Voor het eerst naar Kroatië
Re: Voor het eerst naar Kroatië
Ik heb vorig jaar toch best wat Baustellen meegemaakt maar te weinig ruimte heb ik nog niet ervaren. Ja, het is soms best krap dus dan ben ik extra alert en houd de spiegels goed in de gaten. Maar dit rijgedrag heb ik gelukkig niet nodig gehad .
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Voor het eerst naar Kroatië
Ook ik heb er heel wat gezien vorig jaar...
Maar als mn spiegels er tussendoor kunnen kan de caravan dat zeker.
Waar ik me wel over verbaas he...
Die baustelles lijken daar eeuwig te zijn..
In NL of FR of SP zijn ze er ook, maar geen jaren volgens mij.
Bij onze oosterburen lijken die dingen daar nooit meer weg te komen...
En veel reuring zie ik er ook al niet bij...
Maar als mn spiegels er tussendoor kunnen kan de caravan dat zeker.
Waar ik me wel over verbaas he...
Die baustelles lijken daar eeuwig te zijn..
In NL of FR of SP zijn ze er ook, maar geen jaren volgens mij.
Bij onze oosterburen lijken die dingen daar nooit meer weg te komen...
En veel reuring zie ik er ook al niet bij...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 1319
- Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
- Locatie: Katwijk ZH
Re: Voor het eerst naar Kroatië
@Chris,
Een ding scheelt - denk ik - dat meestal daar de maximale breedte 2,2Meter is, en je al gauw op de meest rechtse baan terecht komt.
Daar is vracht verkeer en die zijn 2,52Meter dacht ik dan voor caravan, ok niet de grote FENDT van collega caravanners, toch goed door heen raken.
Groet Jaap van Duijn.
Een ding scheelt - denk ik - dat meestal daar de maximale breedte 2,2Meter is, en je al gauw op de meest rechtse baan terecht komt.
Daar is vracht verkeer en die zijn 2,52Meter dacht ik dan voor caravan, ok niet de grote FENDT van collega caravanners, toch goed door heen raken.
Groet Jaap van Duijn.
Re: Voor het eerst naar Kroatië
Maakt niks uit hoor.
Het verschil tussen 2,20- 2,30 en 2,50 is maar een handbreedte aan beide zijden. Daar ben je na 10 km rijden al aan gewend.
Zo krap rijdt niemand, met een handbreedte speling ligt er al een spiegel af.
Die staan een stuk breder.
Het verschil tussen 2,20- 2,30 en 2,50 is maar een handbreedte aan beide zijden. Daar ben je na 10 km rijden al aan gewend.
Zo krap rijdt niemand, met een handbreedte speling ligt er al een spiegel af.
Die staan een stuk breder.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Voor het eerst naar Kroatië
Normaliter kan ik met die 2m50 brede hut vrij makkelijk overweg. Ook baustellen gaan prima…..maar ik denk dat je juist daar het nadeel van de breedte het meest merkt. De caravanspiegels gaan bij zo’n baustelle boven de rechter vangrail/betonrand uit dus daar heb je weinig aan. Ik vind het verkeer op de linkerbaan vaak eerder een probleem. Die durven soms eigenlijk niet voorbij de caravan en zijn bang voor de betonrand aan hun linkerkant. Die komen dan erg dichtbij mijn spiegels en de ruimte om naar rechts te gaan is erg beperkt.
Maar back on topic: ik ga me ook eens even verdiepen in de routes naar Kroatië. Ik wil 11 april of 12 april gaan rijden. Ook wel handig om te kijken hoe de Duitse vakanties vallen want ik kwam er net achter dat het precies na Paasweekend is .
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Voor het eerst naar Kroatië
Naar rechts gaan als de spiegel al boven de vangrail zit ??
No way.
Eerder naar links..
Ze blijven er maar achter.
Meestal geldt er sowieso al een inhaalverbod, en wordt er vaak geadviseerd om in "half steens verband" te gaan rijden.
Waar maar weinigen zich aan houden overigens.
Motorrijders doen dat dan weer wel meestal, in een groep rijdend.
Maar dat terzijde.
No way.
Eerder naar links..
Ze blijven er maar achter.
