we nog eens een vouwwagen erbij kopen, gewoon om even lekker basic te kamperen (met mooi weer mrgreen.gif)
Waarom in de winter een camper? In de winter heb je ruimte nodig, die je in een caravan meer hebt dan in een camper.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8042
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Toch weer een vouwwagen

Bericht door Ron » vr 15 mar 2024 10:50

[re.gif] [re.gif]
Die ziet er zeker leuk uit.
En een echte vouwwagen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
ItaloMike
Berichten: 31
Lid geworden op: do 8 mar 2018 09:24
Locatie: Ergens in het zuiden des lands..

Re: Toch weer een vouwwagen

Bericht door ItaloMike » vr 15 mar 2024 11:48

Retrospect schreef:
vr 15 mar 2024 08:57

De Trigano Itinea is makkelijker op te zetten dan de Aplenkreuzer Campfire.
Ook modulairder zodat je bij slecht weer sneller met een basis staat. En de dag van tevoren meer kan opbreken.
Maar het ging niet enkel om het opzetten, het is vooral de hoge instap en uitstap in het bed aan de kant vn het voeteneind. Mijn vrouw vond het uitstappen 's ochtends niet zo tof met haar slechte rug.

Verder vonden we een vaste keuken handiger. Allemaal zeer persoonlijke voorkeuren en niets ten nadele van de Campfire. Die biedt gewoon heel veel waar voor het geld, ook goede kwaliteit.
Helaas kom je inderdaad pas achter dergelijke 'onhandigheden' tijdens gebruik. Maar ook een mooie vouwwagen die Trigano! Gefeliciteerd thumbup.gif
Toch weer een stapje op t.o.v. de Alpen Kreuzer, ook wat betreft prijs zie ik. Het zijn dus niet alleen de Caravans/campers die zwaar duurder zijn geworden.. :(

Wijzelf hebben overigens altijd met veel plezier onze vakanties (evenals de huwelijksreis dwars door Italia) besteed in een best wel flinke tunneltent en de overstap naar een vouwwagen lag zeker voor de hand, echter konden wij de caravan van mijn schoonouders voor een leuk prijsje overnemen en zijn we zo in de caravans beland.

Ikzelf ben overigens niet zo'n persoon die neerbuigend naar tenten/vouwwagens kijk, maar het valt me op als ik uit interesse weleens naar ervaringen etc vraag op de camping of in mijn omgeving, sommige eigenaren een beetje verdedigend en min of meer negatief tov caravans toe reageren (echt zo van.. 'Ja, wij vinden een caravan helemaal niets'). Terwijl dit helemaal niet mijn insteek is van een dergelijk gesprek.. Ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd.. :wink:
Dat zal vast ergens vandaan komen denk ik dan.. Dus snap dat het soms zo voelt als je een vouwwagen hebt. Lekker laten lullen.. Gewoon doen war je jezelf goed bij voelt! haphop.gif
Adria Altea 472PK 2023 achter een Mazda 6 GT-M
Het liefst onderweg ergens in Italia..

alexbeachy
Berichten: 16
Lid geworden op: do 2 nov 2023 12:19

Re: Toch weer een vouwwagen

Bericht door alexbeachy » vr 15 mar 2024 12:05

Er zijn zeker op de Vouwwagenclub die het zelfde doen over caravans.
Dan gaan mijn nekharen overheid staan en denk kom op laat iedereen in hun waarde.
Want een goede kampeermiddel is voor iedereen anders en dat betekent niet dat er een slechte keuze gemaakt is.

Je moet een caravan niet vergelijken met een vouwwagen en anders om.
Het zijn 2 verschillende manieren met hun eigen voor en nadelen.


Pffff die prijs daar zeg je wat.
Die liegt er tegenwoordig niet om.
Zit gelukkig wat in die handel dus kan het hier goedkoper mee houden.
Want wat ze tegenwoordig voor een Holtkamper durven te vragen.

