Cayenne S in the house
Cayenne S in the house
The end of an era..... Na oa een e39 540, 530d en drie X5-en is de opvolger na bijna 15 jaar dit keer geen BMW. Ik was nog steeds enthousiast over mijn laatste E70 waarmee ik meer dan 100k heb afgelegd in de afgelopen 5 jaren. Na drie keer een X5 zou een X5 als opvolger logisch zijn. Ware het niet dat de betrouwbaarheid van het opvolgende model (F15) nog wel eens wat te wensen over laat . Iedere keer als ik bij mijn BMW-specialist liet vallen dat ik met een schuin oog naar een opvolger keek werd me dat ontraden. Kom er regelmatig voor een bak koffie, breng er wel eens Bossche bollen en vrijwel iedere keer hing er een half ontmantelde F15 op de brug: vliegwiel-issue, bak er onderuit, motorische schade etc. Bijbehorende reparatie-bedragen van 5k stemden mij ook niet heel vrolijk . Maar met name het minimale verschil qua uiterlijk deed me uiteindelijk besluiten om toch eens elders te kijken.
Voorwaardes waren oa minimaal 2.500kg trekvermogen en 4wd. De keuze is reuze, maar dit keer heb ik mijn liefhebbershart maar weer eens laten spreken :D .Ook onder het motto nu kan het nog voordat we straks allemaal in (in mijn ogen karakterloze) elektrische wagentjes rondkachelen. Jongere voertuigen zoals bijvoorbeeld een Tiguan of Seat Taracco doen mijn hart ook niet echt kloppen dus toch maar eens verder georiënteerd bij mijn oude liefde Porsche. 19 jaar geleden heb ik mijn jongensdroom uit laten komen door een 84-er 911 Turbo te kopen en de liefde voor Porsche is altijd een beetje blijven hangen.
Een V6 is aardig, maar met een V8 in het assortiment geniet zoiets natuurlijk de voorkeur. Gevolg daarvan is dat je in de reeks t/m 2014 komt want daarna zijn het 6 cylinders die de klok slaan muv de Turbo. Een Turbo vond ik wat overkill en het geluid daarvan vond ik ook niet denderend. Blijven er uiteindelijk dus een Cayenne S en de sportiever georiënteerde GTS over. De GTS is mij net iets te uitbundig met zijn 5-spaaks velgen en enorme Turbo-stijl-luchtgaten aan de voorzijde. Ik nader inmiddels ook de 50 dus wat sjieker sprak me meer aan dus ook de GTS ging van het lijstje.
Vervolgens een hele waslijst opgesteld aan eisen:
- geen zwarte en geen 5 spaaks “turbo”-velgen
- aantoonbare complete onderhoudshistorie, bij voorkeur dealer onderhouden
- max 100k gelopen
- luchtvering
- schuifdak (geen panorama gezien de kwetsbaarheid daarvan)
- veelvoudig verstelbare stoelen ipv de “standaard” stoelen
- zwart leer
Na een zoektocht van vele maanden dook er vorige week een zilveren Cayenne op bij een autobedrijf in Rhenen die “spot-on” leek te zijn. Hij voldeed aan alle eisen en met een nieuwprijs van 145k€ is hij ook rijkelijk voorzien van wat extra’s. Vorige week direct wezen kijken en eigenlijk was ik na de start al verkocht Wat een heerlijke sound produceert zo’n apparaat bij de start. Dat wordt een brede grijns op mijn gezicht iedere keer als ik hem thuis de garage uitrij. Ter beeldvorming in het begin van dit filmpje een geluidsopname hoe hij nu klinkt . Ook nog even contact gehad met VIP (Berry) aangezien hij inmiddels 4,5 jaar in zijn Cayenne GTS rijdt voor wat tips en tricks. Ook zijn verdict was helder: speld in een hooiberg en als hij goed is niet twijfelen want voor deze prijs kom je niet snel een vergelijkbaar exemplaar tegen.
Ook van buiten ziet hij er perfect uit zonder deuken, krasjes etc. De Cayenne reed geweldig en gaat er ondanks zijn gewicht van 2.000kg met dank aan de 400 paardjes toch wel rap vandoor. Met de lakdiktemeter een rondje gedaan waaruit bleek dat geen enkele deel ooit gespoten is wat ook wel bijzonder is op die leeftijd. Interieur zag er ook zeer netjes uit: geen krassen op het dashboard en deurpanelen (beiden met leer bekleed) of de stoelen en zelfs het stuur is na zoveel jaar nog netjes. Met 94k heeft de Cayenne ook nog niet zo heel veel km gelopen. Trekhaak is nog nooit gebruikt en de auto is volledig dealer onderhouden (Leusden en daarna Heteren) waarbij de laatste grote beurt op 29 november is uitgevoerd. Best bijzonder om vervolgens enkele dagen daarna de Cayenne in te ruilen. De Cayenne is samen met een Macan ingeruild want de vorige eigenaar wilde terug van 2 naar 1 auto aangezien ze 80% van de tijd op vakantie zijn in het buitenland en als ze dan eens thuis zijn stond er altijd één Porsche stil.
Gisteren aan het begin van de middag heb ik hem opgehaald en met een smile van oor tot oor heb ik hem naar huis gestuurd. Over 90 dagen (minimale termijn dat je hem in bezit moet hebben) ga ik hem bij de Porsche-dealer in Heteren onderbrengen in de Porsche Approved verlengde fabrieksgarantie waardoor ik me de komende twee jaar geen zorgen hoef te maken over grote kosten. Het kost dan weliswaar 1.200€ per jaar (special price) maar bijvoorbeld een verdeelbak vervangen (bekend issue) kost het 5-voudige dus het is toch wel top dat Porsche dat aanbiedt en het geeft mij een gerust gevoel.
Vandaag maar eens wat spiegels bestellen waarna ik de Emuk's aan ga passen zoals Berry hier ook heeft gedaan.
Na heel die lap tekst uiteraard wat fotootjes van mijn aanwinst:
Voorwaardes waren oa minimaal 2.500kg trekvermogen en 4wd. De keuze is reuze, maar dit keer heb ik mijn liefhebbershart maar weer eens laten spreken :D .Ook onder het motto nu kan het nog voordat we straks allemaal in (in mijn ogen karakterloze) elektrische wagentjes rondkachelen. Jongere voertuigen zoals bijvoorbeeld een Tiguan of Seat Taracco doen mijn hart ook niet echt kloppen dus toch maar eens verder georiënteerd bij mijn oude liefde Porsche. 19 jaar geleden heb ik mijn jongensdroom uit laten komen door een 84-er 911 Turbo te kopen en de liefde voor Porsche is altijd een beetje blijven hangen.
Een V6 is aardig, maar met een V8 in het assortiment geniet zoiets natuurlijk de voorkeur. Gevolg daarvan is dat je in de reeks t/m 2014 komt want daarna zijn het 6 cylinders die de klok slaan muv de Turbo. Een Turbo vond ik wat overkill en het geluid daarvan vond ik ook niet denderend. Blijven er uiteindelijk dus een Cayenne S en de sportiever georiënteerde GTS over. De GTS is mij net iets te uitbundig met zijn 5-spaaks velgen en enorme Turbo-stijl-luchtgaten aan de voorzijde. Ik nader inmiddels ook de 50 dus wat sjieker sprak me meer aan dus ook de GTS ging van het lijstje.
Vervolgens een hele waslijst opgesteld aan eisen:
- geen zwarte en geen 5 spaaks “turbo”-velgen
- aantoonbare complete onderhoudshistorie, bij voorkeur dealer onderhouden
- max 100k gelopen
- luchtvering
- schuifdak (geen panorama gezien de kwetsbaarheid daarvan)
- veelvoudig verstelbare stoelen ipv de “standaard” stoelen
- zwart leer
Na een zoektocht van vele maanden dook er vorige week een zilveren Cayenne op bij een autobedrijf in Rhenen die “spot-on” leek te zijn. Hij voldeed aan alle eisen en met een nieuwprijs van 145k€ is hij ook rijkelijk voorzien van wat extra’s. Vorige week direct wezen kijken en eigenlijk was ik na de start al verkocht Wat een heerlijke sound produceert zo’n apparaat bij de start. Dat wordt een brede grijns op mijn gezicht iedere keer als ik hem thuis de garage uitrij. Ter beeldvorming in het begin van dit filmpje een geluidsopname hoe hij nu klinkt . Ook nog even contact gehad met VIP (Berry) aangezien hij inmiddels 4,5 jaar in zijn Cayenne GTS rijdt voor wat tips en tricks. Ook zijn verdict was helder: speld in een hooiberg en als hij goed is niet twijfelen want voor deze prijs kom je niet snel een vergelijkbaar exemplaar tegen.
Ook van buiten ziet hij er perfect uit zonder deuken, krasjes etc. De Cayenne reed geweldig en gaat er ondanks zijn gewicht van 2.000kg met dank aan de 400 paardjes toch wel rap vandoor. Met de lakdiktemeter een rondje gedaan waaruit bleek dat geen enkele deel ooit gespoten is wat ook wel bijzonder is op die leeftijd. Interieur zag er ook zeer netjes uit: geen krassen op het dashboard en deurpanelen (beiden met leer bekleed) of de stoelen en zelfs het stuur is na zoveel jaar nog netjes. Met 94k heeft de Cayenne ook nog niet zo heel veel km gelopen. Trekhaak is nog nooit gebruikt en de auto is volledig dealer onderhouden (Leusden en daarna Heteren) waarbij de laatste grote beurt op 29 november is uitgevoerd. Best bijzonder om vervolgens enkele dagen daarna de Cayenne in te ruilen. De Cayenne is samen met een Macan ingeruild want de vorige eigenaar wilde terug van 2 naar 1 auto aangezien ze 80% van de tijd op vakantie zijn in het buitenland en als ze dan eens thuis zijn stond er altijd één Porsche stil.
Gisteren aan het begin van de middag heb ik hem opgehaald en met een smile van oor tot oor heb ik hem naar huis gestuurd. Over 90 dagen (minimale termijn dat je hem in bezit moet hebben) ga ik hem bij de Porsche-dealer in Heteren onderbrengen in de Porsche Approved verlengde fabrieksgarantie waardoor ik me de komende twee jaar geen zorgen hoef te maken over grote kosten. Het kost dan weliswaar 1.200€ per jaar (special price) maar bijvoorbeld een verdeelbak vervangen (bekend issue) kost het 5-voudige dus het is toch wel top dat Porsche dat aanbiedt en het geeft mij een gerust gevoel.
Vandaag maar eens wat spiegels bestellen waarna ik de Emuk's aan ga passen zoals Berry hier ook heeft gedaan.
Na heel die lap tekst uiteraard wat fotootjes van mijn aanwinst:
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Re: Cayenne S in the house
Echte fauteuils die als gegoten zitten:
Met weinig toeren in zijn 8 op de cruise-control huiswaarts
The real stuff met zijn 4,8 liter 8 cylinder
Met weinig toeren in zijn 8 op de cruise-control huiswaarts
The real stuff met zijn 4,8 liter 8 cylinder
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Re: Cayenne S in the house
Die kan het wel trekken
Mooi cadeautje voor onder de kerstboom, gefeliciteerd.
Mooi cadeautje voor onder de kerstboom, gefeliciteerd.
Re: Cayenne S in the house
Nice pakkie !! Vette bak hoor.
Heel veel rijplezier ermee
Heel veel rijplezier ermee
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)
Re: Cayenne S in the house
Gaaf!!!
Denk zelf ook wel eens om een V8 te kopen nu het nog kan.
Heel veel (rij)plezier met deze beauty
Denk zelf ook wel eens om een V8 te kopen nu het nog kan.
Heel veel (rij)plezier met deze beauty
Momenteel weer caravan- en camperloos….
Re: Cayenne S in the house
Nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie potente trekker.
Dat de Fendt er maar vaak achter mag hangen.
Maar eerst solo genieten kan natuurlijk ook.
Hoe dan ook veel plezier ermee en geniet ervan.
Voorlopig heb je dagen leesplezier in je manual om alle mogelijkheden en details te ontdekken
Dat de Fendt er maar vaak achter mag hangen.
Maar eerst solo genieten kan natuurlijk ook.
Hoe dan ook veel plezier ermee en geniet ervan.
Voorlopig heb je dagen leesplezier in je manual om alle mogelijkheden en details te ontdekken
Laatst gewijzigd door VIP op vr 23 dec 2022 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Porsche + Tabbert
Re: Cayenne S in the house
Ik zeg vooral doen voordat het te laat is . Mijn laatste vier auto's waren allen 3 liter diesel (530D, en 3x een X5 met 3.0d). De benzine-auto voor al dat gediesel was onderstaande e39 540 met daarin ook een heerlijke 8 cylinder. Ga dus gewoon door waar ik gebleven was qua benzine
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Re: Cayenne S in the house
Je vertelde het gisteren al, het verbruik voor een 4,8 V8 kan in NL bijzonder gunstig zijn
Zullen hier wel forummers zijn die zeggen dat het niet kan.....
Porsche + Tabbert
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: za 24 sep 2016 21:56
Re: Cayenne S in the house
Mooie auto, gefeliciteerd!!
Re: Cayenne S in the house
Echt een heel verhaal Paskal je keuze is duidelijk
Veel plezier met de auto, we genieten sinds vorige week al een beetje met je mee
Nu maar snel de Fendt erachter, die mag weer wel onder zijn hoes vandaan…
Veel plezier met de auto, we genieten sinds vorige week al een beetje met je mee
Nu maar snel de Fendt erachter, die mag weer wel onder zijn hoes vandaan…
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Cayenne S in the house
Gisteren in een redelijk vroege middagspits huiswaarts gehobbeld met 107 in het uur achter al het volk aan over de A50, A73 en A67 resulteerde in 1:10,8
Voorzie wel dat ik dat verbruik niet meer ga halen, maar daarvoor koop je zoiets natuurlijk ook niet.
@PD: uiteraard komt de Fendt er binnen afzienbare tijd achter te hangen. Eens kijken of hij eea een beetje vooruit geleept krijgt.
Laatst gewijzigd door Pakkie op vr 23 dec 2022 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Re: Cayenne S in the house
Hé wat gaaf Paskal, wat een onwijs mooie aanschaf!!!
Heel veel fijne kilometers toegewenst, maar dat zal met de Porsche wel lukken.
Heel mooi !!!
Heel veel fijne kilometers toegewenst, maar dat zal met de Porsche wel lukken.
Heel mooi !!!
A travel adventure has no substitute.
Re: Cayenne S in the house
Mmmmm!!
Re: Cayenne S in the house
Proficiat geniet er van prachtige auto.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport
Re: Cayenne S in the house
Bijna jaloerse stilte hier..
Prachtig Paskal..
Heel veel plezier met dit juweel..
Prachtig Paskal..
Heel veel plezier met dit juweel..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Cayenne S in the house
Top! Je hebt een chique schoonheid gevonden Heel veel plezierige kilometers gewenst!
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Cayenne S in the house
Van harte gefeliciteerd met deze aankoop
Hele mooie wagen en duidelijk verhaal waarom je voor deze hebt gekozen.
Veel fijne en veilige kilometers gewenst met dit monster
Hele mooie wagen en duidelijk verhaal waarom je voor deze hebt gekozen.
Veel fijne en veilige kilometers gewenst met dit monster
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Re: Cayenne S in the house
Wat een prachtig samengestelde auto! Door de zilveren kleur in combinatie met deze wielen relatief ingetogen en mooi strak/modern
Het lijkt mij een genot om met 160-180km/u over de autobahn te cruisen en hem dan af en toe nog even flink door de toeren te trekken naar de begrenzer.
Een van de laatste der Mohikanen, gefeliciteerd en geniet er van!
Het lijkt mij een genot om met 160-180km/u over de autobahn te cruisen en hem dan af en toe nog even flink door de toeren te trekken naar de begrenzer.
Een van de laatste der Mohikanen, gefeliciteerd en geniet er van!
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi (2014)
Knaus Azur 500 FU (2006)
Knaus Azur 500 FU (2006)
Re: Cayenne S in the house
Gefeli’t Paskal, echt mooi zo’n Cayenne en vooral lekker voor de
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: Cayenne S in the house
Erg gave bak
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk
Re: Cayenne S in the house
Lekker hoor! Ook mooi dat er PCCB op zit. Zal rap stil staan
Heel veel plezier en veilige kilometers met deze mooie auto
Heel veel plezier en veilige kilometers met deze mooie auto
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent
Hobby 455uf Excellent
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: za 8 aug 2015 16:23
- Locatie: Gelderland
Re: Cayenne S in the house
Top auto, chique sportief, houd ik wel van.
Gele remklauwen betekend keramische schijven volgens mij.
Gele remklauwen betekend keramische schijven volgens mij.
Lexus RX 450h president, Elddis Affinity 554.
Re: Cayenne S in the house
Veelal wel, maar hier is het vooral show en weinig go . Er zit namelijk gewoon standaard remmerij onder die het overigens ook prima doet.
Was destijds ongetwijfeld een dure optie om gele klauwen te krijgen op je Porsche want zo'n beetje alles is daar duur.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Re: Cayenne S in the house
Mooi hoor! Gefeliciteerd.
Zit ook wel eens met een scheel oog naar Porsches te kijken. Mijn vrouw wil een hoge auto maar ik beslist niet. De discussie hier gaat dan dus over een Cayenne of een Panamera. Zolang niemand heeft gewonnen blijft de Benz.
Zit ook wel eens met een scheel oog naar Porsches te kijken. Mijn vrouw wil een hoge auto maar ik beslist niet. De discussie hier gaat dan dus over een Cayenne of een Panamera. Zolang niemand heeft gewonnen blijft de Benz.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Cayenne S in the house
Een Cayenne met luchtvering nemen en in LAAG zetten.
En als je nog verder wilt zakken een GTS nemen die staat nog eens 2,5cm lager.
En dan heb je nog de zogeheten beladingsstand, die is nog eens 2,5 cm lager, als ik aankom lopen is het van voren net een Panamera.
Porsche + Tabbert