Led spots

Plaats reactie
richards
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 28 okt 2018 17:40

Led spots

Bericht door richards » ma 12 jun 2023 12:54

Ik heb het probleem van de led spots die spontaan aangaan op het moment dat de caravan van stroombron wisselt (2022 model). De dealer wil dit niet oplossen en geeft aan dat hier niets aan te doen valt. Ik kan mij herinneren dat dit eerder op het forum naar voren is gekomen maar ik kan er niets meer van terug vinden
Volvo XC40 T5 recharge, Knaus 550FSK Südwind 60Y

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36274
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Led spots

Bericht door Chris » ma 12 jun 2023 13:23

Ik weet dit ook.
En begreep ook dat Dometic, de fabrikant van de spotjes ook geen oplossing wist.
Onverwacht bijverschijnsel.
Mja...daar heb je weinig aan.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

richards
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 28 okt 2018 17:40

Re: Led spots

Bericht door richards » ma 12 jun 2023 13:42

Ik ben electro technisch niet onderlegd maar volgens mij heb ik hier ooit een keer iets gelezen over een extra weerstand maar kan het niet meer vinden
Volvo XC40 T5 recharge, Knaus 550FSK Südwind 60Y

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36274
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Led spots

Bericht door Chris » ma 12 jun 2023 13:47

Die weet ik dan weer niet.
Info lospeuteren bij mijn dealer lukt mij niet meer voor mijn vakantie...helaas
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
erikalma
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 20 mei 2022 17:18
Locatie: België Antwerpen

Re: Led spots

Bericht door erikalma » do 15 jun 2023 10:48

In onze sudwind 460eu epower van 2022 hebben we dit probleem ook. Er is al een reactie over geschreven. Ook op een duitse site heb ik dit probleem ook tegengekomen.
De dealer bij ons weet ook geen raad maar gaat ons op de hoogte houden als er een oplossing voor is.
Ondertussen maken we ons geen zorgen, als we aankomen op de camping doen we ze alle vier uit.
Het zijn leds en verbruiken bijna niets.

Ook aangekoppeld aan de auto, gaan ze aan. Doe ze uit en na starten van de auto gaan ze weer aan. Ik denk dat ze zeer gevoelig zijn op de minste wijziging van de 12 volt voeding.

Negeren en genieten !

gr Erik
sudwind 460 eu epower 2022 met verona luifel - audi q3 2020 35tdi dsg

Ron van den Elskamp
Berichten: 201
Lid geworden op: za 6 mei 2023 22:50
Locatie: Hoorn

Re: Led spots

Bericht door Ron van den Elskamp » do 3 aug 2023 20:16

Vervelend en vreemd verschijnsel. Ik denk dan dat als je hier hinder van hebt, trek gewoon de lampjes er even uit en op de kampeerplaats zet je ze er weer in. weenie.gif
Jumpy Südwind

JanP64
Berichten: 220
Lid geworden op: di 12 jan 2021 21:42
Locatie: ZW Drenthe

Re: Led spots

Bericht door JanP64 » do 3 aug 2023 20:59

@richards :
Ik vermoed dat je het over dit oude topic hebt:
viewtopic.php?p=705036
Dethleffs C'Go 475 EL (2021) met Ventura Pacific 300 en Thule 9200

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Led spots

Bericht door Gerardo » do 3 aug 2023 21:23

De dealer ontbreekt het aan kennis aangaande elektrotechniek en de fabrikant gaat natuurlijk in alle toonaarden aansprakelijkheid ontkennen in de vrees tot een compensatie gedwongen te worden.

Ik zou een lekkere vette ELCO in de voedingslijn opnemen die richting deze spotjes gaat. Blijkbaar vinden die dingen een dip niet leuk.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Knaussudwind420qd
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Led spots

Bericht door Knaussudwind420qd » ma 22 apr 2024 19:38

Vandaag de caravan voor een bovag beurt en vocht inspektie en nog garantie dingetjes naar Meerkerk caravancentrum gebracht.
De ledlampjes worden vervangen en ook de verduistering van het dakluik gaan ze vervangen allemaal garantie .
Raar de ene dealer wel de andere niet eerst zou de verduistering niet gaan .Maar gemeld dat op het forum andere dealers wel garantie gaven moest ik foto,s sturen
En kreeg ik een bericht van Meerkerk het verduisterings gordijn is binnen .Dus niet accepteren geen garantie word door Knaus wel gegeven.
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Gebruikersavatar
Petare
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 30 okt 2019 16:18

Re: Led spots

Bericht door Petare » ma 22 apr 2024 20:41

Topic eerder gemist, anders eerder bijgestaan.

Voor de toekomstige lezers:

De verduistering van het grote Heki dakluik is inderdaad iets fouts mee. Bij ons was deze verkleeft in de stalling. Is zonder gezeur opgelost door onze dealer(Gilze-Rijen) en meneer deed niks verbergen of moeilijk. Is een bekende klacht ook, het internet staat er vol mee. Raar genoeg volgens mij wel het meest bij Knaus lijkt het, maar misschien omdat we zelf een Knaus hebben en dus eerder bij Knauzen zoeken.

Die leeslampjes, ook wij hadden er eentje (van 4) van, zelfde verhaal. Bij deze hielp het niet dat ik een dag na aflevering hierover belde. Je kon deze aan/uit zetten door een klap te geven op een binnenwand, of bij het insteken van de auto of 230V stekker, erg handig scratch.gif . o
'17 Renault Talisman Initiale Paris 200PK 7EDC & '22 Knaus Sport 540 FDK..

Knaussudwind420qd
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Led spots

Bericht door Knaussudwind420qd » ma 22 apr 2024 20:46

Vandaag de caravan weg gebracht naar Meerkerk caravan centrum voor de BOVAG beurt en de vocht inspectie en nog garantie dingetjes .
Waaronder de led leeslampjes en verduistering van het dakluik waar streepjes in kwamen
Ik had gemeld dat andere dealers garantie gaven de lampjes wel maar de verduistering zou niet lukken
Ik moest foto's sturen maar zou moeilijk worden na een tijdje kreeg ik bericht dat de lampjes en de Rollo
binnen gekomen waren .dus nu met de beurt word alles hersteld . Prima dealer
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”