Kogeldruk Caravelair Antares te hoog
- dieseltijger
- Berichten: 11221
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Kogeldruk Caravelair Antares te hoog
Volgens mij.....heeft de fabrikant geanticipeerd op een fietsendrager achterop de caravan. Met fiets er op komt de kogeldruk in de buurt.
Sorry, we kunnen wel de hele caravan inventaris stuk voor stuk benoemen die verplaatst kan worden.
Sorry, we kunnen wel de hele caravan inventaris stuk voor stuk benoemen die verplaatst kan worden.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Kogeldruk Caravelair Antares te hoog
Een heel herkenbaar probleem met de Antares. Wij hadden dit ook met onze antares 426. Wij legden altijd het reservewiel in de deur opening zodat het gewicht daar kwam te liggen. En de gasflessen standaard in de auto. Dan kwamen we met moeite op 90 kilo en onze auto mocht 80 hebben.
Bij ons kwam het trouwens door het bed dat aan de voorzijde zat wat een compleet metalen frame was en dus veel kogeldruk opleverde.
Bij ons kwam het trouwens door het bed dat aan de voorzijde zat wat een compleet metalen frame was en dus veel kogeldruk opleverde.
Volvo V60 T5 2019 / Weinsberg CaraOne 450 FU 2015
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: do 10 aug 2023 19:44
Re: Kogeldruk Caravelair Antares te hoog
Ik had zelf dit probleem (met een gehuurde Alba 466) opgelost door de gasflessen maar in achterin de auto te zetten (na ze 3x extra dichtgedraaid te hebben), dat paste prima en bracht in mijn geval de kogeldruk binnen de limiet. Was 100 kg bij het ophalen (voortent en 5 stoelen voorin de caravan, pasten niet achterin). Reservewiel had ik niet aan gedacht dat dat zo zwaar kon zijn.
Re: Kogeldruk Caravelair Antares te hoog
Dat zou ik dus nooit doen. Ik vraag me af of het überhaupt wel mag. Een gasruimte in de caravan is niet voor niets geventileerd. Bovendien zijn die dingen bij een ongeval een gevaarlijk projectiel.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Kogeldruk Caravelair Antares te hoog
Of het mag? Aannamen van mij maar als ik een nieuwe koop gaat hij ook mee in de auto. Dus ik denk dat het mag of het verstandig is dat is wel de vraag.
Ontopic: meten is weten, ik zou die fiets eens van de dissel halen en wat geeft de weegschaal/neuswiel dan aan? Een gemiddelde fiets weegt ook al gauw 20a30 kg.
Behalve als je natuurlijk een racefiets etc er opstaan.
Geen Caravan.
Kogeldruk Caravelair Antares te hoog
Voortent in of op de auto dan kunnen de gasflessen veilig in de disselbak is m.i. een betere optie.frankmeulenaar schreef:Ik had zelf dit probleem (met een gehuurde Alba 466) opgelost door de gasflessen maar in achterin de auto te zetten (na ze 3x extra dichtgedraaid te hebben), dat paste prima en bracht in mijn geval de kogeldruk binnen de limiet. Was 100 kg bij het ophalen (voortent en 5 stoelen voorin de caravan, pasten niet achterin). Reservewiel had ik niet aan gedacht dat dat zo zwaar kon zijn.
En als dat niet kan, leg de voortent in het middenpad op de as. Dat lijkt me een betere plek. Onhandig als je in de caravan moet zijn, ja maar liever dan de gasflessen tijdens een lange reis in de auto.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Kogeldruk Caravelair Antares te hoog
Mee eens en de tentzak is toch zo verplaatst, als je erbij moet.
Mijn caravan heeft een eind-keuken, dus daarvoor leg ik de tentzak van de luifel icm de stokken.
Heb je toch als 1e nodig op locatie en anders gaan ze zo de auto in.
Geldt ook voor je electra-kabel(s).
Gewoon op nagaan wat er aan zwaars voorin de disselbak zit en hoe je daar mee om kunt gaan bij 'opbouwen en afbreken'.
Mbt je gas-fles.... hoeveel heb je daarvan bij je en in welk totaal gewicht ?
Ik sleep soms 5 kg gas mee en doe er 3 jaar over om het op te krijgen.