Retrospect
Berichten: 130
Lid geworden op: di 21 jul 2020 19:51

Re: Toch weer een vouwwagen

Bericht door Retrospect » vr 15 mar 2024 12:47

ItaloMike schreef:
vr 15 mar 2024 11:48
Retrospect schreef:
vr 15 mar 2024 08:57

De Trigano Itinea is makkelijker op te zetten dan de Aplenkreuzer Campfire.
Ook modulairder zodat je bij slecht weer sneller met een basis staat. En de dag van tevoren meer kan opbreken.
Maar het ging niet enkel om het opzetten, het is vooral de hoge instap en uitstap in het bed aan de kant vn het voeteneind. Mijn vrouw vond het uitstappen 's ochtends niet zo tof met haar slechte rug.

Verder vonden we een vaste keuken handiger. Allemaal zeer persoonlijke voorkeuren en niets ten nadele van de Campfire. Die biedt gewoon heel veel waar voor het geld, ook goede kwaliteit.
Helaas kom je inderdaad pas achter dergelijke 'onhandigheden' tijdens gebruik. Maar ook een mooie vouwwagen die Trigano! Gefeliciteerd thumbup.gif
Toch weer een stapje op t.o.v. de Alpen Kreuzer, ook wat betreft prijs zie ik. Het zijn dus niet alleen de Caravans/campers die zwaar duurder zijn geworden.. :(

Wijzelf hebben overigens altijd met veel plezier onze vakanties (evenals de huwelijksreis dwars door Italia) besteed in een best wel flinke tunneltent en de overstap naar een vouwwagen lag zeker voor de hand, echter konden wij de caravan van mijn schoonouders voor een leuk prijsje overnemen en zijn we zo in de caravans beland.

Ikzelf ben overigens niet zo'n persoon die neerbuigend naar tenten/vouwwagens kijk, maar het valt me op als ik uit interesse weleens naar ervaringen etc vraag op de camping of in mijn omgeving, sommige eigenaren een beetje verdedigend en min of meer negatief tov caravans toe reageren (echt zo van.. 'Ja, wij vinden een caravan helemaal niets'). Terwijl dit helemaal niet mijn insteek is van een dergelijk gesprek.. Ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd.. :wink:
Dat zal vast ergens vandaan komen denk ik dan.. Dus snap dat het soms zo voelt als je een vouwwagen hebt. Lekker laten lullen.. Gewoon doen war je jezelf goed bij voelt! haphop.gif
Het gaat zoals het gaat. Als je alles van tevoren weet dan zal je dat een hoop geld besparen, maar ook minder ervaring geven.

Iedereen kampeert op zijn eigen manier die hij/zij op dat moment geschikt vind.
Tenten vind ik altijd nog het leukste om te zien op campings. We zijn zelf begonnen in een tunneltent van Obelink. Een heel zwaar pakket met dik katoenen doek en stalen buizen. Veel plezier mee beleefd en later is die door meerdere familieleden ook gebruikt. Maar we willen nu toch van de grond slapen, en met alle spullen die we meeslepen zouden we alsnog een aanhanger nodig hebben om alles in te doen. En wie weet wordt het over een x aantal jaren wel weer een caravan, of gaan we dan weer met de auto op trektocht door Noorwegen bijvoorbeeld. We zien vanzelf wel wat er op ons pad komt.

Op de camping heb ik nooit ervaren dat mensen je anders behandelen als je met een tent of met een vouwwagen staat. Als het al over kampeermiddelen gaat altijd positieve gesprekken gehad.
Trigano Itinea GL

Retrospect
Berichten: 130
Lid geworden op: di 21 jul 2020 19:51

Re: Toch weer een vouwwagen

Bericht door Retrospect » vr 15 mar 2024 12:54

alexbeachy schreef:
vr 15 mar 2024 12:05
Er zijn zeker op de Vouwwagenclub die het zelfde doen over caravans.
Dan gaan mijn nekharen overheid staan en denk kom op laat iedereen in hun waarde.
Want een goede kampeermiddel is voor iedereen anders en dat betekent niet dat er een slechte keuze gemaakt is.

Je moet een caravan niet vergelijken met een vouwwagen en anders om.
Het zijn 2 verschillende manieren met hun eigen voor en nadelen.