Meestal geldt er sowieso al een inhaalverbod, en wordt er vaak geadviseerd om in "half steens verband" te gaan rijden.
Waar maar weinigen zich aan houden overigens.
Motorrijders doen dat dan weer wel meestal, in een groep rijdend.
Maar dat terzijde.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Voor het eerst naar Kroatië
Die ervaring heb ik absoluut niet, beide spiegels blijven uitstekend bruikbaar. Onze spiegels staan op 255cm binnenwerks en 275cm buitenwerks…. zo strak (2,5cm tot max 12,5cm) rijd je niet langs het beton met je caravan…
Ik ben in Baustelles eigenlijk uitsluitend bedacht op spiegels van passerende busjes. Deze zitten op gelijke hoogte als mijn caravanspiegel en zouden deze spiegel dus kunnen raken al is dat in Baustelles mij ook nog nooit overkomen. Ik rijd al sinds 2015 met deze spiegelbreedte en -hoogte.
Eén keer in een smal straatje in Italië mijn linker caravanspiegel zo kwijtgeraakt door een tegemoet komend busje.
In de praktijk blijven de meesten in Baustelles erachter en passeren ze niet of nauwelijks.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Voor het eerst naar Kroatië
De spiegels hangen er uiteraard niet echt boven want dan zat de caravan er ook tegenaan. Wat ik bedoel is dat als het een hogere wand zou zijn je meer een idee hebt hoever je er met je spiegel nog vanaf zit. Nu gaat dat niet omdat de rail/het beton lager zit dan mijn spiegel. En ben ik afhankelijk van mijn twee rechterspiegels om te zien hoeveel ruimte ik nog heb.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Voor het eerst naar Kroatië
Als je in een Baustelle gewoon de maximale snelheid rijdt, dan wordt je niet veel ingehaald. De meeste Duitsers houden zich doorgaans heel behoorlijk aan de maximum snelheid. Je hebt namelijk nogal snel punten in Flensburg verdiend. Een beetje breder gaan rijden is dus niet zo’n probleem, vrachtwagens doen dat meestal ook. De mensen die lopen te jakkeren en zich onaangepast in Baustelles gedragen zijn vaak de Nederlanders helaas.
Nog even een tip voor filerijders bij Baustellen: Duitsers rijden helemaal door tot bijna tegen de pijlwagen en gaan dan pas ritsen. Dit in tegenstelling tot in Nederland waar een kilometer voor de pijlwagen op de rechterbaan al een file staat terwijl de linker niet wordt benut. Verder gaat de linker baan uiterst links rijden en de rechter uiterst rechts. Op deze manier ontstaat er een ‘Rettungsgasse’. Een middenstrook voor hulpverleningsvoertuigen. Ik heb met plaatsvervangende schaamte wel eens naar een ambulance zitten kijken die vast zat achter een Nederlander die het nodig vond om wel midden in de rijstrook te blijven rijden.
Nog even een tip voor filerijders bij Baustellen: Duitsers rijden helemaal door tot bijna tegen de pijlwagen en gaan dan pas ritsen. Dit in tegenstelling tot in Nederland waar een kilometer voor de pijlwagen op de rechterbaan al een file staat terwijl de linker niet wordt benut. Verder gaat de linker baan uiterst links rijden en de rechter uiterst rechts. Op deze manier ontstaat er een ‘Rettungsgasse’. Een middenstrook voor hulpverleningsvoertuigen. Ik heb met plaatsvervangende schaamte wel eens naar een ambulance zitten kijken die vast zat achter een Nederlander die het nodig vond om wel midden in de rijstrook te blijven rijden.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Voor het eerst naar Kroatië
In tegenstelling tot Nederland, wordt er in Duitsland niet 24/7 aan de weg gewerkt.Chris schreef: ↑za 11 mar 2023 16:17Ook ik heb er heel wat gezien vorig jaar...
Maar als mn spiegels er tussendoor kunnen kan de caravan dat zeker.
Waar ik me wel over verbaas he...
Die baustelles lijken daar eeuwig te zijn..
In NL of FR of SP zijn ze er ook, maar geen jaren volgens mij.
Bij onze oosterburen lijken die dingen daar nooit meer weg te komen...
