eerste keer

Plaats reactie
Amber
Berichten: 818
Lid geworden op: di 28 aug 2007 14:23
Locatie: Regio Emmen

eerste keer

Bericht door Amber » di 2 mei 2023 12:15

Wij willen dit jaar graag naar Denemarken. Helaas kunnen we geen langere ritten meer met de auto maken. Dus na elke reis van 4 a 5 uur arriveren we graag op een camping. (advies cardioloog-geen stress) . Dus dan moeten we wel de reisweg plannen. De reistijd is een week of 6 dus we hebben alle tijd. Nu lees ik steeds dat via Hamburg een ramp is, is er een alternatieve route?
Sorry voor de vragen, wij hebben nog nooit zo een vakantie voorbereid, dus dit in nieuw.
Vakantie, ik kan er geen genoeg van krijgen.

iemand
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: eerste keer

Bericht door iemand » di 2 mei 2023 12:30

Ga begin vd middag langs Hamburg... buiten de spits.

Pak je boven Hamburg een camping... volgende dag weer verder, of na 2 dagen. whistle.gif

Bv hier https://www.campingplatz-vogelzunge.de/
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: eerste keer

Bericht door dieseltijger » di 2 mei 2023 12:35

En daarnaast....je hebt een caravan....pootjes uitdraaien, koffie. Camping boeken is onnodig. Je stopt 2 centimeter voor Hamburg als je het zat bent. En als je boekt: bouw speling in. Voor een lang weekend boek ik altijd tot en met de maandag. Hoef ik niet weg te wezen voor 12 uur (of nog erger: 11:00). We genieten nog een middag ter plekke, koken en eten lekker (en de afwas gaat een paar uur later de afwasmachine in)
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: eerste keer

Bericht door Morgoth » di 2 mei 2023 12:45

Om stress te vermijden zou ik juist niets plannen. Als je merkt dat het je teveel wordt pak je google maps erbij en zoek je een camping in de omgeving. Even bellen of er plaats is en je tuft er na toe. De volgende morgen lekker uitslapen, Kaiserbrötchen mit Schinken en weer op je gemakkie op pad. Kies niet de standaard trekkerscampings langs de Autobahn maar die een kilometer of 20 van de doorgaande route af. Je vindt er de mooiste pareltjes. De Oostsee kust van Duitsland is prachtig met mooie campings.
Hamburg is buiten de spits prima te doen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

erichendri
Berichten: 2182
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: eerste keer

Bericht door erichendri » di 2 mei 2023 23:00

Of de archies app.
Je ziet alle campings in de omgeving waar je op dat moment bent.
Ideaal en niks geen stress dat je de besproken camping niet haalt.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Amber
Berichten: 818
Lid geworden op: di 28 aug 2007 14:23
Locatie: Regio Emmen

Re: eerste keer

Bericht door Amber » wo 3 mei 2023 10:44

Dank voor de tips. thumbup.gif
Met plannen bedoel ik dat we een beetje willen weten wat we kunnen, niet moeten, doen. Misschien gaat het net zo als de voorgaande jaren, nou dat is dan mooi meegenomen. Wij hebben in het verleden zelden een camping geboekt, ook niet toen de kinderen klein waren. Ik ga ook geen tassenvol levensmiddelen meenemen, en alcohol en dropjes zijn manlief te zeerste afgeraden, dus klaar. De inhoud van de koelkast verhuist naar de caravan en de medicijn bakken mogen we niet vergeten. Dus we kunnen gaan wanneer we willen.
En omdat we alle tijd hebben en willen nemen, gaan we weg met het gevoel van oneindige luxe dat we zomaar lang op vakantie kunnen gaan. caravan.gif
Vakantie, ik kan er geen genoeg van krijgen.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19809
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: eerste keer

Bericht door Daphne » wo 3 mei 2023 11:02

Amber schreef:
wo 3 mei 2023 10:44
En omdat we alle tijd hebben en willen nemen, gaan we weg met het gevoel van oneindige luxe dat we zomaar lang op vakantie kunnen gaan.
Dat gaat dan helemaal goed komen thumbup.gif Vooraf plannen is onder deze omstandigheden helemaal niet nodig.

Wij rijden al jaren maar 300-450 km per dag. Max 5 rij-uren. Zonder reserveringen en zonder vooraf te kijken waar we uitkomen. Wanneer we willen stoppen, kijk ik op de iPad in de Archies App of de ACSI app welke campings er in de omgeving zitten en dan kies ik er eentje waar we naar toe rijden. Als je deze apps niet hebt, kun je ook Google maps gebruiken. Het is voor ons de meest relaxte manier van reizen en ook vooraf geen geregel, gereken of gestress.
Wij hebben "maar" 4 weken, voor ons ook heel erg luxe. blij.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: eerste keer

Bericht door DV_t » wo 10 mei 2023 15:36

in 2021 hebben wij het volgende rondje gedaan:
Denemarken.JPG
één dikke tip is om bij de eerste de beste mogelijkheid, lid te worden van de DCU (dit is de Deense kampeerclub). Dit levert je zelfs in het hoogseizoen enorme korting en voordelen op. Er zijn door heel Denemarken een hele hoop DCU aangesloten campings. https://www.dcu.dk/en. De kosten om lid te worden heb je er vaak in 2 dagen al uit.

30 % Discount with the DCU Deal on all DCU campsites
Valid for overnight stays in own motor home or caravan

The DCU Deal offers the following benefits:

30% discount on prices per person all year round
Own children up to 12 yeas - free all year round
Own adolescents 12 to 17 years - discounted price
Dog - free
Free Wi-Fi


Wij zijn dus in een halve dag naar de boot gereden in Puttgarden en na de oversteek de stop gemaakt op Camping Maribo. Vanaf daar kun je alles in relatief korte stukken rijden naar bijvoorbeeld Møns Klint en daarna door naar Kopenhagen. Bij kopenhagen hebben we op DCU-Camping Nærum gestaan. Prima uitvalsbasis om snel naar de stad te komen met bijvoorbeeld auto/OV. Wel wat lawaaierig ivm de snelweg maar je komt er voor kopenhagen.

Daarna hebben we op DCU-Camping Odense gestaan voor die omgeving en als laatste op Ribe Camping in Ribe. Vanaf daar kun je snel naar bijvoorbeeld het strand komen waar je met je eigen auto op kunt rijden.

Pensioenopreis
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Re: eerste keer

Bericht door Pensioenopreis » vr 19 mei 2023 18:17

Morgoth schreef:
di 2 mei 2023 12:45
Om stress te vermijden zou ik juist niets plannen. Als je merkt dat het je teveel wordt pak je google maps erbij en zoek je een camping in de omgeving. Even bellen of er plaats is en je tuft er na toe. De volgende morgen lekker uitslapen, Kaiserbrötchen mit Schinken en weer op je gemakkie op pad. Kies niet de standaard trekkerscampings langs de Autobahn maar die een kilometer of 20 van de doorgaande route af. Je vindt er de mooiste pareltjes. De Oostsee kust van Duitsland is prachtig met mooie campings.
Hamburg is buiten de spits prima te doen.
Heb je, wat tips voor de oostkust van Duitsland?

Aangezien we een lange reis, hebben moeten afbreken zit ik te kijken naar iets dichterbij, dan zou dat misschien voor Juni een idee zijn.
Volvo XC60 diesel, Adria Adora 462UP

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: eerste keer

Bericht door Morgoth » zo 21 mei 2023 17:06

In de buurt van Dahme en Grube heb je een paar campings direct aan de duinen.
Zelf kiezen we vrijwel altijd naturistencampings. Bij Grube heb je FKK camping Ostsee
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Plaats reactie

Terug naar “Denemarken”