Maar de groene gasfles staat altijd 'veilig' in de disselbak.
En heb je een (mover)-accu ?
Mijn caravan heeft een eind-keuken, dus daarvoor leg ik de tentzak van de luifel icm de stokken.
Heb je toch als 1e nodig op locatie en anders gaan ze zo de auto in.
Geldt ook voor je electra-kabel(s).
Gewoon op nagaan wat er aan zwaars voorin de disselbak zit en hoe je daar mee om kunt gaan bij 'opbouwen en afbreken'.
Mbt je gas-fles.... hoeveel heb je daarvan bij je en in welk totaal gewicht ?
Ik sleep soms 5 kg gas mee en doe er 3 jaar over om het op te krijgen.
Maar de groene gasfles staat altijd 'veilig' in de disselbak.
En heb je een (mover)-accu ?
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Kogeldruk Caravelair Antares te hoog
20 kg teveel is ook niet zo erg.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Kogeldruk Caravelair Antares te hoog
Hobby 460UFE, we hebben verschillende beladings schemas afhankelijk of de 2 e- bikes op de dissel meegaan.
Gasflessen in de auto (klemvast achter de voorstoelen in de voeten ruimte), bak onder bed redelijk leeg laten, en veel in de auto (Duster). Naregelen met spullen op de rondzit.
80 kilo reproduceerbaar. Die neuswiel weger is totaal zinloos. Dus weegschaal en plankje.
We reizen met 2 personen en hondje. Anders zou het lastiger zijn idd.
Gasflessen in de auto (klemvast achter de voorstoelen in de voeten ruimte), bak onder bed redelijk leeg laten, en veel in de auto (Duster). Naregelen met spullen op de rondzit.
80 kilo reproduceerbaar. Die neuswiel weger is totaal zinloos. Dus weegschaal en plankje.
We reizen met 2 personen en hondje. Anders zou het lastiger zijn idd.
Re: Kogeldruk Caravelair Antares te hoog
welk bouwjaar is deze hobby? heb ook een 460 Ufe en ben ook zoekende naar meer rijcomfort. Ervoor staat een Ford Focus met 150Pk combi voelt wat onrustig waardoor rijden niet zo relaxed is
- fortissimo
- Berichten: 1222
- Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21
Re: Kogeldruk Caravelair Antares te hoog
Kijk ook eens of je je reservewiel wel mee moet nemen.
Je kan hem bij je hebben, maar heb je een krik en sleutel om het wiel te kunnen verwisselen?
Het is namelijk heel anders dan bij een auto aangezien de caravan veel hoger opgekrikt moet worden door de vering.
Ik heb zelf geen krik en neem ook geen wiel mee.
Heb ik een klapband, dan kan ik sowieso niet meer verder rijden. Ook niet met reservewiel eronder.
Heb ik een lekke band, dan bel ik de pechservice van mijn garage. Die geldt namelijk ook voor aanhangers en caravans.
Je kan hem bij je hebben, maar heb je een krik en sleutel om het wiel te kunnen verwisselen?
Het is namelijk heel anders dan bij een auto aangezien de caravan veel hoger opgekrikt moet worden door de vering.
Ik heb zelf geen krik en neem ook geen wiel mee.
Heb ik een klapband, dan kan ik sowieso niet meer verder rijden. Ook niet met reservewiel eronder.
Heb ik een lekke band, dan bel ik de pechservice van mijn garage. Die geldt namelijk ook voor aanhangers en caravans.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
Re: Kogeldruk Caravelair Antares te hoog
Bij mijn Caravelair Antares 466 Family is de kogeldruk indien de caravan leeg is zo laag dat ik zandzakken in de dissel moet gooien om er fatsoendelijk mee te kunnen rijden . Het ligt toch echt aan de manier van beladen. Want leeg is bij mij de kogeldruk net onder de 50kg. Beladen geeft mij altijd een mooie kogeldruk van 80 a 85 kg. Dit is zonder fiets of reservewiel! Als ik er nog een fiets bij zou zetten of een reservewiel of.....allebei, dan ga ik ook ruim over de 100kg heen.
Ford focus 1.5 ecoboost 2015
Caravelair Antares Family 466 2017
Caravelair Antares Family 466 2017