En veel reuring zie ik er ook al niet bij...
iedere dag is om 17.00 feierabend en vanaf vrijdagmiddag 15.00 uur is het Wochenende en aangezien dat dan de meeste Nederlands zich op de Autobahn begeven lijkt het alsof ze in Duitsland nooit werken.
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
Nu heb ik een caravan en een auto.
Re: Voor het eerst naar Kroatië
Soms denk ik wel eens dat wij het land van de randdebielen zijn.Morgoth schreef: ↑zo 12 mar 2023 08:08Als je in een Baustelle gewoon de maximale snelheid rijdt, dan wordt je niet veel ingehaald. De meeste Duitsers houden zich doorgaans heel behoorlijk aan de maximum snelheid. Je hebt namelijk nogal snel punten in Flensburg verdiend. Een beetje breder gaan rijden is dus niet zo’n probleem, vrachtwagens doen dat meestal ook. De mensen die lopen te jakkeren en zich onaangepast in Baustelles gedragen zijn vaak de Nederlanders helaas.
Nog even een tip voor filerijders bij Baustellen: Duitsers rijden helemaal door tot bijna tegen de pijlwagen en gaan dan pas ritsen. Dit in tegenstelling tot in Nederland waar een kilometer voor de pijlwagen op de rechterbaan al een file staat terwijl de linker niet wordt benut. Verder gaat de linker baan uiterst links rijden en de rechter uiterst rechts. Op deze manier ontstaat er een ‘Rettungsgasse’. Een middenstrook voor hulpverleningsvoertuigen. Ik heb met plaatsvervangende schaamte wel eens naar een ambulance zitten kijken die vast zat achter een Nederlander die het nodig vond om wel midden in de rijstrook te blijven rijden.
Let maar eens op. In 99 van de 100 keer is het een gele kentekenplaat die de ergernis veroorzaakt op de Autobahn. ik noem er een paar.
- Aan het einde van de invoegstrook em er gewoon voorgooien. (Er gelden andere regels voor het invoegen in Duitsland)
- Inhalen met de CC aan en geen gas bijgeven. De ik mag 100 dus ik rijd 100 mentaliteit
- onnodig lang links rijden dus niet spiegelen.
- kleven
- in de grensstreek direct denken dat de racebaan geopend is.
- In de regen denken dat ze de perfecte regenrijders zijn (vergetend dat er in Duitland geen zoab ligt.)
- in een Baustelle breed gaan rijden
Denk dat de mensen van het forum die veel in Duitsland rijden (Mickey en Morgoth) nog wel een handvol voorbeelden kunnen geven.
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
Nu heb ik een caravan en een auto.
Re: Voor het eerst naar Kroatië
Duitsers betalen ook niet de hoge wegenbelasting zoals wij in NL.
We mogen echt niet klagen wat onze wegenkwaliteit is als je dat gaat vergelijken krijgen we toch wel waar voor ons geld- ondanks dat het best wel een hoog bedrag (kan) zijn.
Maar over de buitenspiegels: we hebben tegenwoordig standaard een reserve set spiegelkoppen bij ons voor het geval dat....
kan me alleen wel ook weer ergeren aan Duitsers die echt lang en onnodig op de middenbaan blijven rijden in NL zodat je via de 3e wegstrook hen weer in moet gaan halen (officieel) terwijl rechts gewoon vrij is.
We mogen echt niet klagen wat onze wegenkwaliteit is als je dat gaat vergelijken krijgen we toch wel waar voor ons geld- ondanks dat het best wel een hoog bedrag (kan) zijn.
Maar over de buitenspiegels: we hebben tegenwoordig standaard een reserve set spiegelkoppen bij ons voor het geval dat....
kan me alleen wel ook weer ergeren aan Duitsers die echt lang en onnodig op de middenbaan blijven rijden in NL zodat je via de 3e wegstrook hen weer in moet gaan halen (officieel) terwijl rechts gewoon vrij is.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport
Re: Voor het eerst naar Kroatië
Gewoon bij een Baustelle in het midden van de weg rijden met de caravan 2.50 dat stukje moeten ze ff wachten.
