Zweet billen, opruimen en schoonhouden.

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Zweet billen, opruimen en schoonhouden.

Bericht door Niels83 » ma 12 jun 2023 00:00

Hallo, drie vragen die als je je best wilt doen bij meubilair horen.

Wij hebben vorig jaar 2 heerlijke stoelen gekocht. Daarvoor hadden wij altijd redelijk goedkope maar extra stevige stoelen met van dat gaas in de stoel. Zat niet echt lekker wel lekker koel. Nu hebben we stoffe stoelen van nylon, zit wel lekker maar ook warm en dus hebben we zweet billen. Iemand hiervoor de oplossing? Herkent iemand überhaupt het 'probleem'?

Aan onze deur hangt een prullenbakje we waren er van overtuigd dat dat super handig zou zijn. Echter we zijn nooit in de caravan behalve slapen. Dus is het een bakje geworden met vuilniszakken, schoonmaakdoekjes ed. Nu is de deksel kapot gegaan. En dacht ik zijn er geen Organizer voor de deur. Dus meerdere vakjes waar meer rommeltjes in kunnen? Ik bedoel dan geen zak maar harde bakjes.

Wij wassen ieder jaar voor hij de stalling in gaat het beddengoed, de dekbedden, handdoeken etc, lekker schoon. Na 6 maanden halen we hem op en doen we het gewoon nog eens. Caravan is dan stoffig dus voelt het textiel ook niet fris. Zijn er meer gekken met deze drang en of is er een slimme oplossing om het wel fris te houden?

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3529
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Zweet billen, opruimen en schoonhouden.

Bericht door troapel » ma 12 jun 2023 08:21

Niels83 schreef:
ma 12 jun 2023 00:00

Wij wassen ieder jaar voor hij de stalling in gaat het beddengoed, de dekbedden, handdoeken etc, lekker schoon. Na 6 maanden halen we hem op en doen we het gewoon nog eens. Caravan is dan stoffig dus voelt het textiel ook niet fris. Zijn er meer gekken met deze drang en of is er een slimme oplossing om het wel fris te houden?
Zo doen wij dat ook! thumbup.gif
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Zweet billen, opruimen en schoonhouden.

Bericht door Niels83 » ma 12 jun 2023 08:29

Ik zie dat ik vergeten ben te schrijven dat we het daarna weer wassen, dat voelt als 1 keer onnodig wassen.

Dit jaar was het 2 keer omdat ik nadat ik alles gewassen had het in een krat op de grond had gezet en mijn vrouw de dag daarop trots zei, ik heb wel alle caravan spul gewassen...

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1134
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Zweet billen, opruimen en schoonhouden.

Bericht door freekvo » ma 12 jun 2023 08:43

Wij bewaren het beddengoed, handdoeken ed van de caravan thuis in een kast. Ook dan wassen we het nog steeds 2x: voordat het de kast in gaat en voordat het weer terug de caravan in gaat. Van stilliggen wordt het er niet frisser op.
En natuurlijk ook nog als we onderweg zijn!
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Zweet billen, opruimen en schoonhouden.

Bericht door Chris » ma 12 jun 2023 08:47

Ook wij wassen tijdens, na en voor gebruik.
Ruimen thuis op, niet in de hut.
Thuis heeft het meer "ademruimte"..

Die zweetstoel snap ik zeker.
De reden dat ik geen stoel met dikke zitting wil, daarbij, als je een keer met een natte zwembroek in zo'n gepolsterde stoel gaat zitten is ie gelijk de halve dag nat.
Dunne zittingen zijn in een mum van tijd weer droog.

Jou organizer is wel een leuk idee, maar het afvalbakje aan de deur is bij ons voor dit doel als afvalbakje ook in gebruik..
Mag alleen droog afval in, papier etc...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2557
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Zweet billen, opruimen en schoonhouden.

Bericht door SBerend » ma 12 jun 2023 09:26

Afvalbakken aan de deur is bij ons voor afstandbediening vd mover, tasje voor toiletpapier en plastic zakjes. Vuilnis ligt bij ons vanwege vliegjes en mieren elders en iedere avond gaat dat weg.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3529
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Zweet billen, opruimen en schoonhouden.

Bericht door troapel » ma 12 jun 2023 10:18

Niels83 schreef:
ma 12 jun 2023 08:29
Ik zie dat ik vergeten ben te schrijven dat we het daarna weer wassen, dat voelt als 1 keer onnodig wassen.
Zo had ik het begrepen hoor. Wij doen dat dus ook en zo te lezen zijn we niet de enige.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4339
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Zweet billen, opruimen en schoonhouden.