Pffff die prijs daar zeg je wat.
Die liegt er tegenwoordig niet om.
Zit gelukkig wat in die handel dus kan het hier goedkoper mee houden.
Want wat ze tegenwoordig voor een Holtkamper durven te vragen.
Idd, iedereen kampeert (of niet) zoals hij/zij wil of zoals het toevallig is gegaan. Op campings kom ik ook nooit nare gesprekken tegen oid. En als iemand dan wel neer zou kijken op kampeermiddel x of y, dan is dat voornamelijk een probleem van die persoon zelf lijkt me. Je zal je maar druk moeten maken over met welk kampeermiddel je buurman op de camping kampeert.

Ik sta liever niet naast een camper ten grote van een stadsbus, maar mocht het toevallig wel zo zijn dan is dat ook prima. De mensen zullen er niet anders om zijn. Ik kan me daar niet druk over maken, dat zou toch ontzettend zonde zijn van mijn vakantie en de ontspanning die ik beoog te bereiken.

En kampeermiddelen zijn echt belachelijk duur geworden. Ik denk dat onze begintijd met een mooie tunneltent van een euro of 500 achter in de hatchback auto richting een goedkope gemeentecamping in Frankrijk financieel de leukste tijd was. Toen waren we jong en hadden we ook weinig te besteden. Maar we hadden het er niet minder leuk om.
Trigano Itinea GL

Gebruikersavatar
ItaloMike
Berichten: 31
Lid geworden op: do 8 mar 2018 09:24
Locatie: Ergens in het zuiden des lands..

Re: Toch weer een vouwwagen

Bericht door ItaloMike » vr 15 mar 2024 12:56

[re.gif]
Precies dat!
Adria Altea 472PK 2023 achter een Mazda 6 GT-M
Het liefst onderweg ergens in Italia..

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 792
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Toch weer een vouwwagen

Bericht door WanFie » vr 15 mar 2024 13:48

dieseltijger schreef:
vr 15 mar 2024 10:48
Dat zeg ik.

<find&replace> wagen | caravan.

maar wat een leuke vouwwagens zijn er gekomen, dat "tentige" daar wordt je helemaal blij van.opus1.PNGopus2.PNG

Afbeelding
Afbeelding

Eigenlijk is er in 30 jaar niet veel veranderd. Het interieur van de vouwwagen die ik in 1994 bouwde. Op basis van een afgeschreven Bobcat 325. En het opzetten was een fluitje van een cent. En inklappen ook.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

nadine40
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 7 sep 2020 22:37

Re: Toch weer een vouwwagen

Bericht door nadine40 » za 16 mar 2024 09:25

Heerlijk toch, dat iedereen kan kiezen wat hem of haar (op dat moment) het beste past. En als we dan met zijn respect hebben voor andermans keuzes dan lijkt het me een hele gezellig wereld thumbup.gif
Knaus Sudwind 450 FU (2004)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16331
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Toch weer een vouwwagen

Bericht door Jan van Vijven » za 16 mar 2024 12:13

Dat respect en smaak hier wat te veel uit z’n verband getrokken wordt lijkt me duidelijk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Toch weer een vouwwagen

Bericht door Ab » za 16 mar 2024 13:19

Een aantal jaren geleden stond ik op een camping, heel ver weg. Wel 2 km vanaf mijn huis.
Naast mij stond een leuk stel op leeftijd, met een tent. En een prachtige Volvo cabriolet.
De man had ook net een mooi nieuw aanhangertje gekocht, die hij aan het inrichten was. De tent, stoelen en tent moest daarin.
We raakten in gesprek.
Op het middenveld stond ook nog een prachtig mooie caravan. Een Kabe als ik me goed herinner.
Die bleek ook van hen te zijn.
Die werd door hen echter alleen in de wintermaanden gebruikt.
In de zomermaanden gebruikten ze uitsluitend de tent.
Het aanhangertje kwam omdat ze met de Volvo open wilden rijden.
Met het dak open bleef er geen kofferruimte over.
Op mijn vraag waarom ze de caravan er dan niet achter hingen was het antwoord dat ze de tent veel leuker vonden. En het liefst onder een tentdoekje wakker werden.
En ook avontuurlijke weggetjes met een klein aanhangertje waren geen probleem.
Met caravan wel.
Ik moest hun toch echt gelijk geven. Alle respect.
Die mensen genoten echt van hun pensioen, veel reizen, en ook kamperen op plaatsen waar je met een caravan niet kan komen.
Best of both worlds voor hen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Vouwwagens”