Kunnen ze naderhand weer gas geven
Kunnen ze naderhand weer gas geven
Fendt Diamant 560 SG 2019 Sevilla leer,E&P 6 Level Systeem met afstandbediening,Truma XT mover,Electrische Thule Luifel 9200 5m ,Thule Panorama,Aventa Comfort Dakairco, Electrische schotel Oyster 85 vision III SKEW,Truma Combi 6E,Alko ATC....
Re: Voor het eerst naar Kroatië
Ga in de spits eens rijden op de A50 tussen Apeldoorn en Arnhem. Er rijden dan meer mensen op de middelste strook dan geheel rechts. En 98% zijn dat Nederlanders.
Mijn ervaring is dat in alle landen mensen graag in het midden rijden. Op de een of andere manier heeft die middenbaan een onweerstaanbare aantrekkingskracht op mensen. Ongeacht hun nationaliteit.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Voor het eerst naar Kroatië
Da's nog veel duidelijker als de Vluchtstrook dmv een groene pijp boven de weg tot rijstrook is "bevorderd".
Ga daar maar rijden, niemand lijkt daar te durven rijden, dus je schiet daar het meest op bij wijze van spreken... lekker rustig tuffen daar.
Eerlijk gezegd voelt het ook wel wat gek aan om op de vluchtstrook 100 te rijden... zeker waar, maar het mag..
Ga daar maar rijden, niemand lijkt daar te durven rijden, dus je schiet daar het meest op bij wijze van spreken... lekker rustig tuffen daar.
Eerlijk gezegd voelt het ook wel wat gek aan om op de vluchtstrook 100 te rijden... zeker waar, maar het mag..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Voor het eerst naar Kroatië
De aller grootste ergernis is dat veel Nederlanders gewoon hun richtingaanwijzer aanzetten en van rijstrook wisselen, zonder eerst te kijken of je een ander niet hindert. In Nederland zijn de snelheidsverschillen doorgaans niet zo heel groot maar in Duitsland natuurlijk wel.
Overigens vind ik Duitse hardrijders ook flink irritant als ze van een kilometer afstand al met de lampen beginnen te knipperen dat je op moet zouten. Als je goed hebt gekeken voor je naar links gaat en achteropkomers grote ruimte hebt gelaten, dan vind ik dat je bij het inhalen niet extra gas hoeft te geven. Men hoeft er niet vanuit te gaan dat iedereen 200+ kan of wil rijden. Overigens worden het er wel steeds minder die dit doen.
Rij je harder dan 130 en je krijgt een ongeval, dan krijg je overigens automatisch "Teilschuld". Dat heeft geen juridische consequenties maar wel financieel.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Voor het eerst naar Kroatië
Ach ja dat rijden in duitsland blijft een ding. Ik heb een paar jaar in duitsland gewerkt en toen ook wel discussies hierover gevoerd. In basis verbaas ik mij vooral over het feit dat duitsers blijkbaar anders kijken naar personen die onaangepast (lees; veel te hard) rijden. Stel de hele meute rijdt zo'n 130-140 en ik zou ook graag 150 willen rijden maar ja alle rijstroken zijn bezet. Dan komt er zo'n laagvlieger aan, druk knipperend met de lampen dat je op moet zouten. Terwijl ik dan denk: kerel, ik zou óók graag harder willen rijden maar ja dat gaat niet. Duitsers vinden echt dat ze in dat geval voorrang hebben. Ik heb me er maar bij neergelegd dat duitsers dat zo zien dus ik laat ze maar gewoon voor en haal dan mijn schouders maar op. De verantwoordelijkheid voor veilig hard rijden legt de gemiddelde duitser naar mijn idee vooral bij de andere weggebruikers neer en niet bij zichzelf.
Maar goed, inderdaad; Nederlandse rijders op de autobahn zijn ook wel écht piloten af en toe.
Maar goed, inderdaad; Nederlandse rijders op de autobahn zijn ook wel écht piloten af en toe.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: Voor het eerst naar Kroatië
NL..... nur langsam
Fendt Diamant 560 SG 2019 Sevilla leer,E&P 6 Level Systeem met afstandbediening,Truma XT mover,Electrische Thule Luifel 9200 5m ,Thule Panorama,Aventa Comfort Dakairco, Electrische schotel Oyster 85 vision III SKEW,Truma Combi 6E,Alko ATC....
Re: Voor het eerst naar Kroatië
Weet je wat je krijgt als je in Duitsland 2x zakt voor je rijbewijs?
Een gele nummerplaat!
Een gele nummerplaat!
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Voor het eerst naar Kroatië
Ik heb best veel in Duitsland gereden maar ben, in tegenstelling tot veel anderen hier, van mening dat de Duitsers echt niet zo veel beter rijden dan de Nederlanders.
Het meest opvallend: als er een caravan of vrachtwagen inhaalt en er zijn slecht 2 rijbanen dan gaan de Duitsers lang vantevoren en masse links rijden. De rechterbaan blijft erg lang leeg.
Zeker op de stukken zonder snelheidslimiet vind ik een deel van de hardrijders vrij pushy en ongeduldig, ook als het wat drukker is. En er wordt dan vaak weinig afstand gehouden. Ik hou best van stevig doorrijden maar als het drukker is heeft dat weinig zin. En dat gejakker op de linkerbaan levert niet veel meer op dan onrust en weinig tijdswinst. Dan gaat zo’n rijtje hardrijders vol gas naar 160-200 tot het volgende punt waar iedereen weer in de remmen moet.
Het meest opvallend: als er een caravan of vrachtwagen inhaalt en er zijn slecht 2 rijbanen dan gaan de Duitsers lang vantevoren en masse links rijden. De rechterbaan blijft erg lang leeg.
Zeker op de stukken zonder snelheidslimiet vind ik een deel van de hardrijders vrij pushy en ongeduldig, ook als het wat drukker is. En er wordt dan vaak weinig afstand gehouden. Ik hou best van stevig doorrijden maar als het drukker is heeft dat weinig zin. En dat gejakker op de linkerbaan levert niet veel meer op dan onrust en weinig tijdswinst. Dan gaat zo’n rijtje hardrijders vol gas naar 160-200 tot het volgende punt waar iedereen weer in de remmen moet.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Voor het eerst naar Kroatië
Ik heb het niet over de spitsMorgoth schreef: ↑ma 13 mar 2023 11:59Ga in de spits eens rijden op de A50 tussen Apeldoorn en Arnhem. Er rijden dan meer mensen op de middelste strook dan geheel rechts. En 98% zijn dat Nederlanders.
Mijn ervaring is dat in alle landen mensen graag in het midden rijden. Op de een of andere manier heeft die middenbaan een onweerstaanbare aantrekkingskracht op mensen. Ongeacht hun nationaliteit.
Ik heb het over een rustig tijdstip met een vrijwel lege rechter baan en dan valt het op dat de Duitsers gewoon in het midden blijven rijden in een tempo waarbij je toch naar links moet om ze in te halen. Het schijnt dat dat toegestaan is in Duitsland bij 3 rijbanen.
Overigens niks tegen Duitsers heb ze als familie en in de kennissenkring.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport
Re: Voor het eerst naar Kroatië
Vergeet het. Ook in Duitsland moet je geheel rechts rijden. Wanneer op een rijbaan een file ontstaat die maximaal 60kmh rijdt, dan mag je ook rechts inhalen met een maximale verschilsnelheid van 20kmh.moyzo schreef: ↑ma 13 mar 2023 20:15Ik heb het over een rustig tijdstip met een vrijwel lege rechter baan en dan valt het op dat de Duitsers gewoon in het midden blijven rijden in een tempo waarbij je toch naar links moet om ze in te halen. Het schijnt dat dat toegestaan is in Duitsland bij 3 rijbanen.
Ik vind Duitsers helemaal niet beter rijden dan Nederlanders. Je kunt alleen aan ze merken dat ze hogere snelheden gewend zijn. Die hoge snelheid is trouwens ook oorzaak nummer 1 bij dodelijke ongevallen op de snelweg.
De maximum snelheden in Duitsland zijn gewoon absurd. Ongelimiteerd is in onze drukke samenleving niet meer van deze tijd. Ook de snelheid buiten de bebouwde kom is 100kmh. Ook belachelijk snel. Op het 3,5m brede landweggetje waaraan ik woon rijden ze ook gewoon 100kmh. Of het nou veilig is of niet, het mag toch? Dat er hier in het bos zijwegen van rechts zijn wordt dan gemakshalve even vergeten.
Maar weer even on-topic:
Ga je naar Kroatië, kijk dan bij het inhalen op de Duitse Autobahn goed in je spiegels en schat de snelheid van het achteropkomende verkeer goed in. Denk er om dat je officieel maar 80kmh mag, mits je een Tempo 100 toelating hebt. Op de snelwegen naar het zuiden heb je grote stukken inhaalverbod.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Voor het eerst naar Kroatië
We zijn al tig keer naar Kroatië gereden dus weten wel hoe het reilt en zeilt op de weg er naar toe. Gelukkig heb ik een ervaren chauffeur naast me zitten die met plezier ontspannen rijdt met en zonder caravan.
Over spiegelen hoef je ons niets te vertellen, doen we prima, is altijd een must en in combinatie met een camera op de caravan hebben we goed overzicht.
Spiegelen is overigens in alle verkeer belangrijk, zelfs op mijn fiets kijk ik continue in mijn achteruitkijkspiegel. Tegenwoordig met die elektrische auto's hoor je als fietser gewoon geen verkeer meer achter je rijden vooral in een drukkere omgeving.
Jammer genoeg merk je dat er veel automobilisten zijn die hun spiegels niet of slecht gebruiken.
We hebben wel het geluk dat we niet afhankelijk zijn van de drukke zomervakantie en proberen meestal zodanig te plannen dat we de drukke stukken vermijden op drukke tijden. We rijden liever 100 km om over een relaxte route dan ons door de drukke noord-zuid verbinding te moeten wurmen.
Over spiegelen hoef je ons niets te vertellen, doen we prima, is altijd een must en in combinatie met een camera op de caravan hebben we goed overzicht.
Spiegelen is overigens in alle verkeer belangrijk, zelfs op mijn fiets kijk ik continue in mijn achteruitkijkspiegel. Tegenwoordig met die elektrische auto's hoor je als fietser gewoon geen verkeer meer achter je rijden vooral in een drukkere omgeving.
Jammer genoeg merk je dat er veel automobilisten zijn die hun spiegels niet of slecht gebruiken.
We hebben wel het geluk dat we niet afhankelijk zijn van de drukke zomervakantie en proberen meestal zodanig te plannen dat we de drukke stukken vermijden op drukke tijden. We rijden liever 100 km om over een relaxte route dan ons door de drukke noord-zuid verbinding te moeten wurmen.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport
-
- Berichten: 497
- Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02
Re: Voor het eerst naar Kroatië
Bedankt voor alle tips. Voor meer overzicht nog wel de grote XL spiegels van Emuk besteld.
-
- Berichten: 488
- Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48
Re: Voor het eerst naar Kroatië
We denken erover om via Udine terug te rijden, maar moet je dan ergens een pas over, of alles gewoon goed te rijden?Chris schreef: ↑di 7 mar 2023 22:47Ik heb net vandaag onze route naar Vrsar op papier gezet..
Onze 2e trip naar Kroatie... Istrie deze keer... net als jij.
Vertrek uit de bollenstreek..over de 61 - 48 en de 3 naar Sommerach....camping Katzenkopf.
Vorig jaar heen en terug op overnacht.
Uitstekend bevallen.
Ik wil nu echt de Karenwankentunnel weer vermijden..
Op de heenweg vorig jaar de Karenwankentunnel gereden, maar de terugweg via Trieste en Udine.
Is 100x beter bevallen.
Dat is ook de route die wij nu hebben uitgestippeld voor heen en terug.
SLovenie is nog niet heel ver met goede snelwegen aanleggen, wij moesten toen heen zo'n 50km binnendoor op slingerende B wegen...
Via Trieste is het een heel stuk beter rijden.
Bauer Keller vinden wij net een grote parkeerplaats, camping Katzenkopf heeft echt de voorkeur.
De eerste dag dus ong. 640 Km.
Tussenstop 2 is voor ons camping Maltatal nu, vorig jaar ook in Villach gestaan.
Antwoord al gekregen in andere link
Volvo XC60 diesel, Adria Adora 462UP