Bericht door WillyL » ma 12 jun 2023 10:36

Dat afvalbakje aan de deur vind ik een onding. Deur open, vliegengordijn dicht en je kunt er niet meer aan.
Ook hangt het bakje in de weg wanneer de vliegenhor toe is en de deur dicht vliegt door de wind bv..
Nu gebruik ik een Ikea Onsklig-vuilbak. Daar zitten 2 houders bij. 1 hangt naast de kachel tegen de kast (emmertje hangt niet maar staat op de vloer) en goed bereikbaar vanaf de 'Gourmetcenter' en eethoek. Het andere hangt nog wel aan de deur maar dat laatse gebruiken we dus maar zelden of niet. Tijdens het rijden valt het emmertje niet van de haakjes. De bijkomende dingen gebruiken we om kleine dingen in te leggen op de vensterbank als een soort organisor.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/onsklig-op ... -30199283/
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 988
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Zweet billen, opruimen en schoonhouden.

Bericht door Rodo » ma 12 jun 2023 10:45

Stoelen geen probleem mee, onze Crespo’s air deluxe zijn ‘tochtig’ genoeg om geen zweet billen te krijgen. Enig nadeel is dat ze zwart zijn en als ze ff in de zon hebben gestaan……..

Deur prullenbak is allang verdwenen, nutteloos omdat de deur toch altijd openstaat. Op het keukenblok staat een bakje voor nood en buiten een medium grote prullenbak. Word om de dag geleegd.

Bij ons blijft het beddengoed en hand- en theedoeken in de caravan, na het wassen. In de gootsteen staat een bakje met enkele geur parels (niet te veel) en zodoende blijft alles fris ruiken.
Mei en september zijn de maanden dat we op sjouw zijn dus de ligt het geen 11 manden achtereen in de caravan.
Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12841
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Zweet billen, opruimen en schoonhouden.

Bericht door Trina » ma 12 jun 2023 11:55

Voor de stoelen kun je badstof hoezen kopen.
Wel opletten dat het katoenen badstof is.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Zweet billen, opruimen en schoonhouden.

Bericht door Niels83 » ma 12 jun 2023 16:26

Dat het prullenbakje een onding is is duidelijk. Maar het is wel een handige plek voor van die dingen die je snel wil pakken vuilniszakken, schoonmaakdoekjes je wc rol, etc etc. Dus leek het mij juist wel handig omdaarviov 1 grote emmer meerdere kleine bakjes de hangen maar bestaat daar iets voor.

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Zweet billen, opruimen en schoonhouden.

Bericht door Ton37 » ma 12 jun 2023 16:49

Ach, die kleine alledaagse dingen. Hoort er gewoon bij, gewoon accepteren. Optie mbt. beddegoed, dekbedden, linnengoed en diverse 'caravan'-kleding. Na het wassen gaan ze in een 'vacuum'-zak. Dat zijn die grote zakken die je met stofzuiger vacuum zuigt. Ze blijven dan fris totdat je weer op pad gaat. Liggen gewoon op de bedden totdat we weer op pad gaan. In de winterstalling ook handig tegen vocht en ze nemen dan nog maar 20% volume in.
Prullebakje aan de binnenkant van de caravan regelmatig eraf geschopt. Nu eentje die hangt aan een (kltteband) framepje, kan er af geschopt worden, maar blijft wel heel. Daarna hou je er rekening mee.
Tja, zweetbillen: gewoon niet te lang op zitten .. maar ik ken jouw billen niet weenie.gif

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3244
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Zweet billen, opruimen en schoonhouden.

Bericht door Leentje » di 13 jun 2023 21:08

Bedden maken we geheel op en daar gaat een laken overheen. Dat laken gebruiken we na de winter voor de honden op de bank. Niets dubbel wassen. Paar geurkaarsjes zorgen voor aangename lucht in de caravan als de zon erop staat.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Amber
Berichten: 818
Lid geworden op: di 28 aug 2007 14:23
Locatie: Regio Emmen

Re: Zweet billen, opruimen en schoonhouden.

Bericht door Amber » wo 14 jun 2023 12:20

Ik was ook het beddengoed en linnengoed na thuiskomst en dat gaat dan op zolder in de berging. Als het muf ruikt wanneer het de caravan in moet, was ik het weer. Manlief zegt altijd: na twee dagen ruik je het niet meer"". Op de stoel heb ik zo'n katoenen badstof hoes. Omdat we eerder met het gezin op vakantie gingen heb ik er 4, is altijd handig. thumbup.gif
Vakantie, ik kan er geen genoeg van krijgen